V letošním roce bude společně s výstavbou obchvatu Skotnice zahájena modernizace dálnice D48 v úseku Rybí – Příbor.
Stavba přímo navazuje na připravovanou stavbu D48 MÚK Bělotín – Rybí. Na konci stavby se napojuje na zrealizovaný úsek D48 Rychaltice – Frýdek-Místek. Připravovaná stavba dálnice D48 Rybí – MÚK Rychaltice měří 11 529 m a je navržena v kategorii R 25,5/120. Hlavní trasa je rozdělena do dvou částí přerušených úsekem dálnice D48 v okolí MÚK Příbor-západ, který byl vybudován v rámci stavby „Silnice I/58 Příbor – obchvat“. Stavba maximálně využívá silniční těleso stávající silnice I/48. Stavba začíná v km 21,900 za dnešní kři- žovatkou se silnic I/48 x II/482 před mostem přes polní cestu a vodoteč. Během výstavby budou ze stávajícího mostu ubourány dva nosníky z každého pole, aby byl získán prostor pro výstavbu nového levého mostu. Po převedení dopravy na něj, bude zbývající část mostu zbourána a nahrazena novým pravým mostem.
Dálnice vede v zářezu k dnešní MÚK Libhošť se silnicí III/46433, která bude zrušena. Rozšíření je v úseku ZÚ–22,7 navrženo vlevo. Třípolový most v MÚK Libhošť bude nahrazen jednopolovým mostem. Od zrušené MÚK Libhošť po MÚK Borovec (km 22,9–26,4) bude stávající silniční těleso rozšířeno vpravo. Dálnice vede v zářezu v blízkosti jižního okraje zástavby obce Libhoště. Dnešní odpočívka Libhošť vpravo bude zachována, pro napojení bude postaven nový most přes potok jako náhrada za zabraný rozšířením dálnice. Rozšíření tělesa je realizováno pomocí zárubních zdí. Kolem Libhoště budou vybudovány protihlukové stěny.
MÚK Borovec se silnicí III/4822 bude bez náhrady zrušena. Most v křižovatce bude oproti dnešnímu zkrácen o jedno pole. V následujícím úseku po začátek úseku vybudovaného v rámci stavby „I/58 Příbor – obchvat“ bude těleso rozšířeno na obě strany. V km 27,455 navazuje na úsek postavený v rámci stavby „Silnice I/58 Příbor – obchvat“, jejíž součástí byla výstavba nové MÚK Příbor západ a související přestavba silnice I/48 na směrově dělený čtyřpruh. Délka této úpravy je 1457 m. Druhá část začíná v km 28,902. Podchod pro pěší v km 29,172 bude prodloužen. MÚK Příbor-sever se silnicí I/58 bude zrušena. Pouze pro dopravu nadměrných nákladů z Ostravy bude zachována větev Ostrava – Nový Jičín. Jako náhrada za zrušenou křižovatku bude vybudována přeložka silnice I/58 Příbor–Skotnice, která bude pokračováním silnice z MÚK Příbor-západ k Ostravě. Dálnice bude rozšířena vlevo až po novou MÚK Příbor-východ pomocí opěrných zdí. Dálnice bude doplněna protihlukovými stěnami.
Z mostů přes silnici I/58, přes železniční trať a přes Tovární ulici budou využity opěry pro nové dálniční mosty. Most přes Lubinu bude nahrazen novým delším mostem. Jednopolový nadjezd v křižovatce bude snesen a na jeho místě vybudován třípolový nadjezd délky 77 m. Trasa za nadjezdem opouští původní trasu I/48 a nahrazuje sou- časný směrový oblouk obloukem o větším poloměru R=1350 m. V km 31,6–33,0, tj. za MÚK Hájov bude těleso rozšířeno vpravo.
MÚK Hájov bude kvůli nedodržení minimální mezi křižovatkové vzdálenosti zrušena bez náhrady. Ve zbývajícím úseku km 33,0–KÚ bude vozovka rozšířena na obě strany. V km 33,9 je navržen dálniční most pro průchod živočichů délky 20 m. Nadjezd v Rychalticích v km 34,630 bude zachován. Stavba končí v km 34,875 napojením na stavbu Rychaltice MÚK.
Navazující stavba obchvat Skotnice:
zdroj: rsd.cz
Slosor :
Super, sice nejméně bolestné místo, ale i tak se těším. Jen mě trochu zarazila doba výstavby bez dvou měsíců 4 roky. Tak snad to aspoň půjde do provozu souběžně s obchvatem FM.
17.03.2017 08:32Ostrosvětosmalt :
To je přesný případ stěvění „něčeho na někdy“. Jsou tam 4 pruhy? Jsou. Jezdí se tam 130? Jezdí. Proč se to teda dělá? Nevíme. Ale víme jistě, že to co potřebuje rozšířit a zmodernizovat je R35, ale na to je „ještě čas“. Nechápu.
17.03.2017 08:46Davidb :
Slosor:
17.03.2017 08:49Pokud jsem to dobře pochopil, tak se bude budovat i souběžná silnice III. třídy mezi Sedlnicí a Příborem.
Ale nevím jestli jsou ty 4 roky hodně nebo akorát.
Jann :
Davidb: Ostrosvětosmalt: 4 pruhy tam jsou, ale nedělené, tzn. extrémně nebezpečné (v části stavby jsou řetězy, ale ty jsou zas extrémně nebezpečné pro motorkáře). Připojovací pruhy neexistují – extrémně nebezpečné. Nyní jde o silnici I. třídy, jezdí se tam 90 km/h, přestavbou na dálnici se rychlost zvýší na 130 km a zvýší se bezpečnost.
Ale jinak souhlas, že potřebujeme hlavně D35 (R pro dálnice jsme zrušili a převedli na D, na nových R se jezdí 110), jako alternativu pro D1 a spojení s Prahou. Letos na podzim se začínají stavět první dva úseky z Opatovic n.L. do Ostrova u Vysokého Mýta, celkem 27 km nové dálnice.
Kolektorová silnice nižší třídy, pro místní dopravu, se staví s každou dnes budovanou novou dálnicí, platí i pro úsek z Příbora do Sedlnic.
Délka výstavby 4 roky je pro takový úsek standard – je to způsobenou délkou a hlavně tím, že se staví za plného provozu. Pokud by stavěli na zelené louce, stihli by to za 3 roky.
thvari :
Je dobře, že to tam postupně staví. Teď (teda asi před půl rokem) jsem tam po čase jel cestou z Brna, kdy kdovíproč byla dálnice na Ostravu zavřená, a mám tam na té nedělené čtyřproudovce pocit instantní smrti. Už aby to bylo celé.
17.03.2017 09:28Ostrosvětosmalt :
I když je ta cesta nedělená a jsou na ní z větší části lana, není ta cesta tak nebezpečná (- extrémně nebezpečná -) jak se nám jeví. Obyčejný průměr.
17.03.2017 09:40viz: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tady-hrozi-smrtelna-nehoda-projdete-si-prehled-nejhorsich-si/r~8780e586928f11e5928a002590604f2e/r~2fed30aa928e11e58d7b0025900fea04/
Je dobře že se současné cesty modernizují. Jen houšť! Ale toto mi přijde opravdu jako naprosté plýtvání.
Martin [msstavby.cz] :
Ostrosvětosmalt: 130km se tam nejezdí. Na pár úsecích ( např MÚK Příbor- západ 100km/h). Jinak většinou 90km/h.
Rozhodně nejde o bezpečný úsek. Mezi směry je ocelové lano a nejsou zde ani krajnice. Do levých pruhů mohou jen automobily do š. 2m,
17.03.2017 10:31Davidb :
Jann:
17.03.2017 11:19Já to chápu, cestu znám.
Dobu výstavby nejsem schopen posoudit.
Jediného čeho se bojím je, že to bude zpoplatněno.
Nemám dálniční známku a 1x ročně na cestu do Olomouce využívám právě tuto cestu.
Slosor :
Davidb:
17.03.2017 11:44Na to jsem sám zvědav. Až bude obchvat FM, tak to na 99% zpoplatní, jelikož získáme 45 km ucelený úsek. Bez obchvatu to bude 20 km, což je těžko říct. U Chomutova je 18 km D7 úsek bez poplatku. D56 Ova – FM má 14 km a placená je.
thvari :
Davidb: Od toho existuje ta desetidenní DZ za 300.
17.03.2017 11:48Sanju :
Davidb: Těžko říct, jaká bude situace po dokončení stavebních prací, ale tato cesta bude v budoucnu zpoplatněna zcela určitě. V podstatě se celý úsek mezi Bělotínem a Frýdkem-Místkem přestavuje na běžnou dálnici, která povede až k polské Hranici (a navazující úsek mezi Frýdkem-Místkem a Těšínem už jako zpoplatněná dálnice funguje).
17.03.2017 13:13Davidb :
thvari:
17.03.2017 13:32No dát 310 za jednu jízdu mě vyšlo dráž než jet po staré cestě.
Já jsem pro zavedení krajských dálničních známek. Kdyby to bylo 300 na kraj, tak si ty 2 kraje koupím a mám klid.
Myslím si, že by to využilo dost řidičů.
Sanju:
Ano já vím a nelíbí se mi to. Do MS kraje u nepovede bezplatná rychlá cesta.
A netvrďte mi, že přes Odry, Fulnek nebo přes Val. Mez. vedou :-)
Slosor :
Davidb:
17.03.2017 13:44A do kterého kraje vede? Někde neveda žádná rychlá cesta. Moc nechápu lidi, co mají na auto, palivo, opravy, pojištění, ale nemají 1500 na dálniční známku, či dokonce 300 v případě jedné jízdy za rok. Lidé např. z KV kraje mají spojení s republikou pouze po okresce, vy máte totéž a ještě navíc k tomu budete mít možnost dálnice za poplatek pokud budete chtít. Není to zlé v rámci republiky.
Jp :
Trochu OT, ale az bude obchvat FM hotovy, tak auta, co jedou Ostrava – Frydlant, budou moct jet po nem a sjet za mestem na starou nebo se tam s krizovatkou nepocita ?
17.03.2017 13:46Slosor :
Jp:
17.03.2017 13:50Křižovatka tam bude. Zruba v prostoru střelnice. Viz https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/poi/553cc0046d710d6b480c5efc
Davidb :
Jp:
17.03.2017 14:48https://www.google.cz/search?q=obchvat+fr%C3%BDdku-m%C3%ADstku&espv=2&tbm=isch&imgil=I_TvJB7D-WgqeM%253A%253BrQu9tpt5631huM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.frydekmistek.cz%25252Fcz%25252Fo-meste%25252F0691638-r48-frydek-mistek-obchvat-videovizualizace.html&source=iu&pf=m&fir=I_TvJB7D-WgqeM%253A%252CrQu9tpt5631huM%252C_&usg=__jgoL3bewX21xxH_me0h0R0UZ3gY%3D&biw=2133&bih=1055&dpr=0.9&ved=0ahUKEwjQ7dfi1t3SAhXoAcAKHZ1wAJoQyjcITw&ei=BOnLWNDbMuiDgAad4YHQCQ#imgrc=I_TvJB7D-WgqeM:
Davidb :
Slosor:
17.03.2017 14:50Jo to je taky pravda, ale mít všechno jen placené není podle mě dobrá cesta.
A s tím KV krajem máte pravdu.
Jp :
Davidb: Slosor: Diky ?
17.03.2017 15:11szkandi :
vyborna zprava je ze na druhe strane frydku se bude taky stavet!
19.03.2017 08:5910.5.2017 I/68 Třanovice-Nebory je zahajeni a to je skvele
PetrKs :
Bude se nějak řešit i ten stávající „špunt” v Rychalticích?
20.03.2017 01:19Martin [msstavby.cz] :
PetrKs: Ano. http://www.msstavby.cz/dostavba-d48-rychaltice-09-09-2016/
20.03.2017 17:47acdlcia [msstavby.cz] :
PetrKs: Když jsem jel v neděli kolem tak jsem zahlédl nějaké stavební práce.
20.03.2017 18:15FlakY :
Ostrosvětosmalt:
24.03.2017 22:46Ty jsi totální pablb! Víš vůbec, že se u nás jezdí vpravo? Nesnáším lidi co něčemu nerozumí a dělají ze sebe strašně důležité, kritizující a vysoce inteligentní, protože oni by to přeci všechno dělali jinak.
Ty určitě nemáš papíry a auto. Jestli jo, tak by ti je měli sebrat.
Historie: Silnice I/48 byla kdysi navržená jako rychlostní a díky tomu na ní jsou múk a nejsou na ni žádné přechody pro chodce. Celá byla vystavena jako 4 pruhová, vedená obchvaty a s velmi příznivými parametry. Doteď tato silnice nebyla nikdy dokončena a její začátek byl v Bělotíně a konec v Rychalticích. Rychaltický most byl vystaven už jako nová kategorie rychlostních silnic, kdy se počítalo už jen jako směrově dělený 4 pruh a proto se dále plánovala takto. Nyní i tento 4 pruh je zastaralý a přikročilo se ještě k modernější kategorii a právě na tuto novou kategorii bude přestavěna celá dnes už nevyhovující 4 pruhově nedělená I/48. Díky tomu, že byla tak luxusně vystavena, tak prakticky stačí jen rozšíření a lehké narovnání. Po dokončení už to nebude silnice, ale dálnice a bude hlavní mezinárodní tah do Krakowa, kde na ni u Těšína navazuje S52.
Postupná změna šířky v době času výstavby: S 15 / 100 (sinice šířky 15 metrů na návrhovou rychlost 100km za hodinu), S16,5/100, R22,5/100 (most Rychaltice a část od Frýdku do Těšína) dnešní R25,5/120 (celá část od Místku na západ)
Stanislav Anděl :
Opět si betonová lobby prosadila svou. Zrušíme sjezdy a zatížíme dopravou okolní vesnice. Už teď kamioňácí jezdí přes Sedlnice do průmyslové zóny na Mošnov a do Studénky, aby nemuseli platit mýto. Dnes ze Sedlnice na Nový Jičín a na Frýdek najedu na čtyřproudovku a objedu všechny okolní obce a to mám osobák. Už se těším na novou situaci, kdy najedu více kilometrů jenom proto, že si budu chtít nakoupit, zajet k doktorovi apod. Opravdu odlehčíme životnímu prostředí. A co se týče bezpečnosti na této rychlostce, tak kdyby policie opravdu důsledně dohlížela a naši slavní zákonodárci dělali to co mají, tak by si každé hovado na všech cestách rozmyslelo jakou rychlostí pojede. Mám na kameře spoustu těchto libovejch frajerů, co Vás vyblikávaj, když předjíždíte kamion a vzápětí to před Váma zašlápnou, protože si všimnou policejního auta.A když půjdem do detailů, tak nejde o nic jiného, než jak podojit stát a daňového poplatníka jenom tím, že postavíme dvě souběžné dálnice na Polsko.
29.06.2017 16:16EFka :
Jak se bude jezdit z Libhoště na Příbor a do NJ? Pokud budou zrušeny nájezdy a na dálnici se dostaneme jen z NJ a Příbora?
10.08.2017 15:17