V přípravě projektu Moravskoslezské věděcké knihovny, známé pdo názve Černá kostka, bylo zahájeno územní řízení.
Samotné financování je však opět ohroženo. V článku na idnes.cz ze dne 23.7. 2020 je uvedeno následující:
Na budování vědecké knihovny, koncertní haly a přístavby galerie v Ostravě stát zřejmě pošle výrazně méně peněz, než sliboval. Memoranda Moravskoslezského kraje, Ostravy a státu z roku 2018 o spolupráci při velkých investicích do staveb v oblasti kultury se mohou z velké části stát jen cárem papíru.
Jak se totiž při nedávné návštěvě ministra kultury Lubomíra Zaorálka v Ostravě ukázalo, státní podíl na nákladech stavby vědecké knihovny, takzvané Černé kostky, koncertní haly a Bílého stínu, tedy přístavby galerie, se může výrazně snížit.
Nejblíže zahájení je vědecká knihovna, protože už na podzim má získat stavební povolení. V memorandu se uvádí, že kraj na její stavbu poskytne 400 milionů korun, Ostrava 150 milionů a stát 800 milionů korun. Jenže stát nechce být většinovým investorem projektů krajů nebo měst. „Ministerstvo financí sdělilo, že cílem je podíl maximálně deset procent,“ poznamenal ministr kultury Zaorálek.
Deset procent by znamenalo, že stát na vědeckou knihovnu přispěje zhruba 150 milionů korun, což je o 650 milionů méně, než uvádí memorandum. O to více by musel zaplatit kraj coby hlavní investor. Navíc podle informací iDNES.cz se náklady stavby Černé kostky možná zvýší ze zhruba 1,4 miliardy korun na 1,8 miliardy.
„I pro tyto účely jsme roky vytvářeli rezervní fond, kam se ukládaly úspory z hospodaření. Bylo tam už přes 600 milionů korun. Jenže tuto rezervu jsme nyní museli využít pro úhradu propadu příjmů při koronavirové pandemii a fond je prázdný,“ přiblížil hejtman Ivo Vondrák.
zdroj text: idnes.cz
zdroj dokument: ostrava.cz
aggu :
Podle „úplně“ posledních zpráv je v rozpočtu připraveno 2 mld na 3 knihovny – nový depozit knihovny v Brně, knihovnu v Olomouci a právě Černou Kostku.
thvari :
tuhle stavbu musíme dovést do úspěšného konce, ať to stojí cokoli
adamous :
aggu: A kolik kdo dostane?
19.08.2020 16:21David :
a Ti slavní architekti dostali už zaplaceno… ty enormní částky za aktualizaci dokumentace? Nebo se jim taky řeklo že penize šli na pandemii?
19.08.2020 16:37Rado :
Ono to poslední dobou vypadá, že MKČR má větší rozpočet než MPO. Stačí se podívat, jak se bude a hlavně za kolik budovat nová železniční expozice NTM. Peníze jsou, jen je třeba se zvednout ze zadku a zajet si pro ně do Prahy. To snad ještě nepochopili naši zastupitelé a politici, že Praha je pupek světa, kde je nutné se o peníze porvat. Osobně?
Jann :
Jen 78 podzemních míst pro parkování. Nevyužitý potenciál, škoda.
19.08.2020 18:04Martin :
aggu: Můžete, prosím, uvést zdroj?
19.08.2020 18:20Michal :
Aggu zdroj neuvádí, aggu JE zdroj.
potkan :
Michal:
no něco se o tom píše zde:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/stat-navrhuje-investovat-do-knihoven-bezmala-18-miliard-116131
a z webu vlády:
25. Koncepce rozvoje knihoven v České republice na léta 2021–2027
čj. 915/20
Předkládá: ministr kultury
Výsledek jednání vlády: schváleno.
otázka, zda to opravdu znamená skutečné finance
Brzda :
thvari: Tak aby jste si šel stoupnout na náměstí s kasičkou. Formulace „ať to stojí cokoli“ je poněkud přehnaná. Pokud kraj ty peníze nemá, tak by se stavět nemělo. Nejsem odpůrcem tohoto projektu, právě naopak, ale musíme myslet realisticky. Není možné, aby se kraj zadlužoval kvůli jedné budově v Ostravě (pokud to není budova strategická jako nemocnice apod.) a pak neměl peníze na ostatní investiční akce. Např. silnic se má opravit a postavit v kraji ještě dost a to je jen první co mě napadlo. Každopádně doufám, že se ty peníze někde najdou, případně že někdo vysvětlí to téměř třiceti procentní navýšení rozpočtu…..
20.08.2020 13:28Mx :
Vubec mne nic neprekvapuje. Nicméne zde na ostrava.cz obcanům jednoznacne napsali po navsteve Zaoralka, ze stat na knihovnu da 800mil.
20.08.2020 14:09https://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/stat-podpori-koncertni-sin-i-vedeckou-knihovnu
Jedine, ze by slo i sikovne skryty fakt, ze to platilo dosud, ale to tam nepisou.
Fanda :
Brzda: Jednoznačně souhlasím s thvari.Tahle váš názor, běžte si stoupnout na náměstí s kasickou,je směšný.Asi jste to někde viděl,aby lidé běhali po náměstí a vybírali na knihovnu?Je přece vzajmu státu, nás všech,aby byl národ vzdělaný.Je vlastně jeden případ,bude jich víc,kdy se vybíraly peníze,a to na Národní divadlo v Praze.Lide jsou hrdí na to, že něco vybudovali a že to bude sloužit dalším generacím.A když je to ještě skvělá architektura…. Teď trochu odbočím, když budeme mít takové názory,jako máte vy,tak nás muslimové převálcuji.Oni si vybírají peníze na svoje mešity a vůbec se o tom nebaví, proč na mešitu, proč né na nemocnici.Kdyby byla nějaká sbírka na knihovnu,tak rád něco přihodím, protože to bude sloužit nám všem.
20.08.2020 14:53Dejv :
Fanda: Veřejná sbírka na obnovu kostela v Gutech
https://www.trinecko.cz/verejna-sbirka-na-obnovu-kostela-v-gutech/d-46953
Lidé na obnovu Libušína poslali přes deset milionů. Jde o nejúspěšnější sbírku v Česku
20.08.2020 15:04https://zlin.rozhlas.cz/lide-na-obnovu-libusina-poslali-pres-deset-milionu-jde-o-nejuspesnejsi-sbirku-v-7297123
aggu :
Fanda: Národ se na pražské Národního divadlo skládal tak horlivě, že bez peněz šlechty a rakouského císaře by nikdy nestálo. Mýtus a fraška. Česká tradice, umíme skvěle klepat na základní kameny, kázat o čemkoliv, ale skutek utek.
Věta „pokud na to nemám, tak nemůžu stavět“ je legrační. Ve státě, kde prakticky neplatí základní teze listiny základních práv a svobod, kde rozpočtové určení daní a plnění rozpočtových kapitol ministerstev diskriminuje 3/4 republiky se o tom nemá cenu bavit.
Tenhle kraj dostává nejméně peněz na kulturu. Jsme poslední, kde stát nepostavil knihovnu. Nemáme jednu jedinou státní příspěvkovou kulturní organizaci (Brno 4, Praha 7). Vše si musíme platit sami. A to je jen kultura. Kolik má Praha a Brno nemocnic a kolik jich platí stát? Hádejte. V Ostravě stát platí (po velkém boji) jednu nemocnici ze 3. V Praze platí stát skoro všechny. A dál tu máme třeba sanaci ekologických škod, důlních škod, peníze které tu stát investuje školství…
Velmi velmi divně putují peníze daňových poplatníků po republice. Ovšem, kde není žalobce není soudce. Náš problém….
Fanda :
aggu: Dobře,je samozřejmé že český národ na Národní divadlo všechny prostředky na výstavbu nevybral sám,ale musel přesvědčit ostatní že si zatím stojí a že to potřebuje.Potom i ostatním nezbývalo nic jiného také přihodit.Kdyz tady na tom webu čtu některé názory, že to je příliš drahé, že se to nevyplatí, kdo to bude navštěvovat atd.Proste to chci, mám na to nárok jako všichni,tak proč bych měl ustupovat.A když se nesnažíte o to,tak to dám druhým.Jestli něco zbude,tak to dostanete.Jinak se zeptejte příště.Vsichni jsou tady spokojení,jen občas něco zabrblaji, že je špatně položená a redukovaná dlažba, kousek veřejného prostoru je špatně udržován, že na loděnici je špatná cedule a další plky.Potom že jsem maloměšťák.Me je sumak, názory některých lidí na tomto webu,jde mi jen o to,aby se ty projekty uskutečnily,a tím se i zkvalitní veřejný prostor,a aby se náš region rozvinul.Kritika je zdravá,ale mrzí mě, že někteří jen vše kritizují,a nepřinesou nic,aby se region rozvíjel.Jako třeba majitel webu, jednou hovoří pozitivně,ale většinou negativně na náš region.Kdyby někdy předložil nějaký rozumný návrh na pozitivní změnu,tak bych pro,ale zatím opisuje vše ze sociálních sítí a čeká na reakce čtenářů.
20.08.2020 17:58Martin [msstavby.cz] :
Fanda: Říkal jsem si, že na tvé dnešní žvásty už nemá cenu reagovat, ale tohle je moc. Že jsem měl jiný názor a v něčem ti oponoval neznamená, že se nyní budeš chovat jak uražené dítě.
1.Vysvětli mi prosím, co opisuji ze sociálních sítí.
2.Když píšu kriticky laděné články, tak k nim přidávám i vysvětlení, proč je něco špatně. Jak to může vypadat jinak. Často srovnávám s pozitivními případy z ČR nebo ze světe. Nejčastěji Německa nebo Rakouska. Protože ty jsem navštívil nejvíce a hlavně osobně. Ale tyto příklady se pak setkávají spíše s negativní reakcí. Protože my neměli miliony v marce a tak…
3.Jestli jsem někdy něco předložil rozumného. Jen namátkou..
– V článku o sadu Petra Bezruče, kde jsem poukázal na nekvalitní návrh zpracování, materiály. https://www.msstavby.cz/ovastory75-park-petra-bezruce-01-06-2020/ Po vydaní články se obvod spojil s Mappa, že prověří možnost změny projektu za, snad lepší.
– https://www.msstavby.cz/ovastory-59-04-04-2018/ kvůli tohoto článku mě chtělo DPO údajně žalovat, ale stáhli to pak prý…
– Nakonec se ke mě doneslo, že za změnu v projektu za lepší materiály taky stojí můj článek… https://www.msstavby.cz/rekonstrukce-parku-cs-letcu-2-21-05-2018/
– kolem roku 2017 jsem jako jediný začal poukazovat na praktiky hnutí Ostravak a jeho bránění výstavbě. Nakonec se toho chytl aspoň Deník a ČT.
– co vím, tak příklady lepších rekonstrukcí panelových domů. To jak to může vypadat v reálu pěkně, když to je sladěné, tak někteří ostatní člení SJV ukazují ostatním členům.
– poměrně hodně popularizuji stavby v rámci MSK a následně ČR. O těch stavbách by většina lidí ani nevěděla. Např. stavbaweb.cz často čerpá z tohoto webu. Ale těch webů je plno.
– nejen z osobní diskuze mám zkušenosti, že články o podnicích lidi lákají a do podniků přivedou. Bylo mi to řečeno jak od majitelů, tak od návštěvníků podniků. Byli mezi nimi i například lidé z Prahy… Předtím se novým podnikům v centru prakticky nikdo nevěnoval.
– iniciativa proti nesmyslné výstavbě VTPO směrem k Myslivně čerpala převážně z jednoho prvních, více kritičtějšího textu, https://www.msstavby.cz/ovastory-16-vtpo-16-11-2015/
– na reklamní smog jsem upozornoval dávno před nějakou vyhláškou https://www.msstavby.cz/ovastory-7-sting-17-07-2015/
Já už ani nevím, jen za poslední půl rok toho bylo tolik, že si na vše hned nevzpomenu. Ale to je něco co ty nevidíš.
Abych to shrnul. Vím, že moje práce, kterou si ve svém volném čase s webem dám, má velký a pozitivní ohlas. I přes hrozby žalob, nebo pomluv a lží na mou osobu hlavně v jednom hnutí. Také vím, že denně jsou zde lidé z obvodů, magistrátu a vše čtou. Třeba vezmou i inspiraci. Ti však většinou tvrdohlavě berou kritiku jako něco, co je jen urážím, ale nezamyslí se proč vůbec kritika vznikla.
A ano, před 9 lety, kdy se přidal Hynek, tak jsem ho přesvědčoval, ať nedáváme negativní články. Chtěl jsem psát jen pozitivně. Ale člověk se časem a zkušenostmi vyvíjí a zjistí, že nelze se na vše usmívat a říkat si, jo to je fajn, i když není. Ale to zjistí právě časem, kdy získá více srovnání s jinými místy v ČR a ve světě. Získá zkušenosti. Já se takhle vyvíjel od ZŠ, kdy jsem web založil až k současnosti.
Co jsi na ZŠ dělal ty? Nebo co děláš proto, aby se region rozvíjel, když na to upozorňuješ u mě?
Fanda :
Dejv: Pěkný příklad lidské solidarity a vlastenectví.Budme rádi za ty lidi, kteří pomohli a zachovali odkaz budoucím generacím.Navic je to skvělá architektura.
21.08.2020 14:53Fanda :
Martin (msstavby.cz)Tak předně nejsem žádné uražené dítě, mám už dospělé syny, jsou sice o něco mladší než ty,ale tak se rozhodně nechovají jako ty.Aby všechny kritizovali a uráželi.Podnet k zamyšlení.Zadne tvé články,na tomto webu, něco ovlivnily.To se všechno rozhodlo jinak,ale podrobnosti te nemusí zajímat.Nemas vůbec žádné zásluhy na stavu věci.Nikdo na tebe nikdy nechtěl podat žalobu, to jsi si vymyslel,aby jsi byl zajímavý.Take mě rozesmiva to že jsi navštívil nejvíce měst a hlavně osobně (myšleno města v Rakousku a Německu). Klobouk dolů, takže máš názor.Dale tady zdelujes, že ty jako jediný jsi začal poukazovat na praktiky hnutí Ostravák.Takze díky tobě je Ostravak v opozici.Kde na to chodíš hrdino?Rekonstrukce panelových domů:-co vím,tak příklady lepších rekonstrukcí panelových domů.To jak to může v reálu vypadat pěkně, když to je sladěné,tak někteří ostatní člení SJV ukazují ostatním členům.Co to je? Nové podniky v Ostravě.Co já vím,tak hodně majitelů a zaměstnanců,se udavas nepravdivé informace.A navíc nejsi první,kdo informuje o nových podnicích v Ostravě.Je pravdou,jak ty říkáš,i pracovníci Magistrátu a obvodů, to čtou.Proto i reagovali na proluku Švabinského a reklamní smog.Muzes to nalézt na webu města.Zastupile o tom rozhodli 24.6 tohoto roku.Kdyby jsi tam byl tak už o tom referujes.Ale můžeš to i vidět na webu města na živo.Navic i patriot magazín o tom informuje.O tu proluku jsi se tak zajímal a teď nic?Za mě, dobře rozhodli že ten pozemek nabídli k prodeji.Muze tam i vzniknout zajímavější stavba, než od té pražské společnosti.(nic proti ní)Je už více zájemců,tak ta proluka se snad dostaví rychleji.Ti neúspěšní zájemci, budou-li mít zájem u nás zůstat a podnikat,si budou hledat jiné pozemky v centru,a tím by se i mohli vyřešit další proluky.Zajem investorů je,tak snad už by se mohlo za 2-3 roky více stavět.Tak snad to vyjde, protože hodně pozemků v prolukách je už připravených.Dodatek: Ohledně toho spamu, není pěkné od tebe že jsi to svalil na Hynka, určitě je lepší člověk než ty!
21.08.2020 16:38Fanda :
Martin (msstavby.cz)Martine, nikdo tě tady nepomlouva,nepodal na tebe žalobu,ani nikdo o tobě nešíří lži.Tomu hnutí, které máš na mysli,jsi ukradenej, protože je znám.Vis co?Tak založ nějakou stranu nebo hnutí.Vim že máš ambice,tak proč to nezkusit.Uz jsi udělal hodně pro toto město a kraj, tím že jsi založil tento web,tak proč nepomoci více.Tvrdis že znáš mnoho míst v ČR a ve světě,tak máš názor,tak je dobré využít ten potenciál co je v tobě, pro lepší život občanů našeho kraje.Verim že budeš o tom přemýšlet, protože takové lidi kraj potřebuje.
21.08.2020 21:41Martin [msstavby.cz] :
Fanda: Ptám se vážně, ty máš nějakou psychickou poruchu?
Nauč se číst, nauč se psát. Obdivuji to, jak ty víš lépe jak já, s kým jsem se bavil, co, se mi stalo atp.
Jsi pouhý troll, lhář, co má kontakty na všechny politiky, na idnes… Vlastně jsi jen nějaký Fanda, co zde psal jako Danek.. :)
21.08.2020 23:02Fanda :
Martin (msstavby.cz) Vysvětli mi co to je psychická porucha?To slyším poprvé.Ubezpecuji tě, že mě nezajímá s kým se bavíš,ani nikoho jiného.A jak sám vidíš, neboli čteš,tak i skomolim odpověď, konkrétně tobě.Kde jsi na to přišel, že jsem na, zdůrazňuji, tvém webu vystupoval jako Daněk, to je ta psychická porucha?Jde jen o jednu věc, vystupuj na svém webu seriózně,neurazej ty, kteří mají jiný názor a nekrm lidi svou dokonalostí.Nikdo tě nesleduje,nikdo tě nežaluje, jen neurazej lidi, kteří mají jiný názor.
22.08.2020 12:15Adam01 :
Fanda: Chtěl jsi vysvětlení psychické poruchy (jinými slovy duševní porucha), tak ho tady máš: je to skupina poruch a nemocí, které zpravidla ovlivňují lidské myšlení, prožívání, a vztahy s okolím. Patří mezi ně: autismus, adhd, schizofrenie, deprese, nespavost, paranoidní porucha osobnosti, narcistická poruchy osobnosti…… Výce se rozepisovat nebudu, protože jich je opravdu velmi moc.
22.08.2020 18:11Adam01 :
Fanda: jednu z nich dokonce mám, konkrétně aspergerův syndrom. Možná proto ti přijde, že píšu arogantně, naštvaně…. Přitom jsem tě chtěl upozornit a zeptat se na to, kde si viděl v mém komentáři aroganci a urážky na ostatní. Nedokážu pochopit ironii, srandu, vtip, často mě něco naštve. Těžko si hledám kamarády, mám sníženou empatii….. Ale to tě asi nezajímá. Tak příště u další otázky, nebo komentáře.
22.08.2020 18:28Fanda :
Adam01:Tahle otázka nebyla směřována tobě,ale budiž.Me nepřijde že se chováš arogantně, naštvaně, prostě jsi impulsivní.Zajimam se o filozofii a psychologii od svých šestnácti let.Od Nitzsecho po Jana Patočku.Muj nejoblíbenější je Schopenhauer.S psychologu například Gustav Jung,Alois Alzheimer nebo Sigmund Freud, který žil v našem kraji, konkrétně v Příboře, má tam i muzeum.Me pobavilo to, že jsi tu narcistickou poruchu osobnosti dobře podal.Presne to sedí na člověka se kterým vedu diskusi,a která mi není nějak příjemná.Tak by se majitel webu neměl chovat.Jestli budeš mít zájem se mnou komunikovat, tak ti dám na sebe kontakt.Bohuzel pracuji v zahraničí,tak jen přes sociální sítě nebo po telefonu.Hodne štěstí a ať se ti daří.
22.08.2020 20:40Summerboy :
Fanda: Vy jste vazne uplne mimo! Na ty Vase zvasty jsem ani nechtel reagovat, protoze se me to netyka, ale co Vy si o sobe myslite?? On Vas tady Martin z neceho narknul, ze jste po nem zacal takhle kydat smyslenou spinu?? Slapl Vam na kuri oko? Na Vas plane utoky Vam napsal letmy seznam veci, kterymi se zabyva a kde spolecnosti prosplel. Vase nepodlozene popreni vseho, co rekne, tady zahlcuje smysluplnou konverzaci Vasimi bezduchymi narcenimi! Tak se na to vyserte a bezte se bodnout, protoze takovy pristup je opravdu neuveritelny! Budte konstruktivni, proboha!
23.08.2020 12:04Fanda :
Summerboy: Vážený pane, mnohokrát jsem tady chválil majitele webu a souhlasil s ním že má pravdu,ale když začne napadat lidi, kteří mají jiný názor než on, dokonce i představitele města a obvodů, často i skoro vulgárním způsobem,tak s tím nelze souhlasit.Verte mi, že on mě absolutně nezajímá, ať si píše co chce,ale v rámci společenské etiky.Kdyz bude mít dobrý názor a bude to pravda,tak ho rád podpořím.Tak doufám že jsem to konstruktivně vysvětlil.
23.08.2020 16:53Adam01 :
Fanda: To vím. Já bych ani neodpovídal, ale obávám se, že byste se odpovědi nedočkal. Tu odpověď jsem opsal z Wikipedie, protože se mi to nechtělo hledat, ale psal jsem to svými slovy. Bohužel o filozofii a psychologii se nezajímám, spíše mě zajímá MHD, paneláky a trochu architektura. Jinak děkuji za z mého pohledu takovou menší nabídku, ale takhle mi to stačí. Navíc vás vůbec neznám. Ale i tak se budeme na tomto webu budeme celkem často setkávat, protože tu je hodně informací.
23.08.2020 17:21Adam01 :
U poslední věty je chyba.
23.08.2020 17:23Martin [msstavby.cz] :
Fanda: „ale když začne napadat lidi, kteří mají jiný názor než on, dokonce i představitele města a obvodů, často i skoro vulgárním způsobem“ ukaž kde.
23.08.2020 19:31Fanda :
Adam01:MHD máme na srovnatelné úrovni jako třeba Rakousko, Německo nebo Švýcarsko,ve státech jako třeba Francie, Španělsko, Itálie, Řecko i na vyšší úrovni,tam mají problém z dodržováním jízdního řádu.Takze se i stane, že, když to tak řeknu, vám ujede připoj.U nás by se mohli vyřešit terminály,aby na sebe spoje lépe navazovaly.U panelové zástavby jde poznat, že se už se upustilo od stylu od křiklavých fasád, které se doposud používaly.U budoucí architektury v Ostravě očekávám, že dobře sladí tu stávající.Mam na mysli stavby, které zde vzniknou, a které procházejí rekonstrukcí.Takze to vidím hodně optimisticky.
23.08.2020 19:56Fanda :
Martin (msstavby.cz)Martine,nechci se neustále odhadovat, napíšu později, teď mám nějaké pracovní záležitosti,ale později ti odpovím.
23.08.2020 20:04Adam01 :
Fanda: Prakticky nemám žádnou výtku, nebo připomínku, takže souhlas. Jen ještě k mému komentu výše: Navíc je mi jenom 13. A jsem celkem naivní.
23.08.2020 20:06aggu :
Černá kostka – územní řízení.
23.08.2020 22:11Dan :
Fanda: Prosim te, nedelej si z diskuze zpovednici nebo osobni denicek.
Nikoho to absolutne nezajima a zbytecne to zahlcuje diskuzi.
Web ctu nekolik let a v clancich jsem necetl nic vulgarniho. V diskuzich ze strany redakce take ne. Ze ma nekdo jiny nazor o tom prece diskuze je. Ale je rozdil urazka a citit se urazeny.
Co mi vsak prijde podivne je tve chovani. Vyzmes Martina k tomu, at neco dela. Kdyz vypise, co dela. Tak zacnes psat, ze lze.
Jako ty vis, s kym je v kontaktu. S kym se bavi a co se mu v zivote deje? To asi ne, vid. Proc by lhal? On je s kuzi na trhu, ty ne.
A jen drobnost. Mas rad psychologii, ale neumis ani s/z…. Ty mas rad jen pohádky, vid.
Proto te prosim,a myslim ze i ostatni, co to tady ctou budou radi, nepis hlouposti a zbytecne nekaz, prostredi diskuzi.
23.08.2020 22:12Fanda :
Primátor Tomáš Macura se vyjádřil 22.9 k přípravě stavby Černá kostka: Černá kostka je investicí kraje.V řádu dnů již bude územní rozhodnutí,do příštího léta stavební povolení, stavět se začne do roku 2022.Mesto na stavbu finančně přispěje.
23.09.2020 14:00David :
Fanda:
23.09.2020 14:12do roku 2022? Proboha tohle byl jeden z prioritních projektů města – čekal bych že se začne kopat nejpozději na jaře, čekat ještě 2 roky minimálně neli 3? Do té doby bude potřeba znovu aktualizovat interiér a jsme zase na začátku. Ještě k tomu je to projekt kraje, tam se předpokládá že to prosadí v co nejbližší termín….
Fanda :
David :No jó,ale teď už by to mělo být jisté.
23.09.2020 14:22Martin :
S kostkou to vypadá nadějně. Kraj si na její stavbu vezme úvěr. Příští rok „slavíme“ 70 let vědecké knihovny v provizoriu, tak už je načase… https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/moravskoslezsky-kraj-krajsky-urad-uver-rozpocet.A201218_586231_ostrava-zpravy_jog
18.12.2020 20:43davidb :
Černá kostka v Ostravě získala územní rozhodnutí, čeká na stavební povolení
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/moravskoslzsky-kraj-vedecka-knihovna-cerna-kostka-curylo.A210222_595747_ostrava-zpravy_jog
22.02.2021 10:37Jana :
davidb: To je sice krásné, ale finanční účast státu je naprosto nezbytná. Ostrava opět projela další šanci. Jediné co se dodělá, budou budovy OU. Černá kostka, koncertní sál, nebo Bílý stín – NEBUDUDOU! Budeme ještě rádi, jestli v Ostravě nevystřelí nezaměstnanost na 15%.
Název :
Jana: To bude jen dobře, pokud bude nezaměstnanost 15%. Aspoň si lidé budou více vážit práce a sehnat kvalitního zaměstnance nebude nadlidský úkol.
23.02.2021 13:09balde :
Název: teďka totiž musíte těm kvalitním zaměstnancům totiž i kvalitně zaplatit že :D
23.02.2021 17:49balde :
není kostka jako kostka :D
https://www.e15.cz/byznys/reality-a-stavebnictvi/designovy-skvost-v-jizni-koreji-obchodni-centrum-slouzi-rovnou-i-jako-vyhlidkove-misto-1380521
18.05.2021 09:26Rýša :
balde: Není kostka jako kostka – v Koreji kostka stojí a tady se o kostce píše roky, roky, článků nespočet a furt nic a léta běží vážení…
30.05.2021 14:00Martin :
S kostkou to vypadá nadějně! Jak jsem očekával, do jejího financování se mají zapojit fondy spravedlivé transformace pro postuhelné regiony: https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3331726-cernou-kostku-a-dalsi-strategicke-projekty-v-ostrave-mel-zaplatit-program
28.06.2021 20:17Ami :
Skutečně chceme uprostřed města tuto černou krychli? Osobně jsem se domnívala, že se chceme příznaku „Černá Ostrava“ zbavit. Hodně lidí se snaží vysvětlovat a ukazovat Ostravu jako krásné, sice průmyslové, ale zelené město. A teď si tady postavíme černou krychli, která mi připomíná komunistické azbestové budovy. Proč se nevyužije starých budov? Trendem je oprava starých budov. Je skutečně nutné zastavět každé volné místo, které se ve městě nachází? Ostrava přijde o další parkovací místa. Je k dispozici trvalá náhrada za tato parkovací místa? Libí se tato budova většině obyvatel, kteří kolem ní bydlí či chodí nebo jezdí? Ptal se někdo jich, jestli chtějí koukat na další budovu a to ještě celou černou, která budí dojem krematoria? V dnešní elektronické době bych ráda věděla, kolik lidí navštěvuje současnou knihovku a jak je rentabilní? Bylo by dobré znát odpovědi i na tyto otázky. Pokud je zde někdo, kdo zná odpovědi, budu ráda, když se o ně podělí nebo nasdílí link, kde je vše dobře a jasně popsáno – jak pozitiva, tak negativa.
davidb :
Ami:
Právě protože bude stát v centru bude velmi dobře dostupná MHD.
Černá odkazuje na historii, ke které se město i občané hrdě hlásí.
Knihovna je specifická budova a většina státech budov se na ni nehodí – hlavně potřebuje velký archiv s přesnými klimatickými podmínkami.
Místo je dlouhodobě určeno k zastavění. Tudíž bydlící v okolí vědí (nebo by si to měli zjistit), že se v jejich okolí bude někdy stavět. Ostrava se musí zahušťovat. Má velmi mnoho proluk.
Rado :
Martin: Bohužel tímto krokem ty peníze budou chybět jinde, na jiný projekt. ČK, mezi námi, už měla dávno stát a prostředky z JTF měly plynout úplně někam jinam a na něco zcela jiného.
26.06.2022 12:16Michal :
Ano, skutečně chceme uprostřed města tuto černou krychli. A pan Macura chodil od zvonku ke zvonku a osobně se každého ptal, jestli to tam teda může zastavět.
26.06.2022 12:49Martin :
Ami:
26.06.2022 17:14Mohl bych se zeptat, čím chcete ten „Příznak Černé Ostravy“ nahradit? I kdybyste měla sebelepší nápad, pochybuji, že na přebudování najdete peníze. Město musí být hlavně autentické a něčím zajímavé. Uvědomte si, že už asi nikdy nebude k dispozici tolik prostředků, aby se v Ostravě realizovaly obrovské industriální stavby (kterými je Ostrava proslulá). A zřejmě už nikdy nebude k dispozici tolik fondů na rekonverzi těchto staveb jako v současnosti. Podle mne je lepší na černou Ostravu navázat a ten image jen trochu „ohnout“ třeba k centru vzdělanosti a zábavy.
Pokud chcete Ostravu jako zelené město, pak tedy nechápu Váš důraz na parkovací místa. Není to tak, že předimenzovaná dopravní infrastruktura vede ke zvýšení automobilismu a „černé Ostravě“ z hlediska většího množství smogu a zhoršování životního prostředí? Proč by Ostrava měla toto upřednostňovat oproti většímu využívání MHD/alternativních způsobů přepravy? S tím jde ruku v ruce současná decentralizovaná podoba knihovny se spoustou externích skladů a nutností převážení knih mezi těmito sklady.
Pokud by se ptali občanů okolních domů, jak by si představovali podobu knihovny, jsem si téměř jist, že většina by zůstala pasivní a ta aktivní menšina by přišla s hodně bizarními nápady. Opravdu bych to nechal odborníkům s dohledem zástupců veřejnosti.
S tou rentabilitou knihovny si doufám děláte jen legraci. Je to příspěvková organizace… Příspěvek lepší vzdělanosti k příjmům města se pak velmi těžko měří. Prostě jsme západní civilizace, která se nebojí velkoryse investovat do vzdělanosti.
Ami :
davidb: Dobrý den, až na to, že doba se mění. Ale chápu, stavme, stavme a stavme.
08.07.2022 21:48Ami :
Michal: Dobrý den, a vybavujete si, kdy pan Macura chodil zvonek od zvonku? Máme rok 2022.
08.07.2022 21:50Ami :
Martin: Dobrý den, a proč je nutné něco přebudovávat? Co kdyby něco někdy zůstalo jen tak, jak je? Máme Tower Bolt, zábavné technické muzeum, co kdyby byla technická budova tam? Tato možnost byla zamítnuta z finančních důvodů. Je rok 2022 a černá kostka ještě nestojí a bude stát mnohem víc než byl původní plán. Čekat 15 let na výstavbu, to je v této zemi sice ještě krátká doba, ale i přesto tristní.
08.07.2022 22:12Doprava se snížila díky přebudování centra, kterému se řidiči snaží vyhnout. MHD je z části naprosto nepoužitelné, jelikož z okolních vesnic nejezdí autobusy, takže lidé opět využívají svých aut. Nově máme elektroauta, o kterých se pomalu píšou básně.
A když už hovoříte o odbornících, možná by bylo dobré udělat novou soutěž, jelikož ta původní je z roku 2004, pokud si to správně vybavuji. Máme rok 2022. Kdysi se u nás začaly stavět open space kanceláře a dnes se ví, že tato „móda“ už je davno pryč.
Jistě, všechno dotovat, pokladnice je bezedná. Vzdělanost? Víte co se děje ve školách? Doporučuji, abyste se podíval na youtube nebo byl sociálním pedagogem, protože to byste věděl, že knihovna ke vzdělanosti této společnosti nepomůže. Ale chápu a beru na vědomí, že zaplatit a postavit novou knihovnu je pro vás lepší, než investovat do pořádné čističky vod v lagunách, která nám dosluhuje.