Aktuálně ohledně volného pozemku po zimním stadionu Josefa Kotasev centru Ostravy.
Vyznavači volejbalu, basketbalu či třeba florbalu mají po radosti. Plán města postavit na místě zbouraného stadionu Josefa Kotase takřka v samotném centru Ostravy halu pro míčové sporty je minulostí.
„Míčovna tam být nemůže,“ říká primátor Petr Kajnar. „Pozastavili jsme práci na projektu míčovny, kterou jsme chtěli vybudovat v místě po zbouraném stadionu Josefa Kotase,“ sdělil primátor. Překvapil tím například basketbalisty, kteří trénují i hrají v dosluhující hale Tatran.
„Pro mě je to nová informace. Město potřebuje novou halu pro míčové sporty. Tatran má přes 60 let, je dávno za zenitem, pojme jen 1 400 diváků a zázemí neposkytuje potřebný komfort,“ řekl šéf basketbalového klubu NH Ostrava Ladislav Kudela. S tím, že město potřebuje novou halu pro dva až tři tisíce diváků, která bude sloužit výhradně míčovým sportům s výjimkou házené, souhlasí i primátor Kajnar.
Jenže na místě bývalého stadionu novostavba za odhadem 150 milionů korun podle něj vyrůst nemůže.
„Ukázalo se, že území je dopravně odstřihnuté od okolí, nedá se tam vjet,“ vysvětlil. Podle něj budou práce na projektu pokračovat, ale až bude jasné, kde by měla hala stát. „Zatím to nevíme. Budeme hledat vhodné prostory,“ slibuje Kajnar a netají, že dosud není jasné ani to, jaká budoucnost čeká území po slavném stadionu.
Radní obvodu: Na území po stadionu by mohl být park
Radní Moravské Ostravy by novou míčovnu rádi viděli na konci Komenského sadů v Hrušovské ulici. A na území po stadionu chtějí rozšířit park Petra Cingra. Jenže radním města se jejich návrhy moc nezamlouvají.
„Park v takovém místě? Nikdo by tam nechodil,“ domnívá se primátor Kajnar ( názor obyvatele Frýdlantu nad Ostravicí ! ).“To je nesmysl, už teď si tam chodí spousta lidí z Fifejd zaběhat se svými psy, protože na sídlišti nemají kde. Proto bychom tam rádi vytvořili park s překážkami pro agility,“ oponuje radní Moravské Ostravy a Přívozu Lukáš Semerák. Zatím ale město odmítá svěřit prázdné území do majetku obvodu a jisté není ani to, že v Moravské Ostravě postaví míčovnu.
Na své území ji totiž chtějí i radní Ostravy-Jihu. Na prostranství za hotelem Vista. V obou případech jde ale o soukromé pozemky, které je nutné vykoupit. Jih už to řeší. „Jednáme s firmou ArcelorMittal. Brzy podepíšeme smlouvu,“ říká starosta Jihu Karel Sibinský. Ladislav Kudela připouští, že sportovci nemají právo si vybírat, ale netají, že by raději viděli reprezentativní sportovní halu v širším centru města, tedy v Moravské Ostravě. „V centru by neměly být jen obchoďáky, ale také sport a kultura,“ míní Kudela.
zdroj: idnes.cz
Crazym :
Už vidím jak to lítá, lobby, zájmy různých podnikatelských skupin a jedinců, obálky apod. Chudák Kajnar, z toho aby se jeden po… Jeden by ho litoval :-) A Semerák hučí a hučí, nedivme se, má tam taky své zájmy. Otázkou je jen kdo je větší kokot a které z těch dvou zel je to menší, to je tak jediné co veřejnost může řešit… :-)
22.02.2013 10:41Z mého čistě laického hlediska na místě bývalého Kotase hala, mezi Tatranem a novou halou parkoviště, podchod na Stodolní protáhlý i pod dodělanou Místeckou a stačí jeden sjezd a výjezd na Místeckou a dopravní obslužnost zajištěna. Už teď je tam dost parkovacích míst pod Frýdlantskými mosty v docházkové vzdálenosti využito jen občas při akci v Tatranu.
A ten nápad Semeráka s parkem mezi Místeckou, vlakovým koridorem a zvrchu Českobratrskou si myslím, že není třeba ani komentovat… :-)
Tak na tohle jsem zvědav, sice nic neovlivním ale skvěle se bavím.
LP :
Přitom hala je ideální řešení… Ten nesmysl s tím sjezdem a parkem asi netřeba komentovat…
22.02.2013 10:44Jiřík :
Proč tam jen nevysadí stromy. Žádný park jen stromová clona stejně je z obou stran jen cesta a koleje.
22.02.2013 10:56aldik :
Park? Hmm, plný bezdomovců a nepořádku, to známe…
Stejně nakonec se tam postaví Tesco nebo jiná krabice :-D (v tomhle případě bych byl proti, jedna krabice bude asi brzo opuštěná přes koleje).
22.02.2013 11:48Tomas T. :
Nemyslim ze ten sjezd a najezd k hale by byl idealni zrovna z mistecke. Ta hala by mela byt napojena dopravne na jinou komunikaci.
22.02.2013 12:51Kdyz ted byl krystof v CEZ arene, tak byla zasekana i rudna. Nedokazu si predstavit kdyby mela byt nejaka vetsi akce v teto hale, jak by to vypadalo.
Ano, hala ma byt mensi a ne pro 12 000 lidi. Ale i tak by se asi vytvorila velka kolona ktera by branila nejen jizde v jednom pruhu, ale take i sjezdu z mostu.
Park je asi take nesmysl, nevim jak dnes, ale az tam bude dokoncena Mistecka, a v kazdem smeru budou tri jizdni pruhy, tak si myslim ze to nebude misto vhodne pro relaxaci a odpocinek.
Michal :
Vysadit stromy a nechat tak.
22.02.2013 13:34Jiřík :
Michal : Přesně o tom mluvím zakryje se prostor pod tím mostem který stejně není nikdy moc vábný.
22.02.2013 14:09pet :
Není v tom háček ? :) ten prostor po stadioně + Hornbach? mohlo by se to dát dokupy a postavit něco zajimavého…at‘ byty či kanceláře
22.02.2013 14:22MM :
Mě jen zaráží, že hala na míčové sporty má stát 150 milionů a hala pro atlety přes 300 milionů. Chápu, že je kvůli oválu větší, ale nebudou tam zase tribuny. Mě vyloženě štve, že město stále „investuje“, ale pak se diví, že nemá peníze na opravy cest, MHD atd. Prostě na běžný provoz. Nejdříve si musím spočítat kolik mě všechny ty haly budou stát provozně a jestli na to má. Očividně na to Ostrava nemá. Moderní metropole by přidala peníze a Místeckou od mostů po Cihelní by zakopala pod zem. Ostrava je roztrhána dálnicemi a silnicemi, na obyvatele se kašle. Park v tom místě je absolutní blbost.
22.02.2013 14:33Houbelec :
Co to zas je za moresy? Jaký park s překážkami pro agility? Mě psi ani jejich majitelé nezajímají. Je to jejich problém, že mají psa ve městě. Jeslti chtějí někde běhat se psem, můžou vypadnout za město do lesa. Nevidím jediný důvod dělat z Cingrova Sadu alias „20 stromů u železnice“ Cingrův sad alias „20 stromů a prolízačky pro psy a kynofily u železnice“ ani Cingrův sad alias „50 stromů u železnice“. Malá víceúčelová hala je mnohokrát prospěšnější ve všech myslitelných směrech. No a ten protimluv s dopravní oblužností je minimálně úsměvný. Vlak, Místecká, Českobratrská, to by chtěl jěště letiště, přístav a desetiproudou dálnici, nebo co?
22.02.2013 15:04LP :
MM: Ja bych spis byl pro zakopat marianskohorskou az nekam k bohuminske…
22.02.2013 15:28Mišoň :
a mi se chce čůrat
22.02.2013 15:30twiggy :
houbelec: v čem je prosím malá víceúčelová hala mnohokrát prospěšnější než volná plocha pro venčení psů, několik stromů a keřů navíc, které lapají prach, který bychom mohli do světa vyvážet. Pokud tak horlivě milujete malé víceúčelové haly, běžte se podívat do Přívozu do haly SAREZA k muglinovské ulici, budete nadšen. Samozřejmě, že proti nové hale jako takové nic nemám, ale opravdu mi připadá na daném pozemku vhodnější ten park, který bude sloužit široké veřejnosti a jejich psům – je to služba pro lidi.
22.02.2013 16:22Houbelec :
twiggy: Stromy a keře lapají prach? To je na multioborovou Nobelovu cenu. Opravdu nevidím jediný benefit zeleného odbélníku 120×80 metrů nalepeného na drážní těleso, když kousek vedle je velký sad Milady Horákové. A pokládat venčení psů za prospěšné mi přijde jako záměrná demagogie.
22.02.2013 17:32Tomas T. :
Houbelec: Tak si predstavte jak na dane misto dorazite az bude mistecka hotova. Pesky jedine podchodem ze stodolni, a autem po mistecke, ale pouze v jednom smeru. Takze pokud jedu do hrabuvky nebo smer frydek, tak budu muset na misteckou, pak nahoru na most, projet to pres porazkovu, zezadu kolem domu umeni na frydlatske mosty a pak sjet zase misteckou pres mosty…. toto mi neprijde jako dobra dopravni obsluznost. Vam ano???
22.02.2013 18:19johny :
Tomas T.: To je stejné jako u Karolíny, když z ní jedete na jih (Hrabůvka, Frýdek), tak od okamžiku výjezdu z podzemního parkoviště až po nájezd na Místeckou obkroužíte 900°. Jinak souhlasím s tím, že se to asi nedá vyřešit z Místecké. Ostrava má v tomhle velkou nevýhodu, všude jsou linie, které fragmentují město. Ideální by bylo mít v tomhle místě trať i silnici pod zemí. Odstranilo by to psychologickou bariéru konce centra.
22.02.2013 19:07Crazym :
Chlapi neblbněte, ten pozemek zhruba od mostu k podchodu na Stodolní má 15 tisíc m2. To je dostatek jak na halu tak na parkoviště. A napojení na Místeckou nemusí být žádný komplikovaný sjezd a na oba směry, je to ve stejné rovině, stačí třetí pruh na odbočení na parkoviště a výjezd může být o kus dál přímo pod budoucí výjezd na most na Českobratrskou. To že by někdo kdo jede směren FM musel ujet kilometr navíc je chabý argument. Dopravní dostupnost v tom místě je dobrá všemi směry a to i veřejnou dopravou. A kdyby tu halu nějak propojili pěší lávkou s budovou bývalých jateka a nástupištěma „nádraží“ Stodolní tak tam mohou mít i kulturní zázemí pro větší akce a současně větší prostor pro příchod a odchod pěších.
22.02.2013 21:06Já vím, že takové fantasmagorie jsou hlavně o penězích ale nebylo by to krásné mít takové věci v Ostravě? :-)
Sanju :
Houbelec: Je sice můj problém, že mám psa v centru města, ale Vám by zjevně prospěla koňská dávka tolerance. Stejně tak já můžu tvrdit, že nechci, aby se v centru města stavěly sjezdy a nadjezdy, protože když má někdo auto, je to jeho problém.
Nesmyslnost nápadu s parkem pro agility je v tom, že by byl na místě naprosto odříznutém čtyřpruhovou Místeckou a železniční tratí. Před jistou dobou tady kdosi napsal, že přes budoucí Prodlouženou Místeckou má vést nadchod, jakkoli by to tedy bylo pohledné místo, bylo by v území nikoho, mezi silnicí a tratí, podchodem a nadchodem. Navíc by muselo být oplocené, aby z něho psi vylekaní vlakem (anebo rychle projíždějícím autem) neměli tendenci utíkat. Nevím, zda by ho s radostí opravdu někdo navštěvoval. Já bych park pro psy uvítal v prostoru za Jatky, tam kde nenavazuje ulice Masná. I kdyby se tam ulice jednou protáhla, byla by tam na menší venčící plochu dostatek místa.
22.02.2013 23:43jusepe :
Postavil bych míčovnu místo Bauhausu, který tuto plochu brzy opustí!
23.02.2013 09:35Houbelec :
Sanju: Jasně, prosím další nesmyslná přirovnání. Auta máme, až na výjimky potvrzující pravidlo, čistě kvůli zvýšení mobility, bez čehož bychom jaksi nemohli být vyspělým státem s IHDI=0,821 na 13. místě na světě. Mimochodem jsme podle porovnání HDI a IHDI celosvětově státem s nejrovnoměrněji rozloženým rozvinutím (i když mediální obraz tomu nenasvědčuje), k čemuž mimo jiné přispívá i masová dostupnost osobní automobilové dopravy. A teď něco o psech… Nic.
23.02.2013 11:11skelet :
Provoz té haly bude muset někdo platit, část se vybere ze vstupného, ale z velké části to bude placeno z rozpočtu města. Takže skutečně to město potřebuje další halu? Proč to místo teď „nezakonzervovat“ stromy, než někdo přijde se smysluplným projektem?
23.02.2013 11:58Sanju :
Houbelec: Moje přirovnání není nesmyslné. Vy jste se vyjádřil ve smyslu „Nemám psa, takže mě majitelé psů nezajímají.“ a pokud je tenhle přístup podle Vás správný, pak já můžu argumentovat „Nemám auto, takže mě majitelé aut nezajímají.“
Mimochodem, ve čtyřech a půl milionu českých domácností žije podle odhadů dva miliony psů. Což z nás zase dělá „velmoc“ v chovu domácích zvířat. Dá se spočítat (z průměrných hodnot), že v obvodu Moravská Ostrava a Přívoz žije se svými majiteli zhruba 7 500 psů. A jejich majitelé (a ani ta zvířata) nemají nárok na to, aby se v jejich prospěch něco dělalo, protože nepřispívají ke zvýšení mobility. No…alespoň teď něco o těch psech víte… určitě je to lepší než „Nic“.
23.02.2013 11:59Houbelec :
Sanju: Ano, podle mě je nutné rozlišovat práva jednotlivce a povinnosti státu k tomuto jednotlivci. Stát vám dává právo svobodné volby ohledně vlastnictví zvířete, a dokonce vám už „humanisticky“ garantuje jeho ochranu jako živočicha (což je podle mě v logickém rozporu s faktem, že si ho de facto kupujete za peníze). Ale nemá žádné povinnosti vycházet vám vstříc, protože to je vaše kratochvíle, která nemá prokazatelné benefity pro společnost. Naopak se správa musí starat o potírání negativních efektů. V případě auta vám stát dává stejné právo vlastnit. Ale jelikož osobní automobilová doprava je důležitým přímým zdrojem prostředků ve státním rozpočtu, a její nepřímé důsledky (třeba ta mobilita) jsou pro ekonimiku tak zásadní, že negativní efekty se buď zaplatí mnohokrát, nebo se dokonce vyplatí je ignorovat, má stát povinnost vycházet zde vstříc, protože má de jure povinnost konat s cílem ekonomické prosperity.
24.02.2013 14:36Sanju :
Houbelec: Nemůžu souhlasit s tím, že chov zvířat nemá žádné benefity pro společnost. Zapomínáte na to, že zvířata vyžadují veterinární péči, tedy chov zvířat nejen zajišťuje pracovní místa pro kvalifikované specialisty, ale také generuje peníze – protože veterináři platí daně ze svých nemalých zisků. Ale tohle je něco, co už svou podstatou přesahuje debatu na blogu o nových stavbách.
24.02.2013 20:13A ani v jednom mém diskuzním příspěvku nepíšu o tom, že stát (potažmo kraj, město, obvod) MÁ POVINNOST postavit hřiště pro mého psa. Proč ale musí být vše poměřováno optikou toho, jestli to vede k ekonomické prosperitě? Proč potom vůbec investovat do staveb jako sportovní hala anebo přístavba divadla, když se ze svého provozu tato investice nikdy nezaplatí? Nemůže město/obvod investovat do projektů, které „jen“ zpříjemní život občanům? Není potom naděje, že s příjemnějším životním prostorem bude více lidí chtít bydlet v centru a využívat místní služby – což by nakonec také vedlo k ekonomické prosperitě?
Houbelec :
Sanju: Ne. Já bych v lokalitě, kde se srocují lidé se psy, určitě bydlet nechtěl, a nechtěl bych kolem ní ani chodit.
24.02.2013 21:32Summerboy :
Houbelec: Tak to je ale váš názor. Já psa nemám a přes dvacet let jsem prožil u parku u letadla v centru, kde se to psy jenom hemžilo. Ničím mě to neomezovalo, nikdy mi to nevadilo a nevím ani, proč by mělo…
25.02.2013 08:26Tomas T. :
Crazym: No dneska ma mistecka v danem miste pruhy 3, po rekonstrukci jich ma mit 6, cili vy by jste ji jeste jeden pruh pro halu pridal ano? no…. 7 pruhu v centru mesta…. to bude pekna plocha asfaltu, jen co je pravda.
25.02.2013 08:26Crazym :
Tomas T.: Takhle http://www.mapy.cz/s/6oPO je široká Místecká i se dvěma odbočovacími pruhy těsně před Tatranem. Myslíte si, že by to byl problém?
25.02.2013 08:37Miv :
Houbelec: Netolerance je Vaše sváte právo, což? Nesnášenlivost se časem otočí proti každému to je historii ověřená pravda.
25.02.2013 08:55Tomas T. :
Crazym: Tak takto to vypada dostačující, ale pokud zakreslime linii nove cesty do mapy, tak to pak vypada trošku jinak.
http://www.mapy.cz/s/6p0n
To vykousnuti pred mostem je najezd na most. Vim ze tady byl i nekde cely nakres toho, jak to bude vypadat, bohuzel jsem to nenasel. Take aspon toto.
Kazdopadne pokud se na to divam, tak tedy jeste plus jeden pruh pro sjezd a k hale a od haly. Cimz se ten pozemek zuzuje, a stavba se komplikuje.
Ano, pokud chci jet z kazoliny, tak musim obdobne jet nahoru dolu a klickovat, nez se nekam dostanu. Neprijde mi to jako dobre reseni, ale s tim uz nic moc nenadelam, kdyz uz to stoji. Ale delat dalsi podobna mi neprijde moudre.
Ano, idealni reseni je jak uz tady bylo zmineno, zakopat misteckou celou pod zem. Ale na to tady neni ochota. Od mistecke smerem na marianky je svah, cili ono by se to dalo zapustit jen o metr, a vyuzit svahu, a cele to prekryt nejakou strechou, a po ni udelat pristup k hale. Resp. tam udelam nejake namesti a centrum takto rozsirit. Ale budme optimiste a realiste. Stavba mistecke je v rukou RSD, ktere na to neda ani o korunu vice. A mesto nema v tomto smeru zadnou velkorysejsi predstavu.
25.02.2013 13:07Crazym :
Tomas T.: No myslím, že se shodnem, že to není ani tak o technickém řešení ale o penězích a zájmu. Kdyby se Místecká na ten kousek mezi Frýdlantskými mosty a Českobratrskou zanořila, stačil by hloubený a zasypaný profil, hlušiny je tu všude dost. Bylo by to elegantní řešení a najednou by bylo místo jak na halu, tak na parkoviště a dopravní obslužnost a zmizel by problém se čtyřproudovkou kolem školy a obytných domů. A možná by zbylo i místo na ten parčík a pejsky.
25.02.2013 15:26No tak zpátky do reality, jsme v Ostravě a ne ve Vídni… :-)
Martin [msstavby.cz] :
Kdyby bylo na mně a Místecka by nešla pod zem, zájmové území bych upravil takto: Od Frýdlantských mostů po Českobratrskou ( snad až za Orchard ) vést Místeckou jako široký městský bulvár. Levé jízdní pruhy vyhrazeny pro nákladní auta, dodávky autobusy proto, aby se po krajích mohly vysázet stromy. Udělat jednu světelnou křižovatku pro napojení míčovny. Možná ještě nějaké světelné přechody. Dálnice do centra města stejně nepatří. Na samotném pozemku vybudovat míčovnu s dostatačným počtem parkovacích míst. Ovšem jen pod zemí ! Na zbytku pozemku protáhnout Cingrův Sad. Ale opravdu by musel vypadat jak park !
25.02.2013 21:39Proč se nemůže kombinovat.
Martin [msstavby.cz] :
aldik: Samozřejmě, ostravské parky jsou synonymem tohoto tvrzení.
25.02.2013 21:40ALdik, běž někdy ven ;).
MM :
martin [msstavby.cz]: Toto řešení mě napadlo už několikrát pro Hornopolní ulici. Tím, že je Cihelní (prodloužená Místecká) hotová, tak na Hornopolní provoz výrazně ustal. Chtělo by to zklidnit, osázen stromy atd. Je nesmysl mít čtyřproudou silnici u bytové zástavby. No a jak jsem již psal, Místecká by měla jít pod zem, je to na dalších 50 až 10 let a ta investice se vyplatí. Bohužel se u nás takto neuvažuje. Maximálně do příštích voleb :-(
25.02.2013 21:53Tomas T. :
martin [msstavby.cz]: mam jen vytku k te svetelne krizovatce. Cele by to zpomalila a azblokovala. A cilem preci je to, aby auta nemusela brzdit a rozjizdet se (coz zpusobuje nejvice emisi). Pokud by se to melo resit takto, tak byl nesmysl delat i ten privadec k dalnici, a mela se vezt tranzitni doprava uplne jinudy.
Zklidneni hornopolni je dobry napad, s tim nejde nesouhlasit.
A kdyz uz jsme u toho zakopavani pod zem, tak by bylo urcite zajimave zakopat pod zem i ceskobratrskou, v useku konzervator – krizovatka se sokolskou. I kdyby jen v jednom pruhu pro kazdy smer, a MHD nechat jezdit po povrchu.
26.02.2013 12:19FlakY :
Vidím, že všichni jsou znalci dopravy…
V nejhlavnější řadě je to věc Ostravy, protože ta spravuje územní plán a dále ho rozvijí. Z historie je nejpalčivější problém to, že bylo mnoho úseku rozestavěno a skoro žádný se nedokončil (za komančů) a město Ostrava se snaží tuto kostru nějakým způsobem dostavět. Jede se podle starých plánů s menší odchylkou. Dnešní Ostrava je jiná než před 20 lety a celá dopravní koncepce je ještě starší.
I kdyby jste chtěli vést Místeckou v tunelu, tak stejně musíte vystavět rampy na sjezdy a výjezdy + doprovodné komunikace a to je hrozně nákladná věc pro provoz, zabezpečení a údržbu. Nejednodušší by bylo upravit Múk 28.října x Místecká, kde by se toto křížení zrušilo. Z koncepce se to zrušilo díky nepropojení s Frýdeckou. Díky tomu by se Místecká dala blíže posunout ke kolejím a tím by vznikla dlouhá tepna, pod kterou by se dalo vystavět několik podchodů. Silnice by byla dále od domů a mohla by vzniknout zelená bariéra s možností nějakého náspu, která by měla vlastnost jako protihluková stěna. http://www.mapy.cz/s/6pNK
26.02.2013 18:19twiggy :
Houbelec: nepsal jsem, že je prospěšné venčit psy, ale že je prospěšné umožnit to lidem v centru města, stromy a keře opravdu lapají prach, pracuji již několik let v zahradnictví a asi byste se divil jak se práší třeba při zpětném řezu keřů…ale Vám to asi stejně nevysvětlím, co byste řek komenského sadům? ideální parcela, v širším centru města, že?
26.02.2013 20:23Martin [msstavby.cz] :
Tomas T.: Světelnou křižovatku, aby se nemusely stavět další sjezdy a nadjezdy. Také pro přechod chodců přes komunikaci. Pár desítek vteřin stáni na červenou ještě nikoho nezabilo. A jedna křižovatka nebude mít zásadní vliv na ovzduší v Ostravě.
26.02.2013 21:58Ale to je všechno polemika.
Houbelec :
twiggy: Na rostlinách ulpívá stejné množství prachu, jako na každém jiném předmětu podobného poměru povrchu a objemu.
27.02.2013 14:43twiggy :
houbelec: to máte zajísté pravdu. Ulpívá. Ale nezachytí se…Zajímal by mě předmět (pokud mluvíte o sportovní hale, tak její podoba) podobného poměru, povrchu a objemu jako park osázený keři a stromy. V tom případě by se jednalo o jedinečnou architekturu (patrně dekonstruktivismus) a to bych oželel další zelenou plochou zastavěnou, z mého laického pohledu zcela nelogicky, stavbou, která může stát na daleko lepším a příhodnějším místě.
27.02.2013 20:03Houbelec :
twiggy: Ulpívá, ale nezachytí se? Oxymoron. A jasně, padesáti stromy totálně změníme prachovou situaci. Přemýšlejte trochu, než něco napíšete, osobo.
28.02.2013 17:09Martin [msstavby.cz] :
Houbelec: Na moji peněžence se taky usazuje prach, ale že by produkovala kyslík jak stromy…
28.02.2013 18:34twiggy :
houbelec: tak vám to pane oxymoron napíšu takto: ulpívá, ale neulpí. Slovesný vid se učí tuším v 8. či 9. třídě, pokud navštěvujete nižší ročník jste samozřejmě z obliga.
28.02.2013 19:11Tomas T. :
Dneska jsem nasel toto
01.03.2013 16:32http://portal.cenia.cz/eiasea/download/EIA_MSK1257_oznameni_1.pdf
Tak mne napadlo, kdyz uz jsme u tech prelozek a uprav…. vite o tom nekdo neco vice? bude se to realizovat?
FlakY :
V plánu je to dlouho, ale ŘSD nemá prachy a prioritu má Prodloužená Rudná včetně rozestavěné úseky I/11 do Opavy.
02.03.2013 14:38Houbelec :
twiggy: Takže mám vaše myšlenkové pochody chápat tak, že onen prach se blíží tomu předmětu a dívá se, jestli je to strom, nebo ne. Strom mu řekne „Ahoj prachu, já jsem strom“, a prach na něm ulpí. Pokud to není strom, prach ulpíva, ulpívá…
04.03.2013 10:56…ale infinitesimální okamžik před dopadem se zhrozí a odletí.
To není problém slovesného vidu, ale fyziky.
P.S. Navštěvuju třetí ročník. V deváté třídě jsem v životě nebyl. Jednou jsem byl v osmé, ale říkalo se tomu oktáva. V češtině nevím, ale ve fyzice rozhodně nejsem z obliga.