Podél ulice Výškovická, od ulice Proskovická po smyčku tramvají, vzniknou cyklistické pruhy.
Záměr je patrný z nedávno zveřejněného dodatku č.1 veřejné vyhlášky „Cyklistický pruh a podélné parkování v ul. Výškovická v úseku Proskovická – smyčka„. Následující dokumenty pochází z dodatku č.1, který řeší a konkretizuje některé úseky navrhované trasy. V situačních výkresech tak jsou pouze dílčí částí celkové situace, které řeší dodatek č.1., avšak poskytují představu o návrhu řešení.





Vyznačený úsek mezi ulicí Proskovická a smyčkou tramvají

zdroj: ostrava.cz

Václav :
A 30 km/h pro auta zavedeme kdy?
tom :
Václav: A vám vadí cyklopruhy? Jak to souvisí s 30km/h ?
Malina :
Pruhy už jsou v provozu, zrovna včera jsem je využil.
15.05.2023 12:49thvari :
Malina: Pruhy vypadají dobře, ale hodila by se tam nějaká fyzická bariéra, jako to dělají ve světě. Myslím, že by se řidiči i lidi na kole pak cítili komfortněji.
15.05.2023 13:04ELB :
Václav: Pro začátek by stačilo, kdyby v daném úseku řidiči aut dodržovali 50 km/h, zvláště směrem do Zábřehu …
15.05.2023 13:21Martin [msstavby.cz] :
Václav: Snad brzy, i když je otázka jestli v tomto úseku.
Malina: Díky za aktuální zprávu. Musím zajet kouknout.
15.05.2023 15:03aldik :
A když vyjíždím od Alberta, tak u zastávky zrušili jeden pruh a místo abych se zařadil do levého a pak přejel do pravého, tak při větším provozu se musí čekat.. Sice tam není provoz jako v centru, ale i tak to zdržuje :D Snad alespoň upraví co nejdřív ty zastávky na 29.dubna a doplní zábradlí a přístřešek.
15.05.2023 15:18Dušan :
To se zase něco povedlo. Dva pidi pruhy pro auta a náklaďáky od Alberta až k Luně. To nestačil jeden široký a pro cyklisty taky trochu větší? Cyklisti budou štěstím bez sebe, jak jim budou náklaďáky škrtat o řídítka, protože nějaký chytrák vymyslel, že ti mají svůj pidipruh hned vedle cyklo pruhu.
15.05.2023 18:49Svizzera :
Souhlasím s Dušanem, přesně v tomto úseku by pohodlně stačil jednopruh. Vyšší intenzita je až za MÚK Proskovická, kde už je dvoupruh potřebný. Ale v této části, kde se plánují ochranné pruhy, by to prospělo ke zklidnění dopravy, širším tramvajovým nástupištím i vyššímu pocitu bezpečí cyklistů. Snad se při komplexní rekonstrukci někdy v budoucnu přistoupí k odděleným pruhům, volné plochy v uličním profilu je tam habaděj.
16.05.2023 11:41