Cyklostezka – Hornické muzeum – lávka přes Ostravici
Martin [msstavby.cz] | 8.10.2012 | OSTRAVA | #cyklostezka, #landek, #odra, #ostravice, #přívoz | 18 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Ignac :
super už nebudu muset jezdit pod mostem nebo utikat s kolem pres dalnici
09.10.2012 09:25Michal :
Někdo holt jezdí pod mostem nebo utíká s kolem přes dálnici, jiný dojede v pohodě od Hornického muzea do Koblova, stočí to z Výklopné na Koblovskou, přejede přes Odru a nad dálnicí a v klidu se vrací proti toku Ostravice třeba zpět do centra.
09.10.2012 11:00Crazym :
Procházím si jednotlivé čísla parcel v katastru a nějak mi to nesedí. Nemáte někdo podrobnější info o trase té stezky a poloze mostu? Jezdím tam často z centra po levém břehu Ostravice a podjíždím dálnici těsně před soutokem s Odrou a pokračuji po pravém břehu Odry proti proudu k mostu na Petřkovice. Vždycky jsem si říkal, že od konce Komenského sadu by stačilo pár drobných úprav a bylo by to sjízdné i pro malé děti. Tak jsem zvědavý jak to myslej, na polohu toho přemostění a hlavně co zas chystaj za megalomanskou „akci asfalt“ když tam už staré obslužné komunikace jsou.
09.10.2012 17:55via :
Jsem asi zabedněný, ale nechápu to. Můžete podle popisu nakreslit plánek? :)
09.10.2012 19:32Hlavně nechápu tu lávku přes Ostravici – proč? Je tam Koblovský most, kde se dá v klidu jet po chodníku do Hrušova až ke křižovatce u pošty, potom zatočit a) na cigoše b) přes parkoviště na lesík a louku. Dál se jede po rozbité betonce až na Muglinovskou. Tam by to opravu chtělo.
Hynek [msstavby.cz] :
+clanek „Landecká cyklostezka: od září konečně opět v provozu?“ na denik.cz: http://goo.gl/PJVU6k
10.07.2014 11:40Crazym :
Landecká cyklostezka je v provozu a přináší spoustu zábavných momentů jako alibistické cedule a protože jsme světoví, tak dvojjazyčné: http://www.imagehosting.cz/?v=p2222193.jpg K tomu jako turistickou atrakci přidává předpokládám světově ojedinělou opěrnou betonovou zeď za zdí se kterou naše betonová lobby určitě nemá nic společného :-) http://www.imagehosting.cz/?v=p2222195.jpg A jako jednu ze spoustu funkcí plní i sociální a výchovnou funkci pro naše nepřízpůsobivé občany které vyloženě nutí k pracovní aktivitě a zvedá jim jejich životní úrověň :DDD Zde: http://www.imagehosting.cz/?v=p2222198.jpg původní stav spojovacích prvků už z části připravený k demontáži. Zde: http://www.imagehosting.cz/?v=p2222199.jpg státem připravené prvky z kvalitní oceli :-) A zde: http://www.imagehosting.cz/?v=p2222202.jpg po činnosti našich nepřízpůsobivých a ten jeden plát oceli zůstal na místě jen proto, že nejde přes beton sundat :-) A zde výsledek http://www.imagehosting.cz/?v=p2222204.jpg v podstatě 90% spojovacích prvků už tam není a přitom by stačilo po montáži pár bodových svarů aby bez rozbrušovačky nešlo šrouby povolit. Takhle naservírované ocelové prvky považuji v podstatě za sociální činnost a vůbec se nedivím, že naši magneti neodolali :D
22.02.2015 19:13Tak jsem zvědavý kdy to zase soudruzi na patřičných místech začnou řešit, stezku zse na rok zavřou a pošlou tam MP vybírat nějaké drobné :-)
Crazym :
Tak než se objeví komentář který „čeká na schválení“ a abych jen nekritizoval, tak jedno pochvalné foto http://www.imagehosting.cz/?v=p2222188.jpg Na nábřeží na Slezské mezi Sýkorákem a mostem na Gagariňák je už vše hotovo a uklizeno a dokonce jsem tam objevil stojany na kolo, které mi nic nepoškodí na biku, sice jsem si jich z cyklostezky skoro nevšiml ale bylo to příjemné překvapení :-)
22.02.2015 19:28Rýša :
Crazym: Tak to teda zírám. Myslím ty fotky z 19:13. Dokud nebudou přísnější tresty za krádeže a hlavně dokud tu bude pozitivní diskriminace a dokud budou nehorázné dávky a stát jim bude proplácet od taxi až po léky o nájmu ani nemluvě, tak to bude jen horší a horší. A nejen v Ostravě a okolí. Je jich ví a víc a dovolují si víc a víc. A my všichni ustupujeme….
22.02.2015 19:57Crazym :
Rýša: Mě spíš vadí, že lidé kteří toto budují jsou nepoučitelní, existuje přece spousty příkladů jak dopadly kovové prvky bez řádného zabezpečení. A přitom by stačilo jen používat selský rozum :-(
22.02.2015 20:55Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: na ty stojany jsem koukal a presne me zajimalo, jestli to uz je v poradku. to je takovy minimal, ze jsem pochyboval. k dokonalosti tomu chybi jeste sjezd z te stezky
a jak vidim tu upozornovaci ceduli vyse, tak nevim sice proc, ale cizinci slizli 11 vykricniku, na cecha staci zrejme pouhych 8 :))
23.02.2015 00:49mJožka :
Crazym: Pár poznámek k Vašim komentářům.
23.02.2015 07:16Cyklistická stezka byla stavěna z dotací EU, které mj. vyžadují určitou dobu udržitelnosti. Než by se vyřešilo, kdo udělal chybu, že na stezku napadaly kameny, kdo je zodpovědný, že to riziko neřešil už ve fázi projektu, než by se vymyslelo, jak se svah bude stabilizovat, kdo to zaplatí a kdo to dle výběrového řízení zrealizuje, volilo město řešení betonovými bloky. Ty jsou navíc atypické, aby se na stezku vešly, takže byl problém najít výrobce, který si na jednu zakázku nechá vyrobit formy. Nicméně se vše nakonec podařilo, bezpečnost je zajištěna a město nemusí miliony vracet.
Určitě bychom našli spoustu řešení, jak kovové prvky ochránit proti zlodějům. Na druhou stranu berte to, že jsou zde nějaké záruční doby, během kterých si nemůžete přijít a zasahovat do prvků výrobku. Navíc systém šroubů a matic je nastaven tak, aby se tlak případné nehody roznesl po určité délce bloků a došlo k minimálnímu posunutí bloků do stezky. A pokud je toto atypický případ, kdy nikdo neví, zda se kameny sesunou na jednom místě nebo v celém pásu, tak si nikdo (i když jako plátce daní Váš návrhu chápu) neriskne bloky k sobě napojit svarem natvrdo.
Ano, stojan je fajn. Ale jen pro případ, že na něm přijedete sám a sednete si vedle na lavičku. Ve chvíli, kdy budete mít na kole sedačku s dítětem nebo těžké brašny či nákup v košíku, začne vám stojan lámat ráfky. Navíc si ke stojanu neuzamknete rám kola bezpečnějším ocelovým zámkem tvaru „U“. Takže v případě, že si skočíte k řece nebo kamkoliv, kde na kolo neuvidíte, a rám zamknete lankovým zámkem, pokud by bylo k čemu (standardní oko již bylo zřejmě také ukradeno či preventivně vůbec nenamontováno http://www.mestsky-mobiliar-4city.cz/stojan-na-kola-beton-mm800038/, najdete po návratu jen ustřižený zámek. Pokud byste přeci jen využil ono stojanové kolo a ocelovým zámkem tvaru „U“, tak jak koukám na Váš bicykl a rychloupínače, tak byste u stojanu po návratu našel uzamčené jen kolo – přední kolo.
Řešení? Větší represe proti zlodějům kovů a možná víc kontrola sběren. Stojany používat ty, co si vybrali v anketě sami cyklisté http://www.msstavby.cz/ostrava-chce-stojany-pro-kola-17-02-2014/ a které se po vzoru cyklistických západoevropských zemí začaly v Ostravě montovat v druhé části loňského roku viz. vchod u pošty na ul. Poštovní nebo Komenského sady naproti Restauraci Dáma Pyková.
Hynek [msstavby.cz] :
mJožka: tak ono zrovna tady z toho mista na fotce se da k rece jen doslova „skocit“. ale napadlo me to same.
23.02.2015 09:01Crazym :
mJožka: Víceméně s Vámi souhlasím až na to, že pár bodových navářek nezmění vlastnosti zábran ale jen neumožní jednoduché vyšroubování matic bez vetší námahy.
23.02.2015 11:05Jo a takové kolo v ceně nejméně dvojnásobku průměrného platu se neopouští a zamknout do stojanu může normální člověk jen plečku do města. :-)
Stojany na kola na Poštovní radši bez komentáře, protože často vozím nevidomé a slabozraké :-(
Tomas T. :
mJožka: No nemohu s Vámi souhlasit v jedné věci a to jsou větší represe pro zloděje. Už nyní, jak se zpřísňuje výkup kovů, tak je to špatně. Ti lidé nic jiného než krást neumí, a pokud nebudou krást toto, tak začnou krást jiné věci. A bude více vykradených aut, vloupání do sklepů a pod. Už teď se to stane tak jednou do roka…. řešit to 3x častěji opravdu nechci. Takže represe určitě nechat tak jak to je nyní (čili tichý souhlas).
23.02.2015 11:27Rýša :
Tomas T.: Tak tohle snad nemyslíte vážně??? No, jestli jsou stejného smýšlení i naši zastupitelé, tak se nedivím, že to tu takhle vypadá!!!
23.02.2015 12:46mJožka :
Crazym: Asi máte pravdu, že bodová navářka nebude při sesuvu masivu pro masiv žádný problém. Nicméně už vidím výrobce či pojišťovnu, jak se o to v případě pojistné události bude opírat.
23.02.2015 19:53Pokud jde o stojany, tak nic proti Vašemu kolu. Nicméně já spíše fandím těm městským plečkám, jak říkáte, ty podle mě do Ostravy patří více a jsou její budoucností stejně jako v třeba v Amsterdamu :) a když už zmiňujete nevidomé a slabozraké, tak jsem velmi rád, že nové ostravské stojany mají (jako jedny z mála na trhu) zarážku pro slepeckou hůl a reflexní pásky právě pro slabozraké. Navíc podmínkou pro instalaci bylo, aby i s uzamčeným kolem bylo vše minimálně 1,5 m od vodící linie. Vše podle požadavků a po konzultaci s organizací TyfloCentrum, o.p.s. :)
mJožka :
Hynek [msstavby.cz]: bohužel lidé jsou nepoučitelní, takže tento typ stojanu sloužil svého času pro návštěvníky ÚMOb MOaP na Prokešově náměstí a loni si je objednal pro své hosty i Atlantik :(
23.02.2015 19:58Oasis :
+článek: „Zloději ničí ochranný val podél stezky na Landeku. Ukradli kovové spojky“ na ostrava.idnes.cz: http://goo.gl/e3WvMl
10.04.2015 09:59