Aktuální pohled na demolovaný závod 3 bývalého strojírenského gigantu.
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Ostravan :
Jaká výstavba se tam plánuje, nebo zde vznikne holá pláň?
MareK :
Kdyby to zbourali dřív, mohly se mosty na rudné zrušit…
Bořek :
MareK: jo ty mosty tam jsou ted uplne k hovnu…to snad museli vedet driv ze se to bude bourat, ted se dva roky delaji nove mosty, ktere ani byt nemusi…(Vyhozene prachy, nervy ridicu v kyblu) zbytecne.
31.08.2023 10:45Dr. Kohn :
MareK: Ty koleje jsou vlečka do třineckych železáren ne? Tam se jinak dostat nedá….
31.08.2023 11:42Rdm :
Dr. Kohn: Nejen TŽ, ale taky do Vagonky nebo Ferony https://mapy.cz/s/kavonadalu
31.08.2023 11:51Graylag :
Rdm: Kolegové to třeba mysleli tak, že když na Ruské stačí přejezd, tak by třeba stačil i přes Rudnou :D
Jinak na nádraží Ostrava Vítkovice má podle plánů vzniknout středisko údržby vysokorychlostních tratí. A protože v samotném nádraží už prakticky vytrhali všechny koleje, nedivil bych se kdyby měli plány využít právě kolejiště za závodem 3. Nemá někdo více informací?
31.08.2023 12:25Marek Turoň :
Velmi smutný příběh
31.08.2023 14:37Graylag :
Graylag:
31.08.2023 14:49Téma provozního střediska VRT je zmíněno ve vedlejším článku a bude na stanici v místě vytrhaných kolejí zhruba naproti ulice Přerušená a se silničním napojením na ulici Sirotčí. Kolejiště u Závodu 3 se to tedy netýká
Uvědomělý občan Ostravy :
Umíme jen demolovat, haníte náročné poválečné období a tato doba umí co? Jsou to fakt jen staré haly z 19.-20. století? Bohužel hrady ze středověku tady fakt nemáme a tak bychom si měli vážit, co máme.
31.08.2023 15:38Uvědomělý občan Ostravska :
Za hranicemi u „obyčejných Poláků“ umí z bývalých průmyslových hal a manufaktur z režného cihelného zdiva, litinových konstrukcí atd. dělat skutečně krásné místa k pěknému žití. Těch míst mají opravdu spousty.
31.08.2023 15:39Uvědomělý obyvatel :
Tady se mohla nechat obrovská stará hala pro účely nekomerčního veřejného vyžití, podobně jako malinké Trojhalí.
31.08.2023 15:46UvOv :
Trojhalí je však čisté komerční záležitostí bez volného vstupu. Trhy, výstavy, dětské hřiště a spoustu dalšího pod střechou k využití i za deště i za silného slunce by se do Vítkovic vlezlo! Nemáme na to, jako národ jsme slabí!
31.08.2023 15:47Hanys :
Ptáte se co tam bude?Hádejte.Nebude to určitě nic pro lidi.Porad je nedostatek hal.
31.08.2023 16:54182.097 :
MareK: Mosty k ničemu, nervy řidičů? Tak to bych chtěl vidět teprve ty nervy až by si museli vystát kolonu před zavřenýma závorama a čekat a z se kolem dvacítkou prošine třeba třicet vozů bram pro válcovnu. Vlečka Vítkovické dopravy slouží pro spoustu firem v okolí a ještě dlouho složit bude.
31.08.2023 20:25VU :
??? To tu někdo fakt tady pod nekolika nicky ktere jsou variaci na „UVEDOMELY“ vedl debatu sam se sebou ve ctryrech po sobe jdoucich komentarich? :D
31.08.2023 21:39Graylag :
Uvědomělý občan Ostravy:
31.08.2023 21:41Řekněme, že by haly ještě stály a že by dnešní půlnocí byly bezúplatně převedeny do vašeho majetku. Na vás by bylo se o ně (za své) starat, zabezpečovat je a platit za ně daň. Co byste s těmi halami udělal? Trhy, výstavy a dětské hřiště zní strašně krásně, ale byl byste je ochotný dotovat ze své kapsy?
alex :
Graylag:
31.08.2023 22:24Věřte nebo ne, byl jsem u toho, když GŘ OKD nabízel jakoukoli těžební lokalitu se vším, jak to leží a běží, za jednu korunu českou.
A když nejmenovaný účastník debaty řekl, fajn, beru, samozřejmě včetně vytvořeného zákonného fondu na likvidaci těžby, nabízení najednou skončilo.
Takže OK, bral bych ty haly hned, včetně amortizačního fondu za dobu jejich užívání. A věděl bych, co s nima.
Akorát tohle není ve vekslácké ekonomice (koupit – exploatovat – zbourat – prodat – rychle pryč) salon fähig.
Mark :
182.097: Graylag: Rdm: Dr. Kohn: Bořek: MareK:
31.08.2023 22:29Před započetím rekonstrukce mostů na Rudné jsem psal dotaz na ŘSD, který se týkal nutnosti mosty zachovat a rekonstruovat, právě s myšlenkou, zda by nebylo možné mosty zrušit. Odpověď mi byla, že to konzultovali s Městem i se zástupci podniků, které vlečku využívají a všichni jim svorně tvrdili, že vlečku stále využívají a je nutné mosty rekonstruovat.
Bydlím nedaleko, takže vím, že oproti minulosti je provoz na této vlečce odhadem desetinový (v minulosti kousek vedle, na ul. Sirotčí, na přejezdu svítila červená skoro nepřetržitě, nyní je to spíše náhoda, když narazíte na tomto přejezdu na vlak).
Problém je hlavně v tom, že do průmyslové zóny uvnitř Vítkovic a Mariánských Hor, ve které se nacházejí výše zmíněné podniky, v současnosti vede již pouze tato jedna přístupová kolej. Při budování dálničních tahů (Místecká na jedné straně a dálnice D1 na straně druhé) se totiž velice snadno šmahem ruky zrušily další dva přístupy po kolejích do této části průmyslové zóny – a to z Dolních Vítkovic z vlečky navazující na trať O. střed – O. Kunčice a na druhé straně od Svinovského nádraží. Stopy po těchto kolejích v krajině i na mapě může pozorný člověk najít i dnes.
Jak podniky tehdy bojovaly za zachování těchto již zrušených přístupových kolejí do průmyslové zóny, že si dvě ze tří nechali zrušit? Odpovím si sám: špatně. A tak tu máme dnes nákladnou a ze značné míry zbytečnou rekonstrukci mostů na Rudné. A to i díky tomu, že v minulosti hutní a strojní podnik se „tranformoval“ na „obchdníka s nemovitostmi“, což je to jediné, co mu vlastně zbylo.
Železniční přejezd by byl tedy sedmým „semaforem“ na Rudné v úseku procházejícím Vítkovicemi a Zábřehem. Ano, v současné době je v tomto úseku na Rudné již šest semaforů, které i s nutným rychlostním omezením na 50 km/h již nyní značne komplikují dopravu.
Žijeme dnes ve 20. letech 21. století a již dnes měla být Rudná v úseku od křížení s Místeckou až po křížení s Plzeňskou „schována pod zem“ s 80 km/h rychlostí a pouze s jedním vyústěním na ul. Závodní ke stadionu a k hale. Na povrch se již dnes měla vrátit zmizelá ulice Chodská s napojením mj. na všechny zaslepené ulice, která by sloužila pouze pro místní dopravní obslužnost a MHD, a vrátila by se tak městotvorná funkce této ulice.
V Praze a v Brně se čile hloubí tunely plnící podobnou funkci – tedy schování tranzitní dopravy pod zem – v Ostravě zatím po tomto ani vidu ani slechu.
Nevím o tom, že by Město v této věci nějak jednalo s ŘSD a bohužel ani nevím, že by místní občané, kterých se to týká, vyvíjeli nějaký tlak na Město, aby v této věci jednalo. V Porubě se v minulosti hlasitě bojovalo za obchvat té samé silnice, po které ve Vítkovicích projede ješte více vozidel než v Porubě, a nakonec se řešení (obchvatu) i když po dlouhé době dočkali. Přitom zrovna na mostech na Rudné ve Vítkovicích lidem jezdí desetitisíce aut denne do pěti metrů od oken jejich bytů a dokonce v jejich úrovni, a v úseku Rudné v Zábřehu je hranice vozovky oddělena jen cca 1,5 m širokým chodníkem od zdí jejich domů, takže situace je zde ješté horší než ve zmíněné Porubě.
Je mi 36 let a pevně véřím, ze se do konce svého života „zakopání“ Rudné dočkám, pokud v dohledné době vlivem nastávajících a stále silněji prosazovaných změn v individiuální automobilové dopravé nedojde k její významné redukci.
Graylag :
alex: Existence toho amortizačního fondu je ale docela dost důležitá podmínka nemyslíte? Kdyby to bylo tak jednoduché, že dostanete nemovitost a k tomu balík peněz, tak by zájemců byla spousta. Jenže on k tomu ten balík peněz není, že?
01.09.2023 00:00Mark :
Před započetím rekonstrukce mostů na Rudné jsem osobně psal dotaz na ŘSD, který se týkal nutnosti mosty zachovat a rekonstruovat, právě s myšlenkou, zda by nebylo možné mosty zrušit. Odpověď mi byla, že rekonstrukci konzultovali s Městem i se zástupci podniků, které vlečku využívají a všichni jim svorně tvrdili, že vlečku stále hojně využívají a je nutné mosty rekonstruovat.
Bydlím nedaleko, takže vím, že oproti minulosti je provoz na této vlečce odhadem desetinový (v minulosti kousek vedle, na ul. Sirotčí, na přejezdu svítila červená s krátkými pauzami skoro nepřetržitě, nyní je to spíše náhoda, když narazíte na tomto přejezdu na vlak).
Problém je hlavně v tom, že do průmyslové zóny uvnitř Vítkovic a Mariánských Hor, ve které se nacházejí v diskusi výše zmíněné podniky, v současnosti vede již pouze tato jedna přístupová kolej. Při budování dálničních tahů (Místecká na jedné straně a dálnice D1 na straně druhé) se totiž velice snadno šmahem ruky zrušily další dva přístupy po kolejích do této části průmyslové zóny – a to z Dolních Vítkovic z vlečky navazující na trať O. střed – O. Kunčice a na druhé straně od Svinovského nádraží. Stopy po těchto kolejích v krajině i na mapě může pozorný člověk najít i dnes.
Jak podniky tehdy bojovaly za zachování těchto již zrušených přístupových kolejí do průmyslové zóny, že si dvě ze tří nechali zrušit? Asi špatně, a tak tu máme dnes nákladnou a ze značné míry zbytečnou rekonstrukci mostů na Rudné. A to i díky tomu, že v minulosti významný hutní a strojní podnik se „tranformoval“ na „obchdníka s nemovitostmi“, což je vlastně to jediné, co mu vlastně zbylo.
Železniční přejezd by byl sedmým „semaforem“ na Rudné v úseku procházejícím Vítkovicemi a Zábřehem. Ano, v současné době je v tomto úseku na Rudné již šest semaforů, které i s samozřejmým rychlostním omezením na 50 km/h již nyní značne komplikují dopravu.
Žijeme dnes ve 20. letech 21. století a již dnes měla být Rudná v úseku od křížení s Místeckou až po křížení s Plzeňskou „schována pod zem“ s 80 km/h rychlostí a pouze s jedním vyústěním na ul. Závodní ke stadionu a k hale. Na povrchu, již dnes měla být opět obnovena zmizelá ulice Chodská s napojením mj. na všechny zaslepené ulice v oblasti, která by sloužila pouze pro místní dopravní obslužnost a MHD, a vrátila by se tak městotvorná funkce této ulice, což se o Rudné v současném provedení říct nedá.
V Praze a v Brně se čile hloubí tunely plnící podobnou funkci – tedy schování tranzitní dopravy pod zem – v Ostravě zatím po tomto ani vidu ani slechu.
Nevím o tom, že by Město v této věci nějak jednalo s ŘSD a bohužel ani nevím, že by místní občané, kterých se to týká, vyvíjeli nějaký tlak na Město, aby v této věci jednalo. V Porubě se v minulosti hlasitě bojovalo za obchvat té samé silnice, po které ve Vítkovicích projede ješte více vozidel než v Porubě, a nakonec se řešení (obchvatu) i když po dlouhé době dočkali. Přitom zrovna na mostech na Rudné ve Vítkovicích lidem jezdí desetitisíce aut denně do pěti metrů od oken jejich bytů a dokonce v jejich úrovni, a v úseku Rudné v Zábřehu je hranice vozovky oddělena jen cca 1,5 m širokým chodníkem od zdí jejich domů, takže situace je zde ješté horší než ve zmíněné Porubě.
Je mi 36 let a pevně věřím, ze se do konce svého života „zakopání“ Rudné dočkám, pokud v dohledné době vlivem nastávajících a stále silněji prosazovaných změn v individiuální automobilové dopravé nedojde k její významné redukci.
petrK :
Mark: Shrnul jsi to perfektně. S tunelem na Rudné bych se ale rozloučil, tohle potěmkinovo město preferuje tunely jinde, třeba na Bohumínské.
01.09.2023 07:05Graylag :
Mark:
Vlečka ze Svinova chybí už na mapě z roku 1977, tedy hodně dlouho než se vůbec o nějaké D47 (D1) začalo mluvit. Vlečka z Dolních Vítkovic zmizela pravděpodobně kolem roku 1990, tedy v době, kdy železárny už měly na kahánku a o budoucnosti oblasti nikdo neměl nejmenší tušení, takže těžko někdo mohl bojovat za její zachování.
K úvaze přejezdu přes Rudnou jako další světelné křižovatce – uvědomujete si zásadní rozdíly mezi zabezpečením přejezdu a světelné křižovatky? Třeba to, že ten přejezd musí být uzavřený ještě než vůbec vlak dostane povolení k rozjezdu? Navíc pod tím mostem jsou defakto koleje manipulačního nádraží, takže přejezd by se rutinně zavíral i v případech, kdy se jen manipuluje s vozy a na samotný přejezd se ani nevjede. Umíte si představit masivní přejezd přes 4 proudovou silnici, kde se několikrát denně zavřou závory na klidně 10-15 minut aby se poté zvedly aniž by přes ně přejel vlak? Češi mají při ježdění přes přejezdy obecně mizernou morálku, ale tohle by byla katastrofa v očekávání.
No a ohledně zatunelování Rudné – Dokud nebude dostavěná Místecká (D56) včetně pokračování na Hlučín a dostavěný Severní spoj, tak má Ostrava mnohem palčivější dopravní problémy. Rudná přes Vítkovice je v současné podobě sice špatně, ale narozdíl od těch dvou dalších případů alespoň funguje.
01.09.2023 08:42182.097 :
Mark:
01.09.2023 09:15Na Svinově se hlavně zrušilo celé navazující kolejiště a byl to navíc směr nejméně využitelný, padlo to nejak začátkem 90.let. Spojení přes Dolní Vítkovice přes bývalé osobní nádraží sloužilo ponejvíce přepravam surového železa od vysokých pecí na ocelárnu a zrušilo se proto, aby tyto těžké vlaky nejezdily přímo centrem Vítkovic, k tomu došlo uz snad někdy v 80.letech. Jinak pro obsluhu dnes slouží klasicky Dolní nádraží kudy pro Vítkovice vstupují vlaky ze směru Ostrava Střed, a následně trať přes Východní nádraží, pod mosty na Rudné na Západní nádraží a pak rovnou na Horní nádraží odkud je obsluhována většina podniků.
davidb :
Graylag:
01.09.2023 11:05Rudná funguje, ale město mělo několik příležitostí jak to fungování zlepšit. Tím myslím zlepšení plynulosti provozu.
1- při výstavbě zóny P3 Ostrava central dobudovat větev Rudná-Místecká a tím zrušit jeden semafor.
2- Zrušit dva světelné přechody o kousek dále výstavbou nadchodu.
3- Konečně přeložit tramvaj a zrekonstruovat křižovatku Rudná-Závodní. Kecá se o ni dlouho a stále nic.
Graylag :
davidb:
01.09.2023 11:30Souhlasím a zejména první dva body jsou z hlediska financí vyloženě drobné. Ale kolega píše o zakopání celé Rudné pod zem, což by bylo řádově jinde i než ta MÚK Rudná-Závodní. A na to je čas až budou dořešeny dvě mnou zmíněné velké stavby.
Mark :
Vím, že s názory v mém příspěvku výše nemusí všichni souhlasit, jen jsem chtěl celý diskutovaný problém železniční vlečky a mostů na Rudné popsat i v širších souvislostech.
01.09.2023 12:47Myšlenka zrušení mostů na Rudné je samozřejmě na dlouhou a rozsáhlou diskuzi, ale to na co jsem chtěl ve svém příspěvku poukázat je, že podniky umístěné v tomto prostoru si nechali zrušit dvě ze tří přístupových cest po kolejích, ať už to tedy bylo z jakýchkoliv důvodů. Chápu argument útlumu výroby surového železa, který proběhl na začátku 90. let, a tedy možnou nepotřebnost kolejového napojení z Dolních Vítkovic i argument, že tato kolej vedla nejhustěji zastavěnou oblastí Vítkovic, a taky to, že hlavní přísun železa se tedy přesunul na vlečku od Vítkovického nádraží, které tehdy přijíždělo z Nové Hutě. Ale zrušení kolejí od Svinova prostě nerozumím, pakliže proběhlo již dříve, nezávisle na výstavbě dálnice D1. Jedná se sice nejdelší napojení, ale prochází prakticky nezastavěným územím, kde nelze poukazovat na blízkost obytných budov ani na křížení se silničními komunikacemi typu Rudná, Místecká, tedy kromě zmíněné dálnice D1.
A co se týče přejezdu na Rudné, ano uvědomuji si, jaký je rozdíl mezi „obyč. semaforem“ na křižovatce a zabezpečením žel. přejezdu, ale vše je přeci technicky řešitelné. Dá se např. uvažovat o přesunutí manipulační koleje nádraží do jiného prostoru (po demolici hal závodu 3 je ho k dispozici dostatek), aby nezasahovala do prostoru přejezdu, atp. Ale chtělo by to trochu snahu s tím něco udělat, tu bohužel u představitelů podniků i u městských zástupců nevidím. Chce to prostě jen vědět co vlastně chceme a netrvat na v současnosti praktikovaném postupu popsaném v komentáři výše, a to že, přejezd musí být zabezpečený, než vlak dostane povolení rozjezdu (jak to funguje dnes vím moc dobře, po Vítkovicích se pohybuji denně). Chce to vymyslet a navrhnout automatizované zabezpečení, obdobné tomu, které se používá na klasických tratích.
Jen tak k zamyšlení, víte kolik by dnes člověk v autě projíždějící po Rudné přes všechny semafory ztratil času, kdyby na každém chytil červenou (a to v případě že by nestál v koloně aut, jak je dnes běžné)? Je to 6 minut – to už není takový rozdíl oproti 10 minutám čekání na přejezdu. :-)
A ano nespadl jsem z višně, a uvědomuji si, že při dnešní preferenci silničních dopravních staveb pro individuální automobilovou dopravu, před všemi ostatními aspekty prostředí, kudy tyto stavby procházejí, je toto řešení přejezdu při současném stavu ulice Rudné spíše utopistické. A proto mi nezbývá nic jiného než alespoň věřit, že v budoucnu, po zahloubení Rudné pod povrch budou mosty zrušeny a na místní komunikaci na povrchu již nebude problém klasický železniční přejezd udělat.
Rampa z Rudné na Místeckou je bohužel věc, která chybí dlouhá léta. Snad jen poznámka, že v rámci zpřístupnění části prostoru bývalé aglomerace projektem P3 se již tento sjezd (i když trochu delší) realizoval, sám jsem již několikrát použil. :-)
A tramvaj na ulici Závodní si myslím, že bude takto jak je ještě hodně dlouho. Lidé cestující MHD by tramvajovou okliku pod most totiž DPO omlátili o hlavu, s tím, že na jedné straně investují desítky mil. Kč do modernizací tratí a zrychlování max. rychlosti tramvajových souprav (přičemž získaný čas je v řádu sekund – v minulosti se to řešilo v diskuzi i zde) a najednou by touhle zamýšlenou oklikou ztratili mnohem tramvajový spoj více času, zvlášť když světelná signalizace na křižovatce preferuje tramvaj.
davidb :
Graylag:
Já vím. Ale to je projekt, který je mimo realitu města. Ale ty co jsem popsal mohlo město protlačit.
Jde vidět, že v okolí Rudné nebydlí žádný vlivný politik.
PS: K bodu 2 bych ještě přidal zrušit semafor i za Závodní a také výjezd ze Zkrácené (alespoň z části od Clarionu).
Ten semafor teď zastaví auta až za křižovatku se Závodní, takže auta i když byla zelená nemohla jet.
Ne sjezd Rudná-Místecká se nezrealizoval. Kdyby ano, tak by se zrušil semafor a ze sjezdu u Hornbachu by se nedalo odbočit doleva! Že se to dá projet přes tónu není totéž co sjezd!
01.09.2023 13:38Mark :
davidb:
01.09.2023 13:52„Ne sjezd Rudná-Místecká se nezrealizoval. Kdyby ano, tak by se zrušil semafor a ze sjezdu u Hornbachu by se nedalo odbočit doleva! Že se to dá projet přes tónu není totéž co sjezd!“ – Sjezd přes P3 byl myšlen s nadsázkou. ;-) Ale ta cesta tam prostě je, to je fakt.
Graylag :
Mark:
S přejezdy je to složitější. Obecně na širé trati, kde k přejezdu vede z každé strany jen jedna (nebo dvě) koleje se to dělá tak, že v určité vzdálenosti od přejezdu je „spínač“, kterým když vlak projede, tak se spouští „program uzavření přejezdu“. Další „spínač“ je hned za přejezdem a jakmile jím projede konec vlaku, spouští se „program otevření přejezdu“. Vzdálenost toho „spínače“ před přejezdem se určuje podle maximální dovolené rychlosti vlaku a podle času za který nejpomalejší účastník silničního provozu stihne přejezd opustit.
Jenže tohle nejde aplikovat ve stanici nebo v těsné blízkosti stanice – obecně tam, kde jsou výhybky před nebo za přejezdem, takže k přejezdu může vlak přijet z více směrů a „spínače“ by tak musely být na více kolejích. V takovém případě je nutné to řešení spočívající v tom, že se přejezd uzavírá ještě než vlak dostane povolení se rozjet (respektive povolení vjet do úseku s přejezdem). Byť to přináší nevýhody, že se přejezd může zavírat příliš brzo nebo dokonce i tehdy, když přes něj vlak nepojede ale pojede jen do jeho těsné blízkosti.
Důvody proč to tak je by byly dost složité na vysvětlení, ale obecně to vychází z extrémně vysokých bezpečnostních požadavků platných pro železnici.
Mimochodem obecný trend je v zájmu bezpečnosti přejezdy rušit. Vytvořit nový složitý přejezd přes 4 proudou silnici (a ještě zešikma) by byl pravděpodobně Evropský unikát na který by se jezdili nevěřícně dívat turisti.
01.09.2023 14:28aggu :
davidb: Rudná je silnice I. třídy, takže se nejedná o realitu města, ale o realitu ŘSD. Takže je čistě na místní politické reprezentaci, aby si laskavě vytáhla hlavu ze svého pozadí a udělala výlet do Prahy na Pankrác, kde sedí ŘSD a kde by bylo vhodné se zeptat na podíl dlouhodobých investic státu do infrastruktury Prahy, Brna a Ostravy. A jestli s tím arogantním přístupem nechce náhodou ŘSD něco dělat.
01.09.2023 15:07Dokud budou mít ostravští politici odvahu čivavy po výprasku, a neudělají z toho kauzu, tak nikdo jen tak s plezíru nebude do místní podfinancované infrastruktury dávat peníze. Nejsme v Polsku, bohužel. Týká se i SŽ, ŘVC, MŠMT, MŽP, MK a dalších. Jen pro ilustraci, co myslíte, dá ministerstvo kultury peníze na Černou kostku? Nebo jako jedinému! městu v Česku odmítne financování vědecké knihovny? A tak je to se vším. Češi jsou zvyklí reagovat pouze na tlak.
abc :
Mark: K příspěvku „…na Rudné ve Vítkovicích lidem jezdí desetitisíce aut denně do pěti metrů od oken…“ – obyvatelé královehradecké Okružní ul. mezi Buzuluckou a Pospíšilovou jsou chráněni protihlukovým skleněným tubusem délky 170 m. Obyvatelům domů podél Rudné prý v 90. letech hradili výměnu oken za protihluková, trochu lepším řešením se zdá být protihluková stěna.
01.09.2023 15:17aggu :
abc: Ano překrytí vozovky transparentním protihlukovým tubusem by bylo na mostu vhodné dočasné řešení. A nejen tam. Z fleku mě napadá třeba okolí NPP Landek.
01.09.2023 15:29aggu :
PS: jen pro info, v Brně jsou v současnosti v přípravě nebo realizaci projekty ŘSD (dálnice, sil. I. třídy) za cca 30 miliard. V Ostravě je v plánu či realizaci co?
01.09.2023 15:41Brněnský železniční uzel má samozřejmě 2x vyšší rozpočet než ostravský, otázka proč zjevně nikoho z ostravských politiků nezajímá.
petrK :
aggu: napadá mě třeba dokončení Místecké
01.09.2023 15:52aggu :
petrK: To slovo „třeba“ je hodně legrační. Zejména u té galerie na Místecké III, kterou chtělo ŘSD ohradit 15m vysokou protihlukovkou – a „jakože na Ostravu dobrý“.
01.09.2023 16:03Současná cena je cca 2 mld. Máme v Ostravě v současnosti 10-15 obdobných projektů?
davidb :
aggu:
01.09.2023 20:40Naprosto souhlasím.
Nevím jak je to s nadchodem, zda i ten by muselo řešit ŘSD, nebo stačí město.
Mark:
Že tam cesta je, je sice fakt, ale pro zlepšení průjezdnosti Rudné úplně na nic.
Mark :
abc: Ano, ale ten skleněný tubus v Hradci tam je už desítky let, zatímco tady doposud nic. A pokud vím, tak v současnosti zmiňovaný úsek v Hradci, po vybudování D35, již není zatížen tranzitem tak silně jak tomu bylo v minulosti.
A ano ŘSD v minulosti hradilo výměny oken za protihluková, to mohu potvrdit. Bylo ale až po roce 2000, a hlavně okna neřeší hluk vně budovy na přilehlých zahradách. Takže za mě, nedostatečné řešení.
Alespoň, že na zrekonstruovaných mostech mají být dle ŘSD nainstalovány protihlukové stěny. V jaké budou podobě mi není známo, ale zanedlouho se to všichni dozvíme, na konci roku má být rekonstrukce hotová.
davidb: Já taky nikde nepsal, že sjezd do P3, který v současnosti supluje chybějící sjezd na Místeckou, zlepší průjezdnost Rudné. Jen jsem trochu sarkasticky reagoval na Vámi zmíněný bod č. 1 „příležitostí jak to fungování zlepšit“, myšleno Rudné. Asi jsem za tu větu měl dát hodně dlouhou řadu smajlíků, aby to bylo jasné.
01.09.2023 21:48jiřík :
Zashlechnul jsem něco o stadionu Baníku ale to by nedávalo smysl :)
02.09.2023 09:43jiřík :
Zaslechnul jsem něco o stadionu Baníku ale to by nedávalo smysl :)
02.09.2023 09:43ELB :
Graylag:
„Vlečka ze Svinova chybí už na mapě z roku 1977, tedy hodně dlouho než se vůbec o nějaké D47 (D1) začalo mluvit.“
Osobní doprava na VZD v úseku Svinov – Vítkovice skončila v roce 1991. Koleje zůstaly tuším do roku 1995.
02.09.2023 10:27Graylag :
ELB:
Může být, ty mapy jsou v tom dost neučité. V roce 1998 už byly podle leteckých snímků koleje vytrhané a podle zarostlosti náspu bych to odhadnul tak na 5-10 let od trhání kolejí. Předtím na mapě z roku 1994 už koleje zakreslené nejsou. V roce 1987 jsou ještě zakreslené mostní díla, byť koleje samotné zakreslené nejsou. No a když dojdu do toho roku 1977, tam jsou koleje nakreslené až k mostu přes Odru, ale už ne na mostě a za ním, neumím říct proč.
No ale tak či tak to nic nemění na tom, že se ty koleje netrhaly kvůli dálnici
03.09.2023 01:52abc :
Mark: V mnoha domech u Rudné se ale nebydlí, místo toho slouží různým provozovnám. Zmíněné zahloubení Rudné je přáním nebo se o něm v minulosti na odpovědných místech vážně uvažovalo?
03.09.2023 14:33David :
https://polar.cz/zpravy/ostravsko/ostrava-vitkovice/11000039317/ve-vitkovicich-skoncila-postupna-demolice-ocelarny-plochy-budou-vyuzity-jinak
27.09.2023 07:48Sysel :
Investor chce pozemky prodat, proto některé trakty zůstávají (je tam horkovod a nechce to překládat).
27.09.2023 21:21