Po téměř dekádě se objevil nový významnější stavební projekt v centru Ostravy.
Konkrétněji se jedná o novostavbu dvou bytových domů mezi ulicemi Tolstého / Gorkého / Poděbradova / Valchařská. Projekt je zatím ve fázi územního řízení. V současné době na pozemku nachází náletová, neudržovaná zeleň a není využíván k rekreaci.
Již v minulosti byl zájem ze strany investorů v této lokalitě stavět, bohužel to bylo v období působení soukromého projektu místního developera – populistického hnutí Ostravak. Radnice centrálního obvodu tedy záměr zamítla.
Jelikož se tak stalo již v minulosti, prosíme čtenáře, aby se zamysleli nad lokalitou a předčasně „zbrkle“ nezačali psát a komentovat (bez jakékoliv znalosti urbanismu a fungování měst), že Ostrava přijde o další zeleň. V blízkosti se nachází Bezručův sad. Ve vedlejším bloku od záměru se nachází dětská hřiště. V docházkové vzdálenosti se nachází Komenského sady a řeka Ostravice.
Tímto záměrem Ostrava o hodnotnou zeleň opravdu nepřijde. Lokalita se logicky dotvoří / zacelí. Tak, jak by centrum města mělo vypadat. Více lidí bude mít možnost zde bydlet a opět bude místo o něco živější. V současnosti blízká lokalita působí jako periferie. Ani nejlepší město pro život, Vídeň, nemá co blok park.
zdroj: ostrava.cz
Ostravan :
A to ještě došlo k přepracování projektu Jatek a další výstavba v centru, viz: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/ostrava-oziveni-centrum-vystavba-jatka.A190905_500056_ostrava-zpravy_jaga nebo na stránkách České televize.
Jann :
Nezbrkle a opravdu dlouze jsem se zamyslel a bohužel musím konstatovat, že Ostrava jen přijde zbytečně o další kousek zeleně. Proč? Jednoduše – odpověď je v kontextu okolí. Ten malý ostrov zeleně opravdu nic nezachrání (i když nabízená představa, že jdu až do Komeňáku, abych např. vyvenčil psa, když bydlím na rohu, mi až tak nesedí), ale na všechny strany, kam se podívám, jsou jen prázdné nezastavěné proluky, celé prázdné bloky, kde jsou jen betonové plochy, staré opuštěné sklady a areály – z přiložené ortofoto mapy to lze vidět dobře. Tak proč se nestaví zde??
Odpověď je, se obávám, v pohodlnosti. Je jednoduší pokácet stromy, než strhnout ruinu a zregenerovat opuštěný brownfield.
Tak na mě prosím nechoďte s Ostravakem, populismem a zacelováním. Ta lokalita Poděbradova-Soukenická-Porážková je nezacelená celá a představiteli města ignorována roky. A přitom je to ideální rozvojové území v centru města.
Crazym :
Jann: Hele bavíme se o stejném území? Pro jistotu jsem ti udělal další pohled z vrchu té lokality http://screenshot.cz/QKRHC/ Fakt si myslíš, že je ta část zeleně tak důležitá?
06.09.2019 14:03A to „proč se nestaví zde? “ je sranda ne? Vlastnické vztahy ti nic neříkají? Tak radši už nemysli ani nezbrkle ani dlouze a konečně už si zvykni, že strana a lid už nerozhodují o tom co se kde postaví bez ohledu na to co komu patří :DD
Janko :
Jsem pro zastavění plochy, tenhle kousek zeleně nemá v tomto místě význam. Město má tvořit ucelený celek s centrálními parky k odpočinku a sportu. Ti kteří neopustili Ostravu, si budou pořád myslet, jak Ostrava má málo zeleně. Myslím si, že opak je pravou. Ostrava by se spíše měla soustředit na zastavění proluk a podobných koutů, aby tvořila ucelené město.
balde :
za mě větší zvěrstvo jsou ty satelity okolo Ostravy ze kterých pak každý jede autem do města něž zcelit a dostavět proluky, navíc je to mnohem ekonomičtější když se domy staví na patra :D nevím, ale Otrava bude mít určitě tragické osídlení na km2, takže ekomatky které tu rády píšou že si děti nebudou mít kde hrát mě fakt nevzrušují
aggu :
Tohle je textura atraktivního města. V takových městech lidé chtějí žít.
06.09.2019 17:02https://ibb.co/jD0XB11
Vnitřní části měst nemají simulovat les. Od toho máme parky, aleje, solitéry. Půl kilometru od místa jsou 3 parky…. Kde chce ještě více zeleně, ať si sedne na tramvaj č. 5 nebo vlak č. 323. S jednou výjimkou – pokud bude mít magistrát koule dotáhnout k realizaci regeneraci údolí Odry (Nová Ves, Benátky). Tenhle projekt by Ostravu katapultoval zas o něco výš.
aggu :
balde: Zjistit si hustotu obyvatel trvá minutu ;) Bohužel to reálně není jedna hodnota, ale interval, který se v rámci města mění o řád.
Ostrava tragická samozřejmě je. Jako všechna česká města včetně Prahy. Ideální hustotu mají v podstatě jen některé části historických center. Všechno ostatní je technicko-hospodářský průšvih.
průměry:
Praha 2580
Brno 1760
Ostrava 1500
A MS kraj má mimo Prahu největší hustotu obyvatel vůbec.
06.09.2019 17:16skelet :
aggu: tohle je koncept města, tak ze středověku, ne? To je spíš noční můra, než atraktivní lokalita.
06.09.2019 18:57adam :
Co je na hnutí Ostravak populistického?
06.09.2019 20:44AC :
skelet: To je Barcelona.
06.09.2019 20:45adam :
Tak na fakultách architektury se tato část dává za priklad “ technokratickeho urbanismu”, mimochodem take proto se Barcelona nemuze nikdy umistit v top 20 mestech s nejvyssi kvalitou zivota, ale vlastne mate pravdu – co by Ostrava za toto dala.
06.09.2019 20:52Crazym :
adam: Jen namátkou :-) https://pbs.twimg.com/media/DmqP0zgX0AEWv1P.jpg
07.09.2019 03:20Aleš :
Crazym:
A že ty bilboardy tomu městu pomohly? Město, které není schopno uhlídat a uchránit nemovitý majetek svých obyvatel, si zaslouží jen a pouze zbourat a posypat solí !!! To zase bude nenávistných komentářů a hodnocení…
adam :
Crazym
07.09.2019 10:57O.k. Beru. V tom pripade Ostrava nemela nepopulistickou kampan. A v mire populismu byl Ostravak rozdrcen predevsim ODS a ANO. Alespon na bilboardech v centru.
Mx :
Nová budova v centru je fajn ale kdyz uz konecne neco vznika tak uplne mimo oci bezneho navstevnika. Ocenil bych stavby tam, kde to bude mit efekt na vzhled centra a dojem z něj. Z fotky bohuzel nesouhlasim, ze jde o naletovou zelen. Jde o pekne vzrostlé stromy vcetne vzdy dulezitych celorocne telenych vzrostlých jehlicnanu. S potenciálem budouciho parku
09.09.2019 08:48