Tyvoe a počítali projektanti s elektrifikací trati ne? 🙈 Nevím jaká trakce se teď na Ostravsku používá pro státní dráhy. Zřejmě střídavá. Proto bych zde byl lehce nervózní i z jevu nazvyajíc se el. mag. indukce. 🤐 O čůrání na troleje nemluvě. 😄🙈
23.01.2023 16:28
112
Nuny :
paul: Tu vlečku asi elektrifikovat nikdo nebude ne
?
23.01.2023 17:20
171
Hrdý Ostravak :
Jedním slovem : strašné!!! Ale na Ostravu dobré. A stačí to.
23.01.2023 18:08
515
davidb :
paul:
Mrkněte se na mapu, kde je nová lávka a kudy vede trať 323.
23.01.2023 18:09
41
Crazym :
Nuny: Co není může být, sice koleje do Hrabové už jsou dávno rozebrané ale stále je to jednou kolejí propojeno s nádražím Vítkovice a s průmyslovým areálem na Hulvákách kde jede mimo jiné i Škoda Vagónka, tak proč nemyslet trochu dopředu…
23.01.2023 18:14
32
Martin [msstavby.cz] :
Zrovna tímhle místem se dala propojit nádraží Vítkovice a Střed. Sice by se musely realizovat výhybky v tomhle místě https://mapy.cz/s/makomupece, ale to je drobnost. Potenciál tratí a vleček v aglomeraci je tak stále nevyužívaný.
23.01.2023 21:28
241
davidb :
To propojení jsme už tady řešili.
Dokážu si představit využití, až bude postavena zastávka Zábřeh. V okolí Vítkovického nádraží bydlí málo lidí a pro většinu je výhodnější tramvaj.
23.01.2023 21:32
90
Martin [msstavby.cz] :
davidb: Dívejme se na to z většího nadhledu, než jen v rámci Ostravy. Takhle by se dala přímo propojit Opava a okolí (Jesenicko) s centrem Ostravy.
23.01.2023 21:43
120
S200 :
Martin [msstavby.cz]: Opava už s centrem Ostravy propojena přímými vlaky je, celkem často toho využívám.
23.01.2023 23:57
91
Alan :
S200 :
Ranním vlakem do Ostravy jezdím dlouhá léta
V zimě, v létě, v každým počasí.
Postávám na druhém nástupišti,
Než si to ten courák přihasí.
Jen rozespalý průvodčí
A pár chlápků se sny na očích,
Na aktovce začnou karty hrát.
Za oknem kraj ujíždí
Tím svým tempem hlemýždím
Kolem polí a pasoucích se stád.
Koukám, jak celá země vstává
A připadám si, jak ztracený syn,
Já ten obraz dál v srdci přechovávám,
Nežli noc na celý kraj položí svůj stín.
To jsem já tvůj znovu nalezený syn.
24.01.2023 04:57
22
davidb :
Martin [msstavby.cz]:
Myslíte, že by to přes Vítkovice bylo rychlejší než přes hlavák? To pochybuju. Nebo by to vyšlo nastejno.
Teď (jen čas jízdy):
Třebovice-Střed přes hl.: 3+12=15 min. ubude zastávka Mar. hory
Třeb-Vítkovice: 3+7=10 min přibyde zastávka Zábřeh a čas mezi Vítkovicemi a Středem
24.01.2023 06:17
50
Martin [msstavby.cz] :
davidb: Centrum Ostravy je s opavskem přímo spojeno jen rychlíky, které neobsluhují všechny zastávky na trati mezi Třebovicemi a Opavou. Navíc při těchto linkách funguje Svinov jako úvrať , kdy se mění směr jízdy vlaku a strojvedoucí se musí přemisťovat.
Což je zdržení.
Pak zde jsou linky S, které nově na Svinově končí / začínají.
Hlavní koridor přes Ostravu je vytížený a odlehčení přes Zábřeh by pomohlo. Vznikl by nějaký prostor na trati navíc, který by mohl sloužit zkapacitnění a zpravidelnění S linek.
Otázkou také je, kolik lidí míří do oblasti hlavního nádraží v Přívoze a pro kolik lidí by bylo výhodnější výstup na Středu nebo Stodolní. Ten čas pak vychází stejně/podobně.
Přímým spojením Svinova a Středu by vznikl pouze jeden přestup směr Beskydy.
24.01.2023 07:04
152
davidb :
Martin [msstavby.cz]:
To všechno vím a celkem i chápu.
Argument o vytíženosti trati je pro mě asi nejdůležitější.
Otázka je. Může se vůbec po vlečce přes DOV jezdit? Myslím osobní vlaky.
24.01.2023 07:52
30
Martin [msstavby.cz] :
davidb: Samozřejmě by ten úsek musel být celkově modernizován do potřebných parametrů. Ale prostor máme, to je dobrý začátek.
24.01.2023 07:59
92
Crazym :
Hlavně kdyby se ta vlečka trochu zmodernizovala, tak by ta velká průmyslová zóna co se tam buduje mohla být napojena na hromadnou dopravu a nemuseli by tam všichni jezdit autama což by vám jako bojovníkům proti těm zlým plechovkám mělo vyhovovat ne? :D
A mohli byste tam zřídit nějakou tu cool oblíbenou pěší a cyklo zónu, samozřejmě bez těch zlých přídavných pohonů… :-)
24.01.2023 10:58
112
Graylag :
Pánové, uvědomujete si, že se tu hádáte protože někdo má strach z indukce a čůrání na (hypotetické) troleje? Jako by tohle byl první ocelový most přes železnici jaký kdo kdy postavil? Ta trať s lávkou prakticky nijak nesouvisí. Pokud tu vlečku někdo bude chtít přestavět na běžnou trať, tak to udělá ať už tam nějaká lávka bude nebo nebude.
24.01.2023 11:05
62
David.Witosz :
Zdravím.
Jedna rada, před každou diskusí kouknout do územního plánu města. Tam se totiž můžete dočíst, cituji:
číslo plochy: DZ 6/ÚS
Název stavby: Spojka přes Dolní oblast
Úsek: Ostrava střed – Ostrava Vítkovice
Typ stavby: rekonstrukce
Číslo trati: 321, 323
Typ trati: celostátní
Stavbou dotčené území: Vítkovice, Moravská Ostrava
Součástí stavby: zastávka Dolní oblast
Takže není potřeba objevovat kolo. O tomhle spojení se ví leta a Ostrava ho má dokonce i v územním plánu.
Jedna historka aneb jak jsme si kdysi hráli.
Je to už dost let zpět, vytvořili jsme s kolegy model ostravského „metra“ aneb okruh Svinov – Hlavní – Stodolní – Střed – DOV – Vítkovice – Zábřeh – Svinov, ve srandě jsme ho nazvali „O-bahn“ aneb ostravská okružní linka s depem v rámci DOV. Když jsme si to ale počítali, ekonomiku, tak nám vyšlo, že to chce aby měla Ostrava aspoň 350-400 tisíc obyvatel a x dalších věcí k tomu (dopojení infrastruktury, zástavba území atd.), jinak by to byla jen drahá sranda.
Hezký den Vám všem.
24.01.2023 12:19
203
Karlos :
Škoda, že je Čína komunistická – mohla by to zvládnout ?
Čína a její obrovské ( nebezpečí ) stavby, trochu větší technologická vyspělost ?
vynález pro Benátky, aby nebyly zaplavené, všimněte si rychlosti vlaků, obří teleskop,
solární pole neskutečné velikosti vše na vodě, moderní zdymadla pro obří lodě, dopravní stavby,
stavby lodí, investice ve světě. Das kann man nur in China sehen! Horizontaler Wolkenkratzer https://www.youtube.com/watch?v=1zeumUUXfnE
24.01.2023 14:41
29
Karlos :
Graylag :
Někdy po obědě by to mohli Čínané zvládnout nebo přes víkend,ale naše vláda je mlčím.
Moře překlene velemost. Čína otevírá nejdelší most světa přes moře, měří 55 kilometrů. Mezi pevninskou Čínou a někdejšími koloniemi Britů a Portugalců Hongkongem a Macaem se otevírá nejdelší most světa přes moře. Je skoro 3,5krát delší než Öresundský most pojící Dánsko se Švédskem. http://jdem.cz/fg5sf6
24.01.2023 15:06
211
Graylag :
Karlos:
A pointa je co? Že v zemi, kde se lidské práva považují za nezávazné doporučení a ekonomika velkých staveb se neřeší se dá rychle postavit stavba sloužící desítkám milionů lidí? Jenže my nejsme v Číně. Tady se při plánování a realizaci staveb musí brát v potaz, aby nebyly poškozeny ničí zájmy (a nikdo nepřišel k úhoně), nelze jen tak stavět bez ohledu na ekonomiku takové stavby a Ostrava má sotva tři stovky tisíc obyvatel. Tím neříkám, že to tu je ideální, že je byrokracie okolo jakékoliv výstavby absurdní ví snad i děti ve školce. Ale Čínu bych si za vzor opravdu nebral.
24.01.2023 20:08
62
Martin [msstavby.cz] :
David.Witosz: No vida. Teď jen čekat na schopné politiky, co to realizují. A zároveň doufat, že si toho nevšimne MAPPA a investiční odbor magistrátu a nezačnou tvrditi, stejně jako o tramvajové trati, že to je bariéra pro rozvoj města.
Martin [msstavby.cz]: No projekty jdou vymyslet,bohužel vše začíná se schopnými politiky z Prahy,protože s tím souvisí i bohactvi měst a obcí.Zatim to vypadá,že peněz pro investice bude ze současnou vládou min a min…protože,nic horšího než je tam teď jsem si nikdy ani nedokázal představit myslím petikolku(i když jsem věděl,že to nebude dobře)..stihli ještě překvapit…v negativním slova smyslu..
25.01.2023 09:37
414
Dan :
Tomas: Ty pomatena petikolko.
Vystavbu tratovych objektu a draznich budov resi Sprava zeleznic.
Dan: Jde vidět,že vůbec nevíš co píšeš,projekty a financování jsou ještě za bývalou vládou.Ti navyšovali peníze na projekty,obcím,krajům atd.Ja se bavím o tom,že svými neodbornými zásahy podkopávají ekonomiku,tím pádem dojde časem k omezeni investic(o růstu dluhu se raději nebavím)..protože,vyšel článek o tom,že jsme snad jediná země z EU co navyšuje dluh vůči HDP(logicky po Kovidu měla ekonomika růst a tím se snižovat i st.dluh.+je spousta peněz na modernizacnim fondu+díky inflaci ma daleko vyšší výběr dani)…Jestli trochu rozumíš ekonomice,tak musíš uznat,že tato vláda..vytvořila za víc jak rok obráceně perpeto mobile…
25.01.2023 10:59
411
Dr. Kohn :
Tomas: Ano, finance jdou za bývalou vládou. Takže ty rozvrácené finance rozhodně neházejte na tuto vládu.
25.01.2023 12:04
96
Tomas :
Dr. Kohn: Takže bývalá vláda,měla zavřít ekonomiku a na sanování ekonomiky nedat nic?(mohlo to dojít i tam o tom se záměrně nemluví,k žalobám na stát,což odškodnění by bylo daleko vyšší než dluh jaký se udelal)..Chtel jste 100tis.mrtvych,15% nezaměstnanost,rozvrácený stát?Vzhledem k tomu když se podívám na okolní státy vůči HDP ještě dávali málo…Ano souhlasím,udělalo to rozvrácené finance,ale po Kovidu,se měla ekonomika rozjet a splácet dluhy…Kdežto vidím,že ve všech aspektech ekonomiky,vlivem zásahu nebo nezasahu statu,jde ekonomika dolu,dluh se prohlubuje,dokonce rozpočet,je v daleko horším stavu,než když se musela sanovat ekonomika vlivem Kovidu…o to výrazně i přes inflaci( tato vláda má výrazné vyšší příjmy)..Ono není náhoda,že má už podporu občanů jen kolem 20%…ekonomové sílí…
25.01.2023 12:23
610
Martin [msstavby.cz] :
Michal Vašut: Přitom, jak se MAPPA v některých situacích chová, si nejsem zcela jistý, že jedná nezávisle na zřizovateli.
Viz například upravované posudky na prodej proluky na ulici Vojanova.
Tvrzení že tramvajová trať v DOV nelze realizovat z mnoha důvodů, byť ty důvody byly liché a “zázrakem” trať v území nakonec lze vést.
V častých případech mám i dojem, že magistrát používá MAPPU jako nástroj pro legitimaci svých záměrů.
Například prezentace přestavby objektu na Ostrčilově ulici, který nesplňuje legislativu.
Prezentace kampusu na Černé louce během výstavby, který je z architektonického a urbanistického hlediska velmi slabý.
Prezentace předprostoru hlavního nádraží, kdy byla prezentována podoba, kterou město s nikým neprojednalo. Ale jelikož to bylo v prostorách MAPPA, tak to již má přece váhu… :)
A kdo ví, jak ten hlavák nakonec bude vypadat….
26.01.2023 07:27
112
Crazym :
Martin [msstavby.cz]: Z podstaty ani nemůže jednat nezávisle. Celou dobu tvrdím, že je to trafika a zbytečný mezičlánek hodící se jen k podpoře a zdůvodnění akcí „zřizovatele“:-)
26.01.2023 12:46
53
Hans :
Crazym: Ono nejde tak úplně o to, aby jednala nezávisle. Dejme tomu pražský IPR taky nějak zvlášť neznevažuje městské projekty, ale jde o to, že tam sedí odborníci, kteří se snaží opravdu dělat věci plánovitě, vymýšlet kvalitní regulace a moderní řešení urbanismu. Nejde o to vytvářet nezávislou instituci, ale profesionální tým, který bude schopný dávat nějaké doporučení/rady/podklady/regulace.
26.01.2023 18:04
40
Pavel :
Bavíme se tuhle o ostravské radnici, tuhle o správě železnic, ale ten impuls k dostavbě spojky přes Dolní oblast Vítkovic by měl přijít spíše od instituce, která objednává a financuje regionální dopravu, tzn. od MSK. A tak nějak to působí dojmem, že krajským zastupitelům tohle téma na srdci neleží. Jeden hypotetický důvod pro dobudování zmíněné spojky je i v oblasti, řekněme, bezpečnostní: vážná nehoda v úseku mezi Svinovem a hlavákem může vést ke kolapsu železniční dopravy ve významné části republiky, takže objízdná trasa za přiměřené náklady by byla užitečná. https://bit.ly/403swEe
26.01.2023 18:27
51
Karlos :
Pavel :
Centralizace byla přece špatná, trh všechno vyřešil , tak a ještě lépe se to poslouchá s odstupem doby.
Privatizace společného majetku se povedla, což je dobře. Dnes s odstupem doby před nástupem do funkce pana prezidenta Ing.Miloše Zemana
pan Ing. Václav Klaus: 10 let prezidentem ČR živý rozhovor s redaktorem Jakubem Železným ( VŠE SE JENOM UČILI, nedělejme z toho kriminalizaci)
čas 48:11 též zajímavé sdělení , zamáčknu slzu dojetí, jak ten čas běží vážení
Martin [msstavby.cz]: Dobře Ty… Martin. Na to, že jsem tu od Vás (MSStavby) četl málem svaté ódy na ANO-nisty na Slezské apod. Se navážet do MAPPY znamená kopat hrob tomu to serveru! Já myslel, že jako magazín Patriot je to o O…pardón, ANO-nistech! MAPPA = Vysloužil = Kotek = Poruba = ZUZANKA…jak ke štěstí holka přišla! A ještě, aby ANO odvolalo Macuru a dosadilo na primátora číslo 2 :-) To bychom se teprve divili :-)
V častých případech mám i dojem, že magistrát používá MAPPU jako nástroj pro legitimaci svých záměrů – záměrů magistrátů nebo zainteresovaných lidí?!?
Nevíte někdo, jestli se bude malovat/budovat cyklopruh i skrze DOV? Nebo prostě přejedu most, dojedu do DOV a konec, starej se cyklisto jak chceš?
15.02.2023 07:58
06
Crazym :
petr: Co to furt máte s tím malováním mantinelů, to jako bez nich nefungujete? Vždyť tam je v celém areálu pěší zóna s volným pohybem cyklistů https://mapy.cz/s/cokodudute To jste jako nesvéprávný nebo fakt potřebujete „ohrádku“? Prý starej se cyklisto… 🤦♂️ 🐑
Zdravím jaké jsou nové infa o té lávce je už otevřená nebo se stále na ní pracuje ? Nikde žádné info ani v novinách myslel jsem že to budou slavnostně otevírat prvního května když jsou v Dov slavnosti
05.05.2023 20:30
30
Martin [msstavby.cz] :
Radek Andrisek: Podle vyjádření se čeká na „vhodné klimatické podmínky pro nanesení finálního povrchu“.
06.05.2023 11:00
50
pavel :
pořád zavřeno… asi se dále čeká na ty vhodné klimatické podmínky
30.05.2023 15:21
30
Crazym :
Lávka otevřena a nikdo tu nejásá? Co se děje aktivisti, spíte? 🤪
09.06.2023 18:04
16
Paulo :
Vím že jsou povodňové mapy, ale v sobotu jsem lávku konečně otestoval. A myslíte si že by přežila povodeň z roku 1997? Úplně si tím tedy nejsem jistý. :O
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
paul :
Tyvoe a počítali projektanti s elektrifikací trati ne? 🙈 Nevím jaká trakce se teď na Ostravsku používá pro státní dráhy. Zřejmě střídavá. Proto bych zde byl lehce nervózní i z jevu nazvyajíc se el. mag. indukce. 🤐 O čůrání na troleje nemluvě. 😄🙈
Nuny :
paul: Tu vlečku asi elektrifikovat nikdo nebude ne
?
Hrdý Ostravak :
Jedním slovem : strašné!!! Ale na Ostravu dobré. A stačí to.
davidb :
paul:
23.01.2023 18:09Mrkněte se na mapu, kde je nová lávka a kudy vede trať 323.
Crazym :
Nuny: Co není může být, sice koleje do Hrabové už jsou dávno rozebrané ale stále je to jednou kolejí propojeno s nádražím Vítkovice a s průmyslovým areálem na Hulvákách kde jede mimo jiné i Škoda Vagónka, tak proč nemyslet trochu dopředu…
23.01.2023 18:14Martin [msstavby.cz] :
Zrovna tímhle místem se dala propojit nádraží Vítkovice a Střed. Sice by se musely realizovat výhybky v tomhle místě https://mapy.cz/s/makomupece, ale to je drobnost. Potenciál tratí a vleček v aglomeraci je tak stále nevyužívaný.
davidb :
To propojení jsme už tady řešili.
23.01.2023 21:32Dokážu si představit využití, až bude postavena zastávka Zábřeh. V okolí Vítkovického nádraží bydlí málo lidí a pro většinu je výhodnější tramvaj.
Martin [msstavby.cz] :
davidb: Dívejme se na to z většího nadhledu, než jen v rámci Ostravy. Takhle by se dala přímo propojit Opava a okolí (Jesenicko) s centrem Ostravy.
S200 :
Martin [msstavby.cz]: Opava už s centrem Ostravy propojena přímými vlaky je, celkem často toho využívám.
23.01.2023 23:57Alan :
S200 :
24.01.2023 04:57Ranním vlakem do Ostravy jezdím dlouhá léta
V zimě, v létě, v každým počasí.
Postávám na druhém nástupišti,
Než si to ten courák přihasí.
Jen rozespalý průvodčí
A pár chlápků se sny na očích,
Na aktovce začnou karty hrát.
Za oknem kraj ujíždí
Tím svým tempem hlemýždím
Kolem polí a pasoucích se stád.
Koukám, jak celá země vstává
A připadám si, jak ztracený syn,
Já ten obraz dál v srdci přechovávám,
Nežli noc na celý kraj položí svůj stín.
To jsem já tvůj znovu nalezený syn.
davidb :
Martin [msstavby.cz]:
24.01.2023 06:17Myslíte, že by to přes Vítkovice bylo rychlejší než přes hlavák? To pochybuju. Nebo by to vyšlo nastejno.
Teď (jen čas jízdy):
Třebovice-Střed přes hl.: 3+12=15 min. ubude zastávka Mar. hory
Třeb-Vítkovice: 3+7=10 min přibyde zastávka Zábřeh a čas mezi Vítkovicemi a Středem
Martin [msstavby.cz] :
davidb: Centrum Ostravy je s opavskem přímo spojeno jen rychlíky, které neobsluhují všechny zastávky na trati mezi Třebovicemi a Opavou. Navíc při těchto linkách funguje Svinov jako úvrať , kdy se mění směr jízdy vlaku a strojvedoucí se musí přemisťovat.
Což je zdržení.
Pak zde jsou linky S, které nově na Svinově končí / začínají.
Hlavní koridor přes Ostravu je vytížený a odlehčení přes Zábřeh by pomohlo. Vznikl by nějaký prostor na trati navíc, který by mohl sloužit zkapacitnění a zpravidelnění S linek.
Otázkou také je, kolik lidí míří do oblasti hlavního nádraží v Přívoze a pro kolik lidí by bylo výhodnější výstup na Středu nebo Stodolní. Ten čas pak vychází stejně/podobně.
Přímým spojením Svinova a Středu by vznikl pouze jeden přestup směr Beskydy.
davidb :
Martin [msstavby.cz]:
24.01.2023 07:52To všechno vím a celkem i chápu.
Argument o vytíženosti trati je pro mě asi nejdůležitější.
Otázka je. Může se vůbec po vlečce přes DOV jezdit? Myslím osobní vlaky.
Martin [msstavby.cz] :
davidb: Samozřejmě by ten úsek musel být celkově modernizován do potřebných parametrů. Ale prostor máme, to je dobrý začátek.
24.01.2023 07:59Crazym :
Hlavně kdyby se ta vlečka trochu zmodernizovala, tak by ta velká průmyslová zóna co se tam buduje mohla být napojena na hromadnou dopravu a nemuseli by tam všichni jezdit autama což by vám jako bojovníkům proti těm zlým plechovkám mělo vyhovovat ne? :D
24.01.2023 10:58A mohli byste tam zřídit nějakou tu cool oblíbenou pěší a cyklo zónu, samozřejmě bez těch zlých přídavných pohonů… :-)
Graylag :
Pánové, uvědomujete si, že se tu hádáte protože někdo má strach z indukce a čůrání na (hypotetické) troleje? Jako by tohle byl první ocelový most přes železnici jaký kdo kdy postavil? Ta trať s lávkou prakticky nijak nesouvisí. Pokud tu vlečku někdo bude chtít přestavět na běžnou trať, tak to udělá ať už tam nějaká lávka bude nebo nebude.
24.01.2023 11:05David.Witosz :
Zdravím.
Jedna rada, před každou diskusí kouknout do územního plánu města. Tam se totiž můžete dočíst, cituji:
číslo plochy: DZ 6/ÚS
Název stavby: Spojka přes Dolní oblast
Úsek: Ostrava střed – Ostrava Vítkovice
Typ stavby: rekonstrukce
Číslo trati: 321, 323
Typ trati: celostátní
Stavbou dotčené území: Vítkovice, Moravská Ostrava
Součástí stavby: zastávka Dolní oblast
Takže není potřeba objevovat kolo. O tomhle spojení se ví leta a Ostrava ho má dokonce i v územním plánu.
Jedna historka aneb jak jsme si kdysi hráli.
Je to už dost let zpět, vytvořili jsme s kolegy model ostravského „metra“ aneb okruh Svinov – Hlavní – Stodolní – Střed – DOV – Vítkovice – Zábřeh – Svinov, ve srandě jsme ho nazvali „O-bahn“ aneb ostravská okružní linka s depem v rámci DOV. Když jsme si to ale počítali, ekonomiku, tak nám vyšlo, že to chce aby měla Ostrava aspoň 350-400 tisíc obyvatel a x dalších věcí k tomu (dopojení infrastruktury, zástavba území atd.), jinak by to byla jen drahá sranda.
Hezký den Vám všem.
Karlos :
Škoda, že je Čína komunistická – mohla by to zvládnout ?
Čína a její obrovské ( nebezpečí ) stavby, trochu větší technologická vyspělost ?
24.01.2023 14:41vynález pro Benátky, aby nebyly zaplavené, všimněte si rychlosti vlaků, obří teleskop,
solární pole neskutečné velikosti vše na vodě, moderní zdymadla pro obří lodě, dopravní stavby,
stavby lodí, investice ve světě. Das kann man nur in China sehen! Horizontaler Wolkenkratzer
https://www.youtube.com/watch?v=1zeumUUXfnE
Karlos :
Graylag :
Někdy po obědě by to mohli Čínané zvládnout nebo přes víkend,ale naše vláda je mlčím.
Moře překlene velemost. Čína otevírá nejdelší most světa přes moře, měří 55 kilometrů. Mezi pevninskou Čínou a někdejšími koloniemi Britů a Portugalců Hongkongem a Macaem se otevírá nejdelší most světa přes moře. Je skoro 3,5krát delší než Öresundský most pojící Dánsko se Švédskem.
24.01.2023 15:06http://jdem.cz/fg5sf6
Graylag :
Karlos:
24.01.2023 20:08A pointa je co? Že v zemi, kde se lidské práva považují za nezávazné doporučení a ekonomika velkých staveb se neřeší se dá rychle postavit stavba sloužící desítkám milionů lidí? Jenže my nejsme v Číně. Tady se při plánování a realizaci staveb musí brát v potaz, aby nebyly poškozeny ničí zájmy (a nikdo nepřišel k úhoně), nelze jen tak stavět bez ohledu na ekonomiku takové stavby a Ostrava má sotva tři stovky tisíc obyvatel. Tím neříkám, že to tu je ideální, že je byrokracie okolo jakékoliv výstavby absurdní ví snad i děti ve školce. Ale Čínu bych si za vzor opravdu nebral.
Martin [msstavby.cz] :
David.Witosz: No vida. Teď jen čekat na schopné politiky, co to realizují. A zároveň doufat, že si toho nevšimne MAPPA a investiční odbor magistrátu a nezačnou tvrditi, stejně jako o tramvajové trati, že to je bariéra pro rozvoj města.
Michal Vašut :
Martin [msstavby.cz]: A zároveň doufat, že si toho nevšimne MAPPA
Dobře ty 😁👍
25.01.2023 06:29Tomas :
Martin [msstavby.cz]: No projekty jdou vymyslet,bohužel vše začíná se schopnými politiky z Prahy,protože s tím souvisí i bohactvi měst a obcí.Zatim to vypadá,že peněz pro investice bude ze současnou vládou min a min…protože,nic horšího než je tam teď jsem si nikdy ani nedokázal představit myslím petikolku(i když jsem věděl,že to nebude dobře)..stihli ještě překvapit…v negativním slova smyslu..
Dan :
Tomas: Ty pomatena petikolko.
Vystavbu tratovych objektu a draznich budov resi Sprava zeleznic.
Rozpocet rok 2020, 43,4 miliard https://www.spravazeleznic.cz/pro-media/tiskovy-servis-tiskove-zpravy-prohlaseni/-/asset_publisher/XdUnb3j5ZVR8/content/rozpocet-spravy-zeleznic-se-navysil-o-vice-nez-ctyri-miliardy-korun?inheritRedirect=false
25.01.2023 09:56Rozpocet pro rok 2022, 53 miliard https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/sprava-zeleznic-bude-mit-letos-rozpocet-53-miliard-kc-odlozi-nektere-stavby/2155634
Rozpocet rok 2023, 61,9 miliard https://www.elogistika.info/rozpocet-spravy-zeleznic-pristi-rok-stoupne-na-619-miliardy-korun/
Tomas :
Dan: Jde vidět,že vůbec nevíš co píšeš,projekty a financování jsou ještě za bývalou vládou.Ti navyšovali peníze na projekty,obcím,krajům atd.Ja se bavím o tom,že svými neodbornými zásahy podkopávají ekonomiku,tím pádem dojde časem k omezeni investic(o růstu dluhu se raději nebavím)..protože,vyšel článek o tom,že jsme snad jediná země z EU co navyšuje dluh vůči HDP(logicky po Kovidu měla ekonomika růst a tím se snižovat i st.dluh.+je spousta peněz na modernizacnim fondu+díky inflaci ma daleko vyšší výběr dani)…Jestli trochu rozumíš ekonomice,tak musíš uznat,že tato vláda..vytvořila za víc jak rok obráceně perpeto mobile…
25.01.2023 10:59Dr. Kohn :
Tomas: Ano, finance jdou za bývalou vládou. Takže ty rozvrácené finance rozhodně neházejte na tuto vládu.
25.01.2023 12:04Tomas :
Dr. Kohn: Takže bývalá vláda,měla zavřít ekonomiku a na sanování ekonomiky nedat nic?(mohlo to dojít i tam o tom se záměrně nemluví,k žalobám na stát,což odškodnění by bylo daleko vyšší než dluh jaký se udelal)..Chtel jste 100tis.mrtvych,15% nezaměstnanost,rozvrácený stát?Vzhledem k tomu když se podívám na okolní státy vůči HDP ještě dávali málo…Ano souhlasím,udělalo to rozvrácené finance,ale po Kovidu,se měla ekonomika rozjet a splácet dluhy…Kdežto vidím,že ve všech aspektech ekonomiky,vlivem zásahu nebo nezasahu statu,jde ekonomika dolu,dluh se prohlubuje,dokonce rozpočet,je v daleko horším stavu,než když se musela sanovat ekonomika vlivem Kovidu…o to výrazně i přes inflaci( tato vláda má výrazné vyšší příjmy)..Ono není náhoda,že má už podporu občanů jen kolem 20%…ekonomové sílí…
25.01.2023 12:23Martin [msstavby.cz] :
Michal Vašut: Přitom, jak se MAPPA v některých situacích chová, si nejsem zcela jistý, že jedná nezávisle na zřizovateli.
Viz například upravované posudky na prodej proluky na ulici Vojanova.
Tvrzení že tramvajová trať v DOV nelze realizovat z mnoha důvodů, byť ty důvody byly liché a “zázrakem” trať v území nakonec lze vést.
V častých případech mám i dojem, že magistrát používá MAPPU jako nástroj pro legitimaci svých záměrů.
26.01.2023 07:27Například prezentace přestavby objektu na Ostrčilově ulici, který nesplňuje legislativu.
Prezentace kampusu na Černé louce během výstavby, který je z architektonického a urbanistického hlediska velmi slabý.
Prezentace předprostoru hlavního nádraží, kdy byla prezentována podoba, kterou město s nikým neprojednalo. Ale jelikož to bylo v prostorách MAPPA, tak to již má přece váhu… :)
A kdo ví, jak ten hlavák nakonec bude vypadat….
Crazym :
Martin [msstavby.cz]: Z podstaty ani nemůže jednat nezávisle. Celou dobu tvrdím, že je to trafika a zbytečný mezičlánek hodící se jen k podpoře a zdůvodnění akcí „zřizovatele“:-)
26.01.2023 12:46Hans :
Crazym: Ono nejde tak úplně o to, aby jednala nezávisle. Dejme tomu pražský IPR taky nějak zvlášť neznevažuje městské projekty, ale jde o to, že tam sedí odborníci, kteří se snaží opravdu dělat věci plánovitě, vymýšlet kvalitní regulace a moderní řešení urbanismu. Nejde o to vytvářet nezávislou instituci, ale profesionální tým, který bude schopný dávat nějaké doporučení/rady/podklady/regulace.
26.01.2023 18:04Pavel :
Bavíme se tuhle o ostravské radnici, tuhle o správě železnic, ale ten impuls k dostavbě spojky přes Dolní oblast Vítkovic by měl přijít spíše od instituce, která objednává a financuje regionální dopravu, tzn. od MSK. A tak nějak to působí dojmem, že krajským zastupitelům tohle téma na srdci neleží. Jeden hypotetický důvod pro dobudování zmíněné spojky je i v oblasti, řekněme, bezpečnostní: vážná nehoda v úseku mezi Svinovem a hlavákem může vést ke kolapsu železniční dopravy ve významné části republiky, takže objízdná trasa za přiměřené náklady by byla užitečná. https://bit.ly/403swEe
26.01.2023 18:27Karlos :
Pavel :
Centralizace byla přece špatná, trh všechno vyřešil , tak a ještě lépe se to poslouchá s odstupem doby.
Privatizace společného majetku se povedla, což je dobře. Dnes s odstupem doby před nástupem do funkce pana prezidenta Ing.Miloše Zemana
pan Ing. Václav Klaus: 10 let prezidentem ČR živý rozhovor s redaktorem Jakubem Železným ( VŠE SE JENOM UČILI, nedělejme z toho kriminalizaci)
čas 48:11 též zajímavé sdělení , zamáčknu slzu dojetí, jak ten čas běží vážení
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10101491767-studio-ct24/213411034000032/
Pavel z Ostravy :
Martin [msstavby.cz]: Dobře Ty… Martin. Na to, že jsem tu od Vás (MSStavby) četl málem svaté ódy na ANO-nisty na Slezské apod. Se navážet do MAPPY znamená kopat hrob tomu to serveru! Já myslel, že jako magazín Patriot je to o O…pardón, ANO-nistech! MAPPA = Vysloužil = Kotek = Poruba = ZUZANKA…jak ke štěstí holka přišla! A ještě, aby ANO odvolalo Macuru a dosadilo na primátora číslo 2 :-) To bychom se teprve divili :-)
28.01.2023 23:08V častých případech mám i dojem, že magistrát používá MAPPU jako nástroj pro legitimaci svých záměrů – záměrů magistrátů nebo zainteresovaných lidí?!?
Martin [msstavby.cz] :
Video z dronu https://www.youtube.com/watch?v=3tKpNN3quuU
14.02.2023 17:52petr :
Nevíte někdo, jestli se bude malovat/budovat cyklopruh i skrze DOV? Nebo prostě přejedu most, dojedu do DOV a konec, starej se cyklisto jak chceš?
15.02.2023 07:58Crazym :
petr: Co to furt máte s tím malováním mantinelů, to jako bez nich nefungujete? Vždyť tam je v celém areálu pěší zóna s volným pohybem cyklistů https://mapy.cz/s/cokodudute To jste jako nesvéprávný nebo fakt potřebujete „ohrádku“? Prý starej se cyklisto… 🤦♂️ 🐑
15.02.2023 18:59petrK :
Crazym: :-D uklidni se
já myslím ulici Ruskou a hlavně tu myší díru pod Místeckou + napojení na cyklo na Výstavní
09.03.2023 11:05Crazym :
Sice se pokročilo ale nevypadá to na nějaké šturmování a snahu zachytit sezonu.
18.03.2023 19:43https://screenshot.cz/OBJM8/
https://screenshot.cz/2IVDC/
https://screenshot.cz/ZNKCT/
https://screenshot.cz/GW2OV/
https://screenshot.cz/FNBPX/
Radek Andrisek :
Zdravím jaké jsou nové infa o té lávce je už otevřená nebo se stále na ní pracuje ? Nikde žádné info ani v novinách myslel jsem že to budou slavnostně otevírat prvního května když jsou v Dov slavnosti
05.05.2023 20:30Martin [msstavby.cz] :
Radek Andrisek: Podle vyjádření se čeká na „vhodné klimatické podmínky pro nanesení finálního povrchu“.
06.05.2023 11:00pavel :
pořád zavřeno… asi se dále čeká na ty vhodné klimatické podmínky
30.05.2023 15:21Crazym :
Lávka otevřena a nikdo tu nejásá? Co se děje aktivisti, spíte? 🤪
09.06.2023 18:04Paulo :
Vím že jsou povodňové mapy, ale v sobotu jsem lávku konečně otestoval. A myslíte si že by přežila povodeň z roku 1997? Úplně si tím tedy nejsem jistý. :O
26.07.2023 00:05