Estetizace prostoru před Hlavním nádražím

Stavba pomalu finišuje a dokončují se její poslední části. Byly zprovozněny tramvajové nástupiště, položena nová dlažba doplněná tartanovými pásy, osazeny nové lavičky, stojany na kola… Hotové je i nové trolejbusové nástupiště doplněné zajímavostmi o Přívoze a hodinová věž.

Související články


Komentáře

  1. Jiřík :

    Paráda ! Zase je Přívoz o něco hezčí :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. Hynek [msstavby.cz] :

    lavicky pekne, zbytek nejmene zajimavy, z tech megahodin jsem trosku rozcarovany, ale uvidime, jak to bude vypadat uplne ve finale. takze jedina vytka zatim asi jen k tomu, ze, jak tady kdysi nekdo spravne poznamenal, je skoda, ze na tu pridanou trolejbusovou zastavku clovek nedojde suchou nohou..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Matěj :

    Myslíte si, že ty stojany na kola budou bezpečné? Bezpečně vypadají, ale přeci jen je to přívoz a já bych tam kolo nenechal, ani na okamžik. Jaký na to máte názor vy?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Hynek [msstavby.cz] :

    Matěj: uz jsem slysel o myslence vybudovani X „hlidanych“ stojanu (kamerou). tohle by mohlo byt prvni z mist (spekuluju). jinak asi hrozi, ze zmiznou i stojany, to ano. :)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  5. aleš m. :

    Ta hodinová věž resp. hodiny na lešení je dle mého vkusu děs.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  6. Rumcajz :

    Pěkný hnus velebnosti… :X Ojebané vše na co se podíváte… další zkorumpovaná zakázka města, kdy výsledek vypadá jinak, než projekt a cena přitom zůstala stejná, ne-li vyšší!!! :(

    Thumb up 3 Thumb down 7
  7. Hynek :

    Ty stojany na kola nemají chybu :-D Dokonce ani nepůjde poznat, z čeho ten kov je, když se to šikovně seřízne :-D Mimochodem si nemůžu pomoct, ale hlavní nádraží je pro mě v Ostravě jiné než to Hlavní.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  8. Hynek [msstavby.cz] :

    Rumcajz: ty mas pristup k projektu?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  9. Martin [msstavby.cz] :

    Rumcajz: Pokud máš nějaký důkaz, běž na policii. Ale všichni známe tvé názory a máme o tobě už udělaný obrázek…. Navíc cena byla vysoutěžena nižší než projektová.
    Zamysli se chlape….

    Thumb up 2 Thumb down 0
  10. Jarda :

    No nevím, zastávka trolejbusu je zbytečně daleko, hlavně pokud prší to bude opruz. Stojan na kola je škaredý a zbytečný, ruku na srdce, kdo by z vás by si tam nechal kolo, možná tak zakoupit jízdenku a rychle zpátky. Celkově to neurazí ale nenadchne.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  11. Michal :

    Zlikvidujeme vzrostlé zdravé stromy, abychom tam pak nasadili nové. Proč mě to vlastně stále překvapuje?

    Thumb up 0 Thumb down 1
  12. Circl :

    Možná je to blbý dotaz, ale proč je část plochy z tartanu místo klasické dlažby?? Mně to moc estetické nepříjde…i když i ta dlažba nevypadá kdo ví jak zajímavě…

    Thumb up 0 Thumb down 1
  13. acdlcia [msstavby.cz] :

    Circl: Ty tartanové pásy slouží jako pomyslná navigace ke vchodům a jsou prodloužením těch vstupních ramp (něco jako planina Nazca).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. aleš m. :

    acdlcia [msstavby.cz]:
    …jako navigace byť pomyslná, :-)), to snad nééé, ale moudré hlavy vždy něco vymyslí, i když je to někdy na h…., ale hlavně, ať jsou prachy!!!

    Thumb up 0 Thumb down 2
  15. Dave :

    Nedávno (cca 3 týdny zpět) jsem si všiml, že jsou některé stromy vysazeny přímo pod lany nesoucí trakční vedení tramvají. Jedná se tedy o pomalu roztoucí a nízké kultivary nebo bude brzy ořez?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Tomas T. :

    No abych rekl pravdu tak mne se to libi. Az se na ty hodiny da ta obrazovka tak to bude pekne. Pro slepce si myslim ze je to mnohem vhodnejsi nez to bylo drive. Z trolejbusu nyni muzete vystoupit tak, aniz by vas neco zajelo a to ze odjezdova zastavka neni uplne napojena na to hlavni zastreseni…. no trosku to je skoda, ale abych pravdu rekl, tak mnohem casteji jsem zmoknul na samotnem nastupisti nez tim ze jsem musel prejit par metru pod strisku kde uz na me nebude prset.
    Hlavne z meho pohledu byl zachovan styl nadrazi v jakem je postaveno. Coz kdyz se podivam na jina nadrazi, tak mizi jedno za druhym, a hlavak bude zanedlouho posledni.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  17. Nimrod :

    Rumcajz: To není zakázka města – zeptej se Cipíska :-) Dělá to městský obvod MOaP – ale jinak pokud opravdu máš pochybnosti, běž to nahlásit…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. robert :

    Rumcajz: Asi se na svět díváme každý trošku jinak, nicméně by mě zajímalo, co konkrétně je podle vás ojebané. Já osobně tam vidím velmi vysokou kvalitu jak v použitých materiálech, tak v provedení. Mimochodem cena je oproti půvonímu návrhu poloviční. Nebo o tom víte něco,co já ne?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  19. Jiri :

    ohledně deště: Snad nejsme z cukru? A pokud u sebe nemáte deštník, tak stejně zmoknete cestou ze zastávky domů. Tenhle kousek, kdyby byl zastřešený, by vám asi nepomohl.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  20. aggu :

    Já nevím, 100x lepší stav než před tím, za to dík. Ale dominanta prostoru jsou stožáry a dráty a asfalt a dopravní značky. Asi je to přesně podle norem, údržba bude taky fajn, auta budou mít kde parkovat, ale brána do města to není ani náhodou. Nemá to ksicht, nadhled, není tam nic ostravského, což bych tak nějak čekal… I ten brusel nádražní budovy jsme si oplechovali a znormalizovali. Euronádraží.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  21. Jiřík :

    Pokud vám něco vadí, vizualizace byla známá dopředu, projekt taky. Měli jste udělat petici. Teď už nevyřešíte vůbec nic.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  22. aggu :

    Jiřík: Nic neřeším ;) A peticemi už vůbec ne. Nahoře bylo napsat komentář, tak jsem ho napsal ;)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  23. mJožka :

    Matěj: Zdá se mi to jako vhodná výzva pro růžové kolo, co už rok a půl parkuje na mostě na Halasové :)
    Kdy se bude přednádražní prostor kolaudovat?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. Sanju :

    Já chápu rozčarování ostatních. Fakt je, že na vizualizacích ty „tartanové“ pásy vidět jsou, ale opravdu by mě nenapadlo, že „navigace“ bude řešená pásy gumy (po nedávné návštěvě nádraží to těžko můžu nazvat jinak) položenými v dlažbě. Možná jsem měl kvůli vizualizacím Projekt Studia velká očekávání, ale naživo to na mě zpracování dýchlo přístupem „za ty prachy to takhle stačí“.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  25. Jiřík :

    Ještě jedna věc. V hodinách měla být i rozhledna v hodinové věži jak to s ní vypadá ? a Bude tam i to muzeum Cammila Sitte ?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  26. Martin [msstavby.cz] :

    Jiřík: Rozhledna ? Když se podívám na vizualizace, nic jako rozhlednu tam nevidím. Také mi to přijde na rozhlednu poměrně nízké.

    Jarda:Když lidé uvidí, že je zde možnost dát si někam kolo apod. Začnou více jezdit. Napřed musíš vytvořit pro cyklisty podmínky.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  27. Jiřík :

    martin [msstavby.cz] : No mě právě taky a v té konstrukci by neprolezl ani člověk. O rozhledně se mluvilo tak by mě zajímalo jaká je situace tedka.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  28. Jarda :

    martin [msstavby.cz]: A co tam budou ti cyklisté jako dělat? Chápu, že si někdo přijede v létě koupit rezervovanou jízdenku na chvíli si tam dá kolo, ale jinak mi smysl těch škaredých stojanů uniká. A že tam budou kamery, přeju Vám to celé odpoledne strávané při sepisovaní protokolu o krádeži, což už jsem zažil několikrát, když mi ukradli kolo.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  29. robert :

    Jarda : to je trochu divný přístup. Do Přívozu stojany na kola nepatří, tam by je asi rozkradli…. To by v celé Ostravě nemohl být asi žádný městský mobilář….

    Thumb up 2 Thumb down 0
  30. Jarda :

    robert: Negenralizujte a nemlžte ! Nebavím se o Přívoze ani o celé Ostravě , ale konkrétně o stojanech u nádraží. Kromě výše zmíněného příkladu, že si zajedu pro jízdenky a pak zase pryč mě nenapadá důvod, proč jezdit na kole na nádraží. A to budu muset jet buď po chodníku přes trolejbusovou zastávku nebo zadem přes parkoviště a pak přes celé kruhové náměstíčko, takže umístění stojanů je také geniální.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  31. Hynek [msstavby.cz] :

    Jarda: tak je tam stojan, no. kdyby tam nebyl, kam si das kolo, az pojedes pro tu jizdenku?

    Thumb up 3 Thumb down 0
  32. Hynek [msstavby.cz] :

    +clanek „Konec chaosu. Před hlavním nádražím je hotovo“ na denik.cz: http://goo.gl/kXPqQm

    Thumb up 0 Thumb down 0
  33. Jarda :

    Hynek [msstavby.cz]: Na kole si pro jízdenku na hlavní nádraží z bezpečnostních důvodů nejezdím.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  34. Martin [msstavby.cz] :

    Jarda: Naštěstí nejsi jediný člověk, co cestuje přes hlavní nádraží.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  35. mJožka :

    Tož jsem dnes zajel vyzkoušet zmiňované stojany pro kola, ať mám vlastní zkušenost. Umístění dále od vozovky je nepříjemné, ale chápu, že přednost dostaly parkovací místa pro invalidy a TAXI službu a co nejkratší a přímé spojení jejich zákazníků s hlavním vstupem do budovy nádraží. Samotné stojany jsou ojedinělé a celé to vypadá jako umělecké dílo. Bohužel to je asi jediné, co se o nich pozitivního dá říci.
    Bicykl je do stojanu zaparkován najetím předního kola mezi dvě pásy povrchově neošetřeného železa, které jsou ve vrcholu spojeny trubkou (lešenářskou?), tudíž celá tíha kola je přenášena na výplet. Kola s kotoučovou brzdou by zřejmě měly smůlu úplně. Absolutně není v této pozici možné zamknout zámkem tvaru „U“ stojan s rámem kola. Alternativně opřít kolo rámem o stojan by šlo, ale protože se jedná o neošetřený kus železa, tak si pravděpodobně odvezete poškrábaný rám. Fotky mohu dodat.
    Spíš než na nádraží bych čekal, že lidé na kole pojedou na blízkou poštu. Tam byly bezpečnostní vyhovující stojany, ale ty zřejmě přestavbou zmizely. Škoda. V Ostravě tak vzniklo další místo s občanskou službou, kde se kola budou zamykat u zábradlí a sloupků dopravních značek. Alespoň já to tak budu v budoucnu řešit.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  36. Jarda :

    martin [msstavby.cz]: Čtěte pozorněji diskuzi, nejedná se o cestování přes Hlavní nádraží, ale o to k čemu jsou ty stojany na kola. Naštěstí díky příspěvku diskutéra mJožka, který stojany otestoval a potvrdil můj celkový dojem bych toto téma s dovolením uzavřel.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  37. diviš :

    Letos máme 70.výročí vylodění v Normandii. Vždycky si to připomenu, když přelézám ty betonové šikany, vyhýbám se napíchnutí na zábradlí, míjím strom zasazený do betonové skruže, odsouzený mlátit haluzemi do přístřešku atd. Ty stojany na kola také připomínají protitankový zátaras.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  38. Houbelec :

    diviš: Na střeše chybí skopčáci s MG42.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  39. Crazym :

    Estetizace má pokračování díky nedomyšlenosti projektu, značení a tuposti některých řidičů větších vozidel :-)
    http://www.imagehosting.cz/?v=ndraeve.jpg

    Thumb up 1 Thumb down 0
  40. Ollie :

    We have an older version of Dreamweaver from 1996. The issue is that this version creates deprecated tags; leaving the path ahead untenable. Unfortunately, we created a large number of files before discovering this issue.My question is, “Is there a way to have Adobe CS6 update these tags [modernizing our files]? Is there an existing conversion routine avakTable?lhanis Bruce

    Thumb up 0 Thumb down 0
  41. Crazym :

    Dnes jsem zaznamenal na hlavním nádraží mírný pokrok, ve stojanu stálo kolo :-) http://www.imagehosting.cz/?v=p8234193.jpg To jsem si musel vyfotit, bylo to poprvé od té doby http://www.bike-forum.cz/foto/detail/37461-stojany-k-smichu co jsem tam viděl zamknuté kolo :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.