Zdroj: tk.de
Designer Outlet Village Moravia – vizualizace
Martin [msstavby.cz] | 10.12.2011 | ostatní | #hladké životice, #outlet village | 30 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
aggu :
Dokážu tohle zvěrstvo pochopit někde na poušti v UAE, kde nic jiného není. Ale tady si musím klepat na čelo. Tolik průmyslových areálů volá po podobném nebo jiném využití… Dokázal bych si to třeba představit na Alexandru v Kunčičkách. Pár objektů je tam už pěkně zrenovováno, ale jako celek hrůza. Asi nikdo nepřemýšlel o zcelení areálu a jeho celkovém využití. A nepřemýšlí tam ani sběrači, kteří si nad sebou hromadně strhávají překlady nad vchody do hal. Nikoho to zjevně neinteresuje…
11.12.2011 01:28Dan :
aggu: Zverstvo? Me se to líbí a hodně
11.12.2011 01:36lip :
Mě se to také líbí, vypadá to dobře, ale bylo by vhodnější, kdyby to bylo místo nějaké staré továrny, tedy brownfieldu a né na zelené louce.
11.12.2011 10:44aldik :
Akorát nechápu proč zase na zelené louce, je tolik opuštěných areálů… a nebo centru ta rozpadlá OstravicaTextilia, i když to má jiného vlastníka.
Ale pěkné to je, to se musí nechat. :-)
11.12.2011 11:27Samik :
V centru teď bude Karolinka. A ta ještě ani neví jestli bude 100% využitá. Vítkovice se přestavují dokonce ne jen obchodně. Výstavba mrakodrapu vedle UANu prý také neví zda budou všechny kanceláře obsazeny. Ostravica Textilia má bohužel smutnou dohru. Znárodnoovat se nesmí takže si ještě počkáme než to samo spadne. Nemluvě o podobném problému u Stodolní s Jatky.
11.12.2011 12:00Zelené louky je mi líto, ale podle lokace je to spíš posílení obchodního prodeje pro vesničany. Buď to do každé vesnice dva stánky ťamanů nebo jedno tohle.
PetrP :
Tak místo je myslím jasné, je to u dálnice, téměř v polovině mezi Ostravou a Olomoucí a u sjezdu z dalších měst…. Neříkám, že s tím souhlasím, ale logické…
11.12.2011 12:44PetrP :
Samik: Takže, Karolina (ne Karolinka) má z 90% naplněnou kapacitu, mrakodrap žádný vedle ÚANu neroste, je to výšková budova a je ze 75% naplněna, což myslím není málo a není ještě ani postavena hrubá stavba…
11.12.2011 12:46Martin [msstavby.cz] :
aggu: V Hladkých Životicích ani v okolí žádný nevyužitý průmyslový areál není ( nejblíž co vím byl v Šenově u NJ , akorát ten šel k zemi a je místo něj Tesco ). Místo, kde má outletové centrum vyrůst je určené k zastavění ( průmysl a obchody ). Díky dálnici je to lokalita výhodná. Přinese mnoho pracovních míst, což je pro okolí důlažité.
11.12.2011 15:05M. :
Super, outlet tady ještě nemáme :-), vítám… Nějaké info o datu výstavby/otevření a velikosti?
11.12.2011 15:19Martin [msstavby.cz] :
M.: Něco málo tady http://www.msstavby.cz/designer-outlet-village-moravia-14-04-2011/
11.12.2011 15:53Tomas T. :
No dalsi poenta tohoto celeho je to, ze tam nebudou bezdomovci polehavat na lavickach. Odkud by se tam taky vzali ze? Z ostravy to maji pesky z ruky :-D
12.12.2011 10:16Kostelník :
Historismus vraci uder!!!
12.12.2011 10:46johny :
Zvěrstvo na druhou. Dost lidí si tu neuvědomuje, že podobné projekty na zelené louce zároveň škodí i znovuvyužití brownfieldů, po nichž tu řada čtenářů v souvislosti s jinými lokalitami a články teskně volá. Vyčerpává se ekonomická kapacita území a na početné opuštěné areály zbude ještě méně prostředků. Je to dvousečná zbraň. Navíc v dnešní ekonomicky turbulentní době to může jít za pár let do kytek a bude s tím další zbytečný problém. Co až se zavře zvlněná dálnice? A to ani nemluvím o záboru zemědělské půdy, s níž se u nás zachází na facku. To chce zákon, aby si každý rozmyslel, jestli bude na tom poli stavět. Co by kamenem dohodil od tohoto je CHKO. Přibudou jen další vybetonované plochy, sníží se průsak srážek do půdy, voda odteče kanalizací, přispívá to k extremizaci povodní a sucha. Takže většina nevíte, co schvalujete…
12.12.2011 22:15s&k :
Zajet si do novýho outletíku koupit nějaký hadříček, vypít si kafíčko a sníst dortík,pocourat se po nové Potěmkinově vesnici a pokoukat po obchůdcích a pak kulturně nabaženi nasednout do modly doby-„našeho nového auta“ a odsmrdět padesát kilometrů domů. Tam nasadit novou trendy laťku, kdo ještě nebyl v outletu v Životicích, ten jakoby nebyl……….. No, je to nelogické a stupidně primitivní stejně jako tento projekt, ale protože většina nás lidí tady je právě takových a naše legislativa tohle umožní, tak zase máme jen to, co jsme chtěli.
13.12.2011 10:39s&k :
PS: nepochybuji, že funkce té sakrální stavby tam bude skutečně sakrální…… :-)
13.12.2011 10:44thrpst :
Proč tolik nenávisti?
13.12.2011 10:52PetrP :
johny: Vy mluvíte jak nějaký ekoterorista… :D
13.12.2011 12:29johny :
PetrP: Nejsem ekoterorista, nebyl jsem, nejsem a ani nikdy nebudu členem žádného ekologického sdružení. Nejsem proti výstavbě dálnic, nemám nic proti D8 přes Středohoří ani žádné jiné podobné stavbě. Dokonce jsem proti stavbě různých pochybných ekoduktů a přechodů pro zvěř a pro medvědy, protože v českém prostředí je vůbec nemá smysl stavět (kmotrovské páky to postaví tam, kde to nemá smysl – viz třeba u Lipníka na R35).
Jenom nevidím žádný racionální důvod, aby to tam stálo zrovna tam, kde je teď kus přírody. Ve městě prosím, ale stavět tenhle kýč u Životic je prostě kardinální hloupost. Nejsem holt z těch, kdo se z každého podnikatelského záměru posadí na zadek.
13.12.2011 18:54Summerboy :
Probůh, co to tu mnozí píší za nesmysly a výkřiky?! Souhlasím s tím, že využití brownfieldu na takovouto stavbu by bylo super, aby se z mapy zase umazal kousek humusu a nahradil něčím užitečným, na druhou stranu ale chápu, že umístění u dálnice je dobré pro mnohé. Blbé ale je tedy spojení z měst (hlavně Ostravy), doufám, že investoři na to budou myslet a zřídí rychlou kyvadlovou linku. V Praze se do Štěrbohol dá dostat MHD v pohodě. Kdyby to do těch Životic bylo stejně snadné, bylo by to super.
13.12.2011 19:02A to, že někteří zde napadají samotnou instituci outletu, je pro mě naprosto nepochopitelné: vždyť tam snad už konečně si aspoň ti lidi, co chodí v šusťákách a falešném triku Adlbas za stovku z Polska, koupí něco slušného a budou vypadat reprezentativněji. A značky, které jsou všeobecně drahé, tak budou pro mnohé daleko dostupnější. Vypadá to hezky, nejsou to navíc jen plechové budky, ale hezké městečko po vzoru západních zemí, takže to vidím jedině pozitivně.
aggu :
@Summerboy: sorry, ale ta poslední věta mě rozesmála, hlavně to „hezké městečko po vzoru západních zemí“. Nic proti, ale to BUDOU jen a pouze plechové budky poskládáné do beton prefabrikátů, lokálně vylepšené sadrokartonem a barevnou omítkou. Jestli se v té ulici bude dát byť jen jedno okno otevřít (bude to samozřejmě fake), platím pivo ;) Jediné co to bude mít společného s alespoň nějakým designem bude ten nápis u vjezdu na zdi DESIGNER. A ani ti nebude žádná VILLAGE. Ta vylhanost a umělina bude z toho cítit už u Studénky. Brrrr. Vás někoho bude bavit prožít sobotu ve fake světě bez jakéhokoliv nápadu? Ještě aby ten „kostelík“ v rámci otevíračky vysvětili a padnu na zem smíchy.
13.12.2011 22:46Summerboy :
aggu: Je super, že vidíte tak dopředu a že dokážete všechno tak přesně určit. Je jasné, že to nebudou cihlové baráčky a kostelík taky nebude barokní perla Životicka. Přesto vycházím ve svých názorech z vizualizací: a ty se mi líbí. Fake svět je všude kolem nás, a to včetně všech nákupních center. Jak vidíte, mnohé žít v tomto fake světě žít baví. Mě v něm žít nebaví, ale rád si z něho vezmu, co nejvíc a za co nejrozumější cenu. Takovýchto „designer village“ či podobných zařízení jsem navštívil ve světě mnoho. Nemůžu tvrdit, že by se to lidem (a mně) nelíbilo – podle přeplněných parkovišť a davů v uličkách. Pokud tam nebudou výprodeje z Kenvela a Takka a nebudou tam samé sportovní obchody, bude to skvěle a bude to mít aspoň nějakou úroveň.
14.12.2011 08:08aggu :
@Summerboy: ale v těch současných krabicoidních parcích je alespoň ta budkovitost a plechovitost přiznaná, nikdo si tam na nic nehraje.
14.12.2011 09:11Summerboy :
Ať si klidně hrajou, na co chcou, hlavně ať je to udělané tak, aby to přineslo lidem užitek a potěšení: poskytnout zaměstnání jedněm a poskytnout zajímavé zboží druhým.
14.12.2011 10:56Martin [msstavby.cz] :
aggu: Ale proč by ty plechové budky nemohly vypadat dobře ? Na druhou stranu je fakt, jak budou obchodní jednotky vypadat z druhé strany , ne od ulice pro nakupující. Toho se celkem obábám. Aggu, z Vaších všech komentářů jsem za tu dobu postřehl, že nejvíce obdivujete historismus. A chápu že tato napodobenina historismu je pro Vás jak pěst na oko.
14.12.2011 17:21Ale myslete taky na druhé. Je to impuls pro Hladké Životice a jejich okolí. V podobě pracovních míst, přísunu peněz do obecní kasy Životic a mnoho dalšího….
DESIGNER OUTLET VILLAGE MORAVIA je jen obchodní značka.
Kostelník :
z nazvu jako DESIGNER OUTLET VILLAGE MORAVIA se mi chce zvracet. bojim se, ze se dockam doby, kdy se vsechno bude jmenovat anglicky, aby to bylo svetove…
14.12.2011 18:43Summerboy :
martin: Naprosto s Vámi souhlasím.
14.12.2011 19:08Kostelník: A jak jinak byste to chtěl pojmenovat? Výprodejová vesnice u Hladkých Životic? Myslím, že pojmenování je kvalitní…
Kostelník :
SUMMERBOY – ale no tak, jiste sam vite, že to co navrhujete znamena zhruba totez co „DESIGNER OUTLET VILLAGE MORAVIA“ Aha, ale to je anglicky, takze to je v poradku.
14.12.2011 19:47Opravdu by byl problem, aby to melo cesky nazev? treba „Nákupní centrum Morava“ Ale cestina je asi malo „cool“
Summerboy :
Kostelník: Studuji ekonomický obor a jsem i filolog, takže ochrana správného použití jazyka je mi velice drahá. Ale Nákupní centrum Morava, byť to zní hezky (lepší než moje Výprodejová vesnice :-), je opravdu málo „cool“. Outlet je všeobecně používaný termín, který naprosto jasně definuje, jaké obchody se v něm nacházejí. Outletová vesnice zní fakt divně. A to, že tam dávají přílepek „designer“ jen zvyšuje má očekávání, a to tak, že v té vesnici, dle názvu, by mohl být tak jeden dva obchody Adidasu a Nike a 95% obchodů Calvin Klein, Dolce and Gabbana, Tommy Hilfiger, Mexx, Blažek, apod. Dle mého názoru je to výborné. Snad nebudeme zklamáni…
15.12.2011 06:38Sanju :
Martin, Aggu: Nemyslím si, že Aggu obdivuje historismus. Ale chápu (tedy aspoň doufám) některé z jeho myšlenek. Podle vizualizací ta stavba napodobuje zhruba zástavbu historického jádra menších měst – jednopatrové domy, náměstí a uličky, dokonce i sakrální stavby. A to už je trochu zvláštní, protože proč by měl obchod připomínat kostel (nebo radnici)? Koncept těchto center je myšlený tak, aby se v nich lidé cítili příjemně – proto napodobuje klasickou zástavbu, ale napodobuje ji i se znaky, které mají jiný význam. Co některým vadí, je vyprazdňování forem – tohle totiž není kopie (na zelené louce postavené nové jádro města) tohle je kopie kopie (na zelené louce postaveny obchody, které mají připomínat jádro města).
Chápu, že umístění této stavby je hlavně o dobré dopravní dostupnosti a něco jako outlet také postrádám. Ale že to jde i jinak je vidět například v tomhle článku – http://goo.gl/LA0rjm
Mám tedy i pochopení pro to, co zde psali jiní, a tedy, že je v našem regionu spoustu nevyužitých průmyslových areálů, které by přestavba na outlet jedině oživila. Nebylo by potřeba nic stavět na zemědělské půdě, pro starou stavbu by se našlo nové využití v rámci stávající zástavby. Bohužel, areály asi nejsou tak dobře dopravně dostupné.
Martine, Vám poslední dobou nerozumím. Těžko Vám můžu něco vyčítat, když jste založil tyto stránky, které jsou úžasné a které navštěvuju každý den, ale poslední dobou mám pocit, že Vám nezáleží na tom, co se staví, jak to zapadá do kontextu, ale hlavně že se staví.
Summerboy: Nechci se Vás dotknout, ale úkolem filologie není cokoliv chránit. Jazykovědec má zkoumat stav jazyka a popisovat ho, protože chápe, že snažit se ovlivňovat jazyk je jako chytat rukama potok. Také mě občas zarazí, že se používají anglická pojmenování i tam, kde to není nutné. Ale vlivy cizích jazyků tu byly a budou. I díky tomu máme slova jako „škola“ a „Vánoce“.
Jo a Blažka bych tam viděl rád :-)
15.12.2011 09:58aggu :
historismus snad nemůže obdivovat nikdo :-) teda kromě rusů a číňanů, tam to jede ve velkém, po celých vesnicích.
15.12.2011 22:47