ŘSD k 12.7. aktualizovala informace k projektu Bruntál – východní obchvat, I. etapa.
Stavbu „Silnice I/45 Bruntál – východní obchvat“ lze považovat za první etapu přebudování dopravních tahů na administrativním území města. Obchvat města doplní stávající dopravní skelet o komunikaci obcházející Bruntál po jeho jihovýchodním okraji. Na jižním a severním okraji města bude obchvat napojený na stávající silnici I/45, na východním okraji města pak na silnici I/11. Navrhovaná trasa přeložky silnice I/45 je vedena obchvatem města, a to východně od jeho zástavby, kde prochází volným terénem a v převážné části se dotýká zemědělských pozemků. Profil terénu je zvlněný, a proto je trasa vedena zářezy a po násypech.
Začátek obchvatu silnice I/45 je situován jižně od Bruntálu, kde se napojuje prostřednictvím mimoúrovňové křižovatky Bruntál-jih na stávající silnici I/45 vedoucí do Olomouce. Trasa silnice I/45 se ze stávající komunikace odklání před čerpací stanicí pohonných hmot a je vedena severovýchodním směrem přes železniční trať Olomouc hl. n.–Krnov. V prostoru mezi obytnou zástavbou a městskou čistírnou odpadních vod kříží estakádou údolí Černého potoka se silnicí II/452. Dále trasa silnice I/45 prochází sedlem Zaječího vrchu a pokračuje po západním úbočí kopce Kozinec. Následně podchází projektovanou přeložku silnice I/11 Žlutý kopec, která je navržena v kategorii S 11,5/80. Prostřednictvím osmičkovité mimoúrovňové křižovatky MÚK Žlutý kopec je silnice I/45 propojena se stávající silnicí I/11 vedoucí do Opavy. Spojka silnice I/11 Žlutý kopec s ul. Opavskou v délce 345 m je navržena v základní šířkové kategorii MS2k 11,5/50. Projektovaná trasa silnice I/45 pak dále pokračuje na sever, podchází opět železniční trať Olomouc hl. n.–Krnov a napojuje se na trasu silnice I/45 v obchvatu Oborné vedoucí do Krnova, jejíž výstavba byla dokončena v roce 2000. V tomto prostoru kříží Oborenský potok. Prostřednictvím mimoúrovňové křižovatky MÚK Oborná je na silnici I/45 napojena nová 365 m dlouhá přeložka Krnovské ulice (nynější I/45) Napojení obce Oborná na město Bruntál z Krnovské ulice a také napojení areálu KARETA s.r.o. je zachováno prostřednictvím přeložky silnice III/0452, respektive průsečnou křižovatkou s původní I/45.
Navržené prostorové řešení křižovatky umožňuje napojení výhledové trasy silnice I/11, severní obchvat, na silnici I/45. Navrhovaný obchvat prochází územím, které je hustě protkáno inženýrskými sítěmi. Téměř všechna tato vedení budou v různých místech a v různém rozsahu dotčena výstavbou silnice I/45 a souvisejících objektů.
zdroj: rsd.cz
Rado :
Je to sice hezké, ale otázkou bude, zda-li to bude ještě za mého života. Jinak změna je to vítaná a k lepšímu.
05.08.2019 09:03Petr :
Tuto mapu zná snad každý, kdo se o obchvat zajímá. Ale pro Bruntál a jeho obyvatelé bude asi nejzajímavější, až někdo řekne, kdy se začne stavět. Jedná věc je prezentovat to, že to jednou bude, ale všechny bude zajímat, kdy to bude. Územní rozhodnuti bylo vydáno v roce 2008 a pořád nic.
Oasis :
Petr: Podle letáku v ideálním případě stavební povolení 2021, uvedení do provozu 2026: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/326/infoletak_s45-bruntal-vych-obchvat-1etapa.pdf
05.08.2019 11:31Slosor :
Super, že narozdíl od Krnova jsou křižovatky mimoúrovňové, ale tu kategorii S9,5 (silnice bez krajnice) snad nemyslí vážně. Na jedničkách by mělo být standardem S11,5. Průměrná doba přípravy silnic včetně výstavby je 13 roků a my projektujeme takový low cost.
Dejv :
Rado: Co třeba prvně rozkliknout odkaz?
05.08.2019 19:23Btw krmení holubů dnes moc nešlo? :)