I tato stavba byla v loňském roce dokončena. Nepřehlédnutelné je zvláště nové zábradlí.
Cyklostezka KÚ – nám. Republiky
acdlcia [msstavby.cz] | 6.1.2016 | OSTRAVA | #28. října, #centrum, #cyklostezka | 31 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
thvari :
Na poslední fotce jsou tam ta zábradlí proto, aby mohla efektivně bránit v nástupu a výstupu ze zaparkovaných osobních motorových vozidel?
06.01.2016 13:06Ričí :
Jak to, že to zábradlí na poslední fotce není souvislé? Já bych všechny ty lidi ve městech zakázal. Projistotu.
06.01.2016 13:27Lukáš :
Zábradlí je asi děláno pro firmy co existují v těch domech protože si asi na ně mohou vyvěsit reklamu. Jiný důvod nevidím, nebo spíš někdo na radnici má asi kamaráda na výrobu zábradlí. Protože je to zbytečné neúčelné a jsou to zase zbytečně vyhozené naše peníze.
06.01.2016 13:34Lukáš :
Navíc, může mi někdo vysvětlit proč je ten chodník s cyklostezkou tak široký? To tam denně korzuje tisíce lidí? Sranda je, že u zastávky krajský úřad, kde bych větší koncentraci lidí pochopil, se ten chodník zužuje a ještě tam postavili ty betonové květináče, které se jak známo v Praze neosvědčily.
06.01.2016 13:40koudy :
Lukáš: Kdyby je postavili mezi cyklostezeku a chodník tak by i nějaký smysl měly.
06.01.2016 14:29jirka :
je to fajn rekonstrukce rozhodně hezčí než minule. par fotek z rekonstrukce ciklostezky http://bagrista2.rajce.idnes.cz/cyklostezka_kd._nam.republiky/.
06.01.2016 15:57Adam :
Jednoduše a funkčně: chodník zúžit na normální šířku, silnici rozšířit o metr. Cyklostezka rázem netřeba (ne že by teď byla nějak zásadně nutná) a ještě zbyde hromada místa na nějaké „zklidňující“ a „humanizační“ vyfikundace, aby „umělci“ neměli špatně spaní kvůli „rušivým prvkům“.
Před tou „rekonstrukcí“ to bývalo pro cyklistu jedno z nejrychlejších a nejplynulejších míst na trase z Mariánských hor do centra. Nejdřív semafory a retardaní prvky, teď taková blbá cyklostezka. Město se zoufale brání tomu, aby cyklisté jezdili na kole.
06.01.2016 22:07Adam :
Ričí: thvari: Odpověděli jste si navzájem. Je přerušované proto, aby se dalo vystoupit z parkovacího stání a jít na chodník.
06.01.2016 22:11Pavel :
Adam: proč je přerušované tedy chápu, ale k čemu je přerušované zábradlí mi poněkud uniká, buď brání pohybu osob (pak je nepřerušované), nebo nemůže kvůli parkujícím vozidlům být celistvé a pak je zbytečné, protože ničemu nebrání a pochopit, že za obrubníkem začíná vozovka lze i bez přerušovaného zábradlí.
Ales :
Nesmyslne hnusne zabradli a ty kvetinace, ktere zabiraji pulku chodniku jsou taky super. To se zase povedlo. :/
07.01.2016 11:40skelet :
nemáte správné oko.. to je ona estetizace Ostravy, jak o ní mluvil Vltavský
07.01.2016 12:07thvari :
Tak už máme jasně dáno, že na přechodech pro chodce má přednost vždy chodec, ale na „přechodech pro kola“ auto?!
07.01.2016 12:46Lukáš :
thvari:
07.01.2016 15:11To je palčivá otázka, ono ten zákon je dosti mylně vyložen. Ono je lepší počkat těch pár sekund než auto projede nebo zastaví – fyzika se oklamat nedá a auto na místě nezastaví. Ono se potom dohadovat o tom kdo měl přednost když člověk leží v nemocnici nebo v horším případě na hřbitově je k ničemu. Vždycky si říkám srážka s autem nebo tramvají bolí.
thvari :
Lukáš: myslel jsem to spíš jako rýpnutí do naprosto nelogického rozvoje cyklostezek ve městě – počínaje pruhem na chodníku namísto skutečné cyklostezky, přes přejezdy cest (mimochodem v Holandsku má cyklista téměř vždy přednost před autem, a to dokonce i na kruhových objezdech apod.), až po chybějící místa, kde zaparkovat. Jak už jsme tu probírali v jiném vlákně, máme dost výborných cyklostezek „mimo ulice“, mezi městy, kolem řek, ale přímo ve městě jsou ty pseudostezky po chodnících fakt hrůza.
08.01.2016 01:32mJožka :
Možná, že si někteří z vás všimli, že o proti většinovému řešení v Ostravě je tentokrát prostor pro cyklisty veden na kraji přidruženého prostoru a chodci chodí blíž vozovce. Jedním z nevýhod tohoto řešení je, že projektant musí zajistit vodící linii pro osoby používající bílou hůl(přirozenou vodící linii tvoří většinou podezdívka plotu, pata domu či např. obrubník zvýšený o min 8 cm). V tomto případ nešlo z důvodu šířkových v celé délce použít dlažbu s drážkami pro vedení bílé hole, takže projektant navrhl a bylo mu schváleno použití zábradlí s dolní vodicí tyčí ve výšce 10 – 25 cm (stejně jako mají nové stojany na kola ;) ). A protože v úseku naproti Domu kultury by červenobílé zábradlí nevypadalo dobře :) navrhl projektant betonové květináče s nízkou zelení.
08.01.2016 17:43Vzdálenosti květináčů a jednotlivých zábradlí jsou do 8 metrů, protože norma pro místní komunikace umožňuje vodící linii přerušit max na 8 m (na tu vzdálenost je asi nevidomý udržet směr, to nevím). Dalším smyslem přerušení zábradlí je, jak už bylo zmíněno, aby se lidé ze zaparkovaných vozidel dostali na chodník.
Návrh na vedení vyhrazeného jízdního pruhu ve vozovce je fajn a mi osobně by vyhovoval více, ale stezky využívají i rodiny s dětmi nebo obecně cyklisté, kteří se jezdit s motorovými vozidly ve vozovce bojí a jezdí buď po stezkách nebo chodnících.
Adam :
mJožka: Budu se opakovat, ale pokud se někdo bojí na kole jet po silnici, je automaticky nebezpečný sobě i okolí, ať už jede kudykoliv. Je nebezpečný na chodníku, na cyklostezce i na silnici.
09.01.2016 12:44Martin [msstavby.cz] :
mJožka: Já nevím, ale všude po čr a světě je vozovka pro auta, hned na to chodník pro chodce a pak domy, pozemky… Jsem nikde, ani v Ostravě, neviděl chodník u vozovky v takové stupidní ohrádce.
09.01.2016 13:12mJožka :
Adam: Bez urážky, někdy bych si přál takové černobílé vidění světa.
11.01.2016 06:09mJožka :
martin [msstavby.cz]: Jak jsem psal v prvním příspěvku, toto řešení je v Ostravě menšinové, ale například podobně to můžete vidět na nové stezce podél ul. Závodní. Zde část vodící linie pro nevidomé chodce je tvořena žlábkovou dlažbou http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2015/10/cyklo-stadion-11.jpg nebo zvýšeným obrubníkem http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2015/10/cyklo-stadion-7.jpg . V části je jako vodící linie využit varovný pás http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2015/10/cyklo-stadion-6.jpg oddělující část pro chodce a část pro cyklisty, což je dle mého názoru proti zásadám vedení nevidomých, ale třeba to nějaké vysvětlení má.
11.01.2016 06:19Lukáš :
mJožka: Proč to tedy i zde nešlo vyřešit formou žlábkové dlažby? Proč je místo toho použita hromada „estetického“ zábradlí a květináčů? Ty květináče navíc – jak už tady někdo psal – ubírají dost prostoru, takže hlavně v zůžených místech máme kandidáta na další úsek se zvýšeným pohybem chodců v cyklostezce.
11.01.2016 09:27Adam :
mJožka: Černobílé? Takže respektovat fakta je černobílé vidění světa, hm. Ale zjevně jenom pokud vy máte jiný názor. Podle mě je ignorovat fakta idiocie.
11.01.2016 17:31Martin [msstavby.cz] :
Adam: Promin, ale zrovna ty jsi nekdy hodne mimo fakta“Tak se tam nastěhujte, vy umělci. Můžete si tam všichni bydlet spolu. Vás deset. Ostatní chtějí bydlet na normálním místě.“
11.01.2016 22:28Adam :
martin [msstavby.cz]: A jaká fakta jsem to pominul? Vaši imaginární představu, že existuje přetlak poptávky o byty v centru Ostravy? Prosím seznam všech vašich bludů, abych příště mohl vyhovět vaší subjektivní představě a ignorovat objektivní realitu.
11.01.2016 22:59mJožka :
Adam: Z Vašeho sobotního komentáře jsem pochopil, že rozdělujete cyklisty na ty, co se nebojí jezdit i po silnici a ty co jsou nebezpeční úplně všude a všem. Nevím, jak ostatním, ale mě to přijde jako černobílé vidění světa.
12.01.2016 06:16Ignorovat fakta je opravdu slabomyslné, v tom s Vámi souhlasím. Nicméně rád bych viděl Vaše ověřené údaje, pravdivé poznatky o nebezpečnosti pro sebe a okolí u cyklistů, kteří se bojí jet po silnici, protože se obávám, že se spíše než o faktech mluvíte o svých zkušenostech a pocitech.
mJožka :
Lukáš: Podle metodiky SONS (Sjednocená organizace nevidomých a slabozrakých České republiky) musí být od žlábkové dlažby na každou stranu volný prostor 0,8 až 1,0 m. V jednotlivých případech po konzultaci se SONS může rozhodnout, že volný prostor bude jen na jedné straně.
12.01.2016 06:31U stavby a jejího schvalování jsem nebyl, ale co mi odpověděl projektant, tak na řešení pomocí žlábkové dlažby tam nebyl prostor, nebo alespoň nebyl v celé délce stavby. Na výsledném řešení a podobě stavby se kromě stavebního úřadu a projektanta podílí také dopravní policie, zástupce SONS (popř. TYFLOSERVIS), obvod jako správce stezky pro chodce a cyklisty, silniční správní úřad. Takže předpokládám, že výsledek je místně a časově nejlepší vzešlý z diskuze, kterou výše zmínění a další nad projektem/stavbou vedli. To, že se to nepovede a výsledná podoba může být nehezká či rovnou špatná, je také možnost a teď je jen na uživatelích, občanech, veřejně činných architektech, atd., aby to zmíněným institucím dali vědět a příště se to udělalo lépe či úplně jinak.
balde :
zpátky k cyklostezce, stálo byza to zdokumentovat novou upravu cyklostezky v Porubě ulice Francouzká za mě velmi povedené plus došlo k velmi kvalitnímu zpřehlednění křížení Francouzské z Polskou a úprava v okoli křížení Francouzské s ulicí Nad Porubkou
12.01.2016 09:25Martin [msstavby.cz] :
Adam: Imaginární představa vychází z poptávky kupujících, či pronájmů.
Když používáš cizí a inteligentní slova, neznamená, že tvé věty nesou nějakou smysluplnou informaci. Když není po tvém, je hned zle a začneš ostatní urážet :“vy umělci“ atp. Kolik z lidé, které se k tomu vyjádřilo jsou umělci? Opravdu jsi objektivní? Možná ve své hlavě.
12.01.2016 09:52skelet :
balde: úprava Francouzská/Polská .. no nevím jestli něco zpřehlednila. Spíše zpomalila možné opustění křižovatky z Francouzské na Polské. Plus dost výrazně zkomplikovala odbočování autobusů v témže směru. Za mě zbytečně vyhozené peníze.
12.01.2016 10:27Adam :
mJožka: To je totéž, jako když se někteří řidiči bojí jet na dálnici, protože musí jet 130. To automaticky značí neschopného řidiče, a neschopnost automaticky značí nebezpčenost. Naprosto přesná paralela toho, když se cyklista bojí jet po silnici.
12.01.2016 15:08acdlcia [msstavby.cz] :
mJožka: Pokud má žlábková dlažba navádět slepce tak v tomto případě http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2015/12/kotase-2.jpg je navede tak akorát do boku čekárny. Je to tak podle SONS správně?
12.01.2016 20:35mJožka :
acdlcia [msstavby.cz]: Znám to jenom teoreticky, ale předpokládám, že nevidomí při první cestě (či po rekonstrukci naučené cesty) půjde s vidícím člověkem, který mu řekne, že žlábková dlažba končí na boku přístřešku (zarážka pro hůl má být ve výšce 10-25 cm, což výplň boku přístřešku splňuje). Pak mu řekne, že na délku přístřešku je vodící linie přerušena (nevidomí je prý schopný udržet přímý směr bez vodící linie na délku až 12 m). Nu a u druhého boku žlábková dlažba zase začíná a vede nevidomého dále k konci zastávky a místu pro přecházení tramvajové tratě.
14.01.2016 06:39Je to ale pouze můj odhad. Pokud Vás to zajímá více, obrať se na pana Winklera (winkler@tyflocentrum-ova.cz), s kterým se podobné věci v Ostravě konzultují.