V areálu firmy Libros na Palackého ulici vzniká velký tréninkový areál pro amatérské i profesionální řidiče. V celé zemi je zatím jen jediné obdobné zařízení. Na polygonu v severočeském Mostě. Ostrava se díky vznikajícímu areálu stane právě po Mostě druhým městem v České republice, kde si budou moci řidiči vymazat trestné body. Za jednodenní kurz rozdělený na teoretickou i praktickou část zaplatí řidiči necelé čtyři tisíce korun. Podobně jako právě v severních Čechách. Po absolvování kurzu jsou řidičům odpouštěny tři trestné body.
„Při stavbě Centra bezpečné jízdy se rozhodně neorientujeme jenom na možnost vymazání trestných bodů. V centru se budou školit především profesionální, ale také amatérští řidiči,“ zdůrazňuje Dalimil Frič z firmy Libros.
V přívozském areálu vzniknou smykové dráhy a kruhy, plochy na brždění s různými povrchy, speciální hydraulické desky stejně jako podzemní trysky, jejichž úkolem bude vyvolat přímo dešťovou smršť.
„Řidiči si zdokonalí svoji zručnost, zapojí všechny své znalosti,“ plánuje Frič. Centrum přijde na zhruba pětadevadesát miliónů korun, z nich pětasedmdesát milionů uhradí městský rozpočet.
„Centrum může být pro naše řidiče velmi užitečné,“ míní mluvčí moravskoslezských záchranářů Lukáš Hampl. „Naši řidiči jezdí v nestandardním režimu, což samozřejmě vyžaduje vyšší zručnost. Dosud obdobná školení probíhala spíše ojediněle, což se po dostavbě centra změní,“ dodává Hampl. A záchranáři nebudou sami. Školení zde mají absolvovat řidiči městských podniků jako dopravní podnik nebo OZO, stejně tak i hasiči.“Cvičné jízdy nyní míváme například na mošnovském letišti, ale samozřejmě budeme rádi, když taková možnost v Ostravě bude,“. „Získání podobných zkušeností pokládáme za nezbytné. Aby se ze záchranářů nestávali zachraňovaní,“ komentuje vznik centra Petr Faster za moravskoslezské hasiče.
Předpokládá se, že do Přívozu budou jezdit na školení i hasiči profesionálové ze sousedních slovenských a polských oblastí.
Zkusit si adrenalinovou jízdu, kdy řidič v autě pomocí vysílačky bude komunikovat se svým instruktorem, bude moci vlastně kdokoli. „Předpokládáme, že nejkratší kurz může trvat čtyři hodiny. Hodina a půl teorie, zbytek jízdy,“ konstatuje Frič. Nejdelší kurz bude pětidenní. „Cenu si zatím stanovovat netroufám,“ odpovídá Frič na otázku po cenách za tyto služby. Nyní je celý přívozský areál velkým staveništěm. Stavbou začali dělníci loni v prosinci, skončit mají 10.září. „Pak zahájíme zkušební provoz a 1.října slavnostně otevřeme,“ těší se Frič.
zdroj: sedmicka.cz
Poslední komentáře