Informace a vizualizace mimoúrovňové křižovatky Nošovice. Zahájení stavby je plánováno na rok 2025.
Předmětná stavba přímo navazuje na dálnici D48, která je postavena v kategorii R 22,5/100. Stavba si mimo jiné vyžádá úpravu místních komunikací zajišťujících zpřístupnění pozemků. Navržené umístění je jediné možné z hlediska stávajících staveb a omezení v zájmových územích. Jedná se zejména o stávající trasu dálnice D48
(mostní objekty), železniční trať, Žermanický přivaděč a areál průmyslové zóny.Připravovanou stavbou dojde k záboru pozemků zemědělského
a lesního půdního fondu. Zábory jsou však minimalizovány navrženým technickým řešením MÚK. Křižovatka je navržena s křižnými body a jedná se o trubkovitou křižovatku s malou okružní křižovatkou.
Okružní křižovatka však není součástí stavby, jedná se pouze o související stavbu. Mimoúrovňová křižovatka se nachází v km 7,960–km 9,090 pracovního staničení D48.
Na mimoúrovňovou křižovatku jsou navrženy dle ČSN 73 6102 připojovací a odbočovací pruhy. Připojovací pruhy jsou v délce 255 metrů, odbočovací pruh ve směru Frýdek-Místek–silnice III. třídy je délka
124 metrů a v opačném směru pak délky 123 metrů. Vzdálenost od nejbližší křižovatky (MÚK Dobrá) je ve směru na Český Těšín 1295 metrů a v opačném směru na Frýdek-Místek je vzdálenost mezi odbočovacím a připojovacím pruhem 1732 metrů. Vzdálenosti jsou dostatečné pro umístění svislého orientačního dopravního značení. MÚK Nošovice je svým návrhem atypická a kvůli stísněným místním podmínkám vyžaduje realizaci čtyř mostních objektů, z nichž jeden je navrhován
jako mostní estakáda. Kromě základního mimoúrovňového křížení s dálnicí je třeba mimoúrovňově křížit jednokolejnou železniční trať a vodní tok (Žermanický přivaděč).
V rámci stavby bude vybudována nová obslužná komunikace v délce 340 metrů, která nahradí stavbou přerušenou komunikaci propojující stávající objekty v katastru obce Nošovice. Součástí stavby jsou dále opěrné zdi zajišťující zemní těleso křižovatkové větve C, která stoupá v prostoru mezi přilehlou částí dálnice a železniční tratí, kde není dostatek místa na vytvoření svahu násypového tělesa. Opěrné zdi jsou navrženy na obou stranách této větve. V místě křížení s přemostěním pro větev B je do opěrné zdi vložena mezilehlá podpora mostního objektu. V místě navázání na mostní objekt větve C tvoří opěrné zdi křídla mostního objektu.
zdroj: rsd.cz
Brzda :
Tato MÚK měla být původně postavena již při stavbě továrny Hyundai, která začala na podzim 2006. JESTLI bude MÚK zprovozněna v roce 2025 tak je to jen necelých deset let zpoždění :)
davidb :
Brzda:
21.08.2020 10:36Brzdo opravdu 10 let!!! :-)
Rdm :
Brzda: nebude zprovozněna, v tom roce bude teprve zahájena stavba a víme, jak dlouho ŘSD staví cokoliv :)
21.08.2020 10:44Brzda :
Rdm: Jo, jsem se přehlédl. Uvedení do provozu 2026 – https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/80/infoletak_d48-nosovice-muk.pdf
21.08.2020 11:40Brzda :
davidb: Jsem pako, dneska mi to v tom vedru nějak drhne v hlavě. Samozřejmě pouhých 20 let :) Díky Davide ;)
21.08.2020 11:41balde :
tohle je úplně výsměch
21.08.2020 12:16vojta :
Je to výsměch. Tahle stavba měla stát už dávno, a doba kdy to až bude je úplně trapná…
Cyklista :
Konečně se uvolní příjezdové komunikace k obcím….
Nejlepší na tom všem je, že k výstavbě této křižovatky a dalších silničních staveb se stát zavázal v investiční smlouvě s Hyundai Motor v roce 2006. V roce 2009 po urgencích slíbil dokončení do 2011 a pořád nic. Kdoví, jak to bude s termínem 2026….
21.08.2020 15:39Sanju :
„Jednalo by se o prodloužení stávající čtyřproudé silnice, ale určitě by to nebylo jen kvůli Hyundai. Je nezbytné, aby čtyřproudá komunikace na Slovensko existovala kolem roku 2010,“ doplnil ministra hejtman Tošenovský.
21.08.2020 17:11Fanda :
vojta: To není výsměch,tahle stavba už měla být hotová desítky let.Kazdy si domyslí, že dojde časem k nárůstu dopravy a ještě k tomu se tam postaví fabrika, která zaměstnává tisíce lidí.To je neschopnost státu.Jo, vybírat daně to umí každý,ale udělat něco pro občany,aby žili spokojeně,na to nejsou peníze.
thrpst :
Kraj/ŘSD slíbili MUK postavit do zprovoznění továrny HMMC. 2025? Výborné. Mezitím se rozpadne i přilehlá betonová D48 a sjezd do Nošovic.
26.08.2020 13:39