Česká spořitelna se rozhodla budovu, postavenou podle návrhu slavného architekta Karla Kotase, definitivně opustit a nabídnout ji k prodeji. Informaci o připravovaném opuštění budovy, která se nachází v sousedství Módního domu Ostravica Textilia, v pondělí potvrdila mluvčí České spořitelny Klára Pačesová. Bankovní ústav se bude stěhovat do centra Nová Karolina (do kanceléřské budovy Nová Karolina Park – pozn. red.).
„Stávající pracoviště jsou většinou umístěna v nevyhovujících prostorách jak z pohledu obchodního, tak i z pohledu kvality prostředí pro klienty a zaměstnance. Obchodní prostory neodpovídají současným požadavkům na jednání s klienty,“ uvedla mluvčí s tím, že v okolí budovy je také velmi problematické parkování.
Jaký bude další osud budovy, zatím není jasné. V nejbližší době proběhnou jednání o jejím dalším osudu, spořitelna chce budovu prodat, ale je otázkou, kdo bude schopen tak monumentální stavbu a její případnou rekonstrukci zaplatit.
Budovu navrhl Karel Kotas ve stylu neoklasicismu. Uznávaný architekt byl mj. autorem slavného obchodního domu Brouk a Babka.
Zdroj: deník Právo skrz FB Nová Fukušima, foto: ostrava.cz
Martin [msstavby.cz] :
Se mě líbí, jak na té FB stránkce Nová Fukušima se chytají každé věci, které negativně ovlivňuje centrum. Mekáč odchází. Spořitelna se stěhuje. Když jim záleží na centru, proč také nepíšou o obchodech / kavárnách které jsou v centru nově ? A třešničkou na dortu je, jak budově spořitelny přisuzují osud Ostravice. Trchu předčasné a unáhlené.
23.10.2012 16:35mm :
martin [msstavby.cz]: O tuto budovu strach nemám, je na dobrém místě, ta dlouho prázdná nebude. Problém je opravdu snad jen to parkování, ale to se v budoucnu vyřeší na druhé straně v podzemí, kde v budoucnu vznikne jistě nějaká stavba – nebo Ostravice. Vyústění z podzemí pak klidně může být na dost širokém chodníku vedle této budovy. Třebas tam v budoucnu vznikne správní středisko Magistrátu a vše bude pod jednou střechou, ne jak teď – tedy OP, ŘP atd. pod jednou střechou. Uvidí se. Je spíše spodivem, že si ČS opouští svou budovu a bude platit drahý nájem o kousek dál.
23.10.2012 17:02Coppola :
Je smutné, že chce spořitelna opustit tento reprezentativní prostor a přestěhovat se do bezpohlavní administrativní novostavby. Doufám, že kotasova budova nezůstane dlouho opuštěna a že se v ní usídlí nějaká této budovy hodná instituce. Ne jako herna v protější gočárově anglo-americké bance…
23.10.2012 17:08lip :
Já bych si tam po fatálně drahé rekonstrukci, dokázal představit vědeckou knihovnu.
23.10.2012 17:41Kostelník :
To sou blbci, jinak se to neda rict. Zahodi tradici, eleganci a vlastni budovu za prefabrikovane sracky bez duse…
23.10.2012 17:54Vedecka knihovna by tam byla skvela, pokud by se povedlo ji do te budovy funkcne dostat.
Crazym :
Kostelník: Naprostý souhlas. Někde jsem slyšel, že v té budově nahoře v části bez oken jsou trezory, protože dole s nimi byly problémy, tak nevím co je na tom pravdy ale předpokládám, že někde v budově jsou, je to budova s bankovní tradicí a tak předpokládám, že zas jedině banka by využila její potenciál. To s tou knihovnou je fajn nápad, poloha super, ale bojím se, že by to bylo hodně drahé.
23.10.2012 19:36Sanju :
lip: Pokud si to z knihy „Zrození velkoměsta“ pamatuju správně, tak knihovna už tam byla! :-)
Osobně nerozumím zmínce o nekvalitě prostor pro jednání s klienty. Hala banky je podle mě impozantní a vzbuzuje ve mě ten správný pocit solidnosti a tradice, o který by měl každý bankovní ústav usilovat.
23.10.2012 19:38Jiřík :
Česká spořitelna moc solidní ústav teda není ! :-D
23.10.2012 21:59centos :
Ta budova je skvělá a knihovna mě napadla taky :)
23.10.2012 22:07Tomas T. :
Ano ano…. myslim ze rekonstrukce bude mene nakladna nez stavba nove budovy. Proto si myslim ze knihovna by byla ideal. Skvele misto, dostupne pro vsechny. Jen se uvidi kolik si za to CS rekne no…. to asi bude ranec.
24.10.2012 08:22Xiu :
Je to krásná budova, Česká spořitelna se stejnak přejmenuje na ERSTE, tak ať si je v Karolíně. Třeba se aspon Karolina pohbe do 2 etapy. Hlavně když v historické budově nebude nějaký čínsko-vietnamský konglomerát nebo nějaký rádoby zbohatlík nevybuduje kasína na praní peněz. Knihovna ideál.
24.10.2012 09:26LP :
Je to těžké budova je krásná, ale z krásy firma nežije… Jak už bylo zmíněno, budova má nevyhovující parkovací prostory, je sice dostupna MHD, ale to asi pro premiovou klientelu, pro kterou je tato pobočka určena není příliš podstatné. Dalším faktorem je energetická náročnost celé budovy a zajisté i fakt, že na Karolině mohou mít i call centrum, které je momentálně na Hornopolní. Je spíše chyba města, že se nestará o to, aby centrum žilo a ne umíralo… Stačí zajistit dostatek parkovacích míst, dostat do samého centra MHD a ne stavět nesmysly a investovat do nich… Ostrava má více problémů a toto je jen jeden z nich a není v lidských (a hlavně finančních) silách to vše zvládnout najednou
24.10.2012 11:16Jan Horák :
Takový pěkný blok bank to byl. A teď? Herna, „Prosperita palace“ s plachtou a foliemi jak u nuzáků. V centru se od mala vysktuji často. Prarodiče bydleli naproti Spolku, do školy jsem chodil nedaleko. Takový odchod prodejců a úpadek si za tu dobu nevybavuji.
24.10.2012 11:16Jan Horák :
K těm co vždy napadne umístit knihovnu do nějaké opuštěné budovy. Záslužné, nicméně, zkuste si naložit klasickou přepravku např. od zeleniny knihami a pak ji zvednout. Doporučuji postoj na mrtvý tah a opatrnost. Není to nejlehčí materiál. O jedné knihovně co se stavěla v době relativně nedávné a stavitel to vzal asi trochu zkrátka už vim. Nerad bych viděl další :-)
24.10.2012 11:22MM :
LP: Máte pravdu. Osobně si myslím, že prospěšné projekty se zkrátka nedělají, protože na ně není čas a peníze. Ty se utopí v nesmyslných projektech. Parkovací dům v centru Ostravy měl být už dávno hotov. Další věcí je parkování o víkendu. Nepochopím, že společnost Garáže Ostrava, která je vlastněna městem, vybírá poplatky za parkování na parkovištích i o víkendu. Toto je unikát v rámci ČR, pominu-li Prahu. Jakmile chcete po turistovi o víkendu platit, je konec. Nikdo sem nepřijede. Zase tolik krásy Ostrava nepobrala. Je toho víc, ale město tyto věci nezajímá… Na rovinu, nesnáším Kajnara. Myslím, že je duševně chorý nebo tak něco. Takový člověk řídí Ostravu, opravdu paradox :-(
24.10.2012 12:50Michal :
Pokud budou pázdné prostory využity rozumně a nestane se z toho malá Hanoj, tak ať si Spořitelna táhne, kam chce.
24.10.2012 14:16LP :
Michal: Proč osočujete Spořitelnu? Chová se jako každý jiný hospodář. Je to neefektivní? Tak to nebudu dále živit… Komerčku brzo čeká to stejné… Kdo má platiti energie v takto monstrózní budově, u které nezaparkujete, je mimo frekventované pěší trasy… Ta spořitelna měla daleko lepší místo a stejně se odstěhovala… Zkrátka se musíme smířit s tím, že některé historické budovy prostě v Ostravě padnou, není pro ně logické ani ekonomické využití… Nenadávejte mi, já za to nemůžu ale jsem realista a je potřeba se smířit s fakty…
24.10.2012 15:18aldik :
LP:
U budovy ČS a KB možná pohodlně nezaparkujete, a le frekventovaná pěší trasa tam je.. ;-)
24.10.2012 15:30LP :
aldik: Mám obavu že spíše byla… Logicky, kdo dnes jezdí do centra Ostravy obchodně? Nejsou tam kanceláře akorát VŠ a ta moc klientů nepřinese… To co řeknu je hnusné a spousta lidí mě tu ukamenuje, ale radši zbourat a postavit nové kanceláře, byty, hotely než nechat chátrat… Schválně mi napište jiné využití těchto budov než všemi opakovaná knihovna, která by si taky zasloužila spíš budovu k tomu navrženou… Nejsem proti historickým budovám, ale když se nenajde nikdo, kdo by je dokázal využít musí ustoupit, jinak to tu brzy bude jako v Chicagu, a ne jako v moderním městě…
24.10.2012 15:46Tomas T. :
Tak chapu ze knihovna neni standardni typ budovy, a ze ji nelze placnout do kazde vetsi budovy. Ale myslim ze dobry architekt by to zvladnul. Cili urcite by to slo.
24.10.2012 17:08A pokud jde o jine vyuziti? Rekl bych ze by se melo jednat o vyuziti pro verejnost. Takze treba galerie, nebo nejaky urad. Myslim ze vyuziti se najde.
Michal :
…jinak to tu brzy bude jako v Chicagu, a ne jako v moderním městě…
24.10.2012 17:15WHAT THE FUCK?
Martin [msstavby.cz] :
LP: V centru nejsou kanceláře ? A které centrum myslíte ? Horní Dolní ?
Teď vážně. V centru je kanceláří právě hodně a málo bytů. Dloholetý problém. Je škoda, že spořitelna opouští elegantní prostory a stěhuje so typizované Karoliny. Ale takhle funguje kapitalismus. Nemůžete nařídit firmě do konce světa sídlit v jedné budově ( pokud ji nevlastníte ). Já jen přeji ať se nový nájemce či vlastník najde a pokud jste si toho nevšimli, v Ostravě se začínají dít i pozitvní věci což ?
Jo a teď si porovnejte jak jste velcí pesimisté. Reakce na cukrárnu U Babičky. Kritizovali všichni, že na náměstípodobný podnik není. A když je nikoho to už nezajímá. Tedy z PRINCIPU, ikdyž banka a cukrárna nejde srovant. U cukrárny několika-násobně menší ohlas. Vám se snad líbí číst jen negativní články…
24.10.2012 19:50centos :
Jan Horák: Knihy jsou těžké, to je všem známo; jinak mi ale smysl vašeho příspěvku, přiznám se, uniká.
24.10.2012 20:07acdlcia [msstavby.cz] :
LP: Je to ideální budova pro nějaký úřad. Parkovací plochy nejsou potřeba. Takový úředník chodí do práce jen s aktovkou, tedy nemusí jezdit autem. Odsedí si pracovní dobu u počítače, přejde 20m na tramvaj a jede domů.
24.10.2012 20:57acdlcia [msstavby.cz] :
martin [msstavby.cz]: Cukrárnu vítám, bohužel v poslední době se dostanu do centra jen málo a když tak cíleně na určitá místa, tak jsem tam ještě nebyl.
24.10.2012 21:01mm :
Co se týče KB o kus dále, tak ta prošla rekonstrukcí a má jedny z nejlépe chráněných trezorů, takže ta asi pryč nepůjde.
24.10.2012 21:23LP :
acdlcia [msstavby.cz]: to je argument jako noha… Další úřad? A co v něm bude další byrokracie? Ono se to hezky vymýšlí, ale chce to i něco ekonomicky zajímavého… Hlavně by mě ale zajímalo jaký konkrétní úřad by to měl být? A že není potřeba parkovacích ploch nemyslíte vážně, že ne?
24.10.2012 23:21LP :
martin [msstavby.cz]: a kde je v centru zajímavá, dobře dopravně dostupná budova s parkováním? Myslíte přestavěné byty? To stačí malé firmě (která stejně bude řešit parkování) ne firmě která má potenciál růst… A že je škoda že spořitelna opouští nějaké prostory? Kdyby to pro ni bylo zajimavé, stěhovat se nebude a jelikož to není lukrativní pro ně (a to tu budovu vlastní), proč by se někdo, při přelivu nabídky kancelářských prostor zajímal o energeticky nerentabilní budovu, kde je ceny za teplo časem zničí…
24.10.2012 23:28LP :
Jinak ohledně té cukrárny, je to hezký počin, ale nemám důvod tam jít, a bohužel se obavám že nejsem sám. Proč bych jel do centra na kafe a zakusek, když to stejné je dneska všude v Ostravě… Navíc tam nezaparkuju a půjdu prázdným, černým městem, kde se budu bát, že mě někdo okrade… Chce to koncept rozvoje celého území a ne jednu cukrarnu (i když je to snad první Vlaštovka). Podle mě vrátit na Masarykáč tramvaj a všechno se razantně změní…
24.10.2012 23:35aldik :
Kdyžuž jsme od Spořitelny dostali k cukrárnám, tak cukrárny by měli vznikat po celé Ostravě.. radši at je na každém rohu cukrárna, než herna.. přece jen závislost na dobrém zákusku, není tak drahá jako závilost na automatech :-D
Úřad v budově ČS by byl fajn, ale jen v případě, že by se jednalo o sestěhování jiných úřadů na jedno místo, ne vznik dalšího. I když zrovna občanky bych rozdělil zpátky mezi obvody, aby jezdila celá Ostrava do centra do jedné budovy kvůli občance je přinejmenším blbé.
25.10.2012 08:50marian :
LP: ta cukrárna není první vlaštovka. město cíleně pronajímá své prostory v centru kavárnám, cukrárnám apod. za mnohem nižší nájem, než by dostali od např. vietnamců. další takový případ je třeba ostravanka na prokešově náměstí. těžko ale něco udělá se soukromými budovami a pozemky. snad jen nějaká vyháška, ale to nebude tak jednoduché někomu přikazovat komu a za kolik má pronajímat svůj barák. jinak k odlivu provozoven a lidí z centra směr karolina: já osobně nemám pocit, že by centrum nyní bylo o víkendu víc liduprázdnější než třeba před rokem. to je můj subjektivní pocit.
25.10.2012 10:40Hynek [msstavby.cz] :
+clanek na idnes.cz „Nová Karolina vysává centrum Ostravy. Sbohem dává i Česká spořitelna“: http://goo.gl/g96YG
25.10.2012 15:46acdlcia [msstavby.cz] :
LP: Takový úřad opravdu parkovací plochy nepotřebuje, nevím na co by mu byly. Proto je tato budova, která má nedostatek parkovacích ploch pro nějaký úřad jako stvořená. A úřadů rozházených po všech čertech, které by se daly sjednotit sem je určitě dost.
25.10.2012 18:50Sanju :
Pokud platí premisa „úřad parkovací plochy nepotřebuje“, možná bychom se měli v diskuzi vrátit k projektu „Dopravní obslužnost jižní části Nové radnice“ :-)
25.10.2012 21:18acdlcia [msstavby.cz] :
Sanju: To parkoviště si nechali postavit papalášfároši kteří do tramvaje prostě nesednou a cestování veřejnou dopravou je pro ně příliš „redneck“. Nová radnice má parkovacích ploch na můj vkus až dost.
25.10.2012 21:40marian :
Hynek [msstavby.cz]: o tom jak si novináři vyrábějí problémy, o kterých by mohli psát, se nebudu bavit. věřím tomu co vidím, ne tomu, co píší v novinách.
26.10.2012 08:19Hynek [msstavby.cz] :
marian: vsak se nebav :) ja pod clanky davam jenom souvisejici clanky, nezkoumam obsah, nejsem cenzor.
26.10.2012 09:21Martin [msstavby.cz] :
LP: Například radnice Moravské Ostravy nesídlí ve vlastní budově, ale v budově Magistrátu.
Nikdo Vás nenutí chodit do centra. To je porblém, když se nikam podle všeho nedopravujete po vlastních nohách. Formulace „prázdným, černým městem, kde se budu bát, že mě někdo okrade“. Je vážně na facku ;).
26.10.2012 11:37Martin [msstavby.cz] :
Sanju: Přiznám se měl, bych přehodnotit, co jse napsal dříve. Bral jsem to původně tak, že magistrát nevštěvuje široká veřejnost, třeba i zdaleka, která prostě zaparkovat potřebuje.
26.10.2012 21:03LP :
Možná by do budoucna stálo za to zjistit si, proč se vlastně ČS stěhuje do nových prostor… Je to také kvůli tomu, že stěhují call centra do Nové Karoliny a ne jen ostravskou pobočku, ale také minimálně tu s Prostějova. Vytvoří tak v samém centru města řadu nových pracovních míst a jedná se přesně o tu investici, která může pomoci celou lokalitu oživit… Teď je otázkou, zda je pro Vás cennější budova, nebo mrtvé město…
29.10.2012 07:58marian :
nevite nekdo kolik m2 nebo procent z celkove plochy si ERSTE v te nove budove na karoline pronajme? dik
29.10.2012 08:32Tomas T. :
Parkovaci mista u uradu nejsou potreba, pokud je nekdo z Ostravy, tak skoci na MHD, a pokud je nekdo prespolni, tak stejne ma dojet k dopravnimu terminalu, kde budou zachytna parkoviste, a presednout na MHD taktez.
29.10.2012 09:05X236K :
Tomas T.:
Takze napriklad z Proskovic bude idealni cesta probihat takto: 1. autem na terminal na Dubine (10 min), pak 2. tramvaji do centra (25 min), pak 3. pesky z Nadrazni na radnici (15 min). Celkem – kdyz to pujde dobre – 50 min. To same zpet. Autem z Proskovic do garazi pod radnici dojedu za 20 minut. Spolecnost rozjivenych skolaku a vonavych individui v MHD jako bonus. Diky… nechci! Radsi ze svych dani podporim vystavbu parkovacich domu v centru, nez stupidnich terminalu v polich za mestem. Tam ma rust repa, ne parkoviste…
Komplikace spojene s parkovanim v centru jsou jednim z hlavnich duvodu, proc jsou „zklidnene“ centra mest spis mrtve.
29.10.2012 09:13LP :
Tomas T.: A komu tím prospějete? Ostravská MHD vzhledem ke své rychlosti a kapacitě silnic nemá moc velké využití, navíc když se již dlouho nerozvíjí tramvajové trasy a nerespektují nové trendy pohybu lidí… Kdyby konečně dostavěli tramvaj v Porubě přes Pustkovec ke Globusu a třeba na Jihu kolem místecké do průmyslové zóny nebo do Hrabové by taky nebylo na škodu… Pomohlo by taky dostat tramvaje do Hlučína, nebo přes Petřkovice…
29.10.2012 10:33Tomas T. :
X236K: Nevim o jakych 15ti minutach hovorite, budova ma primo zastavku elektra pod okny. Asi moc centrum neznate, a nebo nevite o ktere budove je rec.
29.10.2012 11:03A komu to prospeje? no preci lidem kteri bydli v centru, a nechteji mit pod okny dalnice aut, ktere odpoledne odsmrdi domu a centrum je mrtve.
LP :
Tomas T.: A vy jste přesvědčen, že když tam nebude kde zaparkovat a přestanou tam proudit auta, že to centru pomůže? Že se zvýší návštěvnost? Proč si myslíte že všichni (až na pár idealistů) jezdí do nákupních center? Protože tam bez větších problémů zaparkují kdy chtějí a najdou tam vše kdykoliv chtějí… Ale mít otevřeno od 9:00 do 16 – 17:00 je naprosto nesmyslné (ideálně když je přes oběd zavřeno) a nedivém se že tyto obchody krachují… Nemůžou mít otevřeno pouze v době, kdy 90% potencionálních zákazníků pracuje a nemá možnost tam jít nakoupit… A pokud už tam potřebují jet, nemohou si většinou dovolit strávit hodinu cestováním do centra další hodinu cestováním z města… Proto se ptám, komu prospějete tím, že centrum města odříznete od parkování…
29.10.2012 12:00LP :
Ještě aby jste mě tady neosočili z vykořisťování zaměstnanců, protože to tak možná místy působí, nejsem proti aby se pracovní doby rozumě omezovali, např o vánocích a podobně… Ale jde o to, že když budu mít otevřeno v době, kdy můj zákazník nemůže přijít, nemá smysl to provozovat. Je to podobné, jako provozovat mateřskou školu výhradně od půlnoci do 6:00 ráno, taky asi moc dětí rodiče nepřivedou…
29.10.2012 12:02X236K :
Tomas T.:
„Parkovaci mista u uradu nejsou potreba“ – takovym typickym uradem je napriklad Nova radnice, ne?
Kdyz chci bydlet v centru, musim s nejakym provozem pocitat.. chtit bydlet v centru mesta bez lidi a provozu, coz jsou zakladni atributy mestskeho zivota, je zbozne prani.
29.10.2012 12:23LP :
X236K: No ona už Ostrava takové centrum pomalu má…
29.10.2012 13:09X236K :
LP:
Bohuzel ma, ja sice domu do Ovy nejezdim moc casto, nicmene kazda dalsi navsteva mi prijde tragictejsi, nez predchozi. Treba na Foru – ac mi jinak leze neskutecne krkem – se mi libi parkovani zdarma na par hodin, navic je v tom obchodaku skutecne velka kapacita. Nesnasim ty vykriky typu „omezte dopravu“ a „zklidnete centrum“. V Praze se zavadi ty uchylne modre zony a business jde do kytek. Pritom jak v Praze, tak v Ostrave jsou stovky proluk, kde by mohly byt parkovaci domy stejne tak, jak to je napr. ve Stockholmu.
Centru Ostravy bych dal cas na vzpamatovani se. Preci jen se ted pridala obrovska kapacita kancelarskych ploch, ale to se snad casem spravi. Empire state building taky byl po otevreni nekolik let poloprazdny. Jen tomu centru nesmi nikdo branit v rozvoji.
29.10.2012 13:41LP :
X236K: Naprostý souhlas. Podle mne je Karolina první vlaštovkou a je jedině dobře že ji vybudovali… A že se některým lidem nelíbí? Ne všem se lze zavděčit… A hlavně posuzovat to dnes, když se jedná o první etapu je hodně úsměvné… Počkejme si, kam se projekt posune za dejme tomu 5 let a potom hodnoťme přínos… možná by stálo za zvážení jak lépe zapojit do života Karoliny vlakové nádraží Ostrava Střed, které bude mít obrovský potenciál… Obdobně jako výstavbu MHD ve směru na Havířov…
29.10.2012 14:58mm :
Na druhé straně se zaplní budova Karolina park, kdy nad její stavbou tady srdce plesalo nás všech. Tím bude první etapa komplet zaplněna a třebas se začne s výstavbou druhé etapy a dojde tak k propojení centra. Pak můžeme jak tady už někdo píše hodnotit. Že je centrum prázdné, tak se zajeďte podívat do Olomouce, Českých Budějovic atd. Je to všude stejné. Ten návrat lidí do centra teprve příjde až se dosytostí nabaží velkých obchodních center, ale už vždy to centrum bude o něco prázdnější. V městech na západě Evropy to bylo to samé. S příchodem velkých nákupních řetězců se i jim centra vylidnila a návrat a oživení center přichází až poslední léta. Města tak dělají různé ústupky a snaží se lidi do centra „něčím“ přivábit. Nedávno na toto téma jsem četl rozsáhlý komentář. Kdyby v Praze nebylo tolik turistů a v centru tolik úřadů, tak by to bylo stejné. Mám tam plno známých a Ti jezdí do nákupních center na Zličín, Chodov, Černý Most atd. Do centra zavítají jen když musí. Pokud se do Nové Karolíny stěhují pobočky odjinud, tak je to pro Ostravu jen dobře a buďme rádi za ty dary. Může tady vzniknout pěkná řádka pracovních míst. Co se týče staré budovy, tak ČS musí počítat, že buď ji nabídne za rozumnou cenu, nebo bude delší čas platit její prázdný provoz a to jsou také peníze. Ta budova je tak velkolepá, že se najde nějaký úřad, který se tam rád nastěhuje, i kdyby to měl být Magistrát s oddělením správních činností, kdy tato budova je na to jak dělaná. Krom toho parkoviště je jen kousek od budovy. Stačí přejít cestu a za domem umění je pěkný plácek. Stačí tam zaparkovat a udělat pár kroků. A ještě jeden postřeh. ČS se nestěhuje až zase tak daleko, že by to mělo vylidnit centrum. Bude jen pár kroků vedle a ty ženské z kanceláři si na to jídlo či kávu do te své oblíbené restaurace či kavárny zajdou po pracovní době i tak. OKR se z centra přestěhovalo do Orchadu a nikdo nenadával a je to ještě dál. Dnes je tam DHL a budově to jen prospělo. Krom toho kabát ČS se zatřeným šedým pruhem v horní části není taky nic moc. Dávat za vinu dnešnímu vedení města, že se centrum vylidňuje je blbost. Je to dlouhodobý problém, který nastal s příchodem prvních supermarketů. Naopak dělat ústupky a raději vybírat menší nájem, než to vrazit vietnamcům, to je odvaha, která si zaslouží potlesk a snad se radním podaří předělat i ty byty. Do centra jak jsem slyšel se začínají stěhovat mladí lidé a to může být impuls. Samozřejmě můžeme radním ledacos vyčítat, já třeba za sebe chátrající stav Ostravice, Palác, proluka po květinové síni na náměstí a v neposlední řadě i proluku naproti DPO, kde měl vzniknout hotel. Snad i tyto nedodělky odzvoní, ale nevěšme hlavu, že se ČS stěhuje o pár metrů dál. Horší by bylo, kdyby odtud zmizla úplně a nechala tu jen malé pobočky.
29.10.2012 19:36LP :
mm: výborný komentář, který situaci krásně shrnuje. Smekám!
29.10.2012 21:40Hynek [msstavby.cz] :
+clanek na idnes.cz „Bude z centra Ostravy město duchů? Články vyvolaly obrovský zájem“: http://goo.gl/kWVul
30.10.2012 09:12mm :
LP: Díky, já taky rád plné centrum a věřím, že to zase tak bude.
30.10.2012 21:05Danek :
Když tam jdu, vidím negativní stránky:1.) 28.října je nemá udělanou dlažbu+je dost široká, prostor bych osazel květináči.2.) travní prostor na Masarykově naměstí bych zušlechtil a vytvořil klidovou zonu(-vysekat křoviny, zatravnit travními koberci uprostřed kašna s vodotryskem,+dětské hřiště-příklad stači okopirovat viz.Opava …cesta z Kateřinek do centra na dolní naměstí.3.)parkovaní v centru zdarma, nebo za ´5-10kč.zase přiklad parkovaní v centru Opavy..park.dům-5kš(3hod) 4.)začal bych konečně řešit Ostravici-stačí jen opravit byvalé budovy-přistavba jako navrhnul Amadeus..se dá udělat později nabo vůbec.5,)Rekonstrukce hotelu Palace-předělat na kampus…studenti jsou zajimavou kupní silou.
31.10.2012 12:446,)výstavba Jindřich Plaza-mělo by tam pracovat cca.3000-5000lidí…taky by šli něco zařidit do centra, na oběd atd.Podle mě by byl zajem o pronajaté plochy-diky výhledu,a celkového kreditu budovy a zyyšilo by to i kredit (centra)Ostravy.To je jen pár věci co mě momentálně napadli.
Aurim :
http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajstvi-ostrava/zpravy/201844-obchodnici-v-centru-ostravy-zivori-i-ti-v-karoline/
06.11.2012 19:37Martin [msstavby.cz] :
Aurim: Kdybych měl víc času, začnu tu dávat nové obchody z centra … :/
06.11.2012 21:36….z centra plného lidí…
Aurim :
martin [msstavby.cz]: Tím chcete říct, že ta reportář je v rozporu s realitou?
06.11.2012 21:49Martin [msstavby.cz] :
Aurim: Tak lajt. Ukazuje malé procento obchodů v celém centru. Které se stěhují, lépe končí. Náhoda, že je to vždy móda. Různé obchody se v centru měnily vždy.
06.11.2012 21:58Nevím proč si ostravští novináři oblíbili tedkom tohle téma.
Crazym :
martin [msstavby.cz]: No v jednom bych ses Vámi shodl, a to v tom, že naši novináři jsou hodně velcí pohádkáři. Ale na každém šprochu pravdy trochu, takže si myslím, že kdybych vzal foťák a obešel okruh tak do 500 m od mého bydliště a nafotil vše prázdné, tak to bude celkem vyrovnaná soutěž… :-)
07.11.2012 09:07Hynek [msstavby.cz] :
+clanek na denik.cz „Spořitelna stěhování stále zvažuje“: http://goo.gl/FYuAk
10.01.2013 18:32jura5 :
Podle mlhavé ústní informace ze spořitelny by měli 1.4.2014 sedět v novém.
17.01.2014 11:31Hynek [msstavby.cz] :
+clanek „Hodiny u Elektry: Čtyři ciferníky, nejde ani jeden“ na denik.cz: http://goo.gl/JdGpmg
21.04.2014 11:43Hynek [msstavby.cz] :
„Pobočku Ostrava přemístíme od pondělí 19. května 2014 do nových prostor v Nová Karolina Park“ csas.cz: http://goo.gl/jMLIlb
13.05.2014 14:33Hynek [msstavby.cz] :
+clanek „Úřad městského obvodu se s největší pravděpodobností přestěhuje do budovy bývalé České spořitelny“ na krasnaostrava.cz: http://goo.gl/5f8QZn
27.05.2014 14:58