Na rohu ulic Ferdinanda Koláře a náměstí Jurije Gagarina na Slezské Ostravě probíhá rekonstrukce objektu.
Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!
Na rohu ulic Ferdinanda Koláře a náměstí Jurije Gagarina na Slezské Ostravě probíhá rekonstrukce objektu.
Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!
adamous :
Pujde ta Bohuminska nakonec pod zem? Nebo uz je to tradicne pass, bo Ostrava a usetrime radsi statu prachy pro jina mesta? Az ted si totiz uvedomuju, ze i na tehle strane jsou pomerne zajimave stavby a je skoda, jak jsou odriznute od zbytku centra.
05.08.2023 08:39Martin [msstavby.cz] :
adamous: Byla to jen studie. Za mne při té intenzitě dopravy zbytečné. Jsou akutnější věci na řešení. Co se aktuálně řeší jde vidět v tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=vx-E9hFD0p8&t=2248s
05.08.2023 09:37RILTR :
Intenzita tam je zjevná, návíc je to tranzit pro náklaďáky, které mimo jiné svým hlukem značně narušují rekreační ráz upraveného nábřeží. Ale ta hlavní věc je nepochopitelná bariéra, která dělí potencionální protipól Komenského sadu (nábřeží + park stará střelnice) a zejména odsunuje nejstarší ostravskou stavební památku na periferii. Ten přístup z města pod mostem u Lučiny je tristní a je to ostuda jak Brno :) Za mě pod zem od mundlochu částečně k radnici a odsud úplně až někde k loděnici, kde by bylo vyústění na stávající, nebo upravenou úroveň…
05.08.2023 19:47Kdyby zmizela cesta pod úroveň, otevřely by se ze slezské strany (od hradu apod.) hodně zajímavé a městotvorné prvky na centrum
aggu :
Je nutno zachovat tranzitní charakter Bohumínské/Frýdecké a zároveň potlačit jeho negativní důsledek na okraj centra. Centrum se jednoznačně potřebuje propojit se Zámostím a Hradem, funkčně na úrovni pěší zóny.
06.08.2023 21:38Takže jinak než mimoúrovňově (silnice pod zem) to nepůjde. Přestože se do toho mnozí snaží házet vidle.
Muglinovská/Frýdecká je silnice II. třídy – takže balon je na straně Krajského úřadu.
Michal :
Jo jo, my víme, děkujeme za pětisté šedesáté třetí připomenutí pohádky o Bohumínské pod zem.
06.08.2023 22:03ELB :
RILTR: Funkce transitu u Bohumínské postupně zanikne, neboť Místecká plně převezme tuto roli. Tunel na Zámostí a zvláště na sídlišti Kamenec je investiční nonsens. Bohumínská + Frýdecká se lépe má změnit v městskou třídu s přiměřeně regulovanými, různými druhy dopravy (pěší, cyklo, mhd, iad).
P.S. pro boží bojovníky za nekonečné bujení pěší zóny, kam se podíváš: Přečtěte si něco o historii a vývoji města, obecně i konkrétně o Ostravě a přestaňte už blouznit s plány na vizualizační skanzen místo živého města. Děkuji.
08.08.2023 07:14Jiří Antonín :
Jelikož ani v Praze není průjezd centrem města (horní část Václaváku) pod zemí, tak Bohumínská pod zemí je utopie :-).
10.08.2023 10:41