Soukromý investor plánuje v průmyslovém areálu v Ostravě-Radvanicích vybudovat logistický areál. Záměr prochází procesem EIA.
Záměrem je výstavba 3 univerzálních skladově výrobních hal (OVA 1, OVA 4, OVA 5 a související
infrastruktury, výstavba 360 nových parkovacích stání a další podpůrné dopravní a technické infrastruktury). Předpokládaná funkce objektů je výrobně – skladovací. Případná výroba je uvažována lehká či montážní.Vzhledem k historické kontaminaci území (dnes již sanované) je lokalita záměru vhodná pro oznamované užití, jiné citlivější využívaní je za stávajícího stavu neakceptovatelné. Záměr je v souladu s dlouhodobě drženou funkcí pozemků dle územního plánu. Platná ÚPD se zástavbou a oznamovaným využitím území počítá.
Z urbanistického hlediska se jedná o hlavní využití funkčních ploch, které jsou pro tyto účely vymezeny. Navržený záměr tedy představuje zachování stávající funkce území dle rozvojových plánů, které si dotčené město v územně-plánovací dokumentaci zakotvilo. Záměr nebude umisťován do volné krajiny, záměr je umisťován do stávajícího průmyslového areálu
Na střechy halových objektů budou instalovány fotovoltaické panely. Tímto řešením záměr získá přidanou hodnotu v oblasti snižování mise uhlíku, jako součást boje proti klimatickým změnám. Umisťování fotovoltaiky na střechy objektů nedochází tak záboru půd, vyrobená elektrická energie bude využívána přímo v areálu, tedy bez ztrát vedením.
pramen: EIA
Vítek :
Zajímavý je přechod významu slova „park“ tj. údržované zeleně do něčeho úplně jiného.
Crazym :
Vítek: Možná je to jen zkratka slova zaparkovat 🤔🤭😀
05.06.2024 08:19cyklista :
Třeba je to „park“, protože si tam nechají ty koně…
05.06.2024 09:02vojtag :
To tady těch odporných hal a „logistických parků“ ještě není málo?
06.06.2024 07:57Dratenik :
vojtag: Tak málo, to je otázka spíš poptávky. Mne spíše zaráží, že se někdo povolil zastavět pozemky za Porubou směs Klimkovice, kde tyhle sklady opravdu stát nemusí a až nakonec se začnou využívat brownfieldy, které jsou pro tyto stavby jako dělané (Hrušov, Vítkovice, Radvanice, atd.). To, že se tyto lokace využívají je super, ale mělo se s nimi začít. Ne obráceně.
06.06.2024 09:53Dr. Kohn :
Dratenik: Když ono jaksi nedává moc smysl bydlet v Porubě a jezdit do Hrušovat. Teda ano, samozřejmě že to jde, ale není pro město lepší aby se ušetřila zbytečná doprava a lidé nemuseli zbytečně jezdit daleko za prací? S takovou budeme cesty rozšiřovat donekonečna…
06.06.2024 16:49Dratenik :
Dr. Kohn: Tak do Poruby dojíždí denně tisíce lidé z celého kraje, protože fakultka a univerzita nestojí v každé vesnici. Kolik lidí z Poruby pracuje v těch halách? Pěšky chodit vídávám pár lidí, co chodí ráno nebo večer na tramvaj na smyčku. Zbytek auty. S ohledem na dojezd do 20min. Hrušov ale i Opava, tak se mi nezdá, že by to byl hlavní důvod. Nebavím se o obchodní zóně v ulici Nad Porubkou. Jen mi je těch polí líto, i bytová zástavba by tam byla lepší (s nějakým rozumným odstupem od Rudné).
07.06.2024 07:09Martin [msstavby.cz] :
vojtag: Bude jich ještě více. MSK je levný na pozemky, pracovní sílu a neexistuje zde dopravní zátěž jako v okolí Brna nebo Prahy. Dopravcům tak nestojí kamiony v kolonách.
11.06.2024 07:25