Správa železnic pokračuje se svými plány na takzvanou prostou elektrizaci některých tratí. V soutěži s odhadovanou cenou 62 milionů korun hledá zhotovitele záměru projektu a další projektové dokumentace pro prostou elektrizaci trati Olomouc – Moravský Beroun – Krnov. Na zakázku upozornil web zdopravy.cz.
Podle zadávací dokumentace má dojít ke zpracování záměru ve dvou verzích elektrizace. Z Moravského Berouna do Bruntálu a z Moravského Berouna až do Krnova. Z Olomouce do Moravského Berouna se s elektrizací nepočítá, protože se zde počítá s provozem akutrolejových jednotek (BEMU).
Odbočné stanice Valšov, Bruntál a Milotice nad Opavou budou využity pro případné dobíjení vozidel BEMU pro odbočující tratě. Stavba naváže na plánovanou elektrizaci trati z Krnova do Opavy, která nedávno získala souhlas centrální komise. Trať má být elektrizována na střídavou soustavou AC 25 kV, 50 Hz.
celý článek + pramen: zdopravy.cz
zerdě :
zajímalo by mě, zda už by teda nebylo lepší protáhnout elektrizaci železnice třeba až do Města Albrechtic, když už ne rovnou až do Jindřichova, z Krnova je to tak asi 12 km, protože podle mne tam nastane nakonec stejný problém jako v Opavě, kdy se každou chvílí čeká až přijede vlak od Krnova, lidé si přestoupí na elektrickou jednotku a mohou pokračovat do Ostravy, je to akorát zdržovačka, nebude se čekat v Opavě, ale v Krnově, až přijede nějaký ukoptěný motorák, který nejspíše bude obsluhovat větev Krnov-Jindřichov, tam tomu okraji Moravskoslezského kraje by podle mne elektrizace pomohla, samozřejmě nejlepší by to bylo zadrátovat až po Jeseník a dále, ale trať vede přes Polsko a Jeseník je v jiném kraji, takže tohle je jen zbožné přání, ale aspoň v tom Moravskoslezském kraji by se ta trať elektrizovat mohla
08.08.2024 09:09vojtag :
A přínos pro nákladní dopravu to bude mít prakticky nulový v této variantě…
08.08.2024 09:21Permonik :
zerdě: rentabilita by tam asi nebyla. Možnost je BEMU. Opava i Krnov jsou přestupní uzly. Albrechtice je uprotřed trati a bylo by to jako elektrifikovat tráť Opava – Váslovice (místo do Krnova).
A poláci do te tráte u nich moc neinvestuji…
vojtag:
Brejlovci nebudou muset litát do Opavy.
08.08.2024 11:36David :
Správa Železnic v Moravskoslezském kraji tedy fakt jede…
Opravdu je nutné uprostřed tratě vynechat trakční vedení? Divím se, že ho natáhli mezi Štítinou a Hájem ve Slezsku. I když tam zase zapomněli druhou kolej.
08.08.2024 13:33Petr Rumpertesz :
Celé je to takový kočkopes, ale varianta, že se zadrátuje jen úsek Mor. Beroun – Bruntál, tak už si říká o nominaci na Nobelovu cenu za blbost.
08.08.2024 14:28Víťa :
Jestli někdo zkusil jet rychlíkem R27 zvaným Praďěd z Ostravy do Olomouce přes Opavu tak v těchto vedrech super bez klimatizace ten motoráček je na… Uvítal bych kdyby byla elektrika přes Opavu do Olomouce asi by šlo nasadit Elefanty nebo jiné kulturnější vozy a navíc by vznikla při mimořádných událostech objížďková trasa mezinárodním rychlíkům bez změny lokomotivy
08.08.2024 16:22Jiří Kratochvíl :
To už se to může rovnou zadratovat Olomouc – Krnov a Krnov – Jindřichov ve Slezsku – Glucholazy – Mikulovice – Jeseník. Ačkoliv v případě peaze přes Glucholazy by byla nutná součinnost polského správce infrastruktury.
08.08.2024 16:27Permonik :
Petr Rumpertesz: Olomouc – Moravský Beroun není možné provést prostou elektrizaci, z důvodu nízkých tunelu.
Aby se to drátovalo, musely by se přerazit všechny tunely. Ekvivalentní trať kde se proavděl rekonstrukce Brno – Adamov 9,4km, stála 2,4miliardy.
Další věc jsou prachy. 1km elektrizace stojí 10 mil. co zhruba 40km je potřeba trafo, což potřebuje i BEMU (teda jeho ekvivalent).
Cena BEMU je o 35-40mil dražší než EMU. Na oběh jejich potřeba kolem osmi.
Olomouc – Mor. Beroun je 36km
Mor. Beroun – Bruntál je 28km
Bruntál – Krnov je 23km
Krnov – Opava je 29km
A, kompletní elektrizace – 1,2 miliardy + 3x 100 mil trafo + proražení tunelu 9 miliard.
B, BEMU varianta – 570 mil + 320 mil + 3x 100 mil nabiječka
Hellebrand, Václav :
Všechno to jde ( bohužel ) fantasmagorie
09.08.2024 10:53Pavel :
Jako prioritu bych řešil propojení tratě z Jindřichova do zlatých hor,tunelem aby se nemuselo jezdit přes Polsko.Nikdo to neřeší a není to nemožné.Co tato trať existuje více jak 100 let,nikdo se nezamýšlel nad tímto problémem.
09.08.2024 11:18Michal :
A jéje, jábychové z zdopravy.cz objevili tento web.
09.08.2024 12:17Ic540 :
David : Máte to nějak vytržené z kontextu.
09.08.2024 18:48Ta spojitost z Hájem na 321 je za prvé neadekvátní. Za druhé jde o to že tam jsou tunely což by zhatilo vše civilizované na té trati 310. Tedy použití BEMU od nové smlouvy. Peníze by se jen tak na překopání tunelů nenašly. A držet tam za každou cenu 84x či 81x by bylo jako za zlatých drážních časů v 90 létech. Tedy vzhledem k tomu že se bude soutěžit s Vámi nemohu souhlasit zcela vůbec. Co bude za 20 let je pak jistě otázka jiná…
David :
Ic540: mate pravdu. Nedošlo mi, nepodíval jsem se ze tam jsou tunely. Pokud se do nich trolej nevejde je bemu asi adekvatni řešení.
Zbytek příspěvku směřuje k tomu zda obecne lepší investovat peníze a čas do důležitějších trati třeba pravé Ostrava-Krnov nebo Ostrava – Frýdek-Místek
11.08.2024 19:27Permonik :
David: To že vyjde članek o elektrizaci časti tratě, neznamena že se na ostatních neděla.
Ostrava – Krnov jsou 3 úseky.
Ostrava – Opava prošel modernizace – teď to zlepší jen nové jedntoky (zlepšení oběhu vozidel, zrchlaeni, lepší mijeni ve stanicích)
Opava – Krnov – 1. pol. – čeka modernizace
Opava – Krnov – 2. pol. – koleje jsou modernizované, chybí je prosta elektrizace (což asi není priorita)
Ostrava – Frýdek – problém je s odklonovou trasou provozu nákladních vlaku (dotčené obce jsou proti).
14.08.2024 09:14