D48 MÚK Nošovice

Informace a vizualizace mimoúrovňové křižovatky Nošovice. Zahájení stavby je plánováno na rok 2025.

Předmětná stavba přímo navazuje na dálnici D48, která je postavena v kategorii R 22,5/100. Stavba si mimo jiné vyžádá úpravu místních komunikací zajišťujících zpřístupnění pozemků. Navržené umístění je jediné možné z hlediska stávajících staveb a omezení v zájmových územích. Jedná se zejména o stávající trasu dálnice D48
(mostní objekty), železniční trať, Žermanický přivaděč a areál průmyslové zóny.

Připravovanou stavbou dojde k záboru pozemků zemědělského
a lesního půdního fondu. Zábory jsou však minimalizovány navrženým technickým řešením MÚK. Křižovatka je navržena s křižnými body a jedná se o trubkovitou křižovatku s malou okružní křižovatkou.
Okružní křižovatka však není součástí stavby, jedná se pouze o související stavbu. Mimoúrovňová křižovatka se nachází v km 7,960–km 9,090 pracovního staničení D48.


Na mimoúrovňovou křižovatku jsou navrženy dle ČSN 73 6102 připojovací a odbočovací pruhy. Připojovací pruhy jsou v délce 255 metrů, odbočovací pruh ve směru Frýdek-Místek–silnice III. třídy je délka
124 metrů a v opačném směru pak délky 123 metrů. Vzdálenost od nejbližší křižovatky (MÚK Dobrá) je ve směru na Český Těšín 1295 metrů a v opačném směru na Frýdek-Místek je vzdálenost mezi odbočovacím a připojovacím pruhem 1732 metrů. Vzdálenosti jsou dostatečné pro umístění svislého orientačního dopravního značení. MÚK Nošovice je svým návrhem atypická a kvůli stísněným místním podmínkám vyžaduje realizaci čtyř mostních objektů, z nichž jeden je navrhován
jako mostní estakáda. Kromě základního mimoúrovňového křížení s dálnicí je třeba mimoúrovňově křížit jednokolejnou železniční trať a vodní tok (Žermanický přivaděč).


V rámci stavby bude vybudována nová obslužná komunikace v délce 340 metrů, která nahradí stavbou přerušenou komunikaci propojující stávající objekty v katastru obce Nošovice. Součástí stavby jsou dále opěrné zdi zajišťující zemní těleso křižovatkové větve C, která stoupá v prostoru mezi přilehlou částí dálnice a železniční tratí, kde není dostatek místa na vytvoření svahu násypového tělesa. Opěrné zdi jsou navrženy na obou stranách této větve. V místě křížení s přemostěním pro větev B je do opěrné zdi vložena mezilehlá podpora mostního objektu. V místě navázání na mostní objekt větve C tvoří opěrné zdi křídla mostního objektu.

zdroj: rsd.cz

Související články


Komentáře

  1. Brzda :

    Tato MÚK měla být původně postavena již při stavbě továrny Hyundai, která začala na podzim 2006. JESTLI bude MÚK zprovozněna v roce 2025 tak je to jen necelých deset let zpoždění :)

    Thumb up 17 Thumb down 0
  2. davidb :

    Brzda:
    Brzdo opravdu 10 let!!! :-)

    Thumb up 7 Thumb down 0
  3. Rdm :

    Brzda: nebude zprovozněna, v tom roce bude teprve zahájena stavba a víme, jak dlouho ŘSD staví cokoliv :)

    Thumb up 9 Thumb down 0
  4. Brzda :

    Rdm: Jo, jsem se přehlédl. Uvedení do provozu 2026 – https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/80/infoletak_d48-nosovice-muk.pdf

    Thumb up 4 Thumb down 0
  5. Brzda :

    davidb: Jsem pako, dneska mi to v tom vedru nějak drhne v hlavě. Samozřejmě pouhých 20 let :) Díky Davide ;)

    Thumb up 7 Thumb down 0
  6. balde :

    tohle je úplně výsměch

    Thumb up 8 Thumb down 0
  7. vojta :

    Je to výsměch. Tahle stavba měla stát už dávno, a doba kdy to až bude je úplně trapná…

    Thumb up 10 Thumb down 0
  8. Cyklista :

    Konečně se uvolní příjezdové komunikace k obcím….

    Nejlepší na tom všem je, že k výstavbě této křižovatky a dalších silničních staveb se stát zavázal v investiční smlouvě s Hyundai Motor v roce 2006. V roce 2009 po urgencích slíbil dokončení do 2011 a pořád nic. Kdoví, jak to bude s termínem 2026….

    Thumb up 9 Thumb down 1
  9. Sanju :

    „Jednalo by se o prodloužení stávající čtyřproudé silnice, ale určitě by to nebylo jen kvůli Hyundai. Je nezbytné, aby čtyřproudá komunikace na Slovensko existovala kolem roku 2010,“ doplnil ministra hejtman Tošenovský.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  10. Fanda :

    vojta: To není výsměch,tahle stavba už měla být hotová desítky let.Kazdy si domyslí, že dojde časem k nárůstu dopravy a ještě k tomu se tam postaví fabrika, která zaměstnává tisíce lidí.To je neschopnost státu.Jo, vybírat daně to umí každý,ale udělat něco pro občany,aby žili spokojeně,na to nejsou peníze.

    Thumb up 12 Thumb down 1
  11. thrpst :

    Kraj/ŘSD slíbili MUK postavit do zprovoznění továrny HMMC. 2025? Výborné. Mezitím se rozpadne i přilehlá betonová D48 a sjezd do Nošovic.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.