Na ulici Provaznická v Ostravě byla zahájena stavba dalšího bytového domu.
Bytový dům Provaznická
Martin [msstavby.cz] | 16.6.2014 | OSTRAVA | #jih, #provaznická | 19 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
johny :
Přeju projektu úspěch, ale popravdě je mi záhadou, co tam ty lidi táhne. Okolí nic moc, pořádný park je až v Bělském lese, tramvaj na každou stranu tak 10 minut chůze. Snad nízké ceny?
16.06.2014 19:41aggu :
johny: Jednoznačně cena > http://www.provaznicka.cz/
16.06.2014 21:48Balde :
Hrabůva není zas tak špatné bydlení, a potom, co se zrekonstruuje jubilejni to tam bude ještě lepší
16.06.2014 22:14aldik :
johny:
19.06.2014 08:50Park zas tak daleko není a dneska má stejně každý druhý už auto, takže blízkost MHD není až tak podstatná. Jen teda mi tam chybí nějaký obchod, v okolí vím o jedné Hrušce a možná i nějaké další malé potraviny se tam najdou, ale to je tak všechno.
aggu :
Tahle část Hrabůvky by byla fajn místo, nebýt naprostých ignorantů na radnici Jihu. Dlouhodobě katastrofální stav chodníků a silnic (zrovna Provaznická je jedna z nejhorších). Asi na něco 10 let čekali, chápu to se v Ostravě stává často. Vnitřní dvory bloků jsou vesměs ve stejném stavu jak před 25 lety (a přitom jsou plošně velkorysé, jen kdyby se toho někdo s architektem vedle sebe chopil). Vím, nejsou čas a peníze. Pokud se někdo z radnice vzbudí a začne přemýšlet, rychle skončí u počtu parkovacích míst pro auta a začne bojovat za jejich zvýšení. Jako by v Hrabůvce nežili lidé. Dětská hřiště neexistují a musejí je suplovat hospodští v zahrádkách restaurací s výdejem piva. Co je veřejné, o to se stará tak akorát entropie a matka příroda. Pardon zapomněl jsem, seká se tráva. Asi max level co je možné pro sídliště udělat.
19.06.2014 09:50Obchody jsou ten nejmenší problém. Do 5 minut pěšky jakýmkoliv směrem.
O dvou naprosto nesmyslných ubytovnách Vítek a Hlubina a jejich zdevastovaném okolí škoda mluvit, politici mají přece „svázané“ ruce. To bych jim i věřil, Sibinský a spol. udělali za ty léta jedinou „pořádnou“ věc. Ohňostroj. A že by radnice měla nějaké plány ohledně urbanismu (rondel Hrabůvka, okolí „vítkovického“ hřbitova a tak dále) tak na to už jsme naučili ani nemyslet. Tihle lidé uvažují akorát v kategorii kolik bude stát Michal David na „Slavnostech obvodu“. A přítom je nejvyšší čas, už včera se mělo začít plánovat co s celý Jihem. Maňána, chápu.
Mentálně žije Hrabůvka pořád v 80. letech. Bohužel. Jedinou světlejší výjimkou je Jubilejní. Jedna ulice se opravuje 15 let a zdaleka není hotová.
johny :
aggu: Celkem souhlasím, zvláště pak s tím plánováním, co s celým Jihem. Bydlí tam 1/3 Ostravy převážně v obrovských panelových domech. Vím, že je tady mnoho patriotů, které tímhle asi zvednu ze židle, ale opravdu nemá smysl zabývat se tím, jaký bychom si svět přáli, ale vzít realitu takovou, jaká je. A protože realitou je pozvolný úbytek počtu obyvatel, totální proměna preference bydlení oproti době před 30-40 lety, kdy se sídliště stavěla, proluky na mnoha místech převážně v centrální části města, je třeba se zcela vážně zabývat tím, které panelové domy má smysl udržovat a které už jen „dožijí“ bez investic. A to ideálně nejen na půdoryse Jihu, ale celé Ostravy (i když Jihu se to bude týkat úplně nejvíc).
19.06.2014 15:02johny :
aldik: A můžu vědět, který park máte na mysli?
19.06.2014 15:05aggu :
johny: To už je tady mantra, „úbytek obyvatel“. Dvacet let před válkou počet obyvatel rostl, po válce počet zase rostl, dalších dvacet ještě víc, pak dalších dvacet klesl, nyní pořád klesá, co bude za dalších 20 let? ;) Netřeba se zaseknout v čase, stačí změna pár zákonů, stav ekonomiky, ovzduší, migrace z méně šťastných míst planety, ovlivní to bzilion proměnných. A popravdě, jak ekonomika tak ovzduší se minimálně v Ostravě (mírně) zlepšuje.
19.06.2014 16:35Totální proměna preference bydlení? V čem? Drtivá většina nových bytových developerských objektů jsou zase „paneláky“, btw některé z nich hůř postavené než za Husáka.
Proluky jsou převážně v centru z jednoduchého důvodu, před válkou bylo mimo současné centrum jen pole.
S tím posledním souhlas. Ano, minimálně Dubina by potřebovala „prosekat“. Ale od současných politiků žádné urbanistické aktivity v tomto směru nečekám. Neumí ani opravit chodník. Co dokázali, když se kreativně rozjeli, vidím (bohužel) denně, když jedu kolem jejich radniční budovy.
Balde :
johny: optimalni reseni by bylo, ze az zacne docházet k ubytku obyvatel na jihu, město by ty byty mělo vykupovat a a nabízet pak důchodcům, rodínám s dětmi atd, protože pokud město neprevezme domya necha je osudu tak se o ne nikdo nebude starat a bude tu getho
19.06.2014 17:02johny :
Balde: Souhlasím, nějaká forma podobné služby na Jihu by byla užitečná. Pokud vím, tak jediný projekt tohoto typu je rekonstrukce věžového domu v centru, což je fajn, ale na Ostravu je to málo.
Aggu: Já docela chápu, že Ostraváci jsou jakoukoliv zmínku o počtu obyvatel docela hákliví, ale mírný a trvalý pokles počtu obyvatel způsobený především negativním migračním saldem je prostě realita. Už se to tady probíralo víckrát a vím, že zde existuje určitá nepřesvědčitelná skupina diskutérů, takže to nehodlám podporovat vyhledáváním statistik, protože i to by bylo celkem zbytečné. Já jen říkám, že by bylo účelné mít nějak podloženo tvrzení, že na Jihu se třeba každý rok průměrně zaplní 30 prázdných bytů (nebo se jich naopak 30 vyprázdní). Pak by totiž bylo možné aspoň trochu seriózně diskutovat o tom, za jakou společenskou cenu se na Jihu zastavují proluky, kde by jinak třeba mohla existovat nějaká zeleň. Jako třeba právě na Provaznické, kde ještě před 10 lety byla louka, z níž se teoreticky mohl stát park pro obyvatele právě těch paneláků (to myslím v čistě obecné rovině bez ohledu na ÚP).
Totální proměna preferencí bydlení? Snad nemusím říkat, že zatímco před těmi 30-40 lety byl vrchol bydlení pro sociální mainstreamovou skupinu byt 3+1 v panelovém domě, dnes je to dejme tomu malý řadový RD v satelitu za městem. Každý snad ví, proč by dnes preferoval ten domek. A pokud se snad dnes někdo stěhuje do paneláku, tak se tam nestěhuje proto, že by tam mermo mocí chtěl bydlet, ale proto, že tam musí, protože nemá na víc peníze. Teda snad až na úzkou skupinku nějakých fanoušků, která si svůj život bez panelu nedokáže představit.
19.06.2014 19:37Balde :
johny: jinak k tomu vylidňování Ostravy, musíme se podívat kolik z těch co se odstěhovali, se odstěhovali do menšího města obce kolem Ostravy, a kdo odešel uplně z kraje, v horizontu několika desítek let, Ostravu vidím někde do 250 tis, s tím ze vzroste počet dojíždějících, problém bude hl v Havířově, Karviné, to jsou města, která jsou jen sídliště, neposkytuje žádná pracovní místa, kromě těžkého průmyslu, který bohužel bude postupně upadat, doly tady nebudou věčně, takže to budou šílená getha, Ostrava má výhodu, že je hl město kraje, kde se centralizují úřady, služby – banky, pojiš´tovny, sídla firem, a hl má spoustu Patriotů – jeden za všechny pan Světlík, každý si o něm může myslet co chce, ale díky němu Ostrava žije a roste, takže bych to neviděl tak černě
19.06.2014 19:44aggu :
johny: Za prvé, já nejsem „ostraváci“. Za druhé, kolik má Ostrava obyvatel je mi jedno. Za třetí úbytek nikdo nepopírá. Za čtvrté na jihu proluky nejsou. Proluky jsou prázdná místa v ulicích po domech, které BYLY a třeba v důsledku setkání s bombou už nejsou. Což se na Jihu jaksi nemohlo státi, tam místo bomb úřadovali bolševici s buldozery, když likvidovaly roztroušené rodinné domky a ovocné sady. Za páté domněnka o „vrcholu bydlení“ kdysi a dnes je vycucaná z prstu. Ani v ceně dnes není rozdíl (domek za Ostravou stojí stejně jako slušný bot v novostavbě v centru). Já osobně preferuji bydlení v centru. Ale taky z toho nic širšího nevyvozuji.
20.06.2014 08:33johny :
aggu: Za prvé, to je dost možné. Za druhé, pokud je Vám to jedno, tak nevím, proč ke zmínce o úbytku obyvatel nejste indiferentní a titulujete ho jako mantru. Za třetí, neřekl bych, protože v jiných diskusích se tu o tom dřív vedly celkem vášnivé debaty. Za čtvrté, na české slovo proluky snad nemá copyright centrum Ostravy, ale lze ho použít obecně jako volný prostor. Protože se však v Ostravě pojem proluka obvykle spojuje s centrem po vybombardovaných domech, schválně jsem to blíže rozvedl. Jde mi o věc, ne o hraní se slovy. Za páté, já o koze, Vy o voze. O bytech v centru řeč vůbec nebyla. Nevím jaké jsou čí domněnky, ale byty na Jihu začínají od 400 tis. Kč, novostavby RD jsou několikanásobek.
20.06.2014 10:16Michal :
Co tady furt melete o vybombardovaných prolukách? Válečné škody byly minimální, ty největší prasárny se odehrály až po válce.
20.06.2014 10:21aggu :
johny:1) Ano. 2) Kdybych byl „indiferentní“ nemusel bych psát nikdy nikam. Mantra to pro některé je. Jako by na tom něco záviselo (kromě peněz z RUD), kvalitu života ve městě určují jiné věci, např. když se s těmi penězi dobře hospodaří. 3) Nepopírá. 4) V kontextu tohoto webu proluka není „něco“ jako volný prostor. Proluky na Jihu (topic!) žádné nejsou, nejbližší až ve Vítkovicích. Problém bude v tom, že se „obvykle něco spojuje s něčím“ a z jasných pojmů vzniká eintopf. 5) Řeč byla o vrcholu bydlení a to je přece novostavba bytu, slušný byt v historickém centru nebo RD. Byty na Dubině asi žádný sen nebudou, nemá cenu je zmiňovat. A třeba já domek nepreferuji, volný čas trávím raději jinak, než se sekačkou trávy.
20.06.2014 11:39aggu :
Michal: Ty „minimální“ válečné škody jsou v centru Ostravy zřetelné i po 70 letech. A třeba v Opavě lehlo 90% centra.
20.06.2014 11:42Michal :
„Ty „minimální“ válečné škody jsou v centru Ostravy zřetelné i po 70 letech“ jsou ve skutečnosti v drtivě většině asanační zvěrstva 60. – 80. let.
20.06.2014 11:57Eintopf ála aggu
aggu :
Michal: Máš to procentuálně spočítané? ;) A není to třeba jedno, jestli proluka vznikla dezintegrací domu bombou, zásahem děla, nebo bourací koulí a jestli měsíc po válce nebo 15 let kdy se o poškozený dům nikdo nestaral? Konec, off topic…
20.06.2014 13:09aggu :
PS: 29.08.1944
20.06.2014 13:21