Budoucí možná podoba dostavby Mariánského náměstí polyfunkčním objektem.
Do redakce se nám dostaly vizualizace možné podoby objektu. Mělo by se jednat o podklady k územní řízení, nemusí se tedy jednat o finální podobu. Což doufáme, protože tento návrh je jako „Vítejte v 90. letech“. Viz. například sestava čtvercových oken v atriu z dvorní části, čí koupelnový obklad mezi okny….
Rasta :
Uuu. To je ale krásné retro.. .
Brown :
Nevíte někdo, co a kdo se tam bude vzdělávat?
21.03.2017 06:53D-r :
Mate fotku jak ten dům kdysi vypadal?
21.03.2017 07:24KK rodák :
Nebudu komentovat. Klikněte si pro porovnání na budovu „Anděl“ v Praze na Smíchově, která je orientována vůči světovým stranám naprosto přesně stejně. Otázka peněz? Když se nepostaví moderní výškový (srovnej s budovou telekomunikací křížem přes křížovatku) prosklený objekt teď na tak významném místě, tak za několik let nepostavíme za stejné peníze ani přízemní objekt.
A tvar budovy? Ostravští architekti „KRYCHLÁCI“ se opět předvedli. A dopředu slyším, že vyšší budova bude „stínit“.(na to mám jedinou odpověď – nainstalujte na střechu solární elektrárnu s reflektory a po dobu, dokud slunce nebude svítit od jihu ty paneláky a rodinné domky osvětlujte ! – pro nechápavé myslím to ironicky!)
Ten nový objekt by měl sloužit přece celým Mariánským Horám, a umístěny by tam měly být veškeré mistní úřady, počínaje Městským úřadem (co Vy na to paní Liano ?), přes nákupní centrum v přízemí (a zrušit ten market přes ulici na 1.máje) a konče informačním centrem s „vrátným“, který bude ukazovat cestu a vyřizovat dotazy přespolních !
To, co se na penězích ušetří teď, promrhá se mnohonásobně v budoucnu. Nová radnice přece také musela stát dříve hříšné peníze, ale nyní je to jediná budova v Ostravě, která snese meznárodní hledisko po architektonické stránce.
Balde :
neřeším vzhled budouvy, ale ten barák by tomu náměstí fakt bodl
21.03.2017 07:41Tomin :
Balde: Naprostý souhlas. Vzhled budovy je v této fázi bezvýznamný, protože se ještě 30krát změní, jak už to všichni známe. Budu jenom doufat, že k lepšímu, protože většinou tomu bývá naopak. Každopádně toto místo už budovu potřebuje jako sůl.
21.03.2017 08:05Tomin :
D-r: Fotka lze dohledat i na tomto webu v rámci proměn Ostravy, viz odkaz http://www.msstavby.cz/promeny-ostravy-50-18-08-2013/
21.03.2017 08:09Crazym :
D-r: Sice nevím k čemu ti to bude když to zbořili v roce 1960 ale jak chceš :DD http://www.imagehosting.cz/?v=ukoule28jn.jpg
21.03.2017 08:11Tomin :
I druhá strana vypadala dříve daleko lépe, viz odkaz https://amo.ostrava.cz/cs/vystavy/vystava-zapomenuta-ostrava/obytny-dum-s-kavarnou-tr.-28.-rijna-c.-p.-156. Celé náměstí v té době muselo vypadat opravdu jako náměstí a ne jako dopravní uzel. Vůbec nechápu, proč takový ucelený a pěkný blok budov musel jít k zemi. Kdyby alespoň existoval nějaký koncept na budoucí zástavbu a na základě toho šly budovy k zemi, ale jak všichni víme, celá pravá část od mariánského náměstí směrem do centra momentálně nemá žádnou blokovou zástavbu, ale je tvořena jednotlivými budovami, které nejsou vzájemně napojeny, což nevypadá moc městotvorně.
21.03.2017 08:19Crazym :
Brown: Ty ve svém věku stále ještě nevíš, že když Statutární Město Ostrava Městský Obvod Mariánské Hory a Hulváky potažmo Liana si chtějí postavit barák se kterým budou spekulovat, tak to nejdřív musejí nějak zdůvodnit a „Školící a vzdělávací centrum Ostrava-Mariánské Hory“ zní lépe než „Pojďme si postavit barák a vytáhnout co nejvíc peněz z těch hloupých daňových poplatníků“ :DDD
21.03.2017 08:24Jiřík :
Opět říkám, že pokud je paní Liana Janáčková architektka tak tomu nevěřím !
21.03.2017 09:28rasta :
Jiřík: její odborné znalosti a schopnosti jsou na úrovni jistého pana Cyrila….
21.03.2017 09:52aggu :
Děs. Takhle má vypadat jedno u nejvýznamnějších náměstí třetího největšího českého města?
Hlasoval bych pro variantu ponechání stávajícího poblitého trávníku s krysami. A počkal bych na nové radní, kteří by chtěli pro Čertovu Lhotku opravdu něco udělat.
cvokař :
JEDNODUCHÉ, FUNKČNÍ, do města a hlavně k přilepenému bytovému domu „komerční banky“ zapadající.
Že se nelíbí místnímu článkaři je nepředmětné. Jeho nápady by se lidem také nemusely líbit. Architekti jsou blázni, jsou s nimi JEN komplikace :)
Michal :
Tuctové, nudné, bez ambicí. Na Ostravu vlastně dobrý.
21.03.2017 12:16Brown :
Crazym:
Já jsem jen uvažoval, zda se tam budou vzdělávat a školit zámečníci, svářeči, zedníci, pekaři, instalatéři, stolaři, švadleny…
Ale to asi ne. S ohledem na velikost baráku by to byla spádová oblast pro řemeslníky až po Vsetín.
Spíš to vidím na obory jako Sociální komunikace v neziskovém sektoru, Sociální patologie a prevence, Sociologie a sociální antropologie, Studium dlouhověkosti, Etika v sociální práci , Sociální práce se zaměřením na komunikaci a aplikovanou psychoterapii…
21.03.2017 12:27A nesmím také zapomenout na veledůležité studium Kultury popelnicových polí.
rasta :
Brown: tak na Mariánském náměstí už funguje školící firma DTO CZ, s.r.o. Možná budou škatulata hejbejte se… a s těmi gerontologickými akcemi jsi to trefil, je to v nabídce :)… já bych při slavnostním otevření přidal přednášku „Jak dřepět celý život na radnici a svůj obvod poslat do kytek“
Jiřík :
My tu s tou obludou budeme po zbytek života žít, jezdit kolem ní do práce. A klasicky jak všude u takových staveb v Ostravě budeme na ní nadávat a pak si bohužel opět na ní zvykneme. Proč se nemůže udělat aspoň soutěž. Ach jo..
21.03.2017 12:39Tomas T. :
Jiřík: Proč? protože nejsou lidi, kteří by to uměli vypsat a uřídit. A pokud to někdo umí, a uspořádal by tu soutěž, tak zase není zájem ze shora.
21.03.2017 12:47regi :
A co je v té budově jak byl Telecom, připadá mi, že je to prázdné ?
21.03.2017 20:03Pavel :
Nikdo z komentujících nerozumíte tomu, co je to „územní řízení, vlastnictví pozemků, investice do výstavby, správa budovy,…“. Co jste postavili vy pro veřejný užitek nebo občanskou vybavenost? Z vlastních peněz nebo z úvěru, za který ručíte celým svým majetkem? Jste kecalisti bez informací a vedomostí. Jste negativní uplakánci :)
thvari :
Pavel: Nevím, jak souvisí cosik postavit či vlastnit k tomu, aby ten někdo viděl, že je nějaká stavba estetické peklo. Falešné dilema :). Ale souhlasím s vámi v tom, že žijeme v době, kdy užitkovost mnohdy přebíjí estetiku. Hlavně ať to stojí, funguje a splňuje normy, že to bude odporné vem čert.
21.03.2017 21:34Martin [msstavby.cz] :
Pavel: Promiňte, ale taková argumentace je tady snad posledních 20 let, že to jinak nejde.
Já chápu, že je asi autor v rámci možností svého světa se svým dílem spokojen. A chápu, že legislativní proces výstavby je v ČR náročný. Ale když už navrhuji dominantu na náměstí, tak to udělám pořádně ne? Mimo jiné je investorem MO Mariánské Hory. Za veřejné peníze chce stavět budovu pro veřejnost. Ale veřejnost jaksi je opomíjena. Například to skládané okno z malý čtvercových oken ve dvorní části je fakt libůstka. Náročné, drahé, ohavné. Je snad rok 2017… Obdobně obludně vypadaly i před pár lety zveřejněné návrhy na rekonstrukci koupaliště na Hulváckém kopci.
A pokud jsou komentující bez informací, tak je asi vhodné doplnit že osoby z firmy Poel, která stavbu navrhla jsou známí starostky a tak nějak jsou u koryta :)
marian :
zkusil jsem kvůli srovnání do googlu zadat modern corner building: https://www.google.com/search?q=modern%C3%AD+n%C3%A1rp%C5%BEn%C3%AD+budova&rlz=1C1AOHY_csCZ708CZ709&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjW5LSSs-nSAhUmP5oKHaHSDvkQ_AUIBigB&biw=1455&bih=714#tbm=isch&q=modern+corner+building&*&imgrc=_ ne všechno se mi líbí, ale tyhle mariánky by tam byly jedny z nejslabších
22.03.2017 06:47aldar :
Určitě to byl nejlevnější projekt, takže je vše OK.
22.03.2017 07:37Rasta :
Pavel: Váš příspěvek zní jako pláč někoho, komu tahle investice zrovna moc nevyšla. Zkuste nesoudit někoho o kom moc nevíte. Řada lidí tady má ve stavebnictví něco za sebou a mluvím i za sebe. A pokud sedíte na teplé židli na stavebním nebo investičním odboru, tak vaše věty taky chápu…
22.03.2017 08:31Rado :
Víc hranatější už by to nemohlo být?
22.03.2017 14:27Hrdy Ostravak :
Cyril Vltavsky a Liana Janackova jsou nejvetsi odbornici na ARCHITEKTURU POSLEDNICH DVESTE LET. Jsou rovnez svetove vyznamni. Proc je tady hanite? Nechapu. Melo by se udelat specialni Sumne mesto Davida Vavry, o techto dvou geniich svetove architektury neonormalizace a neofasismu.
23.03.2017 14:29Lenka :
150 000 000 Kč slovy sto padesát milionů a víc. Stavba, která zadluží Mariánské hory a Hulváky na 20 let. 20 let nebude mít obvod peníze na opravy, údržbu a obnovu cest, chodníků a bytů ve svém vlastnictví. Jen kvůli tomu, že si starostka chce vybudovat památník a udělat kšeft kamarád firmám. Má to být nová radnice, protože stará je už malá. Tohle bylo vymyšleno ve třech lidech vedení radnice. Chce to někdo kdo v Mariankách bydlí? Já ne.
Lenka
Pet :
Myslím,že už teď nemá obvod na opravy svých nemovitostí a ifrastruktury, nechci aby nas pani starostka zadlužila takovou barabiznou!!!
24.03.2017 14:42Je to nevkusné a zastaralé. Tyto hrůzy se stavěly s velkou pmpou na začátku 90let. To nemůžou myslet vážně. A proč by se měla radnice do těchto prostor stěhovat? Máme v Ostravě málo historicky cenných budov, radnice Mar. Hor mezi ně ještě stále patří, tak ať se obvod stará. Ale na to prachy nejsou!!! Nechci do konce svého života potkávat denně památní paní starostky!!!! Co udělat petici proti?
thvari :
Pet: Petici, demonstraci, informovat lidi z Mariánek.
24.03.2017 17:29FM :
Taky bych rád přispěl s podporou, ať se na toto vyhlásí architektonická soutěž. Nechápu jak na jednu stranu město v rámci nového strategického plánu propaguje vypsání soutěže na jatka nebo okolí katedrály a na druhou stranu o takhle velkém projektu není ani zmínka..
Nemohl by například někdo za váš web hodit příspěvek na facebookový profil Ostravy? Myslím, že naši podporu má tento web velkou a minimálně velké množství liků by takový příspěvek získal.
Žádný extra nápad to není, ale přinejmenším se na to upozorní.
24.03.2017 17:43thvari :
FM: Mne k tomu ještě napadá, že ostravské obvody jsou solidní peklo a všechny tyhle jejich přešlapy jsou asi nejlepší argument k jejich úplnému zrušení. Mít jen velkou radnici, bylo by to politicky přehlednější. Už tak je strašně malý novinářský a mediální dohled na velkou radnici, natož aby se pak občané orientovali v kauzách a problémech radnic malých. Směřovat tlak ostravské veřejnosti na jedno místo by bylo efektivnější.
24.03.2017 20:32I_V :
Souhlasim, ze za ty prachy se mi divat na pomnik starostky opravdu taky nechce.
Prave pracujeme na textu petice. Sledujte stranky
http:\\www.nasehulvaky.cz
V sobotu by se tam text petice mel objevit. Nejlepe pak vytisknout, sesbirat podpisy a dodat na adresu, ktera bude uvedena na strankach.
24.03.2017 21:04Diky.
Pet :
Tak petice bude během zitřka na strankach http://www.nasehulvaky.cz. Mají malé zpoždění. Rozhodně podepišu a pošlu dál.
26.03.2017 22:59Zadlužit obvod na 100mil a nemít na opravu plesnivých bytů, fasád, staré sanity… a cest a chodníků, tomu říkám majstrštik.
Musí se to podat přímo na město, ať nedává záruky na půjčku, která nás tak zadluží. Splácela by se opět z bytového fondu a poplatku daně z nemovitosti a na ty opravy zas nebude.
I_V :
Tak petice je konecne pripravena (k nahlednuti na strankach, viz link vyse).
28.03.2017 10:08O dalsim postupu budeme informovat.
emmm :
Tak podle paní Janáčkové je to prý poslední, konečná verze :(
28.03.2017 16:19aggu :
Děti obvykle lidem jako ona říkají kazisvět.
28.03.2017 17:48Miko :
?????? na p……u školici středisko zas a opět jde o penize
29.03.2017 14:16nototo :
Přitom by stačilo tak málo, aby se stavba stala dominantou obvodu, ale ne, musíme mít slabý průměr. A kdybychom náhodou navrhli něco lepšího, tak tam stejně před to rychle mrskneme kosmický stánek či „jinou nápaditost“. Před budovou čekám zámkovku „standardního formátu“, na snímku zřejmé červené sloupky raději no comment, vidím to tak na novodobý jihlavský Prior 21. století. Je mi líto, že si paní Janáčková nedala jako architektka více záležet na tom, jak bude tento dům vypadat, toto není sklad Sconta u Mariánskohorské. Když už je třeba utratit peníze a bez výběrka, tak snad by to mohlo být něco důstojného, pro mě za mě klidně i něco kontroverzního, ale toto působí hodně unylým dojmem. Před pár lety byla v Nové Karolině výstava mladých autorů ze středních či vysokých škol, budoucích architektů, a ti měli na skicách nápadů tolik, že mi z toho padala čelist. Myslím, že cokoli od nich by bylo lepší než toto. Jenže ono už to tak v některých českých městech bývá, že někteří je začnou proměňovat k lepšímu, aby je pak zase později vlivem ztráty vlastních vizí a nadhledu pohřbívali. Upřímně, nedivím se, že tu čtu zmínky na údajnou světovou slávu Vltavského a Janáčkové; mít na hlavní třídě červené kasino Bonver či u hlavního náměstí trávníky poseté billboardy, to chce opravdu vytříbený vkus.
Mimochodem, ta šedá kostka nahoře ve mně evokuje nerealizovaný OC Ostravica od Amadea. Že by stejná parta?
Martin [msstavby.cz] :
Ve zprávách na ČT. Pro starostku je důležitá funkčnost, ne vzhled…
07.04.2017 12:45thvari :
Tuhle stavbu je potřeba za každou cenu zarazit. To je příšerné zvěrstvo.
Je mi líto, že tato paní stále vede radnici v Mariánkách. Lidi často nadávají, jak mají politici svá předplacená místa, a pak jdou a svými hlasy tato místa svým komunálním politikům garantují…
07.04.2017 13:01Balde :
Liana dnes zabila v televizi „Události z Ostravy“ na ČT – nehodlám tam stavět žádného Gaudího, prostě žena na pravém místě, a obyvatelé Mariánek a opoziční zastupitelé by pro jistotu nestavěli nic nechali tam trávu a radši opravili chodníky, no tam už to nic nezachrání :D
07.04.2017 19:54S200 :
Liana je bohužel mezi občany svého obvodu oblíbená. Stačí se podívat, jak dopadla ve volbách do senátu. V Mariánkách byla mnohem úspěšnější než v jiných obvodech.
08.04.2017 23:45Martin [msstavby.cz] :
Liana je stejně borka. Nahodí pár populistických hesel, jak ubrání ( očividně svým zjevením ) naše hranice, načež slyší místní obyvatelstvo. Po útoku na romy ve Vítkově rozdává zápalky a jako že to je náhoda. Je podezření, že přihrává byty známým. Na radnici ji nikdo nemusí, ale přesto tam je již 20 let.
09.04.2017 09:08Hynek [msstavby.cz] :
+clanek na ceskatelevize.cz „Ostravská část Mariánské Hory chce stavět novou radnici. Lidé sepisují petici, nechtějí plýtvat penězi“: https://goo.gl/TPzOPU
09.04.2017 13:52aggu :
„Ještě než bych odešla do svého politického důchodu, což tedy ještě nehodlám, tak bych chtěla ne si postavit pomník, ale postavit něco, co do budoucna přinese našemu obvodu jenom to dobré.“
Jeden takový „pomník“ už Ostrava má. „Hrad“ pod kuratelou podobně orientovaného budovatele dobra pro bezva lidi. Takže pokud té …. někdo neřekne ya basta, bude mít Ostrava i druhý. Na archwars vloží fotku s patřičně legračním popiskem, ….. odejde do důchodu, a Ostravě zbyde zlomyslný vtip na hlavní městské třídě, který budou ti po ní 20 let splácet.
Ostravské noční můry: Janáčková, Burda, management letiště, Vltavský, Palyza, Rykala, Semerák, metan, …
09.04.2017 19:02skelet :
btw. ty velikonoční trhy na hradě byly letos příšerné
09.04.2017 19:53Hynek [msstavby.cz] :
+clanek na ceskatelevize.cz „Záměr postavit novou radnici v části Ostravy prošel. Lidé jsou proti“: https://goo.gl/6E80yU
21.04.2017 10:45Věra Venigrova :
Proboha,snad nechcete stavět takové monstrum a nalepit ho před parkem a úplně ten kousek místa se zelení zadusit.To se nenajde jiné místo?A vůbec!Proč zadlužoval město.Radeji dejte peníze do obecních bytů a chodníků,které jsou místy v hrozném stavu.Kolem Hodonanky to je už ostuda!!!
13.12.2018 22:33Crazym :
Ono to tu sice nepatří ale… https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/funkce-pro-l-janackovou-poradenstvi-nebo-trafika-20181213.html celkem to pěkně ilustruje stav po předání moci tomu jejímu kašpárkovi v Čertově Lhotce. Co dodat, dalo se to čekat :-)
14.12.2018 11:14