Letecké záběry na výstavbu D48 Frýdek-Místek, obchvat – I. etapa a D 56 Frýdek-Místek, připojení na D48.
D48 Frýdek-Místek, obchvat – I. etapa
Martin [msstavby.cz] | 30.9.2021 | FRÝDEK-MÍSTEK | | 26 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
LP :
Bude někdo vědět jak povede trasa od Ostravy na Příbor, případně opačně? Rampy v tomto směru nejsou nikde zaznačeny a provoz bude veden přes město nebo přes sjezd na beskydy o otočení se. Nebo jsem někde něco přehlédnul?
30.09.2021 17:04Slosor :
LP: Úplně stejně jako dosud. Přes kruháč u Tesca.
30.09.2021 17:11davidb :
LP:
30.09.2021 19:26Ano pojede se přes kruháč u Teska.
Je to kvůli škrtům za ministra Bárty.
A přes město to rozhodně není.
LP :
davidb: ale hodně nešikovné řešení to je
30.09.2021 23:22davidb :
LP:
01.10.2021 10:24Jo to je.
Bohužel nikdo nenapravoval škody, které Bárta spáchal.
Vašek :
LP:
02.10.2021 09:56Tady máš odpověď http://etapai.fmobchvat.cz/cs/ , normálně od Ostravy pojedeš po nové dálnici směr Příbor. Rampy tam už dávno jsou.
Vladimír Beránek :
Nechápu proč nezprovozní ten výjezd z Frýdku směrem na Ostravu. Vždyť je to jen cca 200m.
02.10.2021 11:07aggu :
Vašek: Ne nejsou, chybí rampa z D56 z Ostravy na D48 Nový Jičín.
Každá, doslova KAŽDÁ stavba, kterou stát (ŘSD, SŽ) v Ostravě nebo u ní postavil, je buď zfušovaná nebo špatně navržená a nekomfortní, nebo chybí úplně. Bo stát má tady se vším vždycky čas.
D1 úplně špatně a bude se dělat znovu, roky se řeší vztah se zhotovitelem a po celou dobu snížená rychlost a nebezpečný povrch vozovky – čili odnesl to místní občan. Stát (ŘSD Brno) a zhotovitel jsou v pohodě. Deformované přechody mostů, poruchy opěr a pilířů. Who cares.. Koneckonců, podle politiků ODS (Říman) byla D1 do Ostravy úplně zbytečná, stačil přivaděč z Místku…, že áno. Takže na co si vlastně stěžovat..
Nesmyslné, pomalé a nepřehledné dálniční rondely ve Svinově a nad Muglinovskou v Přívoze.
Snaha ŘSD oje**at celé město postavením levné PHS přímo v centru u Tatranu.
Prodloužená Rudná se připravovala a stavěla 20 let. Dodnes není plně zkolaudovaná.
Neřešené tranzitní tahy přes město (Rudná Vítkovice, Frýdecká a Bohumínská na Slezské). Když se navrhne něco standardního pro městskou krajinu, rychle se vyrojí spousta chytráků „.. že prý moc drahé.“. Často jsou to dokonce místní politici a projektanti, což je, ehm, „na pováženou“. Střelba do vlastní nohy, tak se tomu říká.
Chybějící rampa napojení D56 na D48 směr Ova-NJ. Dílo ODS a pana Bárty.
Neexistující sjezdy na dálnici D1 ze svinovských mostů. Hlasitě se na odpor stavěl Tošenovský a ŘSD. Že prý „zbytečné“….
Neexistující mosty přes Odru. Chybí minimálně 3 silniční. Doprava na Hlučín tragická. ŘSD? Nezájem. O mostech pro kola a pěší nemluvím. Trasa Třebovice-Hošťálkovice: vzdušnou čarou 2 km, realita 18 km!
Chybějící Severní spoj.
Neexistující východní obchvat města.
Neexistující jižní obchvat města.
Chybějící PHS na Místecké kolem Hrabůvky.
Chybějící mosty přes Ostravici. Město (abych na něj nezapomněl) imbecilně shodí existující most u Zárubku („bo je tzv. předimenzovaný“), ale že mu chybí napojení z Hrabůvky do Kunčic a člověk najede x kilometrů než se doplahočí do Hrabové? Who cares…
SŽ?
Ostravský uzel navržen oproti Praze a Brnu velice skromně. Návrh fixuje letité urbanistické problémy v centru, když železnice sloužila průmyslu a ne lidem. Who cares… Místní politici stojí před SŽ a státem v hlubokém předklonu…
Hlavní nádraží zničeno „rekonstrukcí“ a ponecháno na dožití. Jiná hlavní nádraží v republice se renovují velkoryse… Místní politici oslavují drobky z ministerského stolu – třeba imbecilně umístěný prosklený výtah jako vymoženost (že, Semeráku).
P+R u nádraží malý a nekomfortní. Who cares…
Přednádražní prostor nekomentuji. Rekonstrukce která se musí zrekonstruovat, protože ji provedli giboni.
Hustá síť železničních koridorů (vleček) v Ostravě pustne a leží ladem. Co by za takové levné řešení jinde dali! V Praze budují jednu železniční zastávku za druhou. V Ostravě… who cares… Přitom kvalitní a rychlá doprava je pro každé město životní záležitost. Tady to nikdo nechápe. Centrum města by mohlo být plné lidí 365/24.. Zkuste ale cestovat odkudkoliv do centra po 7-8 večer. A když se vám to povede, nedostanete se zpátky… :-/ Nezájem, ale noviny plné fňukání politiků „jak se snaží“. Výsledek jejich snažení jsou „terminály“ někde v křoví 2 km od centra. Taky giboni, asi…
Nádraží Vítkovice pustne desítky let. Výsledek boje z posledních let je nejasný. Okolí je i vizitka magistrátu a ÚMOb, ale opět, who cares..
Trasa do Ostravice a Frenštátu vlakem je krásná. Na papíře. Nové super vlaky bude táhnout diesel, protože nemáme „zapojen élektrický proud“…
Neřešený přechod lidí ze svinovského nádraží na plato s MHD. Procházka v dešti s kufrem je přece fajn ;)
A tak se dá pokračovat ještě dlouho.
Neexistující východní obchvat v Ostravy. Přípravy a stavba v nedohlednu.
aggu :
PS: poslední větu si škrtněte, už mě to nebavilo ani smazat ;)
02.10.2021 14:57Hans :
aggu: Zajímavé shrnutí, zase tak tragicky bych to neviděl, protože je pravdou, že Praha s Brnem mají daleko větší dopravní problémy než Ostrava. Rozdíl je ale v plánech do budoucna. Zatímco v Praze budou stavět vnější a zbytek vnitřního obchvatu, budovat podzemní linky železnice a prodlužovat tramvajové tratě + v Brně taky obchvat, nová dálnice na sever a největší nádraží v ČR napojené na pozemní železniční koridor, zase tramvajové tratě, v Ostravě bude co??? Dožívající megaprůtahy z dob socialismu (možná nějaké směšné zastřešení v centru) rekonstrukce současných železničních tratí a nic víc. Absolutne žádná vize, tramvaje by snad úplně zrušili kdyby na to měli peníze, změna žádná, výsledek katastrofální. Vidím to tak, že za pár let Ostravu dostanou tak na nějakých 200 000 obyvatel, možná míň.. Pěkná budoucnost ji čeká, jen co je pravda.
02.10.2021 17:12Pezos :
aggu: „V Praze budují jednu železniční zastávku za druhou. V Ostravě… who cares…“
Křivdíte jim, plánuje se zastávka v Zábřehu, která bude v roku 2017… 2018… 2020… 2021… 2022… 2024… nevermind :-(
02.10.2021 19:35Martin [msstavby.cz] :
Neví někdo, jestli se dají legislativně, nebo upravit železniční vlečky tak, aby legislativně vyhověly pro provoz osobní železniční dopravy? V létě jsem se jednou svezl se Slezským železničním spolkem z Ostravy-středu přes Slezskou, Petřvald, Orlovou a bylo to poměrně velmi rychlé spojení.
02.10.2021 20:03aggu :
Martin [msstavby.cz]: Prvořadá je především dohoda se subjektem, kterému ty vlečky patří – PKP Cargo. A který má (logicky) s vlečkami své úmysly. Musí to být Ostrava a okolní města, které vlečky budou brát jako prioritu a kostru MHD & ODIS. Protože metro ještě nebudeme přibližně 100 let potřebovat ;) A bere to Ostrava jako prioritu v dopravě? Ve smyslu toho co jsem psal. tj. jako tepny živého města? Ne, nebere. Chlubí se miliardami do vozového parku, fantazíruje o lanovkách a doubledeckerech. To podstatné jim uniká.
02.10.2021 20:20aggu :
Jak by asi tento kraj vypadal a fungoval, kdyby tady v min. půlhodinovém taktu jezdily mezi 04:00 a 01:00 vlakotramvaje do Hlučína, Bohumína, Havířova, Orlové, Karviné, Opavy, Krnova, Třince, Těšína, Místku, Kopřivnice, Frýdlantu, Ostravice, Frenu, Nového Jičína, Oder, Vítkova?
02.10.2021 20:27Třeba i na vodík, protože obyčejné racionální úvahy jsou asi v tomto světě málo „cool“.
aggu :
Výsledek: mnoho lidí by nemuselo jezdit po D48/D56 autem.
02.10.2021 20:29potkan :
aggu, nevím jak to děláš, ale fakt musím 1000 procentně souhlasit, a i s Martinem – prostě, i když se vláček plouží max. 40 km/h, je to rychlejší než bus (o otázka je, zda by to o moc rychlejší, kdyby se vláček mohou ploužit i osmdesátkou). Prostě tady se uhodil hřebík na hlavičku. Okolí Ostravy skutečně chybí rychlá příměstská doprava (to jest taková, že rychle a často dojedu do centra Ostravy a to i z Havířova, Karviné, Orlové (přidružených děr), že např. linky S1 a S2 by jely tam, kde chce jet většina lidu (centrum Ostravy) a ne kde to Černá Díra a.s. ráčí provozovat….) Prostě je tu hodně velké jádro aglomerace a satelity stále „nechutně“ lidnaté… Btw – vodík v našich končinách je kravina, nemáme přebytky energií, je to hodně ztrátové, ale cool (a proto se to bude preferovat, hlavně že zatím jsou dotace). Btw 2 – PKP Cargo může mít i jiné plány, např. rekonstrukci bývalé KBD a zřízení nějakých Cargo terminálů…
02.10.2021 21:50Petr :
aggu: Ještě bych dodal billboardy u dálnic, už pěkných pár let tam nemají co dělat, ale kolem D56 furt oblažují naše oči. Odpověď ŘSD? Pracujeme na důležitějších věcech, na tohle nemáme čas…
03.10.2021 08:39Slosor :
Petr: Mám pocit, že se zákaz netýká měst.
03.10.2021 10:14thvari :
aggu: copak ty bys chtěl žít v ideálním urbanistickém ráji? vždyť bychom se k smrti unudili :-)
03.10.2021 11:24S200 :
Martin [msstavby.cz]: Vlečky nemají žádné legislativní omezení osobní dopravy, běžně po nich osobní vlaky jezdí.
03.10.2021 16:21Jezdí po nich i v Ostravě, viz vlečky PKP Cargo International (nikoli PKP Cargo, to je jiná firma). Problém vleček PCI je hlavně v tom, že vedou většinou územím nikoho. Nevím, jaké plány s nimi má PCI, spíš to vidím, že s klesajícím objemem provozu neví, co s nimi. Viz KBD v úseku Bohumín – Rychvald, která už je 2 roky nesjízdná a PCI ji neopravuje.
Rdm :
aggu: s většinou bych souhlasil, ale nechápu tu neustálou touhu mít obchvat úplně všeho. Viděli jste třeba Frankfurt https://mapy.cz/s/gumatozuge ? Tady jsou dálnice taky v podstatě součástí města a asi to taky možná někdo kritizuje, ale nedá se tomu vždy vyhnout.
04.10.2021 09:41Já třeba nechápu kudy by vedl a k čemu by vlastně byl jižní obchvat Ostravy? Co se mě týče, tak jižním obchvatem je D48 a „zbytek“ řeší Rudná, která by měla být upravena, ideálně pod zem mezi Místeckou a Plzeňskou, podle mne mnohem efektivnější řešení než stavět nějakou „jižní objížďku“.
Východní obchvat bych pak taky spíše řešil propojením D48-D1 z Českého Těšína, kolem Karviné s připojením nad Bohumínem, než nějakým kličkováním Petřvaldem a Rychvaldem, krom toho dívali jste se na mapu jak je ta oblast zastavěná? Na každém kilometru takového obchvatu, budete mít tisíc odpůrců…
jlname :
Rdm:
04.10.2021 11:08Jižní obchvat je nutný, protože Rudná je jediná spojnice mezi Opavou (Jesenickem) a Těšínskem. Nic mezi tím není. Každodenní několikaleté zácpy a co teprve po demolici mostů u Vítk. stadionu. Zakopání nic neřeší. Tak proto.
davidb :
jlname:
Mezi Opavou a Ostravou by to mohla suplovat I/56.
A pak po D1 a I/67.
Nebo po Místecké, Rudné a I/11 až do Třanovic.
Teda všechny stavby jsou zatím v přípravě (až na I/67).
04.10.2021 11:38Ale tím jsou podstatně dál, než nějaký jižní obchvat, který bude max. 2 pruhý, jako Mostní, a tím pro obchvat zbytečný.
Rdm :
jlname: ty zácpy tam vznikají proč? Protože jsou v tom úseku semafory, jsou snad zácpy od Plzeňské dál na Porubu? Nejsou. Dát v tom úseku Rudnou pod zem, by znamenalo, že by nebylo potřeba semaforů a doprava by projela plynule, zároveň by se tím zklidnila doprava na povrchu a umožnilo by to nějaký rozvoj té oblasti. Bavíme se o nějakých zhruba dvou kilometrech tunelu, oproti desítkám kilometrů obchvatu, který navíc musí protnout CHKO Poodří.
04.10.2021 11:43PS. demolici mostů do toho netahejte, i na obchvatu vám v době oprav vzniknou kolony…
JSjr. :
Rdm: Nechal bych na vyřešení této tepny se podílet budoucí P3 Park, který tam má vzniknout. Tunel je opravdu drahá sranda. A nespokojil bych se s pouhou úpravou křižovatky a slovy „to vyjde“.
04.10.2021 11:47Rdm :
JSjr.: pokud vím, tak P3 počítá pouze s rampou Rudná-Místecká směr centrum, takže by snad mělo dojít ke zrušení semaforů u Hronbachu, ale to neřeší zbytek. Tunel je drahá sranda, ale desítky kilometrů dlouhý obchvat taky nebude za babku :)
04.10.2021 11:52