Dostavba cyklistických tras na území Statutárního města Ostravy vychází z koncepčního materiálu „Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Ostravě“.
Plánovaná výstavba pro r. 2013
Cyklostezka Odra – Morava – Dunaj v MSK dobudování cyklostezek podél Odry na celém území města
Celkové náklady: 86.500 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy mimo úsek Landek – Koblovský most: 16,80 km
Cyklostezka podél Ostravice – součást „Revitalizace řeky Ostravice“
Nositel projektu: SMO, odbor ekonomického rozvoje
Dotčená území: Petřkovice, Slezská Ostrava, Moravská Ostrava a Přívoz, Vítkovice, Ostrava-jih
* úsek Koblovský most – lávka na Kamenec
Celkové náklady: 49.723 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 3,40 km
* úsek Seidlerovo nábřeží – Slezskoostravký hrad
Celkové náklady: 42.312 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy : 1,00 km
* úsek komunikace v bermě a úsek lávka na Kamenec – lávka ke hradu
Celkové náklady: 38.018 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy bez komunikací v bermě: 1,30 km
Cyklistická trasa I , podél silnice Na Lukách
Celkové náklady: 17.323 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 1,80 km
Cyklostezka Pavlovova – Plzeňská
Celkové náklady: 13.547 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy : 0,70 km
Cyklistická trasa O, Ostrava – Přívoz
Celkové náklady: 12.600 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 1,00 km
Propojení cyklostezky Na Lukách, Staroveská
Celkové náklady: 1.500 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 0,10 km
Cyklostezka Počáteční, Slezskoostravský hrad
Celkové náklady: 9.950 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 1,90 km
Cyklostezka F. Šrámka, Zelená
Celkové náklady: 515 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 0,10 km
Celkem rok 2013:
Náklady celkem: 272 mil. Kč
Délka trasy celkem: 28,10 km
Plánovaná výstavba pro r. 2014
úsek Slezskoostravský Hrad – Hrabová
Celkové náklady: 26.898 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 5,40 km
Cyklotrasa P – průchodnost Starobní, Provaznická, Dr. Martínka
Celkové náklady: 37.700 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 2,60 km
Propojenost cyklistické trasy ul. Psohlavců, Martinovská
Celkové náklady: 27.820 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 3,5 km
Cyklistická trasa U – U Výtopny, Pavlovova
Celkové náklady: 11.720 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 0,30 km
Cyklistická stezka Proskovická, Blanická
Celkové náklady: 55.600 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 3,70 km
Cyklostezka Nová Ves – vodárna
Celkové náklady: 26.028 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 1,60 km
Cyklostezka Polanka nad Odrou – žel. přejezd, ul. K pile
Celkové náklady: 9.200 tis Kč
Orientační délka cyklotrasy: 0,70 km
Cyklistická trasa O, Ostrava – Radvanice
Celkové náklady: 8.100 tis.Kč
Orientační délka cyklotrasy: 1,00 km
Cyklostezka Krajský úřad – náměstí Republiky
Celkové náklady: 4.850 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 0,50 km
Cyklostezka Hornopolní x Varenská x Hollarova
Bude vedena společně s chodci odděleně od vozovky po jižním mostě na ul. Českobratrské
Celkové náklady: 10.100 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 1,40 km
Cyklostezka chemické osady, Grmelova
Celkové náklady: 7.000 tis Kč
Orientační délka cyklotrasy: 2,20 km
Celkem rok 2014:
Náklady celkem: 225 mil. Kč
Délka trasy celkem: 22,90 km
Plánovaná výstavba pro r. 2015
Cyklotrasa M přes Svinovské mosty
Realizace: 2015
Celkové náklady: 68.400 tis Kč
Orientační délka cyklotrasy: 1,00 km
Cyklistická lávka přes řeku Odru v Polance nad Odrou
Realizace: 2015
Celkové náklady: 36.000 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 0,40 km
Cyklostezka Statek, Mostní
Realizace: 2015
Celkové náklady: 11.800 tis. Kč
Orientační délka cyklotrasy: 2,60 km
Cyklistické stezky – nespecifikované
V roce 2013 se předpokládá předprojektová a projektová příprava v následujících trasách:
* Hrabová – úsek Tesco, ul. Na Rovince
* Trasa Y podél ul. Novinářské a Výstavní
* Dobudování cyklostezek u Hrabovského jezu.
Celkem rok 2015:
Náklady celkem: 116,20 mil. Kč
Délka trasy celkem: 4,00 km
zdroj: ostrava.cz
thrpst :
Nějaká přehledná mapka by nebyla?
08.04.2013 10:18Jen :
To jsou ceny jak za silnice…. Boha, 40mega za 1 km ?
08.04.2013 11:15Nimrod :
Tak se mrkněte do jakékoliv mapy, podle ulic lze snadno vyhledat. Nebo do mapy cyklostezek, která je na webu Ostravy. Copak se vám tady musí vše servírovat pod nos? :-) Toto je tím pádem pochvala pro uatory, že si nás takhle zhýčkali :-)
Jene, kdyby se stavěly silnice 1 km za 40 mega tak by to bylo v pohodě…nelze to takhle jednoznačně odsoudit, vždy závisí na lokalitě, množství přeložet, výkupy pozemků (v případě, že jsou nutné), biokoridory, šířce, povrchu. Navíc si uvědomtě, že to jsou projekční ceny, město nyní obvykle v rámci zakázky dostává na 50-60% projekční ceny…
08.04.2013 12:21LP :
Nimrod: Ne ta cena za km je šílená. To opravdu dneska jsme v situaci, kdy si město může dovolit vyhodit oknem půl miliardy za chodníky? I kdyby to bylo jak píšete jen 50% této ceny, tak je to šílenost. A kde jsou náklady na údržbu? Je to hovadina. Navíc, když provoz cyklistů na pozemních komunikacích upravuje zákon. OK ať udělají pruh pro cyklisty tam, kde by mohlo dojít ke kolizím, ale stavět podél svinovských mostů novou lávku???
08.04.2013 13:52Až budeme v situaci, že město nebude mít do čeho investovat tak prosím, ale tohle je podobná blbost jako bazaly… Proč radši nepostaví na sídlištích hřiště? Neinvestují do bydlení pro seniory, rekonstrukce (nebo nové výstavby) škol, neřeší otázky parkování na přelidněných sídlištích, nevyřeší se silniční obchvaty měst (které mimochodem uvolní silnice v centru a zůstane dost místa pro cyklisty)
Tomas T. :
LP: Nemůžu říct že bych souhlasil s cenami cyklostezek, ale většina akcí, které jste vypsal jsou mnohem slozitejsi nez jen stvba cyklostezek.
08.04.2013 17:07– bydlení sro seniory by rozhodně nemělo řešit město (dojde to do stavu stejného jako obecní byty – tunel na obecni peníze)
– parkování na sídlištích je povětšinou ten problém, že tam prostě není kde to parkoviště rozšířit
– rekontrukce škol se dle mého provádějí, a stavět nové v situaci kdy porodnost klesá je asi zbytečné (ikdyž loni neklesala ale stagnovala)
– silniční obchvaty jsou hodně důležité, ale problém je že ty nejsou v majetku a správě města (většinou se o ně stará ŘSD), takže s tím nelze nic moc dělat
– a pochybuji že obchvaty odlehčí městům natolik, aby se v nich dalo jezdit pohodlně a hlavně bezpečně na kole
Balde :
Jen: LP: Jaké vyhozené peníze bože, ve městě s nejhorším ovzduším, je to právě třeba, znám spousty lidí co by do práce jezdili na kole, ale ńechce se jim souperit s auty o místo na silnici, taková cesta na kole z Poruby do centra fakt hodně štěstí, nebo z Dubiny do centra, plus ti lidi co pojedou na kole logicky nepojedou autem, a co se týče ceny je extrémní jen u te poslední části porotože v ní je zahrnuta ta lávka kolem svinovských mostů jinak to vychází a nevím kde jste vzal 40 mil za kilometr pokud dobře pocítám tak 2013,14 plus minus 10 mil za kilometr, 2015 30 mil za kilometr diky lávce
08.04.2013 18:52Houbelec :
Cyklostezky souběžné se silnicí jsou zbytečné. Zákony jasně a dobře upravují, jak se má cyklista chovat na silnici a jak se k cyklistovi mají chovat řidiči. Já, jako průměrný cyklista, který ročně najede přes 2000 km, z toho polovinu po městě, bych milerád jezdil po silnici mezi auty (a byl mnohdy rychlejší, než ona), kdyby mi ovšem zákon nepřikazoval použít souběžnou cyklostezku, po které se plahočí různá individua, a na které jsou co 200 metrů semafory, na nichž bych měl správně ještě sesednout.
08.04.2013 19:26Neshledávám na jízdě po silnici téměř nic nebezpečného. Vidím jen 2 výjimky:
1) Mezi řidiči je stejné zastoupení idiotů, jako v celé populaci. Ale to stejné se dá říct o chodcích, bruslařích i cyklistech. Jediné, co z idiota v autě dělá větší hrozbu, je samotné auto, jako poměrně nepříjemný objekt ke srážce.
2) Problém s ridiči necyklisty, neschopnými chápat dynamiku tohoto dopravního prostředku. Je to úplně totožný problém, jako mají motorkáři.
Ani jeden z těchto problémů se cyklostezkovými orgiemi nevyřeší.
Balde :
Houbelec: rozhodně jsem pro lávku souběžnou s cestou než ráno jet vedle aut přes svinovské mosty kolem těch stojících autobusů
08.04.2013 19:41LP :
Balde: ona je jedna věc postavit cyostezky, druhá ochota zaměstnavatelů a provozovatelů obchodům a služeb pro jejich podporu.
08.04.2013 20:29Každopádně mi to přijdou vyhozené peníze a jsou jistě lepší projekty, které by městu pomohly…
A s tou lávkou kolem svinova absolutně nesouhlasím, je to naprosto neoduvoditelý luxus
LP :
Tomas T.: na druhou stranu to městu nikdo nezakazuje a pokud to prokazatelně městu pomůže, tak ať aspoň spolufinancuje, pomůže určitě lepe než cyklostezkmi podél cest. Stačí si projet Porubu a schválně změřit vytíženost stezek a porovnat to s počtem dětí, které nemají k dispozici dětská ani sportovní hřiště…
08.04.2013 20:32Houbelec :
Balde: Nevidím v tom žádný problém, když se všichni chovají podle pravidel silničního provozu.
09.04.2013 00:41Ano, zrovna svinovské mosty jsou úzké hrdlo a mohly by pro někoho být nepříjemné. Aktuálně tam ale žádný zásadní problém nevidím. Na teoretickou nutnost oddělit v budoucnu cyklisty od silničního provozu třeba kvůli kapacitě se ale mělo myslet v projektovém zadání samotné jejich rekonstrukce, potom bych mohl možná souhlasit v zájmu „architektury“. Zrekonstruovat mosty, a pak si náhodou vzpomenout, že bychom mohli postavit jakousi extravagantní lávku, je neskutečná zhovadilost.
LP: Dětská a sportovní hřiště jsou prázdná.
PETR :
Prosím vás kdy budete provádět rekonstrukcí cyklostezky „Třebovice – Děhylov-loděnice???
22.06.2016 16:29Je v dezolátním stavu!!! Bartel
Crazym :
PETR: Copak je s ní? Chtěl by jste tam asfalt, zámkovou dlažbu nebo tartanový koberec? :DD
23.06.2016 01:14A řekl bych, že tady asi nikdo provádět rekonstrukci nebude :DD
Tomas T. :
Crazym: Myslim ze klasicky asfalt by tam stacil. Aby tam mohli jezdit i bruslari.
23.06.2016 13:10via :
Ten povrch je tam už úplně masakrální, vyloženě na rozbití kola i sebe. Rekonstrukce se tam provádět bude, ale kdy, to je ve hvězdách =D. V Ostravě teď výstavba nových cyklostezek chcípla.
23.06.2016 14:10Každopádně, z tohoto webu cyklostezku nikdo opravovat nebude :D