Aktuální fotografie probíhající revitalizace ulice Nádražní v Českém Těšíně.
Revitalizace Nádražní ulice probíhá od křížení s ulicí Střelniční po křížení s Hlavní třídou.
Fotoreportáž začneme v křížení s ulici Střelniční. Na snímku z doby před realizací můžeme vidět původní řešení ulice Nádražní. Mezi domy a zbytky aleje stromů je umístěno parkoviště.
Nově bylo parkoviště s obslužnou komunikací v tomto místě zrušeno. Došlo tak ke zvýšení plochy pro chodce a zeleň. Povrchy jsou nově tvořeny velkoformátovou dlažbou nebo menší kamennou dlažbou. Výrazně zde vzrostl počet stromů.
Pro zásobování provozoven je v určitý čas vjezd aut povolen.
Původní podoba autobusové zastávky v jižní části ulice.
Nově jsou v tomto místě pochozí plochy provedeny z žulové dlažby. Přístřešek zastávky je v antracitovém odstínu. Designově laděné jsou také označníky zastávek.
Původní podoba přechodu přes Nádražní ulici ke vstupu do výpravní budovy nádraží.
Nově byl prostor pro přechází zkrácen a jasně definován. Pochozí plochy jsou provedeny z žulové dlažby.
Původní řešení křížení Nádražní ulice s ulicí Bezručova.
Nově je ulice Bezručova v místě v křížení s plochami pro pěší v jedné výškové úrovni. Komunikace pro automobily je zde odlišena žulovou dlažbou.
Obdobně je řešeno křížení s ulicí Čapkova.
Parkování v lokalitě je řešeno v přímé návaznosti na Nádražní ulici. Nově zde přibyly stojany pro kola.
Na více místech jsou v dlažbě umístěny tramvajové kolejnice, které připomínají fakt, že v ulici kdysi tramvaje jezdily.
Původní podoba ulice Štefánikova, která byla také rekonstruována.
Rekonstrukce ulice Štefánikova byla provedena ze stejných materiálů jako ulice Nádražní. Plochy pro pěší jsou provedeny z velkoformátové dlažby. Vozovka z dlažby žulové.
Původní podoba Nádražní ulice mezi Čapkovou ulicí a Štefánikovou. I v tomto místě auta jezdily přímo kolem domů.
I zde byly výrazně rozšířeny plochy pro chodce a plocha zeleně. Rozšíření pěších ploch zároveň umožňuje výrazněji rozšířit předzahrádky podniků.
Ulice Nádražní v místě před křížením s ulici Štefánikova. Stav před revitalizací.
Současný stav.
Původní stav křižovatky Nádražní ulice s Hlavní třídou.
Střet různých časových období. V otázce řešení vzhledu veřejných prostor, jsme se v některých lokalitách, posunuli velmi dopředu.
Obnovena stromová alej.
Stavbu však provází komplikace způsobenou jak realizační firmou, tak změnami projektu. Viz například reportáž TV Polar ze srpna roku 2022. Celkově však lokalita získala velmi reprezentativní vzhled s důrazem na dostatečný prostor pro chodce a zeleň.
Termín dokončení byl v dodatku smlouvy posunut kvůli několika změnám projektové dokumentace. Hlavním důvodem byl nález kamenné šedé a červené dlažby, kterou se investor rozhodl zachránit a použít při revitalizaci přilehlých ulic. Město ale s kvalitou dosavadní práce není spokojeno.
Marcela Hladká, mluvčí Českého Těšína: Přestože realizátor stavby garantoval ve výběrovém řízení zkušenosti s pokládkou tohoto typu dlažby, město není spokojeno s prací od začátku stavby. To potvrzuje také skutečnost, že od května nejsou firmě uhrazovány faktury za jejich práce. Město také garantuje to, že nepřevezme stavbu, pokud nebude odpovídat normám.“
V tisku se také objevily mylné informace například o tom, že město za rekonstrukci ulice Nádražní zaplatí o 10 milionů korun navíc.
Milan Pilar, vedoucí Odboru investic Český Těšín: „Toto tvrzení se nezakládá na pravdě. Stavba byla navýšena pouze o tři miliony korun, a to z důvodu toho, že na komunikaci se našli původní kamenné kostky, které se město rozhodlo zachovat, takže to byly práce navíc v hodnotě tři miliony korun.”
Z důvodu zveřejňování nepravdivých a lživých informací, podalo město trestní oznámení.
Hans :
To se asi učí od Poláků. Stav nově zrekonstruovaného veřejného prostoru v polském Těšíně cokoli u nás (zvlášť třeba v Ostravě) vysoce předčí. Bohužel je to tak. Stejný dojem z návštěvy Gliwic a Katowic.
Mx :
Kde se stala chyba na našem bulváru Nádražní? Roky rekonstrukce za stamilióny a výsledek?
Mx :
Hans: to víte, u nás se utopí v zemi na kabelech a potrubí 99mil a ten 1 milion už na kvalitní povrchy, mobiliář ap. nezbyde. Protože jak řekl jeden radní: nejsme bohatí jako Vídeň. Ještě se mnoho věcí už mění i tady k lepšímu.
18.01.2023 09:19LK :
Z těch fotek ten prostor vypadá po rekonstrukci příjemně, obrovský rozdíl v tom, jak si to pamatuji z minulosti. Zaujalo mě, že se nebáli ubrat parkovacích místa.
18.01.2023 09:38balde :
top
18.01.2023 11:08Patrik :
Vždy když vidím obdobné obrázky a pak si vybavím většinu Ostravy, tak se mi chce zvracet.
Svizzera :
Konečně rekonstrukce, která přinesla radikální změnu a ne jen kosmetické úpravy. Kvalitní proměny se dočkalo i protější autobusové stanoviště. Jen mi hlava nebere, proč dešťovou vodu z vyspádovaného chodníku odvádějí do kanalizace a ne do záhonu a ke kořenům stromů https://screenshot.cz/4515K/
18.01.2023 15:04petr :
Prosím udělejte teď ještě fotoreport z Ostravy od Kotvy, ať ten nepoměr vynikne :-)
Martin [msstavby.cz] :
LK: Parkovacích míst ubrali celkem hodně. Taky jsem byl překvapený. Nové parkoviště sice vzniklo u nového autobusového nádraží, ale nemyslím si, že by to mělo souvislost.
Svizzera: Spekuluji. Možná tam hydrogeologem vyšlo, že při nejvyšších možných srážkách a koeficientu vsaku se vše nevsákne do pásu trávu a přetékalo by to na ulici?
petr: Jo, toho se už nemůžu dočkat :D