V centru Ostravy probíhá významné kácení vzrostlých dřevin. Bohužel.
První významné kácení šesti vzrostlých stromů proběhlo na ulici Milíčova. Stromy se nacházely na soukromém pozemku společnosti REKTOR Group s.r.o. Údajně má zde vzniknout parkoviště pro pár aut…
Měl zde údajně být posudek, který ukázal že jsou stromy ve špatném stavu. Jako společnost jsme však ve fázi, kdy namísto řešení problému a zdravotního stavu stromů, přistupujeme rovnou ke kácení.
Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!


Stav ulice před kácením


O „vztahu“ majitele pozemku k veřejnému prostoru svědčí již dříve nevhodně a lacině umístěné zásilkové boxy.


Další významné kácení probíhá na ulici Nádražní. Stromy se údajně nachází v ochranném pásmu plynovodu.


Stav ulice před kácením


Hrdý Ostravák :
Vidím,že Stromy jsou velkým nepřítelem ostravských podnikatelů,bossů, funkcionářů a starostů městských obvodů.
Rarach ve výslužbě :
Hrdý Ostravák: A proto je v centru města víc jak 15 tisíc obecních stromů. Zase jeden chytrák co háže všechno a všechny do jednoho pytle, přitom ví houbelec. Takhle tu demokracii nevybudujete, soudruhu.
zwan :
jj díky že to mapujete. v týdnu jsem si obou případu všiml. milíčova vypadá otřesně a hned jsem to na parking tipnul…co nádražní…budou zálivy na plechové miláčky:(
04.04.2025 17:24Rarach ještě mladý :
Rarach ve výslužbě : a teď si představte kolik by jich bylo, kdyby se o ně pečovalo jak by mělo. Kdyby byly pro pro vedení důležité. Tož fajně by bylo, ne?
04.04.2025 18:06Rarach ve výslužbě :
Rarach ještě mladý: Co o tom víte? Poučte mne. Rád si přečtu fakta, ale ne výkřiky.
04.04.2025 18:55Martin [msstavby.cz] :
Rarach ve výslužbě: Je to málo? Hodně? Přiměřeně? Kolik z těch tisíců stromů je přímo v ulicích? Minimum.
Jen v Komenského sadech je cca 3000 tisíce stromů, což je 20% z uvedeného počtu. Stromy v ulicích dlouhodobě ubývají a pro mikroklima centra a obyvatelné podmínky v letních měsících to není nic příjemného.
Rarach ve výslužbě :
Martin [msstavby.cz]: Vidíte, vy píšete rozumně, tak jste napsal i ten svůj článek, nevíte, ale informujete. Nesoudíte.
Inteligentní člověk soudí až když ví a má důkazy. Znalosti.
Populista dezolát nableje na všechny, i když neví vůbec nic.
Hrdy Ostravak, vyzvracel se jak bolševik na vše co zná.
Tom :
Stromy z ulic v centru mizí často bez náhrady. To je i tento případ. Připadá mi to naprosto šíleně, že místo vzrostlých stromů zaparkuje sedm aut. Je to pořádaná prasárna. Udiveje mě,ze to proslo bez povšimnutí a že je to všem jedno. Podobně je to třeba kolem ZS Ostrčilova. Tam každý rok zmozi pár stromů. To,že někdo zasadí stromy v zelených pásech mimo obydlené oblasti,je nám v létě k ničemu. Ale Ostravakům je to jedno.
Mateskopec :
Dezolat ve výslužbě.
04.04.2025 23:33Kaze vodu a moč pije. Píše o diskuzi a přitom neví, co to je. Píše o vědění a toleranci a přitom mačká nápovědu strejdy Googla.
Považuje se za inteligentního ale, bohužel, se opět a znovu mýlí.
Buď sbohem a šáteček (zřejmě fialový)….
David.Witosz :
Zdravím ve spolek.
Přišel jsem se podívat, protože údajně se u nás nepečuje o stromy. Říkam si, co si zde přečtu … a k mému překvapaní skoro nic.
Několik příspěcků, těch nejvíce ofensivních = Nic konkrétního, jen x výroku bez konkrétního obsahu. Několik obvinění bez důkazu, bez konkrétních informací. Jen že se nepečuje, politici se problematice nevěnují atd.
Souhlas, že taková diskuse by byla fajn, ale v takovém formátu je k ničemu a škoda, že pana Raracha tady tito přispěvatelé nezaplavili argumenty.
Tak něco pro Vás. Toto je pasport který se vytvořil v minulém volebním období. Prohlídlo se všechny stromy v obvodě, poprvé komplexně vše do jednoho systému. Toto není v českých městech samozřejmost. Od té doby se cyklicky monitoruje, pečuje, v rámci možností které máme, který stav umožňuje.
https://moap.ostrava.cz/cs/o-moapu/aktualne/moravska-ostrava-a-privoz-mapuje-stromy-v-obvodu
Díky tomu také při poslední vichřici byl počet vyvracených stromů v obvodu doopravdy až zazračně minimalní.
O tom, že se kácí bez náhrady … jako asi už komentovat nebudu. Vysvětlovat pořád dokola detaily této problematiky nehodlám.
Snad jen jeden příklad jak se to u nás vše dělá a že doporučuji se informovat. Články vydáváme, informujeme.
https://fajnova.cz/projekt/revitalizace-sadu-bozeny-nemcove/
Hezký den Vám všem.
05.04.2025 09:13Vítek :
David Witozs: jako obvykle hodně slov bez konkrétního obsahu, žádné informace k článku. Na stránkách obvodu je sice rubrika Zeleň v centru, ale její Aktuality skončily v roce 2022! To co píše autor článku by tam mohlo být uvedeno a řádně vysvětleneno, třeba kácení na ulici Nádražní. Ke kácení na ulici Miličové by jste mohl třeba napsat, jak se obvod vyjádřil ke stavbě parkoviště jako účastník řízení.
Tom :
David.Witosz: Dobrý den, chápu, že je nutné kácet stromy,které by mohly ohrozit okolí. Taky netvrdím, že se město ostrovy nestará. Ale je na první pohled jasné, že stromy v ulicích ubyly. Například vedle Střediska volného času naproti ZŠ Ostrčilova byly tři stromy, které nebyly staré, spíše se jednalo to byly stromy,které nebyly odolné a chřadly,když byly pokáceny,už tam nikdo nové nezasadil, stejně tak ored školou. Totéž se děje se sakurami v ulici Zborovská,kde jsou sakury skoro vsechny sakury jen na jedne straně,druhá strana je prokácena,plno stromů padlo na ulici Slavickově. Revitalizace zelených ploch je super,ale chtělo by to přidat.
liaa :
David Witosz: Oceňuji, že s lidmi komunikujete a vysvětlujete. Na rozdíl od Vašich jiných vyjádření jste ale tentokrát opravdu nic konkrétního neřekl. K situaci na Milíčově jste se vůbec nevyjádřil, což je škoda. Taky si myslím, že skutečně rovnocennou náhradou za zlikvidované stromy na ulici ve středu města je výsadba na ulici podobného typu, a ne v sadu Boženy Němcové, byť samozřejmě vítám péči o všechny sady a parky.
Ondoň :
Ty záběry z Nádražní jsou hrozné, i Milíčovy ( i když zde soukromý vlastník)…
Škoda, že ve městě není ustanoven funkční „pečovatel“ o veřejnou zeleň s výhledem v delší perspektivě. Máme sice ÚHAMO, ale zeleň není jeho hobby.
Přitom dopady činnosti „pečovatele o zeleň“ na veřejný prostor by byly poměrně rychle vidět. Mám na mysli prořezy stromů, keřů, živých plotů, tu a tam dosadit nové za uschlé, a taky s předstihem prozíravě přisazovat ke stárnoucím stromům nové – aby to po takové holoseči jako zde na Nádražní, to pak nedopadlo právě takto…
Neříkejte mi, že by obvod nemohl zaplatit 1-2 kvalifikované lidi. A ti by k sobě trvale zaměstnali pár lidí prováděním péče o dřeviny, opět v režii obvodu. Omlouvám se, pokud už takového člověka máme, pak je něco špatně….
Jana :
Ondoň: Ondoň: Ondoň: Ondoň: Ondoň: Dobrý den, ano, máte pravdu Ty záběry jsou opravdu hrozné. Ale proč si myslíte, že se pan inženýr David a 99% dalších drží politiky či úřednických míst? A potom. Na Ostravsku a zejména v Ově samotné se řeší jeden obrovský problém – nikdo, ale opravdu nikdo nepracuje se samostatnou vědní disciplíno jménem sociologie. Ostravu už dávno opustil průmysl a uhlí (pomineme-li světový unikát v podobě vysoce ziskové koksovny uprostřed města, ze které má Ova jedno velké nic), tak už třicet let hledá svou perspektivu, identitu a ono se vlastně nic nevyřešilo…Dnes je to rozplizlé / roztahané město, zaměnitelné, nabalující na sebe čím dál tím více mandatorních výdajů, které záhy nebude z čeho financovat. Zkrátka Ova je již moc malá aby si mohla hrát na provozovatel tolika příspěvkových organizací, které nevydělávají a to v dohledné době bude nemožné ufinancovat DOV, která výhledově spadne pod město a každý další primátor se z toho…. A co se týče té zeleně, nebo těch brutálních dlažeb v centru Ovy? To souvisí tím co popisuji výše. Ale prosím, hlavně už nevytvářejte další pracovní místa… MAPPA a podobné hovadiny stačí!!!
06.04.2025 09:33Mx :
D. Witosz, rarach ve vysl: Pane Witosz, Vy a na rarach jste předvedli přesně argumentaci, kterou se městem okecávají nepřijatelné činy. Prostě si to takzvaně nějak po česku okecat. Tady se bavíme o této ulici a to k čemu tady došlo, je prostě špatně, ale my to prostě nějak přehodíme na jinou výhybku. Vy osobně věříte, že ty stromy byly všechny špatné na této ulici? Je zajímavé, jak vždycky neprojdou pasportizaci celé ulice.
06.04.2025 11:00Ondoň :
Jana: psal jsem o 1-2 kvalifikovaných lidech, jímž bych dal k ruce 5-6 pracovníků s pilami, žebříky a rýči, a ti by každý den… Výsledky těchto pár lidi by do roka viděli všichni. Při srovnání se stavy úřednictva je to bagatelní, a při externím zadání bude cena násobná…
Jinak naprostý souhlas, město které už svým vlastním aparátem konzumuje mnoho, a namísto aktivního lákáni vhodných investorů vc.pripravy zón pro budoucí tvorbu zdrojů – se diletantsky pouští tu do koncertní haly, tu nedej bože stadiónu – a neřeší své rostoucí výdaje …
06.04.2025 11:19Jana :
Mx: Mx:Panu Davidovi především schází praxe, resp. tvrdý náraz s realitou mimo politiku. Pan inženýr David si moc dobře uvědomuje, jak vypadá pracovní trh na širším Ostravsku, kolik by mohl dostat měsíční plat a další bonusy. Za normálních okolností chlap v nejlepších letech nedělá kariéru na jedné z městských částí, nota bene mezi lidmi v téměř penzijním věku. Ale trošku objektivity. Pan inženýr David je určitě inteligentní, zřejmě i pracovitý, ale systém ho totálně válcuje, takže je jasný, že toho moc nezmůže. Paradoxem ovšem zůstává, že se na tom brutálním systému a jeho budování intenzivně podílí.
06.04.2025 11:32Jana :
Ondoň: Ondoň: Ano, souhlasím. Děkuji.
06.04.2025 11:33Martin [msstavby.cz] :
Jana: Myslím, že naopak je potřeba více lidi v lokální politice v „nejlepších letech“ a naředit stojaté vody penzistů, co ani nebydlí v místech, kde dělají politiku. Tedy pokud jsou schopní a neskončí nakonec u developera s nevalnou reputací.
Problém pak je, že lidi nějak nevnímají, že od posledních voleb v roce 2022 spadá životní prostředí pod ANO a dle toho to taky vypadá. Se změnou vedení utichl i web https://zelenvcentru.cz/. Nikdo nic neaktualizuje, neřeší. Přesto mají nejsilnější mandate.
07.04.2025 07:49David.Witosz :
Zdravím.
1. Reagoval jsem na bezobsažné výkřiky jako zde předvedl „Hrdý“ Ostravak, kdy vezme skupiny lidí a všechny je pomluví bez jediného důkazu či argumentu.
2. Přišel jsem tedy, protože mi kamarád řekl, že je tady kritika na obvod, že nepečujeme o stromy. Koukám zda se dozvím něco nového. Bohužel nedozvěděl jsem se nic, ale pochopitelně pan Vítek si přijde přisadit, že já jsem bez obsahu, ale pak začne (ten obsah který neexistuje) rozebírat.
3. Stromy na Nádražní jsou v gesci magistrátu. Stromy na Milíčově soukromého vlastníka. Obvod ale nepečuje … to dává logiku, že? Řekl jsem to už x krát, nebudu odpovídat za jiné. Já svou práci dělám a za mne taky nikdo tu práci neudělá.
Ale jasně, já jsem pro mnohé ten špatný, protože jsem takový vůl, že tady chodím a reaguji.
Ti kteří to mají na odpovědnost sem nedojdou, nic Vám nenapíšou, hezky Vás vyignorují, ani se nedozvíte kdo to je.
Já který sem dojde, bo se stará, je ten špatný, bez obsahu a je třeba mi vylít kýbl … na hlavu.
A tak si tady hezky žijeme.
Díky Martine za Tvou práci a díky Vám všem, kteří se sem nechodíte jenom anonymně vyzvracet.
Hezký den.
PS Pro paní Janu. Než jsem vstoupil do politiky, měl jsem za sebou víc jak 10 let praxe na stavbách. Prosím, než začnete něco tvrdit o jiných lidech, zjistěte si něco. Jinak totiž mluvíte nepravdy a tedy lžete. A Vy nejste lhářka nebo ano?
https://cs.wikipedia.org/wiki/David_Witosz
07.04.2025 10:44Tom :
David.Witosz: Dobrý den, nemá opravdu smysl reagovat na výkřiky do tmy a nenávistné výkřiky. Na druhou stranu musíte chápat, že komunální politik bude prvním hromosvodem. Ale k věci, opravdu není páka, v tomto případě na magistrát,aby zvýšili péči o zeleň?
07.04.2025 11:35David.Witosz :
Tom: Zdravím.
Můžeme se bavit o jednotlivých případech „kdy“ se něco nepovedlo.
Tady na Nádražní, z toho co vím, jde o akci společnosti GasNet aneb výzva k odstranění stromů v ochranném pásmu plynárenského zařízení. Tedy tohle například v žádném případě není o „údržbě“, ale že kdysi někdo pokládal sítě a sadil stromy bez přemýšlení „co bude pak“.
Ty výzvy jsou vždy na odstranění porostů, ohrožující bezpečný a spolehlivý provoz zařízení distribuční sítě. Takže žádné parkoviště, jak tady někdo psal.
Jen jedna poznámka a poděkování na závěr. Bývalý místostarosta Rostislav Řeha udělal pro zeleň v centru neskutečné množství práce.
Nechal katalogizovat všechny stromy obvodu, zavedl zde luční trávníky, začal s pravidelnou péčí, s výhledem na desítky let (co nejméně kácení, co nejvíce regenerace viz Sad B. Němcové) a hlavně, dělal naprosto šílenou mravenčí práci, kdy doopravdy urputně jednal se síťaři o doslova každý metr, aby někde posunuli svou síť tak, aby šlo někam dát aspoň jeden strom. Bylo to vždy úmorné, zdlouhavé, mnozí ho neměli rádi, protože z důvodu například 2 metrového posunu přidělával lidem tunu práce. nenechal se odradit, mnohé skutečně doslova „posunul“. Mělo to smysl a dnes je na x místech „to něco“ pod povrchem jinde, než bylo kdysi. A na povrchu roste strom.
Rosťo díky a nic si z toho nedělej, že to mnozí lidé neocení. Oceníme to my všichni, až půjdeme po ulici a budeme se kochat, že ty ulice nejsou holé.
Hezký den pane Tome.
davidb :
Tom:
07.04.2025 13:26Pokud má být komunální politik hromosvodem. Tak doufám, že nespokojené dotazy z diskuze půjdou říct na zasedání obvodu (koná se 14.04.2025) a magistrátu (14.05.2025).
Jana :
Martin [msstavby.cz]: Martin [msstavby.cz]: Martin [msstavby.cz]: Pane Martine, nejsilnější mandát / mandate má ANO i proto, že zde máme obrovsky silné poválečné ročníky pro které je estebácký čobol modlou.A proč je modlou netřeba diskutovat. Moravská Ostrava je v pasti dlouhodobě a to chování a přistup k mnoha věcem tam bylo i v devadesátkách úplné stejné. A co se pana inženýra Davida týče. Já jsem přesvědčena, že se už unavil, trpí provozní slepotou a měl by jít hledat nové výzvy do praxe. Děkuji.
Jana :
David.Witosz: David.Witosz: Pane inženýre, dekuji. A co jste na těch stavbách dělal? Jsem hluboce přesvědčena, že jste již unaven, trpíte provozní slepotou a skutečná praxe (mimo komunální politiku) bude pro Vás obrovským překvapením a velikou výzvou.
David.Witosz :
Jana: Paní Jano, nyní Vám slušně vysvětlím „proč“ nemá cenu s Vámi diskutovat.
Nejprve jste tvrdila, že mi schází praxe. Neměla jste jedinou informaci o mně, ale toto jste tvrdila. Důkazem je Vaše věta „a co jste na těch stavbách dělal?“. Vy to nevíte když tvrdíte, že mi schází praxe? Buď jste si tedy vymýšlela nebo lhala. Jiná možnost není.
Nyní tvrdíte, že jsem unavený. Vy znáte můj zdravotní stav? Vždyť Vy ani nevíte, co jsem v životě dělal, tak jak můžete vědět, že jsem unavený?
Ano, z lidí Vašeho typu unavený možná jsem. Co se však týče výkonu v mé gesci odboru investic a správy domovního fondu, zklamu Vás, máme největší obsazenost bytového a nebytového fondu od roku 2010 a za 6 let investic nemáme jediný průser. Naplňujeme strategický plán, který mám také v gesci a fakt mne Vaše soudy mého zdravotního stavu přijdou pouze úsměvné.
A tak bych mohl s Vámi diskutovat donekonečna. Vždy když dokážu, že vlastně nic nevíte, vymyslíte si nové pole kde budete házet svá domnělá moudra. Nejprve jste „věděla“ že mi chybí praxe, následně si „hrajete“ na lékaře a že mám provozní slepotu. Taková diskuse, kdy Vy nic nevíte, ale Vy si myslíte, doopravdy nemá cenu.
Proto se omlouvám, ale svůj čas Vám již věnovat nehodlám a raději jej věnuji věcem, které cenu mají. Neberte to prosím nijak ofensivně, berte to jako slušnou odpověď na Vaše neustálé nepodložené soudy na mou osobu.
Hezký den Vám i čtenářům.
PS A abych nebyl bez obsahu, zde odpověď kde jsem pracoval.
Po zdárném dokončení studia nastoupil do firmy Gefos a.s., pobočka Ostrava, kde započal praxi ve svém oboru. Z větších projektů na kterých se v té době podílel jako geodet stojí za zmínku: modernizace železničního koridoru Bystříce nad Olší-Mosty u Jablunkova, zaměřování profilů pro vytvoření modelu terénu řek Ostravice, Čeladenka, Stonávka. Dále zaměření pro projekt odprašňovacího zařízení ocelárny Vítkovice, který nikdy nebyl realizován a ani nebude (provoz v roce 2021 zbořili), či výstavba mostu C204 v Opavě (stále stojí).
Po opuštění soukromého sektoru odchází pracovat na Správu železniční geodézie Olomouc, pobočka Ostrava, u SŽDC s.o., kde pracoval v oddělení Správce prostorové polohy koleje, posléze v oddělení investiční geodézie.
A dál můžu pokračovat stavbami hmotných rezerv Loukov, administrativní budovy v areálu automobilky Nošovice, zaměřování jeřábových drah v Mittalu a několikrát změřený koridor tam a zpět od Hranic na Moravě až po Návsí, pro podbíječky a následná kontrola jejich výsledku.
A jen podotknu, žádný kancl, žádný týpek do počtu, stavby za miliardy, součást výrobních výborů, kontrolních dnů a jako perla … na Evrazu jsem málem s kolegou uhořel když bouchl konvertor. Aj bezpečák se divil, jaký to byl výbuch. Takže jestli mně chybí praxe, tak všechna čest té praxi Vaší.
https://lide.pirati.cz/profil/3155/
Crazym :
🤦♂️ Tak chytrý, vzdělaný, pracovitý, starostlivý a zodpovědný člověk. Až se mi nechce věřit, že nepochopil jak fungují ty internety a zvlášť veřejné anonymní diskuze na nich 🤣 A to, že takový vstoupil do politiky, stala se z něj „veřejná osoba“ co má dokonce svoji kolonku na Wikipedii a teprve pak zjistí jaký je vůl, ukazuje na nějakou chybu. Teď už jen zjistit kde a jak se ta chyba stala aby se ostatní takoví vzácní jedinci mohli poučit a společnost s nimi zbytečně neplýtvala 🙂
Jana :
Crazym: Crazym: Crazym: Děkuji! Jen si kladu otázku, kdyby byl pan inženýr OSVČ, tj. tzv. ičař nebo měl menší firmu, třeba spol. s r. o. – to by asi mluvil jinak. Možná by i pochopil jaká peklíčko mj. i jeho strana vytvořila všem živnostníkům a středním podnikatelům.
Jana :
David.Witosz: David.Witosz: Vážený pane inženýre, já už jsem Vám jednou řekla, že naprosto nezpochybňuji Vaši inteligenci a pracovitost. Ale opakuji. To co jste zde popsal je sice úctyhodné, ale Vy jste Gefos a.s. nevlastnil, tj. byl jste zaměstnanec – tudíž úplně jiný pohled na svět. My se postě neshodneme. Já za praxi považuji něco vlastnit a budovat, Vy za praxi považujete zaměstnanecký poměr a komunální politiku. Oba pohledy jsou správné a oba naplňují obsah slova praxe. Děkuji a přeji pěkné pozdní odpoledne.
Tom :
Crazym: Tak vy jste tady kromě nekoncepčních hejtu taky moc nedokázal.
Tom :
Crazym: Tak vy jste tady kromě nekoncepčních hejtu taky moc nedokázal.
07.04.2025 19:14Mx :
Nemusíme se tady bavit o inteligenci diskutující a je úplně jasné, že si tady zřejmě na Milíčové soukromá firma za každou cenu prosadila parkoviště a více světla v oknech. K diskuzi je to, jak se to může stát v takovém rpzsahu a zda třeba město v tom mohlo nějak zasáhnout. O špatné kvalitě všech těch stromů ať mi tady nikdo nevykládá. To jsou pohádky pro děti. “Posudek” je v českých podmínkách nástrojem prosazení svého rozhodnutí.
08.04.2025 02:47Crazym :
Tom: Tady se něco dokazuje? Aha, tak proto ten výron týpků co nejsou do počtu ale je pěkné, že jste se taky zapojil 😜 Já bych všechny ty internety a počítače zakázala… 🤣
08.04.2025 07:42Jana :
Crazym: Crazym: Crazym: Dobrý den, nevadí. Alespoň vidíme s kým máme tu čest. Všem těm novodobým nositelům pravdy, dobra a všeobímjací lásky přeji jediné – zkuste si zapodnikat bez dotací, vytvořte zisk, brutálně ho zdaňte a potom investujte. To vřele doporučuji všem těm inženýrům Davidům, magistrám Ilonkám ad. Mj. na té Milíčově budovala paní magistra and magistra Ilonka zahrádku. Dnes tam přistála velice „vkusná“ Zásilkovna.
Jana :
Crazym: Crazym: Crazym: Dobrý den, nevadí. Alespoň vidíme s kým máme tu čest. Všem těm novodobým nositelům pravdy, dobra a všeobímjací lásky přeji jediné – zkuste si zapodnikat bez dotací, vytvořte zisk, brutálně ho zdaňte a potom investujte. To vřele doporučuji všem těm inženýrům Davidům, magistrám Ilonkám ad. Mj. na té Milíčově budovala paní magistra and magistra Ilonka zahrádku. Dnes tam přistála velice „vkusná“ Zásilkovna.
Blanda :
David.Witosz : nechcete se podívat do článku o nálepkách a vašem katalogu? Který je jistě hojně navštěvován a užitečný. Tam se podívejte jak jste reagoval a komunikoval. Také cítíte to pokrytectví které z Vás vyloženě čisí ?
10.04.2025 20:02Vítek :
Mám pocit, že to kácení stromů na Nádražní je zorganizováno tak, aby naštvalo co nejvíce lidí! Na frekventované místě se v časném jaru, kdy se již stromy začínají zelenat a kvetou, se nechají v trávě ležet kmeny poražených stromů, abychom se na tu spoušť museli dívat co nejdéle!!!
11.04.2025 12:14Szczur :
Tak jsme se ve zpravodaji MOaP dozvěděli, že Witosz tráví čas nejen psaním příspěvků do diskuzí na internetu, ale taky „více než rok studiem projektové dokumentace“ Frýdlantských mostů. Místostarosta je pozice ryze manažerská, není ani mluvčí ani technický konzultant. Ale tak dělá alespoň něco, na rozdíl od většiny lidí ve veřejném sektoru.
Pak se divíme, že samosprávy nepracují na nápravě žádných zásadních problémů. Pár pokácených stromů je v tomto kontextu naprosto zanedbatelný problém.
15.04.2025 11:19Dan :
Szczur: Ja mam takovou dabelskou myslenku. Co kdybychom kritizovali ty politiky, kteri za danou vec maji doopravdy zodpovednost. Je to moc tezke si dohledat, kdo ma na MOaPu na starosti zivotni prostredi?
15.04.2025 17:27Szczur :
Dan: On tu přišel a začal se k tématu vyjadřovat. Nikdo ho nezval. Je na místě ho kritizovat za to, že chodí po internetu a píše komentáře, a to jak v pracovní době, přičemž PR není jeho pracovní náplň, tak v osobním čase, v němž má jako veřejný činitel přirozeně omezené soukromí.
Dan :
Szczur: Politik nema pracovni dobu, ale mandat. Zjednodusene 24/7 od nastupu do funkce po jeho konec.
Ja ty stromy taky chci, ale budte racionalni a ne zhyckany svou necinnosti si zjistit, kdo za cim stoji. Vy nehledate zodpovedne, jen hledate hromosvod, jako ostatni, pro sve nadavky.
16.04.2025 09:30Szczur :
Dan: Vy jste nepochopil, že neschopnost veřejného sektoru je systémový problém. Je úplně jedno, který jednotlivec za co může, jádrem problému je, jaký typ lidí se vůbec dostává do funkcí. Samosprávy jsou nacpané lidmi, kteří se umí nechat zvolit, a tím jejich schopnosti končí. Politikové vždy blábolili, ale taky většinou něco uměli. Aby byl politik v době digitální komunikace zvolen, i opakovaně, stačí mu už jenom to blábolení. To, že místostarosta městského obvodu jde do anonymní diskuze na internetu, do které mu nic není, je související jev. Nakonec jsem ho pochválil, že narozdíl od většiny kolegů dělá alespoň něco!
16.04.2025 11:45Vy povrchně hledáte „zodpovědného politika“. Důležité ale je, jak se ten nýmand dostal do funkce – a za to jsou zodpovědní voliči, společnost, která intelektuálně degraduje.