V areálu MŠ Františka Formana bylo postaveno nové dětské dopravní hřiště.
Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!
Během dubna 2016 vyrostlo prakticky na „zelené louce“ zahrady MŠ F. Formana na Dubině dětské dopravní hřiště. Pro výuku dětí z mateřské školy je DDH k dispozici od začátku června. DDH pomocí šedé a červené dlažby simuluje silniční provoz na vozovce a chodníku. Uživatelé na DDH najdou kromě stykových křižovatek i křižovatku průsečnou s možným umístěním semaforů a křižovatku okružní. Děti si také budou moci vyzkoušet sedm přechodů pro chodce v křižovatce nebo v úseku a dvě místa pro přecházení. Mezi svislým značením se nacházejí nejdůležitější značky z pohledu mladých chodců, popř. cyklistů, ať již jsou to značky upravující přednost v jízdě nebo zákaz vstupu chodců. Součástí stavby bylo i vytvoření umělého pahrbku pro zatraktivnění „pěší dopravy“ a využití stavby i během zimním období při sněhové pokrývce.
ionman :
přijde to jenom mi, anebo jsou ty značky hrozně vysoké? když tam pojede děcko na koloběžce, tak aby se dívalo nahoru :D
17.06.2016 08:30aggu :
ionman: Nejspíš Rykala a kolektiv, kteří mají školy a školky na jihu v gesci, uvažovali tak, že by bylo lépe ty značky dát co nejvýš, aby je děti při výuce neupatlaly nebo, a to hlavně, neukradly. Myslím, že se jim to povedlo.
17.06.2016 09:18Určitě bude zábavné sledovat ty 5-7 leté děti jak jezdí s hlavou nahoru prakticky poslepu po hřišti. Do prvního úrazu…
A jen tak mimochodem, síť cest toho hřiště tak nějak věrně odráží naprostý urbanistický chaos který vládne okolo na Dubině.
Crazym :
No ale hlavně, že nezapomněli ty tyčky obalit ochranou, děti je třeba chránit za každou cenu a učit je, že vrazit do značky zas tak nebolí :DD Každopádně furt lepší než nic :-)
17.06.2016 10:05mJožka :
ionman: Z důvodu absence normy pro budování dětských dopravních hřišť byly dvě možnosti, buď značky snížit v poměru k velikosti „vozovky“ a čekat, že když ne dítě tak učitel nebo rodič skloněný nad dítětem do značky narazí hlavou, nebo značky umístit do minimální podchozí výšky dle normy pro místní komunikace. Zvítězila druhá varianta a to i proto, že se značkami v takové výšce se děti setkávají v praxi a je tedy (dle mého názoru) vhodnější, když se na ně naučí dívat už na hřišti.
17.06.2016 10:44Crazym: Ochrana na sloupcích plyne z praxe z již provozovaných DDH v Ostravě.
aggu:
Na druhou stranu, kdyby děti začali chodit s vyvrácenými hlavami i mimo hřiště, dají se značky na zodpovědnost provozovatele (ředitelky MŠ, která si hřiště po mnohaletém osobním tlaku prosadila) snížit. Opačný postup by mohl být problém :)
A co se týče „sítě vozovek a chodníků“, šlo o to vměstnat rozumně do určeného prostoru co nejvíce dopravních situací, s kterými se děti mohou v provozu setkat. Jde o výcvikové dopravním hřiště. Kdyby zadání bylo na geometricky perfektní kolonádu ve stylu francouzského parku, bude to pravděpodobně vypadat architektonicky lépe. O tom žádná :)
aggu :
Snažím se představit si situaci, kdy jsou značky logicky snížené do „dětského světa“ a „učitel nebo rodič, skloněný nad dítětem, do značky narazí hlavou“. Ať dělám co dělám, vychází mi z toho komediální skeč ;)
17.06.2016 10:48mJožka :
aggu: Představovat si to nemusíte :) do nízké výšky značek šli v září 2014 na MŠ Žilinská v Porubě. Hřiště v perspektivě vypadá „učesaněji“ a je pravda, zatím jsem o úrazech neslyšel.
17.06.2016 11:05thrpst :
Ty značky měli dát ještě výš – takhle je to přece nízko!
17.06.2016 11:15rasta :
Tak to je hustě hustý. Větší plac tomu věnovat nemohli?
17.06.2016 11:59SpinJ :
Doufám, že to je oplocené a uzamykatelné, jinak tomu dávám tak měsíc …
17.06.2016 12:57