Centrální komise Ministerstva dopravy schválila dne 9. července 2024 studii proveditelnosti železniční tratě Ostrava-Svinov – Opava východ – Krnov, kterou předložila k projednání Správa železnic. Vybrána byla nakonec varianta 4max.
„Schválením uvedeného dokumentu byly vytvořeny předpoklady pro budoucí projektové práce a následně realizaci elektrizace železniční trati mezi Opavou a Krnovem včetně jejího následného zkapacitnění a zkapacitnění navazujícího traťového úseku z Opavy do Ostravy. Posledně jmenovaný úsek bude v sobě zahrnovat tzv. opavskou spojku. Ta bude navržena pro nákladní dopravu. Jde o nové propojení mezi stávajícími tratěmi před železniční stanicí Opava východ“, říká ředitel odboru přípravy staveb Správy železnic Pavel Paidar.
Ze zpracované studie proveditelnosti budou připravovány tyto stavební úseky:
- Optimalizace tratě Opava východ (mimo) – Krnov (včetně);
- Prostá elektrizace tratě Opava východ (mimo) – Krnov (včetně);
- Modernizace tratě Ostrava-Svinov (mimo) – Opava východ (včetně).
Na zpracovanou studii proveditelnosti bude plynule navazovat ekonomické hodnocení jmenovaných stavebních úseků podle platné rezortní metodiky včetně zpracování jednotlivých záměrů projektu. Teprve poté bude zpracována dokumentace EIA a příslušný stupeň projektové dokumentace v souladu s platnou stavební legislativou.
„Jsme rádi, že došlo ke schválení studie proveditelnosti a k výběru stavební a provozní varianty. Je to pro západní část Moravskoslezského kraje dobrá zpráva. Debata o výběru varianty však nebyla vůbec jednoduchá,“ objasňuje radní pro dopravu opavské radnice Petr Popadinec.
Snahou Správy železnic i zástupců Opavy, Krnova a Moravskoslezského kraje je zvýšit atraktivitu železnice, traťovou rychlost a zkrátit jízdní doby na uvedeném úseku.
„Čeká nás společně s kolegy ze Správy železnic ještě spousta práce. Naší společnou prioritou je dosáhnout co nejdříve realizaci prosté elektrizace tratě mezi Opavou a Krnovem. Podle rozpočtových možností státu na to naváže částečné zkapacitnění celého traťového úseku mezi Ostravou, Opavou a Krnovem,“ dodává závěrem referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu Martin Dostál.
pramen: opava-city.cz
Marian Kechlibar :
Určitou slabinou je, že text té studie proveditelnosti jen tak neseženete. Ani ZDopravy jej nemá. Takže se nedozvíme, co znamená varianta 4max, i když z jejího jména lze soudit, že bude MAXimální.
22.07.2024 13:52aldik :
A bude trať aspon i zdvoukolejněná? Ne jako část ze Svinova do Opavy, kde nechali jen jednou kolej a vlak musí čekat až projede ten z protisměru.
Daniel :
No doufám, že bude trať dvoukolejná a škoda, že nepokračuje do Třemešné ve Slezsku.
23.07.2024 00:23Pavel Slapar :
Pane bože už něco dělejte! Tratě Olomouc – Krnov – Opava jsou v dezolátním stavu, soupravy, které tu jezdí, to je hromada šrotu, jsem smutný, když jedu o okresy dál a vidím tu změnu. U nás se zastavil čas a zajímalo b mně, kery cyp za to může…
23.07.2024 22:58Dr. Kohn :
Pavel Slapar: Dopravu objednává kraj… a tomu vládne ANO. Na podzim ve volbách máte možnost to změnit.
24.07.2024 08:50Vlk.ms :
Dr. Kohn: pokud vím tak dopravu má pod palcem ODS ;)
26.07.2024 09:15MIROSLAV MORAVEC :
Tak hlavně je to ostrava, kde sídlí všechny krajské organizace ŘSD, SŽDC, apod, ano východní část kraje tzv. Ostravsko je dál, trať do f-m bude zkapacitnění plně, stejně tak nadjezdy odjezdy obchvaty měst v této části, nu je to historicky dáno vazbami zastupitelů z Ka, Ha, FM a OV, ti si schvalují vše, viz nesmyslná tramvajová trať do Karviné…. takže západní část s opavském či bruntálském, či krnovském tito s takovým nějakým despektem
27.07.2024 19:49vždy přehlasují k jejich projektu.
Josef Bajer :
Vlaky z Rýmařova do Opavy to je jako tramvaje v Ostravě
28.07.2024 10:02Koleje mají dřevěné pražce a jezdí tady rychlíky Olomouc – Ostrava
Lojza :
MIROSLAV MORAVEC: aspoň tam máte v opavě a Krnově nedotčenou přírodu,a málo turistů to je krásné
28.07.2024 14:49Petr Rumpertesz :
MIROSLAV MORAVEC: Momentálně ale peníze všem rozděluje pan Stanjura z Opavy.
31.07.2024 15:59