Ostrava hledá zhotovitele lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Ostravici, která spojí břeh řeky a Dolní oblast Vítkovice.
Předmětem veřejné zakázky je realizace stavby „Cyklopropojení centra s DOV“ v k. ú. Vítkovice a Slezská Ostrava, obec Ostrava, dle projektové dokumentace pro provádění stavby zpracované Ing. arch. Josefem Pleskotem, IČO: 14908352, se sídlem Průběžná 656/87, 100 00 Praha – Strašnice. Jedná se o vybudování cyklostezky z Dolní oblasti Vítkovic pomocí dvou společně zavěšených lávek přes železniční vlečku a řeku Ostravici a její napojení na stávající cyklostezku „E“ vedenou po pravém břehu řeky Ostravice. Novostavba stezky je určena pro společný pěší a cyklistický provoz a může být užívána i bruslaři.
Netušíme však, proč se úsek stezky od lávky po čistírnu odpadních vod musí zbytečně vlnit. Dle koordinačního výkresu se zde inženýrské sítě nenachází. Morfologie terénu zde navíc pamatuje intenzivnější průmyslovou činnost. Otázkou je, zde nemohl být terén vyrovnán a stezka nepřímena pro pohodlnější jízdu.
Návaznost na okolí
Lávka se stezkou umožní napojení Dolní oblasti na cyklistickou infrastrukturu. Ale pouze od východní části, od řeky Ostravice. Napojení na zbytek města chybí. Ze západní strany se nejblíže nachází cyklostezka na Výstavní ulici. Ta je však řešena jako obousměrná, ale pouze po jedné straně ulice. Přejezd pro cyklisty na křižovatce ulic Výstavní a Ruská, směrem k Dolní oblasti Vítkovice chybí.
V budoucnu se nabízí napojení také přes ulici Halasovou, zde je však také cyklostezka řešena bez možností odbočení do vedlejších ulici. Stezka je vedena pouze po ulici Výstavní.
Severozápadně se pak nachází cyklostezka vedoucí skrze park podél ulice Železárenská. Propojení stezky, v parku s podchodem u dolu Hlubina není provedeno.
zdroj: ostrava.cz
davidb :
S problematickým napojení od Vítkovic souhlasím.
16.02.2022 06:27Jel jsem z Vratimova přes Hrabovou, poté podél Místecké a je to tam prostě divné.
Hodilo by se zjednodušení podél Místecké v části Benzina – U Edisona a poté Rudná – DOV.
Dan :
davidb: Moment, moment.
Mostni konstrukce pres kolejiste zde postavit jde a netvori barieru, ale most pro tramvaj pres koleje o kousek dal pro tramvaj postavit nesel?
Jarmil Buqa :
Výborně, konečně.
Nechápu kritiku. Mírné vlnění cyklostezky nemůže mít žádný vliv na bezpečnost, rychlost průjezdu, ani pohodlnost. Naopak. Mírné vlnění je zábavné a to i „nahoru – dolů“. Tady po tom může člověk valit pětatřicet úplně bez problémů. Když se tam nebudou motat lidi, což je vždycky problém… Ale i tak je to skvělé.
Kritika napojení je v kontextu lávky pro mě nepochopitelná. Cyklostezky v Ostravě, snad kromě stezek kolem řek, jsou koncepčně i provedením tragické. Takže u každé další lávky by bylo co kritizovat. Podle mě jsou cyklostezky jedno obrovské téma úplně zvlášť. Nicméně, z Vítkovic se do DOV dá dostat poměrně bezpečně. Odtamtud už nikam, než zpět do Vítkovic ne, což tato lávka řeší…
Očekávám, že mě autor článku sestřelí studií ČVUT o škodlivosti mírných vlnek na cyklostezce podpořenou rektorem zemědělské university… :)
Martin [msstavby.cz] :
Jarmil Buqa: Asi jsem se už dost starý na to, abych věnoval více pozornosti reakcí na někoho, kdo slíbí, že už tu psát nebude. Po nějakém čase samozřejmě zase něco napíše. Svůj nesouhlas s názorem autora článku pak neumí vyjádřit jinak, než rýpnutím, protože jeho ego pořád pláče. Jak píšeš vlnění je zábavné… Ale stezky by neměly být realizovány ať je prdel, ale jako plnohodnotná infrastruktura cyklistické dopravy. Že napojení z druhé strany DOV chybí je fakt.
16.02.2022 07:26marian :
tohle už je ale hodně trapné hnidopišství…
Dan :
Jarmil Buqa: Ocividne jste nechtene poukazal na nejpalcivejsi problem cykloinfrastruktury v Ostrave.
„Kritika napojení je v kontextu lávky pro mě nepochopitelná. Cyklostezky v Ostravě, snad kromě stezek kolem řek, jsou koncepčně i provedením tragické. Takže u každé další lávky by bylo co kritizovat.“
To je právě ono. Stezky nenavazuji. Podle legislativy se z nich clovek ani nedostane do navazujicich ulic. Casto jsou stezky v mistech, kde jsou spise rekreacni. Ale rychly prujezd mestem neposkytuji. Kdyz se podivam na mapu cyklotras (https://mapy.ostrava.cz/cyklotrasy/mapa/), nikde nevidim aspon planovane napojeni na dalsi trasy. Tady se jen udela A, drahe A. Ale B a C, ktere by melo navazavoat a mesto propojovat se ani neplanuje. https://mapy.ostrava.cz/cyklotrasy/mapa/
Ta trasa je v soucasne dobe slepa a nemysli si ani, ze clanek vznik lavky zpochybnuje.
Vojtech :
Martine, ja sjem asi moc stary na to abych pochopil, ze jizda na kole uz neni zabava ale jen potreba dostat se z bodu A do bodu B, a proto nejidealnejsi e postavit nudnou primku bez zatacek a prevyseni
16.02.2022 10:25Jenda :
Doufám v rychle vybrání zhotovitele a projektu velmi fandím. :) Problému s napojením nerozumím, mnoho cyklostezek na mapě výše nemá svůj oddělený cyklopruh, takže napojení je pouze otázkou osmi značek a čáry na mapě. Navíc z DOV mohou cyklisti bezpečně využít podchod i most u dolu hlubina a podjezd u zastávky vysoké pece, ale most pro spojení s cyklostezkou za Ostravicí chybí a je zcela klíčový.
16.02.2022 10:26Jarmil Buqa :
Dan:
Dane, já jsem jeden z těch, kdo se snaží komunikovat s magistrátem ohledně cyklostezek. Otravuji je docela často, protože denně jezdím do práce na kole a to celoročně a o stavu sítě moc dobře vím. Je děsná a cyklostezky jsou mnohdy nepoužitelné, také ty co autor zmiňuje. Nicméně kritizovat lávku v kontextu nedostatečného propojení je nesmysl. Lávka je v pořádku, pro mě dokonce nutná, nehledě na (ne)existující stav cyklostezek. Rozumíte, jak to myslím?
Jinak ta blbina s vlnící se stezkou je strašná blbina. To je snad téměř všem zřejmé.
16.02.2022 11:42Jarmil Buqa :
Martin [msstavby.cz]:
Martine, děkuji moc za upozornění na výstavbu mnou očekávané lávky. Moc se na ni těším. Nemáte ještě informaci, kdy by se to mělo realizovat?
Své předsevzetí, nikoli slib, nereagovat na některé nesmysly jsem dnes porušil, protože mě tohle téma dost zajímá.
Jsem aktivní celoroční cyklista s nájezdem kolem šesti tisíc km ročně, toho času kvůli dětem zejména pouze z práce a do práce. Dělám v oblasti Vítkovic, takže mě možnost objet a minout centrum přes DOV velmi zajímá. Proto jsem se rozmyslel a na nesmysl s vlnící se stezkou zareagoval… Na Vaše boje se štěrkem, výhledy a rondly už nikdy reagovat nebudu. To teď můžu opravdu slíbit. Už to totiž ani nečtu.
Mám dotaz. Nemohla by být ta cyklostezka, v rámci kvalitní infrastruktury z bodu A do bodu B ještě i zábavná a dokonce hezká? Nebo prostě musí být podle pravítka a za stejné love hnusná? Polkněte Vaše ego a zkuste si odpovědět. Prezentujete tu, že máte estetický cit a rozumíte kde čemu,… …tak nechápu tenhle socialistický sídlištní přístup (A->B)…
Za rýpanec pardon. Přišlo mi to ráno na WC legrační.
Přeji hodně štěstí.
16.02.2022 12:01davidb :
Dan:
16.02.2022 12:05Nechápu na co reagujete.
Já řeším příjezd do DOV od strany Vítkovic a Hrabůvky.
davidb :
Dan:
Propojení cyklostezek jsme někde řešili. (Možná na twittru.)
Pro mě je nejpalčivější nepropojení východ – západ přes Svinovské mosty a ten samý směr v centru.
Přes Českobratrskou, 28. října a třeba Moravskou.
Tato lávka tomu směru hodně pomůže.
PS: A když se na tu mapu dívám. Tak by se hodila cyklostezka od Odry přes Pískové doly ke sportovnímu areálu U Cementárny. Tam se napojí na vítkovické stezky.
16.02.2022 12:15Jarmil Buqa :
davidb:
Naprosto souhlasím. Sever – Jih je díky říčním koridorům vesměs v pohodě. Průšvih je východ – západ. V oblasti centra je pár mostů přes Ostravici, ale promotat se tam je peklo a do DOV jsou vlastně dva přístupy, jeden z Ruské, tam je v pohodě bez cyklostezky, prostě člověk sjede do podjezdu po málo frekventované cestě a je dole a druhý po „chodníku“ k nádraží střed, kde je ovšem cyklista uzavřen mezi ploty, drahou, nadjezdy a mosty,… tregedie… Čili lávka je dar z nebes.
Samozřejmě v místě budoucí lávky lze i nyní vzít kolo pod paži, přeběhnout kolejiště, vyškrabat se na svah a jet podél Ostravice až k mostu z Karolíny,… Ale to je celkem hardcore a se synkem bych nejel,…
Kvalitní stezka úplně chybí v oblasti Svinova. Po vybudování nové Bílovecké zůstal naprosto blbý přejezd na výjezdu na Polanku, kde není problém stát třeba i půl hodiny. Přitom se nabízí podjezd pod drahou a silnicí koridorem Porubky. Tím by šlo stezku také táhnout od kostela ze Svinova… Nevím, komu patří pozemky, jen mě to napadlo.
Další nápad je využití tělesa bývalé dráhy kolem Boříka z Nové Vsi nahoru na „Pískáče“ a ke sportovnímu areálu u Cementárny. Vždyť tam je to přichystané,…
Další super možnost pro zlepšení situace je trasa mimo cesty kolem odkalovacích nádrží z Třebovic na Svinov,…
Další přirozená bariera je Odra. Pro cyklistu oficiální most v Polance, pak až bokem Rudné (cyklisto sesedni, UFFF) a další až lávka u chemičky… Svinovské mosty opravili bez stezky… Teď se opravuje most na Rudné přes kolejiště ve Vítkovicích. Schválně, jestli někoho napadlo do něj implementovat cyklostezku. Ne, to se raději cyklisté budou šibovat zleva doprava přes čtyřproudovku a kolejiště u vítkovického stadionu na ulici Závodní a za světelnou křižovatkou opět přejet na druhou stranu přes cestu a po chodníku (tudy vede cyklostezka) do „ghetta“,… To vymyslel cyklostratég,… A takových míst je neuvěřitelné množství.
V kontextu výše nastíněného je opravdu jedno, jestli do DOV k nové lávce člověk sjede těch 200m po „normální“ cestě…
Kamil :
Mohli tam hned dobudovat nějakou přípojku hned za kolejemi na Ruskou, protože v době velkých festivalů to průjezdné moc nebude. Ale jinak super.
16.02.2022 14:23Martin [msstavby.cz] :
Jarmil Buqa: Často míváš problém s porozuměním textu. Nikde jsem nenapsal, že plánovaná lávka je špatně. To sis vyvodil ty. Prezentuješ to jako fakt, který však v textu není. Pouze jsem dal do kontextu návaznost okolní cyklistická infrastruktury, která je zde špatná. Což ty sám v mnoha větách píšeš.
To je ale přece argumentační faul. Klikatá cyklostezka = zábavná a hezká? Přímá už není hezká? A kde mají být přímé stezky a kde klikaté? Bude to 50/50? A přímé trasy jsou socialistický přístup? To je podložené čím? Nelze skládat dohromady náhodná slova a dávat jim nějakou vlastnost.
16.02.2022 22:17Dan :
davidb: Reaguji na to, co se resi v clanku a textu. Napojeni DOV na okolni cyklostezky :)
Ja twitter nemam, netusim o co se resilo tam.
Jak jsem se navic dival do verejne zakzky na podelny profil lavky se stezkou, tak samotna stezka je jak horska draha, nahoru, dolu… Nechapu, proc to neslo udelat stabilni sklon.
17.02.2022 07:19Martin [msstavby.cz] :
Dan: Fakt že jo, přidal jsem podélná profil do článku.
17.02.2022 08:26Vojtech :
Martin [msstavby.cz]: A teda proc kritizujete klikatost na papire, v cem je to teda spatne
17.02.2022 08:29davidb :
Martin [msstavby.cz]: Dan:
17.02.2022 09:18Tipuji, že lávka se zvedá kvůli vlakové vlečce.
A zbytek mi nevadí.
Dan :
davidb: Samozrejme se zveda kvuli kolejiste. Ale proc pak musi byt usek mezi lavkou a COV dolik mi hlava nebere. Proc se to misto neudela komplexne poradne.
17.02.2022 10:49Jarmil Buqa :
Martin [msstavby.cz]:
Martine, kritizujete návaznost na nepoužitelné, nebo blbě použitelné cyklostezky. Asi na kole nejezdíte, protože byste to jinak věděl. Ten vjezd do areálu DOV po Ruské je pro cyklistu v oblasti nejméně problematickou pasáží. Trošku problém by mohl být při předjíždění kolejí, ale ty cyklostezka nepřeloží. Zkrátka kritizujete něco, co není problém. Notabene, když stačí na kraj cesty namalovat logo cyklisty a je „vymalováno“. Aut tam jezdí tak málo…
V článku, jak tomu rozumím já, konstatujete, že netušíte, proč by se měla cyklostezka vlnit. Já vám to tedy opět vysvětlím. Autor si myslel a já s ním souhlasím, že je to hezčí a zábavnější, než rovný úsek. A je to za stejné peníze. Co se týče „pohodlnosti jízdy“ jsou tak obrovské poloměry naprosto v pořádku a napřímení pohodlnost jízdy nijak neovlivní. Argument je tedy blbost.
U záhonů a rondlů můžete diskutovat o tom, že jsem laik, ale tady jste úplně vedle a odhalujete v úplné nahotě, že tomu vůbec nerozumíte a že se snažíte opět o kritiku za každou cenu. Hnidopich.
17.02.2022 10:56davidb :
Dan:
17.02.2022 10:59A proč by se to mělo dělat na náspu?
Relativně to vede na terénu.
Cyklostezka podél Ostravice také vede nahoru a dolů.
Jarmil Buqa :
davidb:
Pravděpodobně kvůli kolejišti. To je v úrovni cest v DOV. Za ním je poměrně příkrý násep a pak teprve Ostravice.
17.02.2022 11:09Martin [msstavby.cz] :
Jarmil Buqa: Jde vidět, že porozumění textu je opravdu problém…
Jelikož na kole jezdím, vím proč to píši a dobře vím, jak to v DOV vypadá. Jak je uvedeno v textu článku. Cyklostezka na křížení ulic Ruská a Výstavní nemá řešeno odbočení (DOV, Mírové náměstí) a je řešena pouze pro průjezd ulicí Výstavní. Ten stejný problém je i u ulice Halasova. Pokud by měl cyklista dodržovat předpisy, z te cyklostezky nemůže k DOV sjet. Takhle řešení cyklistické dopravy v křižovatce opravdu nevypadá. Umí to i v Polsku. Nebo ty tam snad odbočení vidíš? Piktogramy stačí pak na Ruské, ne v samotné křižovatce.
Vyjádření autora lze podložit? „Autor si myslel a já s ním souhlasím, že je to hezčí a zábavnější, než rovný úsek.“
17.02.2022 12:13Jarmil Buqa :
Martin [msstavby.cz]:
…vyjádření autora :)))
Tak proč tam ten autor ty vlnky udělal? Neuměl v CADu udělat čáru? Nechte už toho.
A když už jsme u toho, takhle „vlnité“ stezky se dělají „ve vyspělých společnostech“, které máte tak rád. Běžte se projet do Dánska, v Kodani mají „bezdůvodně vlnitý“ celý most v bývalém přístavu. Asi by se měl napřímit,kvůli pohodlí…
S tou križovatkou máte pravdu. Já dolů jezdím z Ruské, protože ta cyklostezka se nedá použít celá. Je o život. To se snažím celou dobu říci… Přečtěte si pozorně co jsem psal.
A teď slibiju, že na Vás už reagovat nebudu. Leda byste jako chlap přiznal, že jste s tím článekem trošku minul. To bych Vás pochválil.
17.02.2022 12:36Martin [msstavby.cz] :
Jarmil Buqa: A to je právě to, na co jsem narážel v článku. Že cyklostezky v okolí (ze západní strany) nejsou nepojeny na DOV. To je celé. A ne, že lávka je špatně, protože neumožňuje i západní napojení na cyklo infrastrukturu.
Vím, kterou lávku myslíš. Třeba se mi taky nemusí líbit. Nebo musí? :o)
A je to slib, nebo zase jen předsevzetí?
17.02.2022 13:10Jarmil Buqa :
Byl to slib, který porušuju. Moje morálka je velmi nízká (a dnes i pracovní, evidentně). Chtěl bych totiž odpověď na dotaz, jestli nevíte, kdy se to má realizovat?
Lávka v Kodani se vám líbit nemusí, tak jako mě se můžou líbit štěrkové záhony ;))))
Za tu informaci o termínu realizace bych byl rád, předem děkuji, pokud víte a podělíte se o ni.
17.02.2022 13:20Martin [msstavby.cz] :
Výstavba by měla být zahájena v květnu a hotova v říjnu.
17.02.2022 13:26https://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/ostravici-preklene-lavka-podle-navrhu-josefa-pleskota
Jarmil Buqa :
To je bomba, děkuji.
17.02.2022 13:31Radek :
Psal jsem na vedení na města Ostravy také primátorovi i té Šebestové na úřad jih a na povodí Odry nebo do projektažske společnosti města Ostravy mappa či jak se jmenují
že by bylo potřeba propojit část Vítkovice Hrabůvka v části Mravská s ulici Přibylová v Kunčicích Čermákův jez
https://maps.app.goo.gl/VcWvL2tgCw5Ni29t6
ať se umožní lidem dostupnost cyklostezky nádraží Vitkovice a tim i lidem od Zábřeh vodárna
Nebo ať se uděla aspoň nějaka oprava hliněné cesty od vrátnice u haldy k řece a lidé nemusí jezdit na kole po Rudne od Hornbachu k čerpací stanici omv
Ale protože nejsem žádný Ing ale ještě ktomu disortograf
tak všichni to mají u zadnice a jen se smějou
Video jak by mohla vypadat změna k lepší dostupnosti cyklostezky kolem Ostravice
https://youtu.be/h3TNvPjo3xQ
Nebo ať se uděla odpočínkova zóna za haldou v Hrabůvka kde můžou lidé opékat opalovat se nebo si zahrát volejbal badminton před dvěma lety jsem 100 metrů před splavem dovezl lavici a stůl z palet ať si lidé můžou při procházce posedět a odpočinout co měsíc chodím uklízet odpadky kolem řeky .
Prostě žádný zájem o zlepšení prostoru v této části Ostravice nikdo nemá .
Byl bych rád kdyby se někdo toho ujal opravil chybí a pomohl to propagovat at se otom píše v novinách
http://www.petice24.com/za_opravu_cesty_k_rece_ostravici_z_hrabuvky_a_vitkovic
17.02.2022 14:17Crazym :
Když vidím na tom projektu lávky, že je tam propojení s levobřežní hrází https://screenshot.cz/3VT1X/ tak doporučuji aby těch cca 800 metrů trasy po které jezdím roky https://mapy.cz/s/lutahujutu uklidili, zasypali pár ještě nevysypaných míst štěrkem a mají za levno kratší a bezproblémový přístup do centra a nemusí se ti náhodní návštěvníci DOVu motat po cyklostezce na pravém břehu, myslím, že by to zvlášť návštěvníci festivalů ocenili, pěšky za chvíli u Karoliny. Obslužná komunikace tam vždy byla, jen nebyla moc udržovaná, sem tam ji něčím vysypali když se tam potřebovali dostat s těžkou technikou https://screenshot.cz/JH1WM/
17.02.2022 14:59No a já se mohu pomalu rozloučit s další trasou co jsem roky používal a na které byl klid, dokonce mě tam jednou málem sestřelil z kola jelen když jsem ho vyplašil v křoví :-)
Radek :
Jarmil Buqa nevím jak se zde odpovídá na komentáře uživatelů ale píšete že také píšete na vedení města máte nějakou vytvořenou stránku kde by se dali vložit PDF nebo fotografie komunikace jak reaguje vedení města na vaše náměty mám již několik odpovědi z povodí Odry města Ostravy kde jasně ukazují jak jsou arogantní k námětům v projektech společně tvoříme jih fajna Ostrava vůbec nemají zájem něco zlepšit a já nejsem projektant abych jim vytvořil projekt pouze jsem udělal video jak by propojení cyklostezky mohlo vypadat a kde by bylo hodně potřeba udělat cyklotrasu nechci se opakovat samotný příspěvek jsem zde už vložil s náměty .
17.02.2022 15:10ostravak :
Radek: KÁMO VŠE SE CPE JEN DO CENTRA A PORUBY A DO VÍTKOVIC A MAR. HOR.!!! O Ostravu Jih nikod nemá zájem….CHÁPEŠ TO?
17.02.2022 15:23Radek :
ostravak: ano už delší dobu mi to je jasné co jsem důvěřoval v projektech fajnova nebo společně tvoříme jih kde na své mapce měli lidé přidavat bod do mapy co na danem místě mohlo město vytvořit .
17.02.2022 15:48Jarmil Buqa :
Radek:
Bohužel, žádnou takovou stránku nemám ani neznám. Komunikoval jsem emailem a telefonicky zejména s panem Vojtěchem Potockým, který byl na magistrátu zodpovědný za cyklodopravu a nebojím se rici, že je to sprosté a arogantní ho…
Naposledy jsem si emailoval kolem koncepce rozvoje cyklodopravy s jednou paní, která je tam asi chvíli. Byla milá a narovinu psala o tom, že některé věci řeší živelně, bez hlubší koncepce. Nechtěl bych ji „propalit“, ať nemá problém. Mluvili jsme o cyklostezce kolem Domova Sester, která nenavazuje na stávající cyklostezku u VŠB a mezi těmito stezkami mezitím zrekonstruovali náměstí před poliklinikou a následně by do toho měli „implementovat“ tu stezku. To by jednoho cyp střelil… Zaslala mi odkaz na koncepci rozvoje v pdf. Pohledam, jestli je zájem.
17.02.2022 16:48Honza :
Jarmil Buqa: Jak se může úředník přes cyklo dopravu stát arogantním a sprostým ho******? Co si máme představit?
17.02.2022 18:32Jarmil Buqa :
Honza: Jednoduše. Neumí se představit, zvedá na vás hlas, nenechá vás domluvit, skáče vám do řeči a vysmívá se vaší prosbě a dělá z vás blbce. Bohužel měli stejnou zkušenost i jiní, takže si myslím, že nejde o subjektivní dojem. Ale už tam doufám není.
Tady je dokumentace k rozvoji nejen cyklostezek:
17.02.2022 19:37https://www.ostrava.cz/cs/urad/magistrat/odbory-magistratu/odbor-dopravy/aktualizace-koncepce-rozvoje-cyklisticke-dopravy-v-ostrave
Martin :
Crazym:
17.02.2022 21:53Problém je v tom, že pozemek 3441/1 patří EUROVIA CS, a.s., tím pádem do něj město nemůže investovat a soukromník Vám bude dělat cyklostezku jen těžko. Kéž by město koupilo ten kopeček celý a konečně ten kousek mezi Karolinou a DOV zcelili a propojili!
Jarmil Buqa :
Doporučuji se seznámit s pdf dokumentem:
https://www.ostrava.cz/cs/urad/magistrat/odbory-magistratu/odbor-dopravy/aktualizace-koncepce-rozvoje-cyklisticke-dopravy-v-ostrave/2.etapadostavbyst.pdf
V rámci rozvoje cyklodopravy je v plánu i cyklostezka po Ruské přímo do DOV. Kdy to bude, to nevíme, ale v plánu to je.
Dále je v tomtéž směru o něco jižněji v plánu napojení tuším ze Zengrovy ulice na Kunčičky, stezka povede přes ten budoucí průmyslový areál někde v místech, kde kdysi stál ikonický „strakáč“ a zřejmě přes most na druhou stranu Ostravice. Možná se využije torzo bývalého mostu? Spekuluji, ale je to dobrá zpráva,…
Možná by mohl tým MS STAVBY dokumentaci projet celou a udělat nějaký „výcuc“ pro běžného uživatele těch internetů? Námět na článek. Myslím, že by to zaujalo spousty lidí,…
18.02.2022 10:41Crazym :
Martin: Problém to pro mě není, já cyklostezky nepotřebuji i když chápu jejich potřebnost ale se svým současným strojem se jim pokud to jde vyhýbám https://img41.rajce.idnes.cz/d4102/17/17466/17466011_2874ecf0a09caef1b00ae7b43d2a5463/images/P9121878.jpg?ver=0 Bohatě mě stačilo když mi s ní „zničili“ pravou stranu Ostravice ale tam zrovna tu páteřní cyklostezku z Frýdku považuji za přínos a smysluplnou. Kdyby byla v dobách mého mládí kdy jsem trápil silničku, byl by to luxus nesrovnatelný s tím kudy jsme jezdili z Beskyd.
18.02.2022 12:18Martin [msstavby.cz] :
Jarmil Buqa: Nemyslím si, že to je aktuální. Cyklostezka po prodloužené Mostní je už dávno realizována, společně se samotnou ulicí. V dokumentu je označena jako novostavba s nutností dokončení projektování a realizace. To stejné i stezka z Nové Bělé na PZ Hrabová, již taky pár let. Na Svinově je pořád kreslena klikatící se lávka, co vím, z toho naštěstí sešlo.
23.02.2022 07:40Jarmil Buqa :
Martin [msstavby.cz]:
Nemyslíte si to správně, textová část je datována 2018. Nic novějšího ovšem není. Předchozích verze dokumentu byla z roku 2010.
https://www.ostrava.cz/cs/urad/magistrat/odbory-magistratu/odbor-dopravy/aktualizace-koncepce-rozvoje-cyklisticke-dopravy-v-ostrave/copy_of_Textovst.pdf
27.02.2022 17:10Martin [msstavby.cz] :
Jarmil Buqa: Verze, co je uvedena nemůže být považována za aktuální, když některé úseky, které jsou již vybudované, označuje jako budované. A některé úseky nebudou trasovány tak, jak jsou uvedeny v dokumentu, což jsou moje informace od lidí, co se tím zabývají.
Je to jen poslední verze, ale ne dle aktuálního stavu.
27.02.2022 17:26Jarmil Buqa :
Martin [msstavby.cz]:
Ano, přesně tak. Nemyslíte si zcela správně, že to je aktuální, protože textová část je datována 2018, ty ostatní soubory jsou přílohy. Nic jiného, aktuálnějšího není. Pokud bych se dopustil odhadu, novější verze bude nejdříve za 4 roky. Aktualizace verze z 2010 proběhla 2018.
Vy jak vidíte Jarmil, přete se i o to co je zřejmé a v čem jsme ve shodě 😀.
Přesto si myslím, že je v dokumentu pár zajímavých informací, přestože z realizace některých projektů možná sejde, nebo už sešlo. Zároveň by bylo zajímavé posouzení, co se již od něj odchýlilo atd.
28.02.2022 07:44Crazym :
Byl vybrán zhotovitel https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/cyklolavka-ostrava-centrum-dov-vitkovice-ostravice95-milionu-202204.html
22.04.2022 18:42Martin [msstavby.cz] :
+článek: Stavbaři začali s instalací nové cyklolávky přes Ostravici, umožní lepší spojení centra Ostravy s Dolní oblastí Vítkovic
15.12.2022 21:06https://zdopravy.cz/stavbari-zacali-s-instalaci-nove-cyklolavky-pres-ostravici-spoji-centrum-ostravy-s-dolni-oblasti-vitkovic-135389/