Říjnové záběry demolice závodu 3 v Ostravě-Vítkovicích.
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Honza Mareš :
Dobrý den,
máme nějaké info co se bude na volných plochách v rámci závodu realizovat ?
donPaPa :
Honza Mareš:
Předpokládám, že to co všude kolem – lehký průmysl = skladovací haly….
07.11.2023 12:01Brzda :
donPaPa: No, pravděpodobně ano. Být to jinde než v Ostravě, bude tam moderní obytná čtvrť. Tady by to bylo bohužel pravděpodobně neufinancovatelné…..
07.11.2023 12:43David :
Mě by zajímalo jestli se této oblasti věnuje MAPPA a fajnOVA jakožto součást strategického plánu města, jak toto vyřešili a s čím přišli?
Tom :
David: To není úkol pro město, nemyslím si,že je to městský pozemek. Je to určitě soukromý prostor.
07.11.2023 15:27Paulo :
Tak sbohem a šáteček, soudruzi v Číně nám ty soustrojí nejen do elektráren vyrobí levnějši a ekologičtěji. Zajisté zde vyrostou nové skladové haly, kde se bude přeprodávat asijský trh. Plnou parou vpřed … Aneb tak dopadli Češi a „jejich“ továrny bez rakouského řízení. :)))
O. :
Brzda: Ano, idealni misto pro nove mesto k zivotu, tzn. bydleni a s tim souvisejici obcanska vybavenost. Bohuzel neni pro koho, do Ostravy lidi nepribyvaji, ale mizi. Bylo by to pekne…
07.11.2023 17:23Tomáš :
Napřed bude třeba dekontaminovat zeminu. Ty desítky či stovky tisíc litrů oleje, které se ze strojů „někam“ ztratily tam prostě jsou…
07.11.2023 17:40JOaNE :
David: ale MAPPA řeší růžové fleky na zemi, dřevěný mega nábytek v zatarasene křižovatce a taky stromy v plastových popelnicích.
Nepleťte si MAPPU s architektem.
Mx :
Tak co že nás čeká? Nablýskané vizualizace a pak černé skladovací haly a kamiony a další vřed na tváři města. Já bych to radši nechal dalším generacím A zatím to zaplácnul vizuálně hezkou zelení.
07.11.2023 19:56Miroslav Kočí :
Tak soudruh Světlík, TOP manager a mecenáš umění, jak se sám označuje , vytuneloval všechny provozy Vítkovic. Kdysi světová špička ocelářského průmyslu a dnes Dolní Vítkovice, ždímačka dotačních peněz. Je to jako s rozhlednami….ČR vede v počtu staveb nesmyslných rozhleden z dotací na celém světě. Tady je vidět jak se Evropské peníze dají nesmyslně utrácet, místo aby se směřovaly do smysluplných projektů. Smutné ..A co vyroste na místě? Jednoduché…nejspíše logistická centra, tak jako vyrůstají všude okolo Ostravy.
07.11.2023 21:08davidb :
Pozemek pod bouranou halou vlastní SKATLOP a. s. Zda je v ní i Světlík nevím.
08.11.2023 07:32Ale jistě vám odpoví na otázku, co tam mají v plánu vybudovat.
Nebo to od nich kupte a postavte tam to co považujete za smysluplné vy! Např. rezidenční čtvrť, kterou tady. zmniňujete.
Graylag :
Paulo:
08.11.2023 08:29V Česku se o vývojové podniky s vlastní výrobou dá doslova zakopávat, nezaměstnanost je dlouhodobě na nule a i teď v době ekonomického poklesu si firmy stěžují, že kvalifikovaní odborníci na trhu práce prostě nejsou – a vy chcete plakat nad upadající úrovní České výroby a že se jen přeprodává asijská výroba? Žijete ve stejné realitě jako my ostatní?
Kovářová Jana :
Liberty, bývalé NH Ostrava dopadne brzo stejně. V Ostravě budou jen sklady, montovny a Macurova filharmonie za 7 miliard.
08.11.2023 14:07Dr. Kohn :
Kovářová Jana: Až na to, že po otevření nabídek se nejlevnější nabídka dostala pod 2,8 miliardy. Takže nešiřte lži o 7mi.
Tom :
Kovářová Jana: A jak souvisí filharmonie s NH? Trochu chybná argumentace. Filharmonie stojí zlomek toho, jaký zisk Liberty generovalo. To,že se peníze odklonily jinde, nesouvisí s Macurou ani Filharmonii
08.11.2023 15:04Tom :
JOaNE: Ověřte si informace, než budete lhát.
08.11.2023 15:05Kovářová Jana :
Dr. Kohn: za prvé nedostala se pod 2, 8 miliardy. Pod ne! Za druhé cca 4 miliardy bude stát síň 1 miliardu oprava DK , cca 700 milionů parkovací dům, to je skoro 6 miliard plus viceprace určitě budou, vždy jso, plus 200 milionů ročně provoz to jsou fakta milý pane..
davidb :
Kovářová Jana:
A Černou kostku do toho nechcete taky zaplantat?
Kovářová Jana :
davidb: Proč davude? Června kostka je super projekt kraje a ní se moc těším jestli teda vznikne..
08.11.2023 16:46davidb :
Kovářová Jana:
08.11.2023 18:24Protože tam mícháte třeba parkovací dům, který vznikne také kvůli Černé kostce.
Kovářová Jana :
davidb: tak není jisté že určitě vznikne…, ale i 6 miliard je šílené takhle zadluzut Ostravu, když jde Ostrava do kytek ne? 25 tisíc nezaměstnaných říkali šéfové a odboráři bude po krachu Liberty, Vítkovice Steel a Vítkovice slevyrny další tisíce lidí bez práce…Tohle mají řešit. Macura Ostravu šíleně zadluži a ODS primátor mu v tom pomáhá…Ostrava se řítí do katastrofy.
adélka :
Kovářová Jana:
09.11.2023 07:15Třeba si odboráři rádi zajdou vyhladit pocuchané nervy právě do koncertní síně. Ještě za ni budou rádi.
Kovářová Jana :
adélka: to co jste napsala Adelko je smutné. Ono spíš udělají něco jiného s těmi co Ostravu zadlužuji a myslí si že jsou Bohové….znáte to s tou vodou jak se vaří Adélkao?
O. :
Kovářová Jana: Prestante strasit. Dneska je prace dost, nejsou lidi. Nikdo kdo chce pracovat, se nemusi bat, ze nebude mit praci. Zadna dlouhodobe velka nezamestnanost nehrozi, ani kdyby to enhacko zabalilo, poptavka po sikovnych lidech je obrovska.
09.11.2023 11:50xxx :
Kovářová Jana: Neudělají nic.
09.11.2023 12:00Dr. Kohn :
Kovářová Jana: Prostě spojujete projekty, které k sobě vůbec nesouvisí. Parkovací dům nemá s Filharmonií nic společného. Ba naopak se bude dělat kvůli Kostce, protože ta ubere parkovací místa.
Rekonstrukce DK se musí dělat tak jako tak, protože je ve stavu jakém je.
A ještě jednou… cena za filharmonii nebude 4mld ale minimálně o 1 mld méně.
Takže opravdu netřeba taky takto záměrně lhát.
A když už jsem u té částky, tak 1 mld. už má město našetřeno, k tomu bude přispívat kraj a také ministerstvo kultury, dále dotace z EU, a zbytek se pokryje úvěrem o evropské banky, kde bude zvýhodněný úrok. Takže opět město nebude nijak enormně zadluženo. Osobně odhaduji že to nebude více než 1 mld.
A jak už se řešilo hodněkrát, nemusíme to stavět, ale rovněž neříkejme že ušetříme všechny peníze. Protože ty peníze, co by jinak dala EU, kraj a stát, tak ty nám nenechají a dají je někde jinde na něco jiného.
09.11.2023 12:25Kovářová Jana :
Dr. Kohn: Doktore proč lzete? Ostravak říkali, že Macura schválně vynechal skoro 1 miliardu tzn. Parkovací dům pro Fidlovačku. Černá kostka super projekt má totiž své podzemní parkoviště takže další vaše lež. Síň bude stát 4,1 miliardy to že nabídli méně, to se tak dělá…viceprace, ale to bohužel nechápete.. že?
vojta :
Pro uvedení na pravou míru; parkovací dům je skutečně nutné kvůli koncertní síni vybudovat.
10.11.2023 15:28Kovářová Jana :
vojta: moc Vám děkuji Vojto, aspoň někdo píše pravdu a je inteligentní.
10.11.2023 18:21Brzda :
O.: Nechci hodnotit diskusi, nejsem zde na něčí straně, ale nezlobte se na mne, nemyslím si, že úvaha o tom, co se bude dít, když skončí NHKG je pouze strašení.
Správně píšete, cituji: “ Dneska je prace dost“. Přesně, DNESKA. V Liberty pracuje cca 6k lidí a dle odborníků je na fabrice závislých celkem až 25k lidí. Pokud by Liberty padla, což za současné situace není vůbec nereálný scénář, co myslíte, že bude těch 25k lidí dělat? Co budou dělat ty firmy, které dnes žijí na cecku Liberty? Skladů je tady plno, ale tolik lidí fakt nezaměstnají. Beru, že proběhne nějaká transformace a ve výsledku to v podstatě pro Ostravu bude přínosem, ale to je běh na hodně dlouhou trať a bude to dost bolet. Strašení to fakt není…..
bapi :
Tak urcite by to zrychlilo odchod nejakeho % obyvatelstva, ale uprimne… Prumysl v Ove stejne miri jen jednim smerem. Jestli bude Liberty propoustet ted nebo az za rok ci dva… Stejne to asi jinak nedopadne.
10.11.2023 23:14Paulo :
bapi: Správně by mělo být řečeno: těžký průmysl míří v ČR jedním směrem, stylem: dělejte si co chcete žádná dlouhodobá strategie státu či energií neexistuje.
11.11.2023 00:03Ps. Kdo to ještě neslyšel, tak Turecko jako nejbliší nečlen EU se již svými kapacity a ekologickými zdroji i lidským potenciálem těší na zelený úděl Evropy. Vše fuj fuj fuj špatné se přesune do Turecka a odtamtud loděmi i vlakem bude vozit do ekologické EU. :) Něměčtí zelení buduou jásat, jen jim do toho jásotu občas bouchne papyňák napěchovaný .. a hřebíkama… Nevím kam, ale pomůžeme si tam.
O. :
Brzda: další panikář? Když skončí NH, tak chvilku bude rušno a pak se to uklidní, po práceschopných lidech je velká poptávka. Nic jako v devadesátých letech se opakovat nebude, je úplně jiná situace. A budoucnost pro Ostravu by určitě neměla být postavena na výrobě tisíců tun surového železa, už jsme snad jinde. Přestaňte se bát a chopte se příležitosti. Doufám, že lidi, kterým vyhovuje „smrádeček, ale teplíčko“ ubývá.
11.11.2023 08:44Martin [msstavby.cz] :
Paulo: Prosím tě, kde jsi na tuhle blbost přišel? Výroba oceli je stále součástí ekonomik západních zemí. Zmíněné Německo si navíc udržuje stále masivní produkci oceli různého typu. A ti Zelení, kteří podle tebe chtějí vše fuj fuj poslat za hranice navíc tento týden v rámci vlády schválili úlevu 12 miliard eur pro průmysl. ;)
Rozdíl je v tom, že podniky v Itálii, Francii, Švédsku nebo v Německu modernizovali a průběžně modernizují výrobu. Což vlastně dělají i blízké Třinecké železárny.
Ale jo, svádět vlastní neschopnost na Brusel, Zelený úděl a další jiné je lehčí než si přiznat, že mnoho firem se nedostalo z těžkého socialismu a jejich krach byl otázkou času. To stejné byl i případ Vítkovic, kdy se do vedení dostávali lidi ne kvůli tomu co umí, ale koho znají.
Další věc je úplně mylně zažitá myšlenka, že transformace průmyslu znamená jeho konec. Ne.
Mapy výroby oceli v EU https://www.eurofer.eu/about-steel/learn-about-steel/where-is-steel-made-in-europe
11.11.2023 09:17Kovářová Jana :
Shrnutí…Ostrava jde totálně do kytek. Krom filharmonie a lidi co jen podporují Lgbt a Green deal. Z Ostravy již uteklo cca 60 000 lidi a utíkat budou mladí dál. K tomu se z Ostravy stalo město důchodců a neprizpusibivych. Konec Ostravy jako města slušných a chytrých lidí začal a blíži se.
Crazym :
Kovářová Jana: Tvl, běž už se ty krávo realizovat někam jinam. Tolik stále stejných dezolátských plků je moc i na mě od přírody pesimistu :-) Ostrava jde totálně do kytek, všechno špatně a přesto to tu je desetkrát lepší než si to pamatuji z mládí. Nechápu, asi nějaký zázrak :D
11.11.2023 13:37Hans :
Kovářová Jana: To by mě zajímalo, jaký lék byste zvolila na to, že „Ostrava jde do kytek a utíkají mladí, celých 60.000″…? Já jsem jeden z těch mladých, kteří odjeli studovat do jiného města. Co myslíte, že by mě nalákalo zpět? Děkuji za konstruktivní odpověď.
11.11.2023 14:26Kovářová Jana :
Crazym: Nerozčilujte se pane Crazyme…ve vašem věku to není dobré.. praskne vám cévká a…Zkuste myslet pozitivně. Zajít na procházku co?
11.11.2023 14:59Kovářová Jana :
Hans: tak třeba tady máte rodinu, lasku, nebo jste byl v Mostě. Nepsala jsem, že všichni utekli. Pár se jich vrací, to je život. Ale fakta jsou jasné. Ostrava 1990 343 000 obyvatel. Ostrava 2023 284 000 obyvatel. A to ještě tady zvýšili Ukrajinco o cca 10 000 lidi.
11.11.2023 15:01Kovářová Jana :
Hans: Hanse lék je jen jeden a to dostatek dobře placené práce. Přesun míst ve státní sféře z Prahy do Ostravy a nebo přesun nekterych úřadu z EU do Ostravy. Např. Tady měl být stavební úřad, ale Fiala a ODS Top09 Stan to zarazili že? Je to jednoduché ale Praha likviduje Ostravu přes 30 let. Tímto způsobem nám krade chytré lidi a ti musí do Prahy bohužel…
11.11.2023 15:16bapi :
Ostrava ma dve z Top5 mist CR, kde je nejhorsi kriminalita / bezpecnost. Socio-ekonomicke problemy napric MSK krajem a kraji kolem se nepodarilo vyresit za 40 let. Uz tohle je duvod proc odtamtud odejit. Navic v dnesni dobe, kdy spousta lidi pracuje remote, ma vselijaky home office… Kralovehradecky a Jihocesky kraj ci Vysocina nabizi spoustu zajimavych mist k zivotu. A jako… jestli neco mlade s potencialem fakt do mesta nenalaka, tak jsou to fejsbukove kecy o lgbt nebo green dealu. Tohle presne vedou lide, kteri vytvari prostredi pokleslosti, buranstvi a posleze tam buji kriminalita, nezajem az apatie atd. Ano, Ostrava potrebuje kvalitnejsi lidi. Ale kazdy by mel zacit u sebe. Ale na to je potreba nejaky nadhled a self-awareness, cehoz ti „skutecni cesi“ v populaci nejsou absolutne schopni. :)
11.11.2023 18:06Josef :
Kovářová Jana: 343 000. Zdroj?
11.11.2023 18:46Patrik :
Ostrava jde opravdu do kytek, jen haly, nejvíc pervitinu, nízké mzdy, nic zajímavého.
11.11.2023 21:54Brzda :
O.: Proč panikář? Stejně tak můžu o Vás napsat, že jste další pseudoaktivista, který tvrdí něco, čemu nerozumí a co nedokáže argumentovat, ale nikoho napadat nechci. Diskuze má být podle mne přínosem.
Jasně jsem napsal, že to bude bolet, ale že ve výsledku to může být pro Ostravu přínosem. Taky jsem se Vás ptal, co budou podle Vašeho názoru ty desítky či stovky firem a 25k lidí, kteří dnes profitují z existence hutě dělat. V případě zavření hutě v podstatě ze dne na den (zjednodušeně řečeno) přijdou o svého jediného zákazníka/chlebodárce.
Rozhodně nejsem člověk, kterému vyhovuje smrádeček a teplíčko. Liberty vydělávala a v plánu byly nové investice do ekologizace provozu, zejména stavba elektropece včetně nového vedení VVN. Nikde netvrdím, že se tady má zachovávat provoz na technologii z 19. století. Bohužel současný majitel fabriku tuneluje a tratíme na tom všichni, ať už jen tím, že jsme za něj přes EGAP zaplatili miliardu.
Já jsem původem z Olomouce, takže jsem výjimkou potvrzující pravidlo odlivu obyvatel z ostravska. To že kritizuji zdejší situaci je podle mého názoru normální a dobré. Nejhorší je právě to sezení v teplém koutku, spokojený se vším. Klidně bych se mohl vrátit do OL, Brna, kde jsem studoval či přesídlit do Prahy, jako mnoho mých známých, ale myslím, že ostravsko budoucnost má, jen je třeba na ní tvrdě a hlavně s rozumem pracovat, což se zatím bohužel moc neděje….
Kovářová Jana :
Josef: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Ostrava. Ostrava 1991 měla cca 330 000 obyvatel. Okres Ostrava ještě víc.. dnes na Ostrava 284 000 a z toho cca 10000 Ukrajinci. Takže přišla o 60 000 lidi…většinou těch mladých, chytrých a vzdělaných. Zůstali bohužel jen ti nechytri a ti to tady teď vedou…
12.11.2023 11:20Cyklista :
Kovářová Jana: Patrik: Máte pouze omezený pohled na věc a vůbec si nepřipouštíte objektivní fakta. Jediné v čem máte pravdu je, že zde nejsou žádné velké státní instituce a sídla velkých firem. Ale ve všech zemích je běžné, že se toto koncentruje v hlavním městě státu/spolkové země. Jinak v Ostravě je poměrně vysoké zastoupení IT, technologických i vývojových firem. Problém je, že každý vidí jen Tieto, které je ale z těchto firem na nejnižší úrovni…
12.11.2023 11:47Szczur :
V této diskuzi se opět objevuje klasické tvrzení, že z Ostravy odchází nadměrné množství lidí. To je lež, počet odchozích nijak zásadně nevybočuje z celostátního normálu. Důvod, proč populace klesá, je extrémně nízký počet PŘÍCHOZÍCH lidí.
Spíše než skutečná situace, na nedostatek příchozích má větší vliv jak se o městu a vůbec celém kraji mluví na veřejnosti a v médiích ve zbytku země. Je to umělý konstrukt, který podporuje stát sám, a podporují ho i mnozí místní jedinci.
12.11.2023 20:30O. :
Brzda: Ok, asi se vicemene shodneme. NH v Ostrave podle mne budoucnost nema, takze neni duvod to zbytecne prodluzovat. Ne ze by se tady neuzivila jedna moderni hut, ale vsichni vidime dlouhodobe, jakym zpusobem vsichni majitele s timto podnikem nakladaji. Nevim, jaka je toho pricina, ale Ostrava se bez NH uz obejde. Jo, souhlasim, chvilku to bude bolet. Pokud jde o lidi, poptavka je a to v ruznych oborech, nejenom IT nebo stavebnictvi nebo gastro. Jo, bude to chtit, aby se lidi trosku posnazili naucit se a zkusit neco noveho.
13.11.2023 08:45Tesi mne Vas vztah k Ostrave, taky si myslim, ze ma co nabidnout.
Preji pekny den.
Rohlík :
Já si říkám, jestli tady náhodou lidé nezapomínají, v jaké bídě byla Ostrava ještě 10 let zpět. Pojem „veřejný prostor“ byl nadávkou, dojem z města příšerný, nezaměstnanost velmi vysoká. Od té doby se Ova neskutečně posunula, i když jen dohání resty, které má oproti ostatním městům. To, co se v Ostravě dnes buduje, měla ostatní města tak nějak odjakživa a mohla se soustředit na jiné věci. Neříkám, že je Ostrava super, má spoustu negativ, ale jde správným směrem. Že je odliv lidí, nemůže být žádným překvapením, když má Ova úplně jiné a velmi specifické problémy než zbytek ČR a logicky nemůže držet krok s ostatními, dokud je nevyřeší.
13.11.2023 09:42vojta :
Rohlík: V posledních týdnech se vývoj obrátil a vše jde naopak směrem zpátky. Stačí pro příklad uvést fakt, že příprava prakticky všech! soukromých investic v centru se nějakým způsobem zkomplikovala, či dokonce zcela zastavila.
13.11.2023 09:45Rohlík :
vojta: Máte nějaké detaily? Bohužel nestačím vše sledovat. Díky.
13.11.2023 09:49David.Witosz :
Zdravím. Tohle jsem postoval na svém FB 7.10.2023
Ostrava k 1.10.2023
Nárůst občanů ČR +49 (za poslední kvartál)
Naposledy to bylo na přelomu let 2005-2006. To bylo naposledy kdy Ostravě kvartálně narostl počet občanů ČR !!!
X posledních let jsem informoval, že v některých obvodech jako MOaP roste počet obyvatel nebo dokonce, jako v posledních letech, rostl počet obyvatel Ostravy jako celku.
Tento růst byl způsoben konstantním zvyšováním počtu cizinců pro které je Ostrava atraktivní. Jde zejména o Slováky, Ukrajince (i před válkou), Vietnamce, Poláky a Korejce. To co však celou dobu konstantně šlo dolů, byl počet občanů ČR. 17 let v kuse.
To se v posledním kvartále změnilo a já doufám, že se z jedné vlaštovky stane brzy trend.
—
A dnes 14.11.2023 doplním, že počet cizinců, na základě údajů MV, také roste. Ostrava se tedy nyní nachází v pásmu 295-300 tisíc obyvatel. 1.1.2024 budou nová data.
Proto mnoho zde uvedených čísel a informací je zavádějících nebo již velmi neaktuálních.
Hezký den Vám všem.