Zahájení územního řízení projektu „Přístavba Domu umění – Galerie 21. století“.
Dům umění – zahájení územního řízení
Martin [msstavby.cz] | 30.11.2015 | OSTRAVA | #centrum, #dům umění | 109 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Cyril :
Já nevím… Bude radnici dvaaosmdesát míst pro auta stačit?!
robert :
Návrat do brutalismu 80. let…..
30.11.2015 09:01Crazym :
Cyril: Vytvoří maximálně těch 35 míst v podzemí a to ještě ne pro veřejnost, zbytek je demagogie a věř tomu, že jim budou najednou stačit :-)
30.11.2015 09:12Danek :
Ještě naproti začít stavět Amsterdam office a začne to tam vypadat po dokončení dost dobře.
Mr.Blue :
#plsdockejmeserealizace
30.11.2015 10:15Rado :
robert: Souhlasím, hmota a velikost té přístavby na mě působí dost brutálně, je nějak nevyvážené, spíš bych si představoval něco menšího a vzdušnějšího. A také méně hranatého, neboť zase je to sám pravý úhel a křivka jako by neexistovala.
30.11.2015 10:46Nimrod :
Rado: No tak přesně tak to má působit, jsem rád, že se to posunulo dál. A hlavně klid, věřte architektům…zvlášť Pleskotovi…
30.11.2015 11:24Danek :
Nimrod: Souhlasím, je mi jasné, že velikostě je to uzpůsobeno potřebám.Jinak kdo má přestavivost a dokáže si představit, jak by to mohlo vypadat.Jsem si jist, že přijde od Karoliny a na první pohled řekne Au….
30.11.2015 11:46aggu :
Danek: Já na první pohled řeknu, zcela jistě, wow.
30.11.2015 12:19Ladik :
Mně se nelíbí ten tvar kříže z bočního pohledu.Ještě by tam mohl katolík Pleskot dát přicementovat sochu Pána Ježíše.
30.11.2015 12:28Danek :
aggu: No vidíš i toto se ti muže stát,když pracuješ a zároveň píšeš na msstavby, že místo wow napíšeš au.
30.11.2015 12:59aldar :
Když to vidím, tak mám pár otázek:
30.11.2015 13:13– Proč je přístavba obludná? Proč nedrží měřítko okolní zástavby a nádherné současné galerie? Co na to městská památková zóna?
– Proč se nedrží uliční čára Poděbradovy ulice – nejsme v „šopinkparku“. Jsme ve městě u městské třídy.
– Proč se do nové galerie vstupuje v úrovni sklepa – 2 metry pod okolním terénem (opravdu „antré“)
– Proč když zaparkujete v podzemním parkovišti musíte vyjít na nahoru na terén a pak zase 2 metry dolů ke vstupu.
– Proč je venkovní kavárna 2 metry pod okolním terénem a sousedí se zásobovací rampou, která je o 2 metry výš (asi budou kamínky z posypu padat do kafe).
Je to tak, že v Ostravě se snese všechno?
Michal :
Přístavba není obludná, je skvělá.
30.11.2015 13:41Proč se do Louvru vstupuje na úrovni 10 metrů pod okolním terénem? (opravdu „antré“)
balde :
Než začnete kritizovat, mohli byste si aspoň přečíst nebo poslechnout co sam Pleskot o svém navrhu rika, a proč to vypadá tak jak to vypadá. Za me palec nahoru a a tto stojí co nejdřív v této podobě.
30.11.2015 13:44tom :
Přístavby není obludná, je sice větší než dům umění, ale to jsou všechny budovy v okolí. Nová budova tedy výškově odpovídá okolním domům. Centrální vstup bude stále ve starém Domě umění, navíc vstupovat do galerie zpod úrovně terénu může být zajímavé, není to navíc neobvyklé, např. Louvre:) Jinak si myslím, že se bude jednat spíše o jakési multifunkční zázemí galerie.
30.11.2015 14:54Jiřík :
Je veliká akorát. Z elektry jak pojedeš tramvajkou si řekneš „WOW“ a o to jde !
30.11.2015 15:19Adam :
Krabice. Krabice se mi nelíbí. Z jediného místa, odkud na to půjde vidět, ve tvaru kříže. Kříže se mi nelíbí. Plastové barvy se mi nelíbí. Kulatá okýnka se mi nelíbí. Alespoň to nemá ostatní dnes módní druhy nepravidelných oken. Ale celkově hrůza s nulovou invencí, která se bude líbit jenom „odborníkům“. Snad lidé, jedoucí nad ránem ze Stodolní v dobré náladě, nebudou při průjezdu kolem tohoto objektu hromadně zvracet na podlahu tramvají.
meechee_n :
Adam: člověče, líbí se vám vůbec něco ?? Hrůza s nulovou invencí je to možná pro všeobecného hejtra, jako jste vy. Většina ostatních, včetně mě (soudě podle příspěvků v diskuzi), to považuje za moderní architekturu a vytvoření dominanty daného místa …
30.11.2015 18:29Rado :
Co by mě také potěšilo, je vizualizace, jak tato budova bude vypadat v městské zástavbě, což se divím, že to při vší ambicióznosti projektu nikdo neudělal. Na PC to není nic složitého a myslím si, že se teprve potom ukáže co a jak. Nicméně i mě samotného děsí ten kříž z boku a hlavně nepoměr té hmoty přístavby. Kdyby se někdo pokusil o citlivou dostavbu Domu umění, udělal by lépe. Protože mě tak napadá, dostanou se k nám potom jo výstavy nebo budou zde takové výstavby, aby bylo možné daný prostor zaplnit a nepůsobilo by to prázdně? Prostě jde mi o to, zda-li ambice stavby sledují i ambice Domu umění.
30.11.2015 18:33balde :
Rado: prostor určitě prázdný nebude. Dům Umění má velké sbírky které nemá možnost vystavovat právě z důvodů nedostatku místa.
30.11.2015 19:09Adam :
meechee_n: Pokud považujete diskutující zde za reprezentativní vzorek, jste hodně mimo mísu. Ale to je jiná diskuze, kterou už jsem tu taky několikrát vedl.
Já naneštěstí musím říct, že se mi nelíbí drtivá většina věcí, které lezou ze současných architektů. Konkrétně tohle je možná typicky současná architektura, ale moderního na tom není vůbec nic, což je taky typické. I kdyby, modernost není automaticky pozitivní atribut. Dominantnost taky ne, tohle místo podle mě zrovna žádnou obludu vůbec nepotřebuje. A už vůbec ne ve tvaru kříže, to je skoro urážka civilizace.
Martin [msstavby.cz] :
Rado: Samozřejmě že takové vizualizace jsou. Měl jsme je v ruce v tištěné formě. Ve formátu pro zveřejnění na webu je nemáme.
30.11.2015 19:55thvari :
Mně se na tom nejvíce líbí, jak obrovskou vlnu emocí a reakcí tato přístavba vyvolává … tak to má být!
30.11.2015 21:59David :
Ty dva objekty vedle sebe jsou jako kráska a zvíře. Nerozumím tendencím posledních let se sklony k „architektuře“ průmyslových hal. Co brání tomu, aby přístavba navázala na styl originálu? To neumíme postavit to, co naši předci v roce 1926?? Nelíbí se mi to…
01.12.2015 07:44tom :
David: Moderní architektura, právě ony průmyslové haly, rozkvétala právě ve 20. a 30. letech.
01.12.2015 09:05Tomas T. :
Rado: Myslim ze jste nepochopil co je dum umeni. Uz kdyz jsem byl na prezentaci tohoto projektu, tak sam reditel rikal ze kdyby nyni meli vystavovat vsechny sbirky soucasnym tempem, tak je vsechny nevystavi ani za 100 let. A za dalsi…. primarni ucel GVUO je sbikotvornost, a ne poradani zahranicnich vystav. Cili necekejte ze v galerii budou vystavy odjinud. Toto je pristavba aby GVUO zacala plnit svou fukci, a poradani vystav ma prevzit kunsthalle, ktera se ma zabyvat primarne poradanim vystav a dovozem zahranicnich akci. Ano…. dokud neni kunsthalle dořešena, supluje toto dum umeni, ale to je jen docasny stav, nez se to na cerne louce postavi.
01.12.2015 09:17David :
tom: Až za Domem umění budou stát nové „průmyslové“ haly/sklady v designu 20 a 30 let, například takové, jaké jsou v areálu bývalého Svitu ve Zlíně a přirozeně navážou na původní stavbu, pak neřeknu ani popel.
01.12.2015 09:21Ale takto se věci, bohužel, nemají…
Ladik :
Ten kříž v bočním pohledu to je na Guinessovu knihu rekordů. V Evropě určitě větší není.Ostrava bude mít unikát.
01.12.2015 09:53Hynek [msstavby.cz] :
David: urcite umime. ale snad nejsme v muzeu..
01.12.2015 10:02David :
Hynek [msstavby.cz]: …si říkám, že je štěstí, že Sagrada Familia nestojí v Ostravě.
01.12.2015 10:34Hynek [msstavby.cz] :
David: vsechno je vec vkusu. na tu poznamku muzu kontrovat trebas https://www.google.cz/search?q=kostel+svatého+ducha+ostrava ale treba u sakralnich staveb mi prijde to dodrzeni rekneme tradice vic smysluplne, nez se uvazovat v pripade domu umeni.. tze trosku jabka s hruskama, ale jak rikam, kazdy ma na to jiny nazor, ja jsem treba rad, ze v centru je misto, ktere vypada jako karolina a nejsme zasekli na masarykaci. (cimz nic vic nenaznacuju, na masarykaci se vyskytuju asi tak 10x vic, nez u karoliny)
01.12.2015 11:41marian :
David: stávající dům umění v době svého vzniku byl taky „moderna“ a zřejmě by jste tomu tenkrát taky vytkl, že vypadá spíš jako tovární hala…
01.12.2015 12:06David :
Hynek [msstavby.cz]: OK, je to věc vkusu a názoru. Já jen prostě tohle znásilňování klasiky nemám rád.
01.12.2015 12:29Typickým příkladem je Divadlo Antonína Dvořáka (viz link http://www.npu.cz/novostavby/nevratne-ztraty/vypis/detail/25/)
Otázka zní…kdo by dnes protestoval proti původnímu vzhledu divadla??
Jedinou výhodou přístavby Domu umění je její budoucí „sanovatelnost“ tím, že ji zboří.
Divadlo to štěstí nemá…
David :
marian: Nepochybně to byla moderna, kterou však nepřistavěli třeba ke kostelu sv. Václava. A o to jde!
01.12.2015 12:36marian :
David: dům umění není starý kostel. mě se ten návrh líbí.
01.12.2015 12:47skelet :
ta obří masa přímo volá po street art
01.12.2015 12:58Alex :
Řekl bych, že kategorie líbí/nelíbí je u posuzování městské (a vlastně jakékoli budovy) málo. Chce to vědět, proč líbí nebo nelíbí.
Jako že při jménu Pleskot vždy zostražitím, přístavba DU má ducha a styl.
Nové část cituje původní budovu. Používá obdobné, ale zdůrazněné geometrické tvary a dává celkovému vyznění nový rytmus a ve směru od stávajícího průčelí důraznou gradaci. Navíc, zaplaťpámbu, se Pleskot uchránil opakovat stávající plášť a v nové přístavbě použil zvenčí to, co je v původní budově obsaženo, ale menšinově. Za mne podařený návrh.
A při tom všem je to tvarem a strukturou zcela současný barák, těmi převislými a trčícími hmotami zároveň troufalý i uměřený. Takhle si spontánně hrají děti s kostkama, přirozeně, s fantazií a bez kalkulu – co jim dovolují tvary a „materiál“.
Kdybych to porovnal s nadstavbou VP1, tak ta je proti tomuhle projektu křeč.
01.12.2015 16:37Infoš :
No to se do centra určitě hodí víc, než polyfunkční objekt Švabinského… aneb všem stejným metrem…
01.12.2015 19:28rasta :
Jinak zítra je v ms deníku on-line rozhovor s primátorem. Tak jen do něj . Ať se trochu rozvíří vody. Témat je hodně…
01.12.2015 22:21Tomas T. :
By me zajimalo jak jinak by jste to resili vy, co se vam ty previsy nelibi, kdyz jeden z pozadavku byl aby byl vytvoren kryty venkovni prostor pro velke exponaty (cili i vyska 7m). Myslim ze to neslo vyresit jinak…. resp. nenapada mne jak jinak.
02.12.2015 08:53meechee_n :
Mimochodem – ve švýcerském Fribourgu se toho nebojí vůbec – budova divadla – osobně jsem viděl a je to dominanta jako hrom http://hicarquitectura.com/2015/10/durig-ag-new-theater-equilibre-fribourg/
02.12.2015 10:26aldar :
meechee n……. Taky je přilepená na národní kulturní památku? -tak z hrušky dolů !
02.12.2015 10:37meechee_n :
aldar – jeďte se do toho Fribourgu podívat. Je to nádherné historické město, plné stovky let starých domů, navíc v přírodě – klidně to zkoukněte i na webu, mají pěkné stránky. Ta budova je přímo v centru, tzn. v bezprostřední blízkosti – srovnal bych to s tím, jako by stála 200 metrů od Staromáku, takže z žádné hrušky dolů nemusím. Architektura se vyvíjí a za sto let budou lidé říkat, proč na ty krásné historické budovy, které dneska někteří kritizují (třeba ta přístavba DU), lepí další „moderní“ přístavby nebo jiné stavby … tak to prostě je … a mimochodem, ta původní budova DU je kulturní památkou jen proto, že je stará, což je tady v Ostravě tak trochu rarita, a nikoliv proto, že by byla nějak hodnotná, což potvrzují samotní zaměstnanci DU …
02.12.2015 12:01David :
meechee_n: Něco pro fanoušky pevnostního opevnění a Star Treku.
02.12.2015 12:52Baraba :
hmmm.. a co bude s tou sousední vilou?
02.12.2015 13:20Danek :
Tak rozhovor z deníku byl ukončen.Dle komenteří se mi potvrdilo, že Macura je fajn chlap.Jinak má žena(Markéta) napsala dotaz ohledně 5 investoru z veletrhu v Německu.Trochu mě zarazila odpověd, že primátor nemá dostatečné informace od hejmana…měli by více spolupracovat a postupovat při hledaní investoru spolu.Já jsem podal dotaz na stavby, zinkasovaní investoru,snížení nezaměstannosti atd…..ale zatím nebyl odpovězen..odpovědi budou doplněny.http://moravskoslezsky.denik.cz/online-rozhovor/on-line-rozhovor-s-primatorem-ostravy-tomasem-macurou-20151201.html
02.12.2015 13:40Adam :
meechee_n: A taky je to pořádné hnusné.
02.12.2015 19:09Petr Halfar :
A co kultovní hospoda Pod platanem???
03.12.2015 15:12Zbořeno, vymalováno. :o(
Rýša :
Danek: Pan Macura je jistě fajn chlap, ale co jsme se od něho dozvěděli nového? Nic…..opakuje jen to, co všichni víme. A samozřejmě o chátrajících stavbách jen sliby, které slyšíme už x-let a od všech primátorů. Prostě mne pan primátor nepřekvapil.
03.12.2015 19:24Danek :
Rýša: No ono politici rádi používají stále dokola opakující se fráze. Stejně jako dostávají stejně opakující se otázky. Jinak o chátrajících stavbách ti položím otázku…Všiml sis že začala rekonstrukce Palace?…dnes jsem ji viděl, psal jsem. Za druhé na jaře by měla začít dostavba skeletu…od roku 1989 s tím nikdo nehnul…až Macura a spol.stanovil poměrně tvrdé podmínky, aby se stavělo….vizualizace jsou k dispozici….takže teoreticky dvě stavby by měli být vyřešeny. Dle rozhovoru v deníku psal, že se pracuje na tom ab se podařilo opravit i Ostravici a jatky….tak nebud tak skeptický.Jinak jak jsem byl na pocházce dnes v centru…tak se i opravuje spousta domu v centru.
03.12.2015 21:01Hynek [msstavby.cz] :
Rýša: tak zas nemuze si cucat veci z prstu. a nesmis predpokladat, ze vsichni ctou pravidelne msstavby a jsou v obraze..
ale myslim, ze oni primatori obvykle popisujou situaci a mozna smerovani jejich snahy a ty z toho ctes sliby, to byva dost casta chyba.. ale musim uznat, ze treba s tim skeletem to rekl natvrdo, ze bude zahajena dostavba. az jsem se podivil :)
04.12.2015 12:30aggu :
Danek: Co se jatek (a přilehlého Bauhausu) týče, blýská se na lepší časy v souvislosti se změnami v PLATO.
04.12.2015 15:05http://www.ostravan.cz/26503/galerie-plato-odejde-z-gongu-a-jeji-sef-rika-chvili-muzeme-fungovat-i-nomadsky/
Danek :
aggu: Díky za zaslaní.Přeloženo do češtiny: Město koupí Bauhaus i jatky a i za pomocí EU fondů dají dohromady pro účel výstav Plata. Výstavy by mohli být první v bývalém Bauhausu a po opravení nastálo v jatkách. Bauhaus se zboří a zřejmě nabídne investorům.(udajně se v těchto místech planuje výšková budova…někde jsem to četl) Takže se umoří náklady na pořízení jatek a Bauhausu….za mě super. Trochu mi to zavání dle článku: přítomností Ostraváka v zastupitelstvu. Že by se hnuli ledy. Jinak co ty na to Rýšo???Pořád nevidíš nějaký progres???
04.12.2015 15:26Rýša :
Danek: Jsem nevěřící Tomáš. Až si šáhnu na rány po hřebech – teda až uvidím opravená Jatka a až vložím prst do rány v boku – tedy až uvidím místo Bauhausu tu výškovou budovu teprve uvěřím. Pak mi může pan Macura říci: viděls, tak věříš, ale Danek před mnoha, mnoha, mnoha lety neviděl a uvěřil….
04.12.2015 21:14Danek :
Rýša: Ryšo, jen trošičku jsem si rypnul a ty hned se hnedka se zpětně opíráš do mě.Bohužel to není poprvé. Snažil jsem se i vysvětlit, že já u pana primátora nějaký progres vidím ne jen sliby….řekl, že s tím něco udělá. Máme tady 4 nejpalčivější stavební problémy.Palace,skelet,Ostravici,jatka….V Palaci se pracuje,skelet pole všeho začíná dostavovat na jaře.O jatkách si čelt, že se hledá využití jako galerie,O Ostravici se jedná(snad bychom mohli mít hotovo kolem roku 2020)Takže za mě za rok na magistrátě poměrně úspěch zatím to hodnotím na 50%.2 ze 4 projektů bychom měli hotové…nebo jsou tam garance stavby. …poslední věc o výškové bodově jsem čelt, že se na někde daném místě plánuje…nevím kdo jí planuje,ani netvrdím že tam bude..jen jsem to čelt.
04.12.2015 21:45Rýša :
Danek: Neber to tak. Neopírám se do Tebe! Já s Tebou ve většině případů souhlasím, ale nejsem takový optimista, toť vše. Tak se na mne nezlob :-)
04.12.2015 22:27Danek :
Rýša:o.k.NO vidíš a mi všichni kdo mě znají říkají , že jsem pesimista. Já jim to vyvracím s tím, že jsem realista: Takže jak říkám, jsem přesvědčen,že Palace se rekonstruje a bude vypadat skvěle a plnit svůj účel. Dokonce rektor OU říkal, že vlivem rozšíření výuky třeba u lékařské fakulty o zahraniční a české studenty velmi stojí o to aby byli v kampusu ubytovaní. U skeletu jsou opravdu garance nastaveny tak, že tomu minimálně věřím. Jinak pomalu si myslím, že by obvod potažmo město, měli tlačit na vlastníka Polského domu mám pocit že je to: CK Favorit…jinak tady za pár let budeme řešit další problém.
04.12.2015 23:00balde :
kraj pry bude v roce 2016 spolufinancovat dostavbu tak zase tomu zacinam vice věřit http://ostrava.idnes.cz/krajsky-urad-bude-splacet-dluhy-dnd-/ostrava-zpravy.aspx?c=A151218_2213425_ostrava-zpravy_jog
26.12.2015 11:40thvari :
Ve včerejších (pondělí 18.1.) zprávách v regionech byla zmíněna tato přístavba a její financování a zároveň se tam mluví i o veřejném hlasování o podobě prostoru před havířovským nádražím. http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava
19.01.2016 11:56jas :
Nějak nemohu uvěřit, že je zde prezentovaný návrh míněn vážně.
24.01.2016 12:51Jestli aspoň trochu rozumím zadání, měl být Dům umění přístavbou rozšířen a nikoliv popřen – to se ale autorům viditelně nezdařilo; o jakékoliv výrazové korespondenci, dialogu přístavby s původním objektem nebo s jeho urbánním okolím, se tady bohužel mluvit nedá. Pokud se dá soudit z obrázků, má být jedna z perel ostravské architektury převálcována rozměrově přerostlou přístavbou a degradována tak do podoby jakéhosi jejího přístavku. Vím samozřejmě, že architektura není jenom vnější objemové řešení stavby; o neduzích, které návrh přístavby vykazuje v jiných směrech se tady ale ve svém komentáři výstižně vyjádřil aldar už 30.11.2015 -13:13 a tak je nebudu opakovat. Pozoruhodný je komentář od značky skelet z 01.12.2015 – 12:58, že „ta obří masa přímo volá po street art“; nerozumím sice, jestli to skelet myslí jako pochvalu, nebo naopak – zdá se mi ale, že mezi protichůdnými názory konečně někdo trefil hřebík do hlavičky a pojmenoval snad jediný zjistitelný důvod, proč by přístavba měla být postavena právě tak jak je navržena – v duchu už vidím, jak si postpubertální sprejerská komunita chystá nádobíčko…
Autorem architektonického návrhu stavby je tým kolem pražského Josefa Pleskota, který je bezpochyby významnou postavou současné české architektury. Jeho ostravské působení je ale nejednoznačné: vedle úspěšné rekonstrukce bývalého průmyslového plynojemu v Dolních Vítkovicích na kulturní zařízení a trochu rozporuplného designérského počinu, jakým je kavárenská nadstavba jedné z vyhaslých vítkovických vysokých pecí, je jeho jméno spojeno také s novostavbou Světa techniky, které, podobně jako přístavbě Domu umění, chybí měřítko a smysl pro prostředí; stranou nechme jeho nešťastná veřejná teoretická mudrování, ke kterým se už několikrát nechal strhnout, jako například srovnávání dnešních problémů Ostravy s problémy Prahy v době Karla IV.; ta jsou prostě k smíchu.
Návrh, na jehož podkladě běží v současné době řízení o umístění stavby, nelze podle mě vidět jinak, než jako svévolnou designérskou exhibici bez špetky úcty k původní stavbě i jejímu okolí. Netěší mě to ani jako ostraváka, který bude muset kolem výsledku chodit a žít s ním, ani jako občana, který je nucen spolupodílet se svými daněmi na financování takové nepovedenosti z veřejného rozpočtu Moravskoslezského kraje. Kdybych si mohl vybrat, vložil bych svůj podíl na této investici raději do zorganizování řádné architektonické soutěže (jako to ve dvacátých letech udělal Spolek pro vystavění a udržování výstavního pavilonu v Moravské Ostravě, jehož osvícenosti město vděčí za dodnes svěží architekturu svého Domu umění) a velmi bych přitom dbal na to, aby při jejím vyhodnocení byl vedle hlasů odborníků bůhvíodkud dostatečně silně slyšet také hlas místních, nebo aspoň s místními poměry dobře obeznámených a k prostředí netuctového průmyslového velkoměsta loajálních a citlivých porotců.
hanys :
další zločin spáchaný na Ostravě,to se opravdu někomu líbí ta krabiciozní architektura?proč nezadat vizualizaci třeba studentum architektury,s palacem si poradili slušně,třeba by je taky něco napadlo nejen kostky,ty staví dětí ve školce.národ ateistu s největším křížem a zelenym pátkem jako státní svátek.dobře nám tak.
24.01.2016 21:39skelet :
jas: tak on je to tajný plán, kterak do Ostravy přilákat Banksyho a další významné osobnosti street artu. ;)
25.01.2016 07:13Jako pochvalu jsem to nemyslel, ta plocha mi přijde až jako děsivá. Pleskotův Svět technicky je aspoň rozbit „zrcadlovou“ plochou, pásy oken a obkladem. Tady pokud se na to nevrhnou umělečtí graffiťáci, tak tomu nepomůže nic (viz.Opavská za Svinovskými mosty, tam tomu pomohli dost).
Jinak nemůžu souhlasit, že přístavba potlačuje stávající budovu. Z vizualizací to na mě působí jako dvě samostatné budovy. Ani by mě nenapadlo, že se něco přistavuje. Ale uvidíme..
Michal :
Dům umění přístavbou popřen? Nesmysl.
25.01.2016 08:36Popření vypadá jinak, např. Pražská burza obestavěná Federálním shromážděním.
aldar :
To Michal:
25.01.2016 09:53Víte vůbec jak to bude vypadat? Asi ne, jinak by jste nenapsal svůj příspěvek!
Michael Malysa :
Jen by mě zajímalo, jaké vyjádření k tomuto dílu dala rada MOaP, která se určitě musela vyjádřit. Vlastně, já si to našel v záznamech rady. Osdouhlaseno všemi „deseti“ … že by to bylo proto, že investorem je Kraj a navrhl to pan architekt Pleskot. Tak těm přece nebudeme dělat problémy. Vyjádření rady pro naši stavbu polyfunkčního domu na rohu Švabinského bylo velmi zábavné. Dokument ma ode mne k dispozici redakce webu a poprosím je at jej klidně zde vyvěsí.
25.01.2016 10:14Martin [msstavby.cz] :
Vzhledově podobné projekty. Někde získávají cenu. V čr hejt http://www.archiweb.cz/news.php?action=show&type=2&id=18779&lang=en :))
Michael Malysa: Je to tu http://www.msstavby.cz/ovastory-17-polyfunkcni-objekt-svabinskeho-18-11-2015/
25.01.2016 10:37aldar :
Pro Martina:
25.01.2016 10:48Tyto krásné stavby většinou vznikají na volných plochách… Nejsou surově nalepeny na historických objektech (zvláště ne na Národní kulturní památku), nechybí jim měřítko a není tam absence pokory, jako zde!
koudy :
aldar: Tak to mi teda vysvětlete galerii moderního umění ve vídni. Taky obrovská a taky úplně jiná než původní budova vedle. Nikdo si nesstěžuje, páč to vidí jako krásný úkaz toho, jak se umění mění.
25.01.2016 11:00aldar :
koudy: Mumok je právě příklad citlivého a současného vniku do historické architektury. Nechybí cit pro měřítko a pokora. Cožpak nevidíte ten rozdíl?!
25.01.2016 11:24alex :
aldar:
25.01.2016 15:52DU není Národní kulturní památka.
Nehledě k tomu, že ani národní kulturní památky nejsou svatý obrázek, jak je vidět v DOV
aldar :
alex:
25.01.2016 17:24Je to Kulturní památka ležící v památkové zóně Moravská Ostrava, ale i kdyby nebyla, kolik takových krásných domů Ostrava má? Asi bychom měli chránit je i jejich okolí. Znova opakuji – chybí měřítko a pokora!
acdlcia [msstavby.cz] :
hanys: Alternativní návrhy zde představeny byly
25.01.2016 17:47http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2010/01/42b64e2c6d_58718228_o21.jpg
můj favorit je číslo 11 dobré je i číslo 7 a zajímavě ale nereálně se tváří číslo 2
Ovšem nejvíce je válcuje tento
http://b.wz.cz/photo800600/n/novaostrava_unas_cz/33/pristavba-domu-umeni.jpg
http://b.wz.cz/photo800600/n/novaostrava_unas_cz/33/pristavba-domu-umeni2.jpg
celý Pleskotuv návrh se proti tomuhle může jít zahrabat.
acdlcia [msstavby.cz] :
martin [msstavby.cz]: Ty projekty z archiwebu jsou ovšem trochu jiná liga – možná i úplně jiného sportu.
25.01.2016 17:52http://www.archiweb.cz/pic/750/750/news/18779/2/2
http://www.archiweb.cz/pic/750/750/news/18779/6/2
acdlcia [msstavby.cz] :
koudy: A co teprve Graz Kunsthaus gallery
25.01.2016 17:59https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Graz_Kunsthaus_vom_Schlossberg_20061126.jpg
aggu :
aldar: Omlouvám se, ale jako laik a diletant nerozumím posouzení „citu pro měřítko a pokory“ u staveb. Potřeboval bych, stejně jako Pleskot, trochu nakopnout. Dík ;)
A ještě bych tedy potřeboval vysvětlit, kde hledat měřítko v místě chaotické periferie předválečné Moravské Ostravy. Tedy v místě, kde Dům umění vyrostl.
Bílý stín to bude mít ještě složité, projektová příprava probíhá, ale prý se „obtížněji“ hledají fondy na financování.
http://www.ostravan.cz/28527/jiri-juza-o-vystave-k-90-vyroci-domu-umeni-kupka-prosel-bez-diskuse-bendu-jsem-prosadil/
Snad se to po krajských volbách posune dopředu a přijde někdo, kdo chápe o čem Bílý stín nebo Černá kostka je. Tohle kombo (v docházkové vzdálenosti!) by Ostravu přímo katapultovalo z Ost-bloku. Kde se oranžoví socialisté asi cítí dobře. Protože věřím, že Novák bych byl schopen fond na stavbu Bílého stínu metamorfovat, stejně jako Palas, do polystyrenu.
25.01.2016 18:00Sorry za tu ošklivou představu.
acdlcia [msstavby.cz] :
aldar: Ta je přímo mezi historickými domy
25.01.2016 18:01http://www.steiermark.com/website/var/tmp/image-thumbnails/58194/thumb__contentGalleryBig/kunsthaus_graz_03.jpeg
Adam :
acdlcia [msstavby.cz]: No fuj.
25.01.2016 21:53alex :
aldar:
Argumentujete-li očividným blábolem, že DU je národní kulturní památkou, nemůžete se divit, když budu rezervovaný k dalším vašim tezím, které záleží mnohem více v osobním postoji než v tvrdých faktech.
Ale ať je po vašem: dejme tomu, že DU je objektem významu NKP. Porovnám-li jeho dostavbu Bílým stínem s plánem zpovykaných fracků z DOV budovat vprostřed skutečné NKP Důl Hlubina, cituji: „náměstíčko s kašnou“ (viz http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/dolni-vitkovice-dockaji-se-konecne-restaurace-20160125.html), je v tomto srovnání Bílý stín vzorem osvícené progrese.
Ovšem nepochybuji, že se najde řada spoluobčanů, ba i „odborníků“ (zejména na pokleslý marketing), kteří si u kašny před Heligonkou budou dopřávat pocit, že se ocitli někde v centru historického Dubrovníku, zatímco na Bílý stín budou koukat jako husa do flašky.
26.01.2016 09:22aldar :
alex
11.02.2016 10:59Dům umění je registrován jako kulturní památka už před rokem 1988 pod rejstříkovým číslem 28462/8-2743 – To jenom k tomu vašemu blábolu. A dále si myslím, že nelze zdůvodňovat špatnou věc tím, že jinde bylo taky něco uděláno špatně.
Alex :
aldar:
12.02.2016 09:44Nechápete-li rozdíl mezi kulturní památkou a NÁRODNÍ kulturní památkou, je debata zbytečná
Hynek [msstavby.cz] :
Přístavba Domu umění je zařazena do rozpočtu Moravskoslezského kraje na rok 2016 jako akce reprodukce majetku kraje o finančním objemu 4,5 milionu korun. Nyní se zpracovává projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení. Samotná realizace stavby je plánována na léta 2017 až 2020. (denik.cz – http://goo.gl/33aZM5)
30.04.2016 08:01Rýša :
Hynek [msstavby.cz]: …na zdejší poměry to vypadá, že jestli vůbec k realizaci dojde, tak nejdříve na podzim 2019 (nějaké důvody se vždy najdou)
30.04.2016 11:37R. :
Si delaji uz prdel trosku moc, ne? https://ostrava.idnes.cz/ostrava-cerna-kostka-ostravice-bily-stin-vedecka-knihovna-pno-/ostrava-zpravy.aspx?c=A180106_374710_ostrava-zpravy_jog
09.01.2018 09:37Hynek [msstavby.cz] :
MS kraj: „V Ostravě se postaví Černá kostka, Bílý stín i nová koncertní síň! Vedení kraje dnes přesvědčilo vládu a stát tak významně přispěje na stavbu těchto tří kulturních stánků.“
26.04.2018 09:03Marek :
Hynek [msstavby.cz]: slibem nezarmoutíš… Babiš si na Moravě ohřívá polívčičku, vždyť teď Brnu „slíbil“ prachy na halu pro Kometu. =)
26.04.2018 10:32Danek :
Marek: Nechapu tyto komentare,a treba na idnesu jich je…proste priklepli nam penize na stavby..se kterymi se dlohodobe pocitalo…a uz se tesim jak se zacne stavet….nechapu tu negaci.
26.04.2018 13:04D.L. :
Danek:
26.04.2018 13:46To je přece velice jednoduché…lidi především v Praze, ale i v Brně chtějí investice státu, ale i soukromé vidět hlavně tam a názor pražáka je, že peníze státu se mají utrácet jen tam a nikde jinde a už vůbec né v Ostravě nebo MSK. Přece peníze do rozpočtu tečou jen z Prahy nebo Čech. Oni nejsou vůbec schopni připustit, že odtud tečou miliardy pryč a v minulosti tenhle kraj živil i Prahu a především Praha parazitovala na veřejném rozpočtu.
thvari :
D.L.: Ale houbelec. Souhlasim s Dankem, ze bude jen dobre, kdyz to zafinancuji a postavi. Na druhou stranu ten vysmech je dan pritroublym chovanim neschopneho Babise, ktery umi akorat jezdit po republice, slibovat jak vsechno vsude postavi, davat si u toho fotky na fejsbuk a pritom v Praze jim pod nosem jejich primatorky padaji mosty, uplne zakladni stavby a dalnici jsme za jejich pet let u moci v republice nedostaveli ani jednu. Osobne neverim, ze zafinancujou vsechny tri velkostavby (budem radi za tu kostku, ta je potreba nejvic), ale rad se v tomto budu mylit!
26.04.2018 13:53thvari :
D.L.: A sorry, ale jeste musim zareagovat na ten porad dokola omilany nesmysl o tom, jak jsme zivili Ceskoslovensko z Ostravy. A) Ostrava nebylo jedine prumyslove mesto, prumysl byl po cele zemi a treba Kosice byly taky velke prumyslove centrum, uhli se tezilo v severnich Cechach. Takze rozhodne jsme nezivili tu zemi jen my odsud z Ostravy. B) Ceskoslovensko za komunismu padlo zivotni urovni oproti svobodne Evrope do baliku zemi druheho sveta. A kdybychom hloupe nezamezili celosvetovemu obchodu a soukromym firmam v podnikani, tak by se Praha v klidu uzivila sama jako dnes. Umele komunisticke plany nas akorat ekonomicky ruinovaly.
26.04.2018 14:02D.L. :
thvari:
26.04.2018 14:05Jsem všemi deseti pro tyhle stavby a reagoval jsem na povzdech nad komentáři na jiných webech.A je to realita čecháčků a velká většinu Pražáků má takto omezené vidění České republiky.
D.L. :
thvari: thvari:
26.04.2018 14:08Jeden údaj za vše…SeverniMorava produkovala 23% HDP CELÉHO ČESKOSLOVENSKA. To na vysvětlenou odkud kam odtékaly peníze…
D.L. :
D.L.:
26.04.2018 14:11A ano Praha parazitovala na rozpočtech za minulého režimu a děje se tak z velké části i dnes!
Jirka :
thvari: nechci se zastavat tehdejšího rezimu – ano spadli jsme o několik mist oproti první republice, ale prudky propad nastal az po revoluci a drzi se dodnes.
26.04.2018 15:09Danek :
thvari: Trochu si zjisti jak to financovani ma vypadat..treba u cer.kostky je finan.z nekolika zdroju…na kraj,mesto,stat…neni to zavisle na state..a dlouhou dobu se ze vsemi dot.pocita…
26.04.2018 16:17thvari :
Jirka: jaky prudky propad? maximalne u individualnich lidi, ale obecne jsme ve vsech ekonomickych ukazatelich vystrelili za tech 30 let nahoru
26.04.2018 17:02Danek :
Kluci vykaslete se na to co bylo,kdo koho zivil..propady.a reste budoucnost…pro me je super,ze v okoli centra zniknou stavby,ktere jsou opravdu hodnotne..bily stin,kostka,konc.sin.,2fakulty…potom bytove domy u mest.brany,u masarykace…snad se po volbach rozjedou Amstr.office,skanska 2…jen by chtelo najit investory na Karolinu…je tu potencial min.zvojn.kancel.ploch v Ostrave.
26.04.2018 17:21Jirka :
thvari: jste mimo – propadli jsme od roku 1989 o 10 mist…. ale je to v podstate jedno. pro me je taky dulezite ze se Ostrava pekne rozjizdi
26.04.2018 19:25Danek :
Jirka: mimojine kdyz jsme u toho rozvoje…ted sleduji Babise u Soukupa a dost se tam probiha mskraj a Ostrava…mluvilo se o Okd,Mittalu,Rudne,letisti,byla tam i chvala co se povedlo..jsem presvedcen ze Babis bude pro nas dobry predceda vlady.
26.04.2018 22:25JohnJ :
Danek: Prchale, tady jsi špatně, facebook je jinde :P
26.04.2018 22:39Danek :
JohnJ: Nechapu?
26.04.2018 22:45Danek :
JohnJ: Nebo tvuj obsah chapu..nicmene jsi uplne vedle….ja tady chtel jen rict jaky mam z prem.pocit a ze se mate na to divat..buhuzel Soukup to zabiji svym neustalym skak.do reci.
26.04.2018 22:51Martin [msstavby.cz] :
Danek: A který pořad od Soukupa přesněji? :D
27.04.2018 06:39Danek :
Martin [msstavby.cz]: myslim,ze duel jar.soukupa..bylo to vcera kolem 22hod…mozna se to objevi na youtube,ale vim ze se to obcas opakuje na barrandove….dost se mi to libilo…Babis to umel dobre popsat a mel prehled…Soukup mu porad skakal do reci,ale dost za nas kopal…to me prekvapilo….libilo se mi u letiste,ze Babis navrhl ze da dohromady reditele letiste Praha s reditel Mosnova…aby se letisti v Mosnove s linkami,kdyz red.letiste Praha s tim ma zkusenosti..a hlavne uspech….no bylo t zaj.veci vice…jak jsem psal.
27.04.2018 08:43Danek :
Martin [msstavby.cz]: nasel jsem to:
27.04.2018 08:47Martin [msstavby.cz] :
Danek: Nj, člověk už neví, co ten Soukup moderuje.
Jsou to fajn kecy pro případné předčasné volby. Pravda je taková, že Babiš nechce dát 2 mld. na rekonstrukci dráhy na letišti v Mošnově. Mimo jiné týden předtím, než vláda v demisi dojela na letiště se tam malovalo, kdyby náhodou… Současný ředitel letiště, pro kterého je post na letišti spíše trafika, řekl, že bude „makat“, aby na rekonstrukci dráhy vydělal…
Peníze na kulturní stavby v Ostravě jsou slíbené, ne schválené. To už je tak 80 mld. co nasliboval po ČR ne?
27.04.2018 13:26Danek :
Martin [msstavby.cz]: Martine, není důvod byt ke všemu skeptický.Babiš řekl narovinu , že na ty projekty(3stavby dá..nicméně už v minulosti, se počítalo, že část bude hrazena z min.kultury..není to žádná nová věc a podle mě žadná tzv.fajn kecy,..a zřejmě to prohlašuješ jen proto, že voličcky pro tebe je blizký někdo jiný)…a nedá na dráhu ty 2miliardy…řekl to narovinu a taky řekl, že kraj má využít jiné zdroje….a že pomuže s ev.hledaním vytiženosti linek….(spojením ředitelů z Mošnova a Prahy..což je dle mě dobrý počin)..kritika malovaní,ředitele pro kterého je funkce trafika…měli by tě zajímat vysledky…ne kritizovat jen proto, že tě více zajímá třeba Piracká partaj.
27.04.2018 14:18Martin [msstavby.cz] :
Danek: Stačí si i přečíst odpovědi současného ředitele letiště na facebooku…
Tak teď už i Piráti, jo? :)
Takže Babiš slíbil, co již slíbené bylo? Nojo.
Mimo jiné spojení letišť probíhá již delší dobu. Například Řízení letového provozu přechází pod Prahu. Z Mošnova by se měly řídit jen malá letadla.
27.04.2018 14:35Danek :
Martin [msstavby.cz]:Ach..jo. Pošli mi raději odkaz na ty odpovědi na FB….Piráti ti asi budou blizcí….když ostatní jen slibují…trochu jsi to i v minul.uvedl…že těd fičí.(neboj napsal jsem to v legraci, každy ví že máš v strdci ODS)Když jsem u toho v minulosti se tady konverzoval i p.Svozil a uvedl, že ho máme kontaktovat ohledně zjištění zda mají ještě zájem o stavbu zájem investoři zamitlých staveb(Amsterdam office, hotel na poděbradce,Skanska 2,….zkus ho kontaktovat s ohledem na bližicí se volby…..mail tady uváděl….U řizení let.provozu si pleteš jabka z hruškami.ach jo.
27.04.2018 14:54Martin [msstavby.cz] :
Danek: Jsou to jeho komentáře na fb letiště, kde např. cestující upozorní na špatně uváděné ceny. Odpověď ředitele byla pak velmi arogantní.
A copak mám ještě v srdci? Rád se zasměji. Také mne udivuje, kde pro své tvrzení bereš takovou jistotu. Ano, Řízení letového provozu je něco jiného než ředitelství letiště. Nicméně poukazuji na to, že tento přechod pod Prahu je již dlouhodobější.
27.04.2018 15:01