Na mapy.cz mi ulici v průmyslové zóně ukazuje jako K Zyfu.
03.10.2018 12:28
20
acdlcia [msstavby.cz] :
davidb: K Zyfu se nazývá pouze ulice po kruhový objezd. Stezka bude vedena i po této ulici až k ulici Na Rovince. Stačí kliknout na odkaz pod článkem a tam se to dozvíte.
03.10.2018 18:08
00
davidb :
Aha, myslel jsem, že cyklostezka už je na celé Na Rovince.
Dík za vysvětlení
03.10.2018 19:29
00
Martin z Ostravy :
A s využítím tělesa nikdy nedokončené dráhy Moravská Ostrava – Brušperk by se to dalo dotáhnout z kruháče v prům.zóně až do Hrabové a přímo navázat na cyklostezku na DomovskéxPoplužní. Aspoň by to těleso a podjezd pod Místeckou k nečemu bylo. Divím se, že ho nevyužili už pro napojení Nové Bělé na Hrabovou.
03.10.2018 22:05
20
davidb :
Martin z Ostravy:
Ten pás zeleně- https://mapy.cz/s/36xEX je potencionální těleso dráhy?
To jsem nevěděl, myslel jsem, že je to nějaký potok.
Ale když se dívám na ukončení v Hrabové, tak je to nepřirozený oblouk končící přímo v křižovatce.
04.10.2018 07:36
00
Martin z Ostravy :
Ano, ta zeleň je těleso, v Nové Bělé na náspu, který pozvolná klesá pod Místeckou, kde je podjezd s podjezdnou výškou 8m.
Celá ulice Domovská je původně ta trať, ještě do roku cca 75 tam jezdila tramvaj, konečnou měla u křížení ulic Domovská a Božetěchova, dnes jsou tam RD a kurty.
Až do Nové Bělé byly koleje a trakční vedení, dokončená část tratě končila nadjezdem nad místní komunikací (stojí dodnes i s původním zábradlím) a mostem přes ulici Mitrovická, dál už stavba nepokračovala, most přes ulici Mitrovickou byl snesen, kdy to nevím, předpokládám, že hned v 80. letech. Sloupy trakčního vedení byly odstraněny až v 90.letech, patky jsou tam dodnes.
Tady je trasa https://mapy.cz/s/36zcz. Trať se rušila kvůli výstavbě Místecké ulice a tramvajové trati na Dr.Martínka (malé metro), a taky proto, že více byly v kurzu autobusy.
Brušperk o trať celou dobu bojoval, ale marně. Zbyla v něm jen ulice Dráhy.
04.10.2018 09:50
40
MonikaV. :
Martin z Ostravy:
Díky. Vím že tady tudy někde vedla trať, která měla vést až do Brušperku, ale až takhle dopodrobna jsem to netušila…
04.10.2018 09:58
00
davidb :
Martin z Ostravy:
Pěkné. O pilíři na Mitrovické vím, o trati do Hrabové taky.
Ale to mezi jsem nevěděl.
Zajímavé pro cyklostezku ideální.
04.10.2018 11:51
00
via :
Co se týká těch možných cyklostezek po bývalých železničních tratích, tak těch by mohlo být více, než je tahle z Hrabové. V Nové Vsi od Plzeňské po novoveskou lávku, asi tak kilometr. V budoucnu by měla vést cyklostezka z Vítkovic podél Plzeňské na Hulváky s odbočkou na Novou ves, tak by město mohlo pouvažovat i o téhle trase.
Ale nejzajímavější projekt by byla stezka po zrušené trati ze Šumbarku přes Petřvald do Michálkovic, nějakých 10 km. Jenže dnešní realita je taková, že si každá obec staví svoje ministezky na odvedení cyklistů ze silnic, naopak na pořádné regionální souvislé trasy se úplně rezignovalo. Ani jediná dlouhá stezka v kraji kolem Ostravice není po letech hotová.
V Polsku teď makají na Železné cyklotrase, která povede hned za Karvinou, souvislá délka přes 15 km a právě vede po zrušené železnici. Jenže z Ostravy se tam ani nedá normálně dostat.
04.10.2018 13:11
30
via :
Hotovo, průjezdné. Stezka je fajn, je to úplně nová cesta, takže konečně taky něco víc než předělaný chodník na cyklochodník. Kvalita provedení je nicmoc, na většině délky se ve zvlněném asfaltu nalézají mikrovýmoly, takže zadní kolo trochu tříská. Součástí je i mostek se zábradlím, kterým by se dala vyrážet hradní brána na Hukvaldech. Hodnotím 70%.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
davidb :
Na mapy.cz mi ulici v průmyslové zóně ukazuje jako K Zyfu.
03.10.2018 12:28acdlcia [msstavby.cz] :
davidb: K Zyfu se nazývá pouze ulice po kruhový objezd. Stezka bude vedena i po této ulici až k ulici Na Rovince. Stačí kliknout na odkaz pod článkem a tam se to dozvíte.
03.10.2018 18:08davidb :
Aha, myslel jsem, že cyklostezka už je na celé Na Rovince.
03.10.2018 19:29Dík za vysvětlení
Martin z Ostravy :
A s využítím tělesa nikdy nedokončené dráhy Moravská Ostrava – Brušperk by se to dalo dotáhnout z kruháče v prům.zóně až do Hrabové a přímo navázat na cyklostezku na DomovskéxPoplužní. Aspoň by to těleso a podjezd pod Místeckou k nečemu bylo. Divím se, že ho nevyužili už pro napojení Nové Bělé na Hrabovou.
03.10.2018 22:05davidb :
Martin z Ostravy:
04.10.2018 07:36Ten pás zeleně- https://mapy.cz/s/36xEX je potencionální těleso dráhy?
To jsem nevěděl, myslel jsem, že je to nějaký potok.
Ale když se dívám na ukončení v Hrabové, tak je to nepřirozený oblouk končící přímo v křižovatce.
Martin z Ostravy :
Ano, ta zeleň je těleso, v Nové Bělé na náspu, který pozvolná klesá pod Místeckou, kde je podjezd s podjezdnou výškou 8m.
04.10.2018 09:50Celá ulice Domovská je původně ta trať, ještě do roku cca 75 tam jezdila tramvaj, konečnou měla u křížení ulic Domovská a Božetěchova, dnes jsou tam RD a kurty.
Až do Nové Bělé byly koleje a trakční vedení, dokončená část tratě končila nadjezdem nad místní komunikací (stojí dodnes i s původním zábradlím) a mostem přes ulici Mitrovická, dál už stavba nepokračovala, most přes ulici Mitrovickou byl snesen, kdy to nevím, předpokládám, že hned v 80. letech. Sloupy trakčního vedení byly odstraněny až v 90.letech, patky jsou tam dodnes.
Tady je trasa https://mapy.cz/s/36zcz. Trať se rušila kvůli výstavbě Místecké ulice a tramvajové trati na Dr.Martínka (malé metro), a taky proto, že více byly v kurzu autobusy.
Brušperk o trať celou dobu bojoval, ale marně. Zbyla v něm jen ulice Dráhy.
MonikaV. :
Martin z Ostravy:
04.10.2018 09:58Díky. Vím že tady tudy někde vedla trať, která měla vést až do Brušperku, ale až takhle dopodrobna jsem to netušila…
davidb :
Martin z Ostravy:
04.10.2018 11:51Pěkné. O pilíři na Mitrovické vím, o trati do Hrabové taky.
Ale to mezi jsem nevěděl.
Zajímavé pro cyklostezku ideální.
via :
Co se týká těch možných cyklostezek po bývalých železničních tratích, tak těch by mohlo být více, než je tahle z Hrabové. V Nové Vsi od Plzeňské po novoveskou lávku, asi tak kilometr. V budoucnu by měla vést cyklostezka z Vítkovic podél Plzeňské na Hulváky s odbočkou na Novou ves, tak by město mohlo pouvažovat i o téhle trase.
04.10.2018 13:11Ale nejzajímavější projekt by byla stezka po zrušené trati ze Šumbarku přes Petřvald do Michálkovic, nějakých 10 km. Jenže dnešní realita je taková, že si každá obec staví svoje ministezky na odvedení cyklistů ze silnic, naopak na pořádné regionální souvislé trasy se úplně rezignovalo. Ani jediná dlouhá stezka v kraji kolem Ostravice není po letech hotová.
V Polsku teď makají na Železné cyklotrase, která povede hned za Karvinou, souvislá délka přes 15 km a právě vede po zrušené železnici. Jenže z Ostravy se tam ani nedá normálně dostat.
via :
Hotovo, průjezdné. Stezka je fajn, je to úplně nová cesta, takže konečně taky něco víc než předělaný chodník na cyklochodník. Kvalita provedení je nicmoc, na většině délky se ve zvlněném asfaltu nalézají mikrovýmoly, takže zadní kolo trochu tříská. Součástí je i mostek se zábradlím, kterým by se dala vyrážet hradní brána na Hukvaldech. Hodnotím 70%.
04.11.2018 15:25