Elektrizace trati Olomouc – Krnov

Správa železnic pokračuje se svými plány na takzvanou prostou elektrizaci některých tratí. V soutěži s odhadovanou cenou 62 milionů korun hledá zhotovitele záměru projektu a další projektové dokumentace pro prostou elektrizaci trati Olomouc – Moravský Beroun – Krnov. Na zakázku upozornil web zdopravy.cz.

Podle zadávací dokumentace má dojít ke zpracování záměru ve dvou verzích elektrizace. Z Moravského Berouna do Bruntálu a z Moravského Berouna až do Krnova. Z Olomouce do Moravského Berouna se s elektrizací nepočítá, protože se zde počítá s provozem akutrolejových jednotek (BEMU).

Odbočné stanice Valšov, Bruntál a Milotice nad Opavou budou využity pro případné dobíjení vozidel BEMU pro odbočující tratě. Stavba naváže na plánovanou elektrizaci trati z Krnova do Opavy, která nedávno získala souhlas centrální komise. Trať má být elektrizována na střídavou soustavou AC 25 kV, 50 Hz.

celý článek + pramen: zdopravy.cz

Související články


Komentáře

  1. zerdě :

    zajímalo by mě, zda už by teda nebylo lepší protáhnout elektrizaci železnice třeba až do Města Albrechtic, když už ne rovnou až do Jindřichova, z Krnova je to tak asi 12 km, protože podle mne tam nastane nakonec stejný problém jako v Opavě, kdy se každou chvílí čeká až přijede vlak od Krnova, lidé si přestoupí na elektrickou jednotku a mohou pokračovat do Ostravy, je to akorát zdržovačka, nebude se čekat v Opavě, ale v Krnově, až přijede nějaký ukoptěný motorák, který nejspíše bude obsluhovat větev Krnov-Jindřichov, tam tomu okraji Moravskoslezského kraje by podle mne elektrizace pomohla, samozřejmě nejlepší by to bylo zadrátovat až po Jeseník a dále, ale trať vede přes Polsko a Jeseník je v jiném kraji, takže tohle je jen zbožné přání, ale aspoň v tom Moravskoslezském kraji by se ta trať elektrizovat mohla

    Thumb up 6 Thumb down 0
  2. vojtag :

    A přínos pro nákladní dopravu to bude mít prakticky nulový v této variantě…

    Thumb up 4 Thumb down 0
  3. Permonik :

    zerdě: rentabilita by tam asi nebyla. Možnost je BEMU. Opava i Krnov jsou přestupní uzly. Albrechtice je uprotřed trati a bylo by to jako elektrifikovat tráť Opava – Váslovice (místo do Krnova).

    A poláci do te tráte u nich moc neinvestuji…

    vojtag:

    Brejlovci nebudou muset litát do Opavy.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. David :

    Správa Železnic v Moravskoslezském kraji tedy fakt jede…

    Opravdu je nutné uprostřed tratě vynechat trakční vedení? Divím se, že ho natáhli mezi Štítinou a Hájem ve Slezsku. I když tam zase zapomněli druhou kolej.

    Thumb up 7 Thumb down 2
  5. Petr Rumpertesz :

    Celé je to takový kočkopes, ale varianta, že se zadrátuje jen úsek Mor. Beroun – Bruntál, tak už si říká o nominaci na Nobelovu cenu za blbost.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  6. Víťa :

    Jestli někdo zkusil jet rychlíkem R27 zvaným Praďěd z Ostravy do Olomouce přes Opavu tak v těchto vedrech super bez klimatizace ten motoráček je na… Uvítal bych kdyby byla elektrika přes Opavu do Olomouce asi by šlo nasadit Elefanty nebo jiné kulturnější vozy a navíc by vznikla při mimořádných událostech objížďková trasa mezinárodním rychlíkům bez změny lokomotivy

    Thumb up 7 Thumb down 2
  7. Jiří Kratochvíl :

    To už se to může rovnou zadratovat Olomouc – Krnov a Krnov – Jindřichov ve Slezsku – Glucholazy – Mikulovice – Jeseník. Ačkoliv v případě peaze přes Glucholazy by byla nutná součinnost polského správce infrastruktury.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  8. Permonik :

    Petr Rumpertesz: Olomouc – Moravský Beroun není možné provést prostou elektrizaci, z důvodu nízkých tunelu.

    Aby se to drátovalo, musely by se přerazit všechny tunely. Ekvivalentní trať kde se proavděl rekonstrukce Brno – Adamov 9,4km, stála 2,4miliardy.

    Další věc jsou prachy. 1km elektrizace stojí 10 mil. co zhruba 40km je potřeba trafo, což potřebuje i BEMU (teda jeho ekvivalent).

    Cena BEMU je o 35-40mil dražší než EMU. Na oběh jejich potřeba kolem osmi.

    Olomouc – Mor. Beroun je 36km
    Mor. Beroun – Bruntál je 28km
    Bruntál – Krnov je 23km
    Krnov – Opava je 29km

    A, kompletní elektrizace – 1,2 miliardy + 3x 100 mil trafo + proražení tunelu 9 miliard.
    B, BEMU varianta – 570 mil + 320 mil + 3x 100 mil nabiječka

    Thumb up 12 Thumb down 1
  9. Hellebrand, Václav :

    Všechno to jde ( bohužel ) fantasmagorie

    Thumb up 0 Thumb down 2
  10. Pavel :

    Jako prioritu bych řešil propojení tratě z Jindřichova do zlatých hor,tunelem aby se nemuselo jezdit přes Polsko.Nikdo to neřeší a není to nemožné.Co tato trať existuje více jak 100 let,nikdo se nezamýšlel nad tímto problémem.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  11. Michal :

    A jéje, jábychové z zdopravy.cz objevili tento web.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  12. Ic540 :

    David : Máte to nějak vytržené z kontextu.
    Ta spojitost z Hájem na 321 je za prvé neadekvátní. Za druhé jde o to že tam jsou tunely což by zhatilo vše civilizované na té trati 310. Tedy použití BEMU od nové smlouvy. Peníze by se jen tak na překopání tunelů nenašly. A držet tam za každou cenu 84x či 81x by bylo jako za zlatých drážních časů v 90 létech. Tedy vzhledem k tomu že se bude soutěžit s Vámi nemohu souhlasit zcela vůbec. Co bude za 20 let je pak jistě otázka jiná…

    Thumb up 2 Thumb down 1
  13. David :

    Ic540: mate pravdu. Nedošlo mi, nepodíval jsem se ze tam jsou tunely. Pokud se do nich trolej nevejde je bemu asi adekvatni řešení.

    Zbytek příspěvku směřuje k tomu zda obecne lepší investovat peníze a čas do důležitějších trati třeba pravé Ostrava-Krnov nebo Ostrava – Frýdek-Místek

    Thumb up 2 Thumb down 1
  14. Permonik :

    David: To že vyjde članek o elektrizaci časti tratě, neznamena že se na ostatních neděla.

    Ostrava – Krnov jsou 3 úseky.
    Ostrava – Opava prošel modernizace – teď to zlepší jen nové jedntoky (zlepšení oběhu vozidel, zrchlaeni, lepší mijeni ve stanicích)
    Opava – Krnov – 1. pol. – čeka modernizace
    Opava – Krnov – 2. pol. – koleje jsou modernizované, chybí je prosta elektrizace (což asi není priorita)

    Ostrava – Frýdek – problém je s odklonovou trasou provozu nákladních vlaku (dotčené obce jsou proti).

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.