Dopravní propojení Karoliny

Na Karolině aktuálně probíhá realizace dopravního propojení ulice Na Karolině s vyústěním do křížení s ulicemi Důlní a Na Prádle.

Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!

Podle dostupných dokumentů se však jedná pouze o propojení pro automobily. Nebudou zde chodníky. Aktuálně budované chodníky míří pouze k nově budovanému přechodu pro chodce. Dokumenty jsou ve velmi špatné kvalitě, nicméně je patrné, že se do nově budovaného propojení vešla podélná stání pro automobily.

Propojení vzniká v tomto místě

zdroj dokumentů: moap.cz

Související články


Komentáře

  1. LK :

    mělo být dávno

    Thumb up 5 Thumb down 1
  2. Mx :

    Měla to být pěší zóna na centrum, zůstalo u slibu investora

    Thumb up 17 Thumb down 9
  3. Dan :

    Stavet mesto jako lacine periferni sidliste…

    Thumb up 15 Thumb down 3
  4. Rohlík :

    Pokud tam do budoucna nevznikne pěší zóna, byla by to škoda. Taky by bylo třeba zkultivovat prostor naproti (parkoviště Žofínská a okolí), tam je to neuvěřitelně odpudivé.

    Thumb up 9 Thumb down 5
  5. JOaNE :

    Mx: A jako proč? Je tam málo průchodu pro pěší k centru? Dva široké chodníky kolem kosočtverce a druhý skrz?
    Staví se byty, které mají dole i nějaké nájemní prostory ne skanzen.
    Úplně stačí, když to bude obytná zóna, různých zákazů je tam dvě … a chodníků pro pěší tolik, že tam musí být hyc, kolik je tam všude zbytečné dlažby.
    Udivuje mě jen jedna věc, když komunista nestihl ulici Na Karolině udělat jako čtyřproudou po 28 října, proč tam, když je dost místa, pro snažší výjezd nedají kruháče? Vždyť tam pravidelně stojí auta až za Montánní.

    Thumb up 12 Thumb down 9
  6. Mx :

    JO a NE: proč pěší zóna? 1. Při budoucím zahuštění prostoru směrem k DOV je potřeba další kvalitní spojnice s centrem 2. Pěší zóna= atraktivní zóna, co přitahuje pohyb a “život” a podnikání 3. Oživení jižní části čtvrti 4. Motivace chodit skrze čtvrt i směrem na jih od obchoďáku tím, že se projdu na historické centrum jinudy než kolem MD Ostravice 5. Protože to slíbili (mělo tam být i umění ap.) 6. Protože Ostrava má pěších zón méně než např. Uherské Hradiště a strašně málo (pěší zóny dělají kvalitní centra měst) 7. Protože jsou hezčí než to, co tam nyní vzniká 8. Protože to zatraktivní toto místo a hodnotí i pro rezidenty 9. Protože kolem divadla ke Karolině doroste a vznikne nová čtvrt a touto pěší zónou se najednou bude chodit 100 x více než teď 10. Atd.

    Thumb up 10 Thumb down 9
  7. ELB :

    Mx: Pěší zóna plní svou funkci, pokud má přiměřený rozsah a je pro ní vyčleněna například ulice s hlavním náměstím. V opačném případě je pěší zóna překážkou pro podnikaní. Drobné podnikání je přitom tím, co může činit centrum města pro návštěvníky přitažlivým, nikoliv úřední nebo politické rozhodnutí centrum města nepřátelsky uzavřít pro určité typy dopravy, nejen IAD, ale také MHD. Neplatí, že „… pěší zóna = atraktivní zóna, co přitahuje pohyb a “život” a podnikání“. Ideální je přiměřená regulace všech typů dopravy. Pro IAD plně postačuje v centru města regulace zónou 30 a časově omezeným parkováním zdarma (samozřejmě s aktivní součinností městské policie, která dbá na dodržování časové regulace a a ne jako je tomu nyní třeba na Nádražní ulici). Motivace chodit pěšky od Karoliny do městského jádra nevznikne ani náznakem tím, že se rozšíří pěší zóna až k Foru Nová Karolina. Ti, kteří zaparkují zdarma v tomto obchodním centru, nemají důvod jít do městského jádra, vše mají do 100 metrů od parkoviště, které je na 2 hodiny zdarma. Městské jádro lze oživit tím, že bude dostupné i pro IAD (v parametrech popsaných výše). Ostravská městská zóna je nesmyslně rozsáhlá, umrtvuje centrum města již přes půl století. Nebere v potaz skutečnost, že dnešní město Ostrava má vlastně center několik a nabádá třeba obyvatele Poruby, aby zůstali pohodlně v rámci svého obvodu na živé, pro všechny typy dopravy dobře dostupné Hlavní třídě a do Moravské Ostravy je nic neláká, přestože se, oproti Porubě s kýčovitou sorelou, jedná vlastně o velmi pěkné město v zeleni na břehu řeky. Ve středověké Praze se lze autem dostat až na Staroměstské náměstí, v moderní Ostravě existují lidé, kteří by nejraději uzavřeli i Nádražní ulici a udělali pěší zónu na novodobém sídlišti Karolina, které činí z širšího centra Ostravy svým pojetím architektonicky i urbanisticky bezcenou periferii města.

    Thumb up 23 Thumb down 8
  8. Martin [msstavby.cz] :

    Absolutně souhlasím se závěrem „sídlišti Karolina, které činí z širšího centra Ostravy svým pojetím architektonicky i urbanisticky bezcenou periferii města.“.

    Co se týče pěší zóny. Původně v tomto místě měla vést. Dle Územní studie ÚS – 17/2016 – „Moravská Ostrava – Karolina“ z roku 2017. Chodec se měl bezproblémově dostat z Masarykova náměstí, přes Smetanovo k nově vytvořenému prostoru v místě současné ulice Na Karolině a dále k Trojhalí.
    Článek se studií zde https://www.msstavby.cz/uzemni-studie-karolina-26-07-2018/

    Bohužel kvalitní veřejný prostor s novými prostranstvími, zákoutími nevzniká.

    Thumb up 9 Thumb down 4
  9. Mx :

    ELB: myšlenka, že dopravní spojení je více, než pěší zóna, což je hlavní Váš závěr, nesdílím. Obecně celou věc vnímáte příliš vědecky a prakticky. Přitom zde se logicky hodí propojit Masarykovo náměstí s náměstím na Karolině, současný stav rozhodně nepřispěje ničemu, dále – pod Karolinou je parkování dost, není třeba kvůli pár obchůdků. A nemáte pravdu, Ostrava má na velikost města žalostně málo pěších (natož atraktivních pěších zón). Nerozumím moc tomu, jak můžete současný a plánovaný stav vnímat jako přínosný pro atraktivitu města. Alternativou je samozřejmě atraktivní průjezdná ulice, s tím problém nemám. Ale ne tato sídlištní periferní ulice jako hlavní spojka 2 center. Ta nemá s atraktivitou zhola nic společného.

    Thumb up 10 Thumb down 11
  10. Mx :

    Navíc, zcela chybně vznikne rušná “magistrála” přímo přes náměstí na Karolině, místo, aby zůstala kousek dále za trojhalím. Vznikne to samé, co je strašné na Václaváku – silně rušná smradlavá silnice dělící muzeum a náměstí. A hned rovnoběžně vznikne další, tato zde diskutovaná cesta z náměstí. Zatímco jediná pěší zóna je ten kousek kolem obchoďáku, zbytek jen silnice a provoz. Trochu málo pobytových ulic na tak velkou čtvrť, resp. kolem náměstí.

    Thumb up 4 Thumb down 11
  11. davidb :

    Proto tvrdím, že by se 28. října od Poděbradovy směrem k Nádražní měla stát pěší zónou. Objízdná trasa existuje a lidi nebudou parkovat na zákazech na konci K Šalamounu.
    Než se upraví Pivovarská, tak bych prodloužil Žofinskou a za nově vzniklou komunikací z tohoto článku bych začal pěší zónu. https://mapy.cz/s/podarukulu

    Thumb up 4 Thumb down 9
  12. ELB :

    Mx: Tvrdíte-li, že celou věc vnímám „příliš vědecky a prakticky“, nepovažuji to rozhodně za výtku :) Ve věci pěší trasy z Karoliny do městského jádra se tedy neshodneme, stejně jako v pohledu na rozsah pěších zón v Ostravě. Mohu vás však uklidnit, pokud jde o obavu z rušné „magistrály“ přes náměstí Biskupa Brunona na Karolině: Prodloužením Důlní ulice na novou křižovatku s ulicí Na Karolině žádný nový průtah tímto novým sídlištěm nevznikne, neboť mezi náměstím a Trojhalím platí zákaz vjezdu a ulice je tedy neprůjezdná. Naopak, uleví se ulicím K Šalomounu a Na Prádle, takže půjde spíše o zklidnění lokality na okraji pěší zóny v ulici Jantarová, resp. na křižovatce ulic Jantarová x K Šalomounu x Na prádle.

    davidb: Souhlasím, tato „dílčí“ pěší zóna s průjezdem MHD na ulici 28.října v prostoru centrální přestupní stanice místní elektrické dráhy by podle mě také byla vhodným řešením. Pro příjezd IAD od Náměstí republiky jsou připraveny nájezdy na ulici Porážkovou a ke spojení s mosty přes Ostravici lze velmi dobře využít ulic k Trojhalí a Montánní. Řesilo by to lepší komfort pro pěší na zastávky MHD a eliminaci dopravní zácpy na sjezdu od Náměstí republiky. Otázkou je, zdali posilovat kapacitu přes Smetanovo náměstí – to je přece přesně proti pohledu zastánců rozšiřování pěší zóny. Lepší by bylo ponechat průjezdnou celou ulici Na Karolině a Smetanovo náměstí pojmout jako zónu 30 (což je lepší regulace IAD, než obytná zóna).

    Martin [msstavby.cz]: Ano, měla tudy vést pěší zóna, ale území je aktuálně stále v provizorním stavu a vést tudy nyní „přes přírodě blízký biotop“ pěší zónu postrádá smyslu. Lepší pěší trasa z Karoliny do městského jádra je nyní přes vnitroblok Jantarová a po Zámecké ulici. Kdyby se kolem zastávky Karolina vytvořila pěší zóna, zůstal by jen jeden přechod pro chodce na Nádražní ulici, což by byl pěší luxus – přechod pro chodce se semafory přes rušnou ulici je třeba i vedle Karlova mostu na Starém Městě (na hlavní turistické trase), takže myslím, že na Nádražní v Moravské Ostravě by vůbec nevadily :) P.S. Srovnání urbanistických studií a reality na Karolině je smutné.

    Thumb up 10 Thumb down 4
  13. davidb :

    ELB:
    jsem rád, že se mnou z části souhlasíte.
    Já bych přes Smetanovo náměstí nejraději nic neposilovat. Osobně nepovažuji nutné mít zprůjezdněné nábřeží a Pivovarskou. Ale v plánu je, proto jsem to takto navrhl.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  14. D-r :

    ELB: „neboť mezi náměstím a Trojhalím platí zákaz vjezdu a ulice je tedy neprůjezdná“, ha-ha-ha, nikdo ten zákaz nedodržuje. Takže bude zas spoustu imbecilu, kteří si tam „zkrátí“ cestu.

    Thumb up 4 Thumb down 7
  15. Mx :

    1. Jenomže ta magistrála přes náměstí povede místo stavu nyní “za náměstím” (podle zde prezentovaných plánů města), takže není podstatné, že nyní ještě nebude náměstí průjezdné 2. V budoucnu se domy mezi divadlem a karolinou dostaví, takže není podstatné, že nyní se tam pěší zóna nehodí, neboť známe to: nikdy už se nic nezmění a zůstane to po dostavbě v současném stavu. Takové věci by měly být tvořeny s vizí budoucnosti a motivovat, aby i navazující úseky už se tak stavěly. Zde to vypadá, že se budeme z náměstí na masarykáč motat v provozu v sídlištních ulicích, místo slibované atraktivní spojnice 2 center a to je ten celý problém.

    Thumb up 4 Thumb down 7
  16. Mx :

    ELB: samozřejmě máte právo na svůj názor, že pěší zóna by nebyla lepší. Za mne však: pokud se chce město pokusit být i turistické a to rozhodně díky DOV, mrakodrapu, hale, sportu, zoo nebo “atraktivněji” dostavěné zbytku karolině být může, potřebuje, aby se tu turista zdržel a utratil peníze. A obvykle k tomu přispívá i atraktivní vycházkový okruh, který láká k pobytu a pěší chůzi. I ostravané by ocenili, kdyby centrum bylo místo, kudy “rád se tady projdu”. A tato vize “založená nejen na praktičnosti” mi v likalitě chybí, bavíme se o centru města!

    Thumb up 8 Thumb down 9
  17. Alex :

    Mx:
    „… pokud se chce město pokusit být i turistické a to rozhodně díky DOV, mrakodrapu, hale, sportu, zoo nebo “atraktivněji” dostavěné zbytku karolině být může…“
    Některé utopie mají život jako invazivní rostliny:-)
    PS: Pokud by nějaký veřejný činitel ve střízlivém ani jinými drogami nesjetém stavu prohlásil o svém města vůli „být turistické“, je to na neprodlené odebrání svéprávnosti.

    Thumb up 5 Thumb down 7
  18. Mx :

    Alex: a proto Ostrava není turistická, vše začíná u postoje a myšlení – následují rozhodnutí – následují skutky … kdysi si takto např. dělali srandu z DOV nebo záchrany hradu a jatek, Ti bez vizí

    Thumb up 5 Thumb down 5
  19. Alex :

    Mx:
    Vize o turistickém rozvoji na ekonomickém úhoru jsou vizemi etiopského zemědělce.

    Thumb up 6 Thumb down 3
  20. Mx :

    Alex: pokud jste takový skeptik bez větší vize a urážíte zde lidi, kteří by to viděli jinak, doufám, že nebudete za Ostravu kandidovat, obávám se, že takových lidí bez vize posunu a rozvoje tam je už dost, potřebujeme tam osvícené lidi.

    Thumb up 1 Thumb down 5
  21. Mx :

    Tu urážku města beru zpět, myslel jsem to ale tak, že tam lidi s vizí potřebujeme, ale často se děje ve skutcích opak, jak vidíme na tomto serveru

    Thumb up 0 Thumb down 5
  22. Alex :

    Mx:
    Příteli, znám rozhodovací prostředí veřejné správy ve městě i v regionu, stejně tak prostředí komerční sféry tamtéž možná více, než byste čekal a zcela jistě více, než bych si přál.
    Má námitka se týkala výhradně stavu, kdy „turistická“ vize Ostravy vzniká bez ekonomického zázemí, tj. bez angažmá osvícených ekonomických hráčů, kteří by měli dlouhodobý zájem na komplexním pozvednutí úrovně města a regionu. Ostrava nepochybně turistický potenciál má. Sám jsem autorem několika návrhů v tomto směru, které byly na úrovni města i regionu vážně projednávány, ale protože nemám ani chuť ani čas leštit kliky ostravských zbohatlíků, ani chuť uplácet místí politiky, aby to dělali za mě, zůstaly návrhy na papíře. Jako mnoho jiných „vizí“, u kterých se nepodařilo propojit zájem rozvoje města z ekonomickým zájmem rozhodujících person.
    Takže Ostrava bude nadále jevištěm nekoncepčních okázalých spektáklů bez zakotvení v každodenní životní zkušenosti větších skupin ostravského obyvatelstva – jako je Plato, Colors, Tretra, Kostka, DOV, mrakoplaš u Karolíny, koncertní síň (která bude nejspíš pojmenována objevně po Janáčkovi, jenž Ostravu z dobrých důvodů nesnášel a se kterou měl společného pouze to, že v ní zemřel).
    Pokud vás popis reality uráží, musíte změnit stav své mysli.
    Zároveň vás uklidním, nemám v úmyslu kandidovat ani v Ostravě, ani za Ostravu, ani nic podobného.

    Thumb up 8 Thumb down 5
  23. ELB :

    Mx: Podle mého názoru vycházíte z chybných předpokladů. Vize čerpat z dotačních titulů na lokální pomníčky neučiní žádné město turisticky atraktivním. Mýlíte se také, když zmiňujete „záchranu“ hradu a jatek (mohl jste doplnit obligátně i Ostravicu). V jiných městech by se jednalo o běžné projekty, v Ostravě je z toho událost století. Mimochodem, slezskoostravský zámek jako celek již neexistuje,zbyla jen brána a kus zdiva paláce, ostatní je maketa pro konání „akcí“. Podle vás tedy „záchrana“ a příklad naplnění vize. P.S. A co když Alex urazil tím srovnáním etiopského zemědělce ? :)

    Thumb up 8 Thumb down 6
  24. Mx :

    Alex, ELB: možná máte tuto zkušenost. Ale Ostrava (každé město) potřebuje lidi opačného ražení, aby aspoň občas něco šlo správným směrem. Ty nadšené, co občas něco protlačí. Ne rezignované (byť třeba právem) – nic osobního proti Vám, kteří rezignovali i na vize a už jsou jen negativní a vše i dobré jen shazují. Ona ta pravda je vždy uprostřed.

    Thumb up 0 Thumb down 6
  25. Mx :

    ELB: pokud DOV (milionové návštěvnosti), hrad, dotované zoo nebo jatka považujete za pomníčky bez turistické atraktivity, tak se není o čem bavit. Neuspokojilo by Vás nic.

    Thumb up 2 Thumb down 5
  26. ELB :

    Mx: Čtěte prosím pozorněji, než začnete se sestavováním psychologických profilů diskutujících :) A nevymýšlejte si neexistující názory druhých. Nikdy jsem např. netvrdil, že zoologická zahrada a botanický park nebo DOV nejsou turisticky atraktivní cíle, naopak. Pokud jde o galerie v Moravské Ostravě, tak dávám přednost GVUO před tou v bývalém zvířecím koncentráku, to je pravda, ale současně respektuji, že k dnešnímu dotačnímu výtvarnému byznysu pro snoby patří i trocha kvalitního bizáru a architektonicky jde podle mě o zdařilé a nápadité dílo :) Sl.O.hrad není hrad, to lituji. Berte to s nadhledem :)

    Thumb up 5 Thumb down 3
  27. Mx :

    ELB: tento negativní názor na mnou vyjmenované lokality z hlediska turismu sice vyjádřil Alex, ale já reagoval zároveň na Váš vzkaz. Pouze nebyl Alex spolu s Vámi v adresátech. Nicméně i Vaše kritika “dotovaných pomníčku”, kterými i mnou jmenované památky jsou, a vyjmenování nebo spíše dehonestovanání konkrétních věcí (hodnota hradu nebo jízlivě zmíněná Ostravica) uprostred diskuse na téma, zda tyto mnou jmenované památky mají turistický potenciál – ukazuje spíše dehonestaci jejich turistického potenciálu od Vás. Proto má reakce.

    Thumb up 2 Thumb down 4

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.