Tvořič dálnice postupuje neúprosně kupředu a zanechává za sebou betonovou desku. Kolem si našlo místo dalších pár metrů protihlukových stěn vybavených infantilními obrázky. Gabiony drží a nový most přes údolí potůčku je v provozu.
D48 – fotky stavby
acdlcia [msstavby.cz] | 12.8.2020 | ostatní | #d48, #libhošť, #příbor, #rybí, #rychaltice | 26 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Dvouleté dítě :
*kouká na protihlukové stěny* Jéééééé! Brum, brum! Brum, brum!
12.08.2020 10:26thvari :
ty infantilní obrázky jsou náhodou super :D
Adam (ten hodný) :
Makejte, D1 už moc dlouho po kupě nevydrží
12.08.2020 13:45aggu :
Ty obrázky jsou evidentně specialitka D48. U Třince bylo ŘSD taky kreativní.
12.08.2020 13:49Brzda :
Co je to za imbecilní článek? Na rádoby odborném webu bych toto tedy nečekal.
Ten „Tvořič dálnice“ je betonářský finišer.
„dalších pár metrů protihlukových stěn“ – stěny jsou postaveny již cca čtvrt roku
„vybavených infantilními obrázky“ – tyto stěny jsou výtvorem české designerské firmy mmcité+, která za ně vyhrála cenu Red Dot Design Award i díky tomu, že jsou kromě modulárního designu vyrobeny z recyklovaných pneumatik. https://www.mmciteplus.com/cz/historie/
aggu :
Brzda: Ty noba digi stěny „jsou výtvorem“ nebo ty obrázky jsou „výtvorem“? Vše jde udělat vkusně a nevkusně.
12.08.2020 14:05Brzda :
aggu: Výtvorem jsou stěny s tím, že design je modulární a každý uživatel si jej může nakonfigurovat podle sebe. Kdo navrhoval obrázky na D48 nevím, určitě se to dá dohledat. Každopádně mi infantilní nepřijdou. Oživují monotónní stěnu a jsou odkazem na blízké okolí. Tady například Tatry s odkazem na blízkou Kopřivnici, na úseku u Třince jsou kopce a ovce odkazující na Beskydy atd….
aggu :
Brzda: Přesně tak – každý uživatel si jej může nakonfigurovat podle sebe. Zajímalo by mě (teda spíš jen trochu), kdo – pravděpodobně ŘSD nebo dodavatel pro ŘSD, je ten kreativec. Pokud je to skupina dětí z místní MŠ, tak se omlouvám, to bych naopak podporoval ;)
12.08.2020 14:30Crazym :
Brzda: Hele a jaký to má vliv na kvašení okurek? :DD Víš co pane dokonalý, ignoruj ten rádoby odborný web a běž si pokecat na Novinky, tam ocení Tvůj přehled :-)
chytrak :
…a někteří místní občas hulí trávu.
12.08.2020 17:26jeremiketola :
Brzda: Diky Vam se clovek aspon neco dozvedel, o ostanim (krome fotek) v tomto prispevku se to rict neda.
Martin [msstavby.cz] :
Brzda: Jop, část redakce se bohužel rozšoupla…
12.08.2020 20:38MM :
Nikdy jsem nechápal ten nápad s gabiony. Je to drahé a za mě i nebezpečné. Viděl jsem to teď na opravované D1 a podle všeho do této stěny nabouralo auto. Ty dráty ohrožovali účastníky provozu. Evidentně to tam již nějakou dobu bylo. Kolik musí stát taková oprava po bouračce, kolik času to zabere. Opravdu nechápu smysl. Do parku nebo na plot to pochopím, ale jako opěrku na dálnici. Nesmysl.
12.08.2020 20:43acdlcia [msstavby.cz] :
Brzda: Tohle není žádný rádoby. Martin je stavař tak může sofistikovaně popsat spoustu věcí. Já jsem elektrotechnik a popisuju co vidím co se mi líbí a co se mi nelíbí. Samozřejmě vím jak se ten stroj jmenuje ale není třeba to tak žrát prostě tvoří dálnici. Ty protihlukové stěny jsou opravdu ostudné nikde ve světě jsem nic tak hrozného kolem cest neviděl a jestli za to někdo získal nějakou cenu tak je to ještě ostudnější (no a jestli někdo takovou cenu udělil tak je vlastně nejostudnější). A že tam ty stěny stojí už dlouho a my tu nemáme fotky dříve je vaše vina – já tam nejezdím tak proč jste je nevyfotil a neposlal nám fotky – stěžovat si je přece lepší.
12.08.2020 21:19acdlcia [msstavby.cz] :
Brzda: Nevím sice kdo jste ale očividně máte vysoko postavené známé. Právě jsem přišel o práva na tomto webu takže moje neodborné komentáře už vás nebudou pohoršovat.
12.08.2020 22:37Brzda :
acdlcia [msstavby.cz]: Omlouvám se, ale pravděpodobně jste byl příliš dlouho na slunci. Dejte si studený obklad, možná to pomůže.
Red Dot je jedna z nejznámějších designérských cen, uděluje ji odborná porota a elektrotechnik, který popisuje co se mu líbí na to naštěstí nemá vliv (bez urážky, já jsem taky elektrotechnik).
Brzda :
MM: Souhlas, já ty gabiony taky nechápu. Nedokážu zhodnotit, zda je cena výstavby nižší než u betonové stěny, údržba bude ale určitě dražší a životnost nižší. Tu poškozenou stěnu na D1 jsem viděl taky. K tomu rozsypaná stěna na I/11 a moje důvěra v tento systém klesá k nule. Zajímalo by mne, za jak dlouho prorezaví za drátěná konstrukce např. někde na Vysočině. Přitom i betonová stěna se dá udělat vcelku pěkná…..
13.08.2020 07:15Jája :
A jak dlouho pak vydrží ta cesta?
13.08.2020 08:10Předevčírem jsme jeli po dlouho očekávaném posledním úseku prodloužené Rudné.
Dilatace na mostech s hrby jasně ohraničenými šmouhami od gum od aut a zábradlí na gabionové stěně ve směru na Ostravu bylo divně roztančené.
Kne :
Jája: Gabionová stěna ve směru na Ostravu se rozjela po těch intenzivních deštích, tuším někdy v červnu? (třeba si někdo pamatuje přesněji) – důvod proč to nahoře nad stěnou ujelo nevím, nicméně jak je vidět, oprava asi není jednoduchá, když se do toho ještě nepustili. Případně jde o chybu návrhu nebo provedení a tak budeme kolem rozbité stěny jezdit, dokud se nezjistí, kdo za to může a kdo to má zaplatit…, takže dlouho.
13.08.2020 08:31aggu :
Brzda: Gabiony nechápete, nedokáže zhodnotit, ale na internety píšete hejty. Nejste sám, ale…
13.08.2020 11:49PS: Gabionová drátěná konstrukce jen tak „neprorezaví“, protože dráty, které tvoří koš, jsou pozinkované. A oproti tuhým betonovým konstrukcím mají kromě ceny i další výhody, mj. v tom, že „prostě nejsou tuhé“. V tomto konkrétním případě se zjevně řeší reakce gabionu na extrémní saturaci zeminy nad gabionem. Gabion snese hodně, a je to jeho výhoda, ale ne všechno ;) Mohla být chyba v návrhu, ale mohla nastat i nepředvídatelná situace, třeba se nad gabionem soustředil povrchový odtok vody. Stačí jedna hlubší brázda….
Vyřeší se to a opraví se to.
MM :
aggu: Nejde o to, že neprorezaví. Jde o ty opravy a následky při nehodách. Pokud najede kamion do betonové stěny tak se v podstatě nic neděje. Pokud do gabionu, je vymalováno. Oprava není opravdu jednoduchá. Gabionová stěna byla použita také na silnici I/11 z Opavy na Ostravu a také se zbortila. Tam byla chyba v projektu, neřešil dostatečně odvodnění. Nebyla to chyba zhotovitele, ale projektanta. Mimochodem ani ti zhotovitelé to nechtějí dělat, ale když je to v projektu od ŘSD tak přes to nejede vlak. Všichni děláme chyby, to se stává, ale mělo by se dbát na to, aby řešení bylo trvanlivé. Je zajímavé, že jsem nic podobného neviděl když vyjedu z ČR. To jsou Chorvati, Poláci nebo Rakušani pitomci?
13.08.2020 12:01Rdm :
MM: „Pokud najede kamion do betonové stěny tak se v podstatě nic neděje. Pokud do gabionu, je vymalováno.“
Když to napíšete takhle, tak to ve mě vyvolává pocit, že ten gabion je lepší, protože má řidič při nárazu větší šanci na přežití, než v případě betonu…
13.08.2020 12:11MM :
Rdm: Nebylo by lepší vystlat dálnice polštáři? Oni to asi opravdu na celém světě dělají špatně, jen my jsme nejchytřejší. Možná je to vysvětlení proč je tady tolik věcí na pytel…
13.08.2020 12:16aggu :
MM:
Pána Brzdu ona koroze zajímala…
„Pokud najede kamion do betonové stěny tak se v podstatě nic neděje“
Po pravdě, moc té větě nerozumím ;) Děje se hodně, tomu kamionu i staticky té stěně. Naštěstí k tomu v podstatě nedochází, protože stěny jsou, z logiky věci, většinou paralelní k cestě, kryté svodidly. Problém může nastat u pilířů mostů, ty ale zase nejsou z gabionů…
Oprava pár košů porušeného gabionu je cenově/časově úplně jinde než oprava (nedilatované) betonové konstrukce.
Gabionová konstrukce na I/11 je úplně jiný případ.
Ohledně projektu a zhotovitele máte pravdu jen zčásti. Když jdete do soutěže, je vaší povinností se seznámit s projektem. Pokud s něčím nesouhlasíte, vznesete v rámci výběrového řízení dotazy na zadavatele a ten je obratem přepošle projektantovi. Tím, že podáte nabídku, vše akceptujete. Pokud to dělat nechcete, nepodáváte nabídku.
Tím neříkám, že nemůžete zvolit i jiný, divočejší postup dle vašeho gusta a odvahy ;)
Ohledně gabionů, můžete si počíst na webu jednoho z leadrů na trhu:
13.08.2020 12:57https://www.maccaferri.com/top-5-reasons-why-you-should-use-gabions-instead-of-concrete/
Rdm :
MM: to nikde netvrdím, ale pokud existuje varianta, která vede ke snížení možných ztrát na životech, tak proč se jí vyhýbat? Proč myslíte, že se to ve světě nepoužívá? Protože jste na to ještě nikde nenarazil? Tohle je myslím to samé ne https://goo.gl/maps/ukZroxJNsiu7BhkU9?
13.08.2020 13:20MM :
Rdm: To co jsem viděl na D1 je gabionová stěna hned vedle připojovacího pruhu. Dávají to i vedle odstavného pruhu. Nikde nejsou žádná svodidla. Pouze a čistě gabion. To je to co mi vadí. Ten obrázek co jste poslal jasně ukazuje, že gabion je opět oddělen betonovou zábranou. Proč asi? To o čem mluvím je na nově opravované D1. Problém je, že pokud je havárie tak z toho betonu jaksi nic neupadne a neohrozí to další účastníky. Gabion se normálně utrhne a ty dráty trčí ven. Kdybych to neviděl na D1, tak to nepíšu. Cokoli co není v tomto směru odolné, nemá na dálnici podle mého co dělat. Takovému motorkáři to při pádu utrhne nohu nebo rozpárá auto. O nutné opravě, která opět omezí dopravu se nemusíme bavit.
Tak je to, ale ze vším. V Německu nebo i Polsku na moderních stadionech toalety spartánské, pouhý beton a koryto. U nás obklady atd. Proč? Na údržbu horší, není to proti vandalům, pak nejsou peníze tak se to neopravuje. V Německu takové věci fungují a v podstatě to ušetří na výstavbě a u nás si jdeme zase vlastní (slepou) uličkou…
13.08.2020 16:45