Estetizace části okolí budovy MÚ Pustkovec

Fotografie estetizace okolí Městského úřadu obvodu Ostrava-Pustkovec. Příklad veřejného prostoru, který by vznikat neměl.

Na této realizaci můžeme nalézt snad vše, co by se ve veřejném prostoru dít nemělo. Náhodně vytvořený prostor bez stínění a celkového konceptu. Zeleň utopena ve štěrkové mulči, která je zarostlá plevelem a navíc je zde použita absolutně nevhodná černá fólie. Rostliny a traviny navíc byly zvoleny takové, že štěrkovou mulč nezarostou a nepřekryjí. Zcela zapleveleny prostor záhonů.

Při pohledu na tuto realizaci jak pochopitelné, že tento obvod nechápe větší projekty typu prodloužení tramvaje apod.

Související články


Komentáře

  1. Uvědomělý občan :

    Vem si lopatu a oprav to, buď prospěšný pro své okolí :) fotit chyby a kritizovat každou nedokonalost by uměl každý rýpal! :/

    Thumb up 4 Thumb down 19
  2. Roman :

    Uvědomělý občan: Neřekl bych, že veřejně něco kritizovat je jednoduché.
    1. Kritizující by měl mít pravdu, což v tomto případě je.
    2. Někdo, kdo veřejně vystupuje s kritikou, je pak automaticky cílem obdobných anonymních profilů s obsahově prázdnými a přihlouplými komentáři (což je úplně to nejjednodušší).

    Thumb up 16 Thumb down 11
  3. Winter :

    Uvědomělý občan: má lopata se jmenuje daně.

    Pustkovec prosím zrušit, děkuji.

    Thumb up 21 Thumb down 10
  4. Johnny :

    Drobnost:
    Není to městský úřad obvodu Pustkovec (MÚ), ale Úřad městského obvodu Pustkovec (ÚMOb).

    Thumb up 19 Thumb down 3
  5. ELB :

    A nejedná se jen o dočasné řešení v prostoru územní rezervy pro budoucí tramvajovou smyčku ? :)

    A nyní vážně: Nejde podle mě jen o neschopnost pustkovecké radnice, to bychom nebohé porubské (skoro)enklávě křivdili. Jedná se bohužel o trend. Letitý, zakořeněný mnohem pevněji, než rostliny ve štěrku. Podobnou fotodokumentaci lze podle mě pořizovat v dlouhém seriálu na mnoha místech nejen Ostravy. Podle mého skromného názoru jde o efekt dotační ekonomiky. Radnice dnes mají žalostné rozpočty a o vše musí „škemrat“ výše postavené divize úředníků. Fakticky se již mnohdy nejedná o výkon samosprávy. Vše zařizují externí hráči (úřady výkonu státní správy, firmy dotačního byznysu) a radnice jsou nuceny se nechat jen vést, aby tzv. „dosáhly na peníze“ a mohly voličům prezentovat „pokrok“. Tohle je výsledek.

    Změna nemůže spočívat v pouhém upozorňování na tyto nešvary, které jsou v samotných základech systému dotační ekonomiky s imitací samosprávy. Nestačí ani vzít si lopatu, dotační chobotnice je pevně zabydlena i u soukromníků. Jedná se o téma, které překračuje hranice urbanismu, jedná se o téma politické. Aktuálně vládne heslo „hloupý, kdo dává, hloupější, kdo nebere“. Bohužel, úvaha končí zde a nevede dále k tomu, odkud se vlastně ty dotace berou a jak je možné na nich založit efektivní, dlouhodobé, soběstatčné hospodaření státu a jednotlivých samospráv.

    Thumb up 16 Thumb down 0
  6. O. :

    ELB: Máte pravdu, obecně to tak je. Ale v tomto konkrétním případě stačilo ponechat tam ten travnatý plácek, který na tomto místě v této vesnici byl asi odjakživa. Vyšlo by to jednoznačně nejlevněji a nikoho by to svou nekvalitou nepobuřovalo.

    Thumb up 7 Thumb down 8
  7. ELB :

    O.: Jenže to by pak nebyl ten „dotační pokrok“ :) Nechat něco, jak je, a dotace jiným, taková zpozdilost :)

    Thumb up 11 Thumb down 0
  8. zerdě :

    vypadá to jako nějaký národní výbor…, pro mne je nepochopitelné toto: Ostrava má asi 280 tisíc obyvatel a 23 městských obvodů, Praha má také obvody, byť tam je to členění složitější, ale je jich 22 a to má Praha asi 1 300 000 obyvatel, Pustkovec má asi 1300 obyvatel a podle mapy je samostatným celkem uprostřed obvodu Poruba, který má asi 66 tisíc obyvatel, ale například takové Heřmanice mají kolem 3 tisíc obyvatel, ale samostatným obvodem nejsou, jsou součástí obvodu Slezská Ostrava, Nová Ves má kolem 700 obyvatel a má svůj obvod, ale Výškovice mají asi 12 tisíc obyvatel, ale svůj obvod nemají a jsou součástí obvodu Ostrava-Jih, opravdu by mě zajímalo podle jakého klíče se obvody v Ostravě nastavily, podle mého názoru je počet obvodu v Ostravě ale i v Praze nadbytečný

    Thumb up 8 Thumb down 9
  9. ELB :

    zerdě: V Ostravě vznikly současné městské obvody po roce 1989 podle toho, ve kterých městských částech aktuálně byla, resp. nebyla poptávka občanů po vzniku obvodu. Logicky největší absenci samoprávy pociťovali obyvatelé příměstských obcí, mohli bychom říci po staru, domkaři. Ale bylo to skutečně různé, případ od případu, a hráli tam roli různé nahodilé záležitosti. Obvod Ostrava-Jih je například „zbytek“ dřívějšího obvodu Ostrava 3, tedy sídliště opuštěné historicky svébytnými moravskými dědinami, podobně obvod Poruba je sídlištní částí někdejšího obvodu Ostrava 4, ke kterému už logicky nepatří třeba ryze venkovská Polanka nad Odrou. Naopak, Slezská Ostrava je téměř celý někdejší obvod Ostrava 2 a je to dáno tehdejšími konkrétními personáliemi, kdy se vedení obvodu ujali lidé z příměstských částí Ostravy 2 a oddělením příměstských obvodů by si vypustili svůj čerstvě založený nový rybník. Koncepce v tom nebyla žádná. Na rozdíl třeba od Opavy, kde vznikly samosprávné městské části až později a jedná se výhradně o příměstské lokality s velmi malý stupněm samosprávy, zatímco širší centrum města svůj samosprávný obvod nemá, což by se Ostravě ke koncepčnímu rozvoji celkem hodilo, kdyby nebylo širší centrum města (tj. větší část tzv. Velké Ostravy z roku 1924) rozděleno. V současnosti k racionalizaci dělení města Ostravy jistě nedojde a bude to právě z toho důvodu, proč existuje nesmyslný „megaobvod“ Slezská Ostrava, tedy díky kaprům a jejich rybníkům :)

    Thumb up 13 Thumb down 1
  10. zerdě :

    ještě něco mě upoutalo, několik článků zpět se řešilo že přímo v centru u Ostravice všechno zarůstá plevelem a nějaký zastupitel tady popisoval, že to není tak jednoduché vyřešit, kdo se o co bude starat a kdo ten plevel vytrhá, dlážděná plocha a okolí na fotkách však zcela určitě patří místnímu národnímu výboru Pustkovec, pač je přímo za tím objektem a plevel stejně nikdo nevytrhá :D

    Thumb up 5 Thumb down 9
  11. ELB :

    zerdě: Ano, vlastnické právo k pozemku má Statutární město Ostrava, přičemž svěřenou správu nemovitosti má Městský obvod Pustkovec.

    Absence údržby je limitována absencí finančních zdrojů. Dotace jsou jen na investiční akci a její fotodokumentaci v obecních novinách. Na následnou údržbu už pak jaksi nezbývá … Dokonce jsem zaznamenal i výrok vámi připomenutého zastupitele, který zde komentoval zatravněnou dlažbu v tom smyslu, že se mu „to aji líbí“ :)

    Thumb up 9 Thumb down 3
  12. davidb :

    zerdě:
    Praha má sice 22 obvodů, ale v nich je schováno 57 městských částí, která každá má svého starostu a zastupitelstvo – https://www.volby.cz/pls/kv2022/kv111?xjazyk=CZ&xid=0&xnumnuts=1100&xstat=0

    Už jsem to tady někde psal. Ostravě by stačily 3 obvody, kdy jako hranice bych dal Ostravici a Odru.

    Thumb up 4 Thumb down 9
  13. Petr Holuša :

    Jedná se o velmi nefér názor na základě jednoho záhonku.
    K samostatnosti Pustkovce. V naší zemi je asi 6400 obcí. Jen něco přes tisícovka obcí má více obyvatel než Pustkovec. Tedy Pustkovec by jako samostatná obec patřil do 20 % největších obcí. Argument, že nemá právo na vlastní správu je absurdní. Navíc má historicky zcela jiny charakter než okolní zástavba. Podívejte se třeba na výsledky několika posledních voleb. Možná něco o charakteru obce vypovídá cena nemovitostí v obci, která je téměř nejvyšší v MS kraji.
    Ano údržba je občas zanedbána. Ostatně samotná Ostrava na tom není jinak. O drtivé většině peněz obvodu se rozhoduje centrálně a tam se také většina spálí za hlouposti a investice se klasicky většinou transferují větším obvodům. Jako samostatná obec by měl Pustkovec výrazně vyšší rozpočet, a tedy i možnosti rozvoje a finančních zdrojů na údržbu.
    Pokud tedy přijmeme logiku tohoto „článku“ pak tedy mohu nafotit desítky zanedbaných veřejných míst v Porubě, z čehož tedy bude podle logiky autora článku vyplývat, že úřad městského obvodu má ještě menší kompetenci rozhodovat o investici za 3 miliardy do tramvají.
    Naopak Pustkovecké zastupitelstvo dlouhodobě vítá snahy dopravního podniku v rozvoji elektrobusu a autobusu na vodík a jiných ekologických řešení (například opět zápis z nejnovějšího zastupitelstva) a naopak je proti ekonomicky, dopravně a ekologickému nesmyslu s tramvajemi, který je jen snahou využití (zneužití) dotací na hlouposti.

    Thumb up 12 Thumb down 9
  14. ELB :

    davidb: Podle mého názoru nejde primárně o počet obvodů, ale o vyvážené nastavení kompetencí dvoustupňové městské samosprávy. Za nejlepší považuji opavský model, tedy jednotné, silné město a malý rozsah samosprávy pro příměstské části (s možností volby, zdali nechtějí být tyto příměstské části typu Polanka nad Odrou nebo Nová Bělá samostatnými obcemi v okrese Ostrava-město). Rozdělení na 3 obvody mi připadá vyloženě úřední, od stolu, bez zohlednění konkrétních parametrů jednotlivých částí města, např. typu zástavby, sociální struktury, historicko-kulturního vývoje, atp.

    Thumb up 12 Thumb down 0
  15. ELB :

    Petr Holuša: Škoda, že se podle zákona nemůže stát Pustkovec samostatnou obcí. Bylo by zajímavé sledovat jeho další rozvoj jako samostatné obce. Zajímalo by mě, zdali by pro občany převážily plusy nebo minusy osamostatnění obce.

    Nebo zkusit přemluvit Krásné Pole, ať se k osamostatnění připojí. Nová obec by se mohla jmenovat Krásný Pustkovec :) Ale V Krpoli už tramvaj je, tak ještě Plesná by do toho mohla jít, tam koleje nejsou :)

    Thumb up 12 Thumb down 1
  16. Martin [msstavby.cz] :

    Uvědomělý občan: A nebo bych namísto lopaty nemusel dělat nic a jen s poklidem koukat na ten bordel kolem sebe. viď :o)

    Petr Holuša: Vy zcela nechápete co zde vzniklo. Nejde pouze o zanedbanou údržbu, ale o zcela špatný koncept, návrh i provedení. Černá fólie je opravdu vrchol.

    Thumb up 7 Thumb down 10
  17. Petr Holuša :

    Pane Romane, já v této oblasti žiji celý život. A využívám se svou rodinnou intenzivně všechny typy dopravy. Vidím autobusy, které jsou už dnes využity jen omezeně. 7. a 8. obvod a Pustkovec jsou oblasti, ve kterých se od zprovoznění prodloužené Rudné (mimochodem ani s tím studie nepočítaly) netvoří kolony. Kde doprava bez potíží funguje. Tramvaj by zkapacitnila MHD (pro koho .. to se někdo najednou někde namnoží) a výrazně omezila všechny další druhy dopravy (všechny myslím i cyklo a pěší).
    Kde vidíte možnost zvýšení možného počtu cestujících. To se vykácejí ty lesy (chráněné) a postavím tam sídliště. Nebo budou tramvaj využívat lidé z okolí. Byl jsem se podívat v pracovní době na parkoviště na Hlučínské se stejném konceptem. Stojí tam jednotky aut.
    Věřte mi, já opravdu četl všechny ty slavně studie, které byly zcela nesmyslné již v době vytvoření. Nedělám si legraci, že počítaly, že budou autobusové linky obsluhovány autobusy s normou EURO II ještě 25 let. Ano i takové nesmysly tam byly, aby zdůvodnily „ekologičnost“. Nicméně na těchto výpočtech se stále staví, aniž by je někdo rozporoval nebo revidoval.
    Možná i vy víte, že do několika let se má vystavět severní spoj. Jinak řečeno spojení této části Pustkovce a Poruby na dálnici a centra Ostravy bude v řádek jednotek minut. Kdo pak bude používat tramvaje, které budou vše objíždět po jedné páteřní lince desítky minut. To je to přemýšlení dopředu. Autobusy (nebo jak se to bude za 20 let nazývat) budou flexibilní, tramvaje zůstanou pomalé i na nové tratí.
    Nechápu Vás argument z úsměvností ceny nemovitosti. Vám se snad podařilo něco v Pustkovci nedávno koupit a připadalo Vám to super levné???? Pak gratuluji.
    Panu Martinovi: souhlasím, ten projekt u obecního úřadu má daleko k ideálu jako takový. Nicméně jej vzhledem právě k těm prokletým dotacím nemůže obvod změnit. Je mě trochu překvapuje, že se to řeší právě jen taky, když podobný koncept přece město Ostrava praktikuje na desítkách dalších míst. Tudíž mi to spíše přijde jen jako kopání do Pustkovce, protože si dovolí navrhovat racionální alternativy tramvajové trati. Alespoň tak to článek implikuje.

    Thumb up 12 Thumb down 4
  18. Martin [msstavby.cz] :

    Petr Holuša: Žádná dotace neurčuje vytvoření nekvalitního projektu veřejného prostorou. Stačí splnit podmínky dotačního titulu. Bohužel pak již není zkoumáno, zde je projekt kvalitní nebo ne, ale pouze pokud splnil podmínky.

    Ano, teď to nejde změnit kvůli tomu, že byl projekt financován dotací. Ale v obecné rovině to dává smysl, protože proč bychom hned předělávali projekty, které jsou podpořeny dotací a jsou v nedávné době realizovány.

    Jedna z věcí je fakt, že město dost nekvalitně připravovalo projekt. Nepohlídalo si subdodavatele různých dokumentů, což bohužel dalo „střelivo“ odpůrcům. Z hlediska města jako celku však tramvaj je bezpochyby přínosnější, než autobusy, byť by byly na vodík / elektřinu. Ale ty faktory, kdy jsou tramvaje lepší, jsou mnohé další.

    Měl bych otázku. Vám nevadí neekologicky vyráběné baterie do elektrobusů? Či velmi nákladný vodík, který v současné době neumíme vyrobit levně ve velkém množství?

    Thumb up 4 Thumb down 10
  19. davidb :

    ELB:
    Já to píšu spíše hodně nadsazeně. Mohlo by těch obvodů být cca 10.
    Ideálně přibližně stejně velké, stejně početné, ale také si. uvědomit, že centrum je exponovanější než jiné obvody.
    U Opavy tento způsob jde, protože je podstatně menší. Vždyť jen Ova-Jih má 2x více obyvatel.
    Fakt nevím zda pro Hrabovou, Polanku apod je vhodnější být nebo nebýt pod MMO.
    Vím, že v 90. letech se ve Vratimově o přidružení k Ostravě řešilo, a jsem rád, že jsme samostatní.

    Thumb up 1 Thumb down 10
  20. davidb :

    Petr Holuša:
    Automobilová doprava je nyní možná rychlejší a flexibilnější a hlavně levnější. Protože v centru funguje parkovací socialismus. Ale ten. do pár let skončí a parkovaní bude buď úplně nemožné, nebo velmi drahé.
    A stejně to dopadne i na sídlištích. Lidé si za parkování na veřejném prostoru budou muset zaplatit.
    Proč si majitel RD musí parkovací stání budovat za svoje majitel bytu ne? Za jízdy autem přispívají státu úplně stejně.

    Thumb up 4 Thumb down 11
  21. ELB :

    Martin [msstavby.cz]:

    „Žádná dotace neurčuje vytvoření nekvalitního projektu veřejného prostorou.“ Ano, žádný dotační titul to jistě explicitně neurčuje, ale praxe ukazuje, že výsledky dotačních stavebních investic k tomu vedou a již velmi blízko se dostaneme na úroveň terminálního stadia socialismu ve stavebnictví v 1980s :) Tedy na úroveň absence jakékoliv logiky investičních záměrů, na úroveň absence údržby nových realizací, na úroveň laciných prefabrikovaných materiálů, atd.

    Otázky k městské elektrické dráze přes Pustkovec:
    -Jaké jsou tři hlavní přednosti výstavby tramvajové dráhy přes Pustkovec na Osmak ?
    -Jak bude vypadat optimální linkové vedení „ostravského metra“ po zprovoznění této trati ?
    -Které autobusové linky budou moci být zrušeny, když jejich přepravu převezme tramvaj ?
    -O kolik minut při přepravě cestujících v relaci Osmak-Centrum bude tramvajová linka rychlejší než metropolitní autobusová linka 49 (v blízké budoucnosti nsvíc vedená po tzv. severním spoji) ?
    -Bude v této realaci méně, nebo více přestupů ?
    -Jak vylepší nová tramvajová trať spojení Osmaku a Sedmaku s centrem Poruby, tedy s centrální částí Hlavní třídy ?
    -Bude výstavba tramvajových tratí pokračovat také výstavbou tramvajové trati po Hlavní třídě a přes Paťak, nebo bude trať na Osmak soliterní investicí a dominantní objem přepravy zůstane i nadále na autobusech (elektrobusech) ?
    -Je elektrobus méně „ekologický“ než tramvaj ?
    -Kolik nových parciálních trolejbusů a kolik km trolejových stop pro jejich napájení by bylo možné pořídit za sumu, kterou bude stát jedna soliterní tramajová trať ?
    -Kolik km zvláštních pruhů pro autobusy/elektrobusy/parciální trolejbusy by bylo možné vybudovat za stejný finanční objem ?

    Nejsem a priori proti stavbě soliterní tramvajové trati v Porubě (bez výhledu na vybudování funkční sítě v tomto sídelním celku s parametry samostatného města), ale rád bych viděl srovnávací analýzu nákladů a dopadů různých řešení, včetně promyšlené analýzy efektivního linkového vedení.

    Stavěla by se tato trať, nebýt dotačního pseudosocialismu EU ?

    Nebo by byla „ekologizace“ realizována prostřednictvím upgradu funkční a vyvážené autobusové sítě linek na síť elektrobusů nebo parciálních trolejbusů s napájecími stopami vrchního vedení ?

    Nebo by byla shledána jako dostatečně „ekologická“ norma euro 6 ?

    Thumb up 10 Thumb down 0
  22. Martin [msstavby.cz] :

    ELB: Rád odpovím plnohodnotně, nicméně v obědové pauze to stihnout plnohodnotně nedá.
    Pro začátek k něco k historii trati. Já plánována již od výstavby sídliště. Článek rovněž dobře popisuje, že město neumí trať komunikovat. A dobře vypichuje to, že se upustilo od původní expresní linky. https://www.cs-dopravak.cz/2017-2-2-ostrav-se-komplikuje-vstavba-nov-tramvajov-trati/

    Část otázek může rovněž odpovědět dopravní model, jenž byl součástí EIA https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK2105?lang=cs

    Co se týče dotací ke stavebním projektům. Určujíc se max vlastnosti (např. u NZÚ), ne vzhled a konkrétní materiály.

    Co se týče dotací obecně. Za mne by byly fajn, kdyby byly dobře připravené projekty. Vysvětlím na aktuálním příkladu.
    Město Ostrava dlouhodobě řeší rekonstrukci Frýdlantských mostů. V roce 2021 získalo dok. pro územní rozhodnutí na rekonstrukci tramvajových nástupišť a části podchodu. Viz zde https://www.msstavby.cz/ovastory82-namesti-republiky-02-08-2021/

    Časem město tak nějak přišlo na to, že by se celý uzel měl řešit komplexně. A tak v lednu 2023 město uzavřelo příkazní smlouvu se společností Afry na řešení jak Frýdlantských mostů, tak celého okolí. https://www.msstavby.cz/frydlantske-mosty-soucasny-stav-14-03-2023/

    Jenže to co vytvořila společnost Afry není v souladu s tím, co získalo už v roce 2021 územní rozhodnutí. Současně se nyní nabízí možnost využít dotaci na rekonstrukci tramvajových nástupišť a části podchodu. Tedy pro projekt, který má územní rozhodnutí z roku 2021 a stihne se připravit. Dotace je pro město lákavá, jelikož pár „bomba“ projektů vysálo městkou kasu a i když to nikdo neříká veřejně, město nemá peníze na další větší stavby.

    A teď je otázka. Má se město snažit o dotaci, i když projekt není zcela ideální a nenazuje na zbytek řešeného území. Nebo dotaci nevyužít s tím, že se dopracuje celkový projekt, ale kvůli finančním nákladům není vůbec jistá realizace? Může pak za tento stav dotace, nebo ten fakt, že není žadatelem připraven kvalitní projekt.

    Thumb up 2 Thumb down 10
  23. ELB :

    Martin [msstavby.cz]: Přeji dobrou chuť :) Děkuji za reakci, nikoliv však za odpověď na otázky.

    Odkazy znám. Co se asi dozvím od fanouškovsky objektivních „československých dopraváků“ ? EIA je jen úřední newspeak a smutný doklad, jak dnes funguje veřejná správa. Je to pouze posouzení vlivu stavby a nikoliv posouzení efektivity záměru, takže vlastně takový fíkový list pro alibismus lokálních politiků. Mě zajímají skutečné odpovědi na otázky po smyluplnosti investičního záměru soliterní tramvajové trati; byl bych za ně rád.

    Ano, trať na Osmak je v záměru již dlouho, stejně jako další nerealizované tramvajové tratě v Porubě. Z šuplíku komunistického zapomnění a slibů se vytáhla jen a jen kvůli dotacím a jednomu rozšafnému bodrému ostravakovi, odborníkovi na dopravu se zvláštní slabostí pro londýnské dopravní prostředky s blízkým výhledem na vrchní vedení trolejbusové tratě :)

    Reálná potřeba zde není, v Porubě existuje léty optimalizovaný systém autobusových linek, který lze aktuálně modifikovat dle změn přepravní poptávky, jako je tomu například právě nyní, od září 2023.

    A ano, za popsaný stav může klientelistický dotační systém, který se tváří, že městům pomáhá, ale ve skutečnosti spoluvytváří ze samospráv neautonomní žebrající chudáky.

    P.S. Chápu, tento web je především prezentací a hodnocením nových stavebních investic a neřeší primárně hlubší vhled do tématu samosprávy a přisátého dotačního byznysu. Můj názor však je, že bez rekonstrukce či alespoň modifikace současné dotační ekonomiky není možné dosáhnout nápravy, o níž tento web usiluje. Lze 100x nafotit 1000 míst na cestě detroitizace Ostravy, ale při existenci dotačního klientelistického socialismu s tím nelze nic reálněho dělat. Tento systém totiž bude vždy přitahovat lokální politiky bez rozhledu a komplexního vzdělání, kteří v tom velmi rádi pojedou. A lidé jim tu sebechválu „baští“ ve svazáckých budovatelských prezentacích typu městské a obvodní noviny a TV Polar. Zabíjí to individuální iniciativu lidí, z nichž se stávají jen pasivní konzumenti trendů a návštěvníci hloupoučkých „akcí“, které pro ně pořádá „hodná“ samospráva … No nic, je to jejich město :)

    Thumb up 9 Thumb down 3
  24. aldik :

    A v obecním zpravodaji se určitě budou chválit jak kvalitně a pěkně opravili veřejný prostor u místní radnice :-D

    A jinak souhlas, snížit počet obvodů v Ostravě, ušetříme se nemalé miliony, desítky milionů, soukromé firmy mají stejně nedostatek zaměstnanců takže úředníci by si jistě místo našli v pohodě (jen v teplém kanclíku). Stejně jako krajů je zbytečně moc.

    Thumb up 1 Thumb down 8
  25. O. :

    Martin [msstavby.cz]:
    Vim, ze to tady neni primarne nejaky dopravni web, ale ve sve reakci jsi uplne zazdil to, na co se ptal ELB. A ze to jsou velice dobre otazky, az si rikam, proc si takove otazky nepolozili zodpovedni, nez zacali tlacit „jedine mozne reseni“.
    Takze zkusim to zopakovat:

    1. O kolik bude rychlejsi/pomalejsi spojeni tramvaji z osmaku a sedmaku do centra tramvaji v porovnani s nejakym x-busem pres severni spoj?
    1b. O kolik by byla nova tramvajova trat levnejsi nez dokonceni severniho spoje? Vim, ze to jde „z jine kapsy“, ale je divne, jak se tlaci na nejakou novou soliterni tramvajovou trat v nevhodne lokalite, ktera ma pochybny prinos, a jak je kazdemu zodpovednemu putna dokonceni severniho spoje, ktery by mel i mnohe dalsi benefity krome zlepseni MHD z casti Poruby.

    2. O kolik bude rychlejsi/pomalejsi spojeni tramvaji z osmaku na Jih (treba do PZ Hrabova) v porovnani s trasou pres Rudnou?

    3. O kolik bude flexibilnejsi MHD z Poruby do dalsich casti mesta diky nove tramvajove trati v porovnani s pouzitim x-busu? Treba kdyz bude nejaky problem napr. bouracka, rekostrukce u Vodarny nebo na Svinovskych mostech?

    Thumb up 15 Thumb down 1
  26. Martin [msstavby.cz] :

    O.: Nezazdil. Uvedl jsem, že nemám na ně čas reagovat nyní. Což neznamená, že ně neodpovím později. Některý večer nebo spíše víkend. Přeci jen, není to pár otázek a odpověď si zaslouží být plnohodnotné. Proto jsem uvedl zběžně pár odkazů pro začátek. Obdivuju pak ty, co dokáží pro většinu lidí v pracovním čase, psát dlouhé komentáře :D
    Ale i tak bych doporučil odkaz na EIA.

    Thumb up 1 Thumb down 10
  27. ELB :

    Martin [msstavby.cz]: Díky za obdiv autora :) Psaní dlouhých komentářů v pracovním čase druhých je oblíbenou volnočasovou aktivitou vzdělaného a zajištěného rentiera :)
    Pokud jde o odpovědi, netrvám na tom a nechci, aby tím byl ztracen něčí volný večer nebo dokonce víkend (bez ironie). Odpovědi stejně tak trochu znám, protože jsem si tyto otázky již položil a zjistil fakta. Also sprach ELB :)

    P.S.Citace z fotočlánku: „Při pohledu na tuto realizaci jak pochopitelné, že tento obvod nechápe větší projekty typu prodloužení tramvaje apod.“ ___ Tohle je pěkný, učebnicový příklad bulvární zkratky a klamu – tedy, kdo si myslí něco jiného, tak ten a priori nechápe. Lhostejno, že podobné dotační ošklivosti lze vidět po celé Ostravě, nejen v Pustkovci, ale právě v Pustkovci to má být důkaz o jejich zpozdilosti, která vede ty pošetilce a bloudy z domků uprostřed sídliště k odmítání stavby tramvajové trati.

    Thumb up 10 Thumb down 1
  28. Petr Holuša :

    ELB: plně souhlasím. Jsou to otázky, které měly být položeny dříve, než se začalo s projektem za více než 2 miliardy. Ostatně by si je měl položit každý investor i u daleko méně významných projektů.
    Martin: A také souhlasím, že trať byla plánována již od počátku výstavby sídlišť, které měly Pustkovec vymazat a měly pokračovat dále na Plesnou. A ano pak dopravně dávala trať smysl (i tak v jiné formě). Ne za současného stavu.
    Ohledně ekologické stopy baterií apod. Vše má svou ekologickou stopu a specificky třeba jen výstavba trati bude mít stopu ohromnou.
    Chci zdůraznit, že nejsem proti tramvajím obecně. Jen tato konkrétní prostě NEMÁ žádný smysl a nikdo zatím nedokázal opak. Já vůbec nepodporuji individuální dopravu (vlastně ano individuální cyklo dopravu podporuji velmi), ale tramvajová trať se staví na 30-40 let. Neefektivní a pomalá trať. Spojení Poruby – centrum – jih potřebuje game-chander. Vždyť reálně je to vzdálenostně kousek. Když něco (jakkoli to budeme za 20 let nazývat) dopraví člověka za pár minut z Poruby do centra pak to bude výhra pro všechny. Pokud teď postavíme pomalou tramvaj, která těch vzdušnou čarou pár kilometrů bude objíždět 30 minut pak si zabetonujeme lepší řešení na další desítky let. A lepší řešení taky očividně již byly viz opět odkaz na článek.
    https://www.cs-dopravak.cz/2017-2-2-ostrav-se-komplikuje-vstavba-nov-tramvajov-trati/

    Thumb up 12 Thumb down 1
  29. thvari :

    Petr Holuša: Dobrý den, osobně jako člověk, který žil 20 let u Duhy, ten přínos jednoznačně v uživatelském komfortu vidím. Když vezmu v potaz jízdu autobusem na Svinon (10 min) a přestup a čeká í (5 min), bude to s novou tramvají rychlejší (9 minut od Slovanu + dejme tomu 3 na Duhu) a odpadne nutnost používat podchod na Svinově, což je pro důchodce nebo lidi méně mobilnější jasné plus. A to ani nemluvím o tom, že do některých směrů ta tramvaj pojede přímo. Tzn. pokud by například osmička jezdila nově ke Globusu, bude cesta do centra Duha-Karolina výrazně rychlejší a komfortnější. Auto ostravská MHD asi neporazí, ale o to myslím ani nejde.

    Přímá linka 25 minut Duha-Karolina by vlastně byla naprosto skvělá a když vezmu v potaz snahu o častější odjezdy (Ostravské metro), tak to poráží autobus 49 s přestupem na Sadu B. Němcové na celé čáře. 49 navíc mimo špičku ani o víkendech nejezdí. Uživatelsky dle mého není o čem a tramvaj bude obrovským přínosem.

    Thumb up 3 Thumb down 12
  30. O. :

    thvari: Sorry, ale to zase prekrucovani faktu. Taky jsem zil par roku u Duhy. V te dobe jezdil autobus 49 po trase Duha – Pustkovec – Svinov – Dum vodohospodaru (dneska Futurum) – spital Fifejdy – stadion Kotas – Husuv sad, byla to rychla linka, zadna tramvaj ji nemohla ani zdaleka porazit. Jezdila ve spicce v intervalu 3-5 minut, mimo spicku asi 10 minut, o vikendech taky. Tohle by bylo v soucasne dobe uplne nejlepsi spojeni z Osmaku do centra, neni treba nic stavet, nic vymyslet.
    Takze at si napiseme cely pribeh, linka 49 byla odklonena do Privozu, tudiz toto nejlepsi spojeni do centra zaniklo. Po case bylo zruseno i druhe nejrychlejsi/nejlepsi spojeni do centra a to linka 61 do Marianek a tam prestup na tramvaj.
    A ted se tady vymysli predrazeny a pomaly paskvil.
    Ani prima tramvajova linka Osmak – centrum nebude nikdy rychlejsi nez jakykoliv primy bus, natoz bus pres severni spoj, ktery vyrazne zkrati trasu, tudiz usetri cas cestujicim, usetri energii (el./plyn/nafta), s kratsi vzdalenosti usetri i opotrebeni vozidel, resp. bude i zapotrebi mene vozidel. … Ale asi mame penez dost, tak vymyslime nejdelsi moznou trasu pro spojeni do centra, a budeme tam palit kilometry navic, ale za to to spojeni bude trvat dele. Super, zustanu u kola (mene) a u auta (vice). Ty tramvaje budou vozit vzduch, uz tak po tech optimalizacich s linkami 49 a 61 kdo muze, tak z Osmaku jezdi autem. Ne nadarmo se rika, ze cas jsou penize.

    Thumb up 13 Thumb down 2
  31. O. :

    thvari: Ale uznavam, ze kazdy vnima uzivatelsky komfort jinak. Nekdo chce pul hodiny poskakovat v tramvajce se zastavkami co 300 – 500 metru po klikate trase. Nekdo jiny radeji po prime trase, polovinu zastavek a za mozna polovicni cas.

    Thumb up 10 Thumb down 2
  32. ELB :

    O.: Přesně tak. 49 by mohla jezdit jako obnovená expresní linka v optimalizované trase do centra i bez severního spoje takříkajíc od zítřka. Podobně jako „první vlaštovka“ v podobě expresní linky 78. V katowické aglomeraci je kombinace tramvají a expresních auto- a elektro- busů běžnou a osvědčenou praxí již dnes.

    Thumb up 10 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.