V Ostravě-Svinově vznikla ryhlodobíjecí stanice pro elektrobusy.
Fotografie zaslal čtenář děkujeme!
V Ostravě-Svinově vznikla ryhlodobíjecí stanice pro elektrobusy.
Fotografie zaslal čtenář děkujeme!
Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..
Brzda :
Zajímavé. Jsem zvědav, co se tam bude dobíjet (rozuměj jaká linka).
06.09.2018 13:10Patrik :
Linka č. 64, vozy jsou od Ekovy (celkem 3)
06.09.2018 15:18Jann :
Brzda: Ano, linka 64 do Klimkovic, potažmo Sanatorií Klimkovice. Toto město je známo jako velký bojovník za čisté ovzduší (vizte např. nakonec nerealizovaný projekt na vybudování nízkoemisní zóny v lázeňském městě) a již před časem si vybojovalo pro MHD autobusy na CNG, teď elektrobusy. Btw, je to hodně do kopce, což je ideální terén právě pro trolejbusy/elektrobusy.
06.09.2018 16:09Brzda :
Jann: To, že je to hodně do kopce asi nebude právě ideální terén pro elektrobus, spíš naopak. Vysoká zátěž znamená menší dojezd. V Praze zavedli linku elektrobusu, který má v kopci troleje (funguje jako parciální trolejbus), aby se zbytečně rychle nevybíjely baterie (viz. https://praha.idnes.cz/testovaci-provoz-trolejbusu-v-praze-mezi-palmovkou-a-letnany-pb1-/praha-zpravy.aspx?c=A171015_151207_praha-zpravy_ras ).
06.09.2018 18:29Autobusy na CNG jsou už dlouho jediné, které DPO kupuje, to určitě není zásluha zrovna Klimkovic…..
Crazym :
Jann: Klimkovice jsou spíš známé svým dopravním a eko fašismem :DD
06.09.2018 19:06Jann :
Brzda: Nikdo nepsal o tom, že je to zásluha Klimkovic, informace byla o tom, že si je Klimkovičtí vymínili na své linky (64, potažmo 53). K ideálnosti trolejbusu v kopcích, zřejmě jste mě nepochopil, jde právě o to, že do kopce je spotřeba energie největší a je tedy výhodné jet na elektřinu a nezatěžovat rozpočet a ovzduší pálením nafty. Proto se vozidla na elektřinu používají v českých MHD právě v kopcovatých úsecích – je to tak i v Ostravě, Brně, bylo v Praze. Píšou to i ve Vašem odkazu – lépe tady: https://byznys.lidovky.cz/do-kopce-pojedou-jako-trolejbusy-praha-postavi-trat-pro-specialni-stroje-1ln-/doprava.aspx?c=A161115_164232_ln-doprava_pave
07.09.2018 17:16Beld :
Jann: Technicky je pro každý elektromobil logicky horší kopcovitá krajina . Výrazně se redukuje dojezd , kvůli velké váze vozů . Ten článek na který odkazujete také nic podobného neříká . Čili je v kopcovité krajině naopak lepší například to CNG .
08.09.2018 09:07fixedtomas :
Co vím, tak v Klimkovicích si místní obyvatelé stěžují na hluk z CNG autobusů, kteří když jedou z kopce dolů a brzdí retardérem, tak se klepou výplně oken…
18.09.2018 09:12