Pujde ta Bohuminska nakonec pod zem? Nebo uz je to tradicne pass, bo Ostrava a usetrime radsi statu prachy pro jina mesta? Az ted si totiz uvedomuju, ze i na tehle strane jsou pomerne zajimave stavby a je skoda, jak jsou odriznute od zbytku centra.
Intenzita tam je zjevná, návíc je to tranzit pro náklaďáky, které mimo jiné svým hlukem značně narušují rekreační ráz upraveného nábřeží. Ale ta hlavní věc je nepochopitelná bariéra, která dělí potencionální protipól Komenského sadu (nábřeží + park stará střelnice) a zejména odsunuje nejstarší ostravskou stavební památku na periferii. Ten přístup z města pod mostem u Lučiny je tristní a je to ostuda jak Brno :) Za mě pod zem od mundlochu částečně k radnici a odsud úplně až někde k loděnici, kde by bylo vyústění na stávající, nebo upravenou úroveň…
Kdyby zmizela cesta pod úroveň, otevřely by se ze slezské strany (od hradu apod.) hodně zajímavé a městotvorné prvky na centrum
05.08.2023 19:47
134
aggu :
Je nutno zachovat tranzitní charakter Bohumínské/Frýdecké a zároveň potlačit jeho negativní důsledek na okraj centra. Centrum se jednoznačně potřebuje propojit se Zámostím a Hradem, funkčně na úrovni pěší zóny.
Takže jinak než mimoúrovňově (silnice pod zem) to nepůjde. Přestože se do toho mnozí snaží házet vidle.
Muglinovská/Frýdecká je silnice II. třídy – takže balon je na straně Krajského úřadu.
06.08.2023 21:38
55
Michal :
Jo jo, my víme, děkujeme za pětisté šedesáté třetí připomenutí pohádky o Bohumínské pod zem.
06.08.2023 22:03
71
ELB :
RILTR: Funkce transitu u Bohumínské postupně zanikne, neboť Místecká plně převezme tuto roli. Tunel na Zámostí a zvláště na sídlišti Kamenec je investiční nonsens. Bohumínská + Frýdecká se lépe má změnit v městskou třídu s přiměřeně regulovanými, různými druhy dopravy (pěší, cyklo, mhd, iad).
P.S. pro boží bojovníky za nekonečné bujení pěší zóny, kam se podíváš: Přečtěte si něco o historii a vývoji města, obecně i konkrétně o Ostravě a přestaňte už blouznit s plány na vizualizační skanzen místo živého města. Děkuji.
08.08.2023 07:14
70
Jiří Antonín :
Jelikož ani v Praze není průjezd centrem města (horní část Václaváku) pod zemí, tak Bohumínská pod zemí je utopie :-).
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
adamous :
Pujde ta Bohuminska nakonec pod zem? Nebo uz je to tradicne pass, bo Ostrava a usetrime radsi statu prachy pro jina mesta? Az ted si totiz uvedomuju, ze i na tehle strane jsou pomerne zajimave stavby a je skoda, jak jsou odriznute od zbytku centra.
05.08.2023 08:39Martin [msstavby.cz] :
adamous: Byla to jen studie. Za mne při té intenzitě dopravy zbytečné. Jsou akutnější věci na řešení. Co se aktuálně řeší jde vidět v tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=vx-E9hFD0p8&t=2248s
05.08.2023 09:37RILTR :
Intenzita tam je zjevná, návíc je to tranzit pro náklaďáky, které mimo jiné svým hlukem značně narušují rekreační ráz upraveného nábřeží. Ale ta hlavní věc je nepochopitelná bariéra, která dělí potencionální protipól Komenského sadu (nábřeží + park stará střelnice) a zejména odsunuje nejstarší ostravskou stavební památku na periferii. Ten přístup z města pod mostem u Lučiny je tristní a je to ostuda jak Brno :) Za mě pod zem od mundlochu částečně k radnici a odsud úplně až někde k loděnici, kde by bylo vyústění na stávající, nebo upravenou úroveň…
05.08.2023 19:47Kdyby zmizela cesta pod úroveň, otevřely by se ze slezské strany (od hradu apod.) hodně zajímavé a městotvorné prvky na centrum
aggu :
Je nutno zachovat tranzitní charakter Bohumínské/Frýdecké a zároveň potlačit jeho negativní důsledek na okraj centra. Centrum se jednoznačně potřebuje propojit se Zámostím a Hradem, funkčně na úrovni pěší zóny.
06.08.2023 21:38Takže jinak než mimoúrovňově (silnice pod zem) to nepůjde. Přestože se do toho mnozí snaží házet vidle.
Muglinovská/Frýdecká je silnice II. třídy – takže balon je na straně Krajského úřadu.
Michal :
Jo jo, my víme, děkujeme za pětisté šedesáté třetí připomenutí pohádky o Bohumínské pod zem.
06.08.2023 22:03ELB :
RILTR: Funkce transitu u Bohumínské postupně zanikne, neboť Místecká plně převezme tuto roli. Tunel na Zámostí a zvláště na sídlišti Kamenec je investiční nonsens. Bohumínská + Frýdecká se lépe má změnit v městskou třídu s přiměřeně regulovanými, různými druhy dopravy (pěší, cyklo, mhd, iad).
P.S. pro boží bojovníky za nekonečné bujení pěší zóny, kam se podíváš: Přečtěte si něco o historii a vývoji města, obecně i konkrétně o Ostravě a přestaňte už blouznit s plány na vizualizační skanzen místo živého města. Děkuji.
08.08.2023 07:14Jiří Antonín :
Jelikož ani v Praze není průjezd centrem města (horní část Václaváku) pod zemí, tak Bohumínská pod zemí je utopie :-).
10.08.2023 10:41