Autobusový terminál Dubina Interspar – EIA
Martin [msstavby.cz] | 16.10.2012 | OSTRAVA | #dubina, #jih, #terminál | 34 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
X236K :
Skvele. V Ostrave se da po dalnici projet dvema smery prakticky do centra, ale presto si navrhneme autobusovy terminal na snad nejvzdalenejsim a nejzbytecnejsim miste od centra. Pro lidi cestujici MHD to bude komplikace, budou-li muset prestupovat, lidi jezdici autem budou MHD dale ignorovat. Zaver = vyhozene prachy.
16.10.2012 12:57marian :
X236K: ale kdeže, to nejsou vyhozené prachy – to jsou prachy ukradené. o ničem jiném tyhle kokotiny, pardon – projekty, nejsou.
16.10.2012 14:28mm :
Mě spíše zaráží, že je tam navrženo pouze 8 stání pro autobusy, tak to je tedy velkolepý terminál a pokud tam mají stát všechny busy z toho směru, tak se tam stejně nevlezou. Pro lidí je přece jen pohodlnější dojet na jeden terminál, kde je možno přestupu na jiný bus či MHD.
16.10.2012 17:04Balde :
X236K: nechapu vasi negaci, ma to spoustu vyhod – autobusy nemusi jezdit do obydlenych casti mesta, kde uz jezdi mhd, tak proc by se meli prekrývat, neucpavají město, nepali zbytecne naftu, pak to tu vsichni dychame, takze jsem rozhodne pro
16.10.2012 20:07Tomas T. :
Take jsem pro. Uz se to tady rozebiralo, a tipickym prikladem nutnosti terminalu je sad B. Nemcove nebo svinov.
17.10.2012 09:36X236K :
Balde: Ma negace ma jednoduchy duvod – terminal na Dubine je zbytecny. Pro koho je? Pro MHD? U Interspaaru zastavuji 3 linky autobusu. Takze pro MHD asi ne. Tak pro dalkove autobusy, ktere ted zajizdeji do centra na UAN? Nebo pro lidi, co jezdi autem?
17.10.2012 11:38Fred :
Nechci byt spatnym prorokem, ale ten „terminal“ se bude stejne nakonec používat jen jako zastávka pro autobusy jezdici na UAN do centra…
17.10.2012 12:30Tomas T. :
Fred: Na uan budou jedzit pouze dalkove autobusy….
17.10.2012 14:21Balde :
X236K: tady nikdo nemluvi o zachytnem parkovisti, tady se bavime jen o autousech, si to aspon poradně prečtěte, maji se stavět jen zastavky pro příměstské autobusy, stacilo by si to přečíst pane
17.10.2012 15:24Fred :
Tomas T. :Ano cist umim ;-) Linky však provozuji soukromme spolecnosti, které opravdu nemaji důvod vyhodit lidi na kraji Ostravy a nazdar, delejte si co chcete… Navíc kolik ze tam tech meziměstských linek vlastne jezdi? Vim je o par spojích smerem na Novy Jicin. Další stejne jezdi z UAN po Mistecke a kolem Makra na Novou Belou…
17.10.2012 18:18Balde :
Fred: no a ted uz jezdit nebudou, jeslti nechapete logiku toho, ze se nebudou dublovat s MHD, tak uz fakt nevim, co vam na to mam rict
17.10.2012 22:57X236K :
Ktere konkretni primestske linky tam budou zastavovat? Takze lidi jezdi do centra – nyni jednim primestkym spojem. Cilem je ovsem to, aby tyto spoje koncily na periferii a prinutili ty lidi prestoupit na MHD?? No… myslenka genia. Jeste, ze se me to nedotkne jinak, nez ze se vyhodi prachy z mych dani.
18.10.2012 10:37Fred :
Balde: Ten cestujici v primestskem spoji si tu cestu az do toho centra zaplati. Dublovani s MHD? Sorry ale tech par spoju MHD nezachrani a stavet podobny terminal v době, kdy chce byt každý všude co nejrychleji, coz mu zajistily prave takove primestske spoje, akorát prispeje k dalsimu vyuzivani vlastnich automobilu… Opravdu uz vidim člověka, který dojizdi za praci do centra Ostravy jak celym nadsenim vystoupi na dubine, a místo aby jel do centra dalších par minut pojede pul hodiny…
18.10.2012 11:07marian :
jde o to vymyslet „projekt“ a dát kšeft za provizi firmě, případně se napakovat na předem zakoupeném pozemku. dotace se už vždycky zajistí – stačí potisknout dost křídových papírů slovy jako multimodální, infrastruktura, ekologizace, implementace, a jejich nekonečnými kombinacemi. slovní vatou k vatě v kapse. veřejnosti se to pak ještě před volbama vysvětlí jako to nejúžasnější pro jejich blaho. tupé zblblé stádo vhodí bezmyšlenkovitě volební lístky zavedeným stranám – vždyť byli v televizi a jsou i vyfocení na bilboardech, no tak to budou asi ti nejlepší – a jede se další čtyři roky dál.
18.10.2012 13:33Tomas T. :
Fred: No tak hlavní důvod stavby terminalu (a to nejen tohodle ale i tech vsech ostatnich) není zachrana MHD. MHD tady bude vzdy , bez ohledu na to zda s nim bude jedzit o 30% lidi vice ci mene. Cilem je zmensit pocet autobusu, ktere jedou do stredu mesta. Navic u techto terminalu bude casem take vybudovano odstavne parkoviste, aby se zmensil i pocet aut, miricich do centra.
18.10.2012 14:52X236K :
Tomas T.:
Lidi, co jezdi busem, budou nas***i kvuli zpozdeni a automobilisti se takovemu parkovisti vysmejou.
18.10.2012 15:39Hynek [msstavby.cz] :
X236K: nemuzes se divat na to z pohledu dneska. kdo vi co bude. treba budes mit se starsim autem uplny zakaz vjezdu do centra a budes rad, ze nekdo udelal takove parkoviste. anebo MHD bude daleko nejrychlejsi doprava po meste. anebo ne. kazdopad je mozne, ze smich proste za nejakou dobu prejde.
18.10.2012 16:22Balde :
Hynek [msstavby.cz]: souhlasím, a navíc budu radsi kdyz po ostrave bude jezidit min autobusu, i za tu cenu ze tramka je pomalejsi o par minut,
18.10.2012 16:37Tomas T. :
Tak nevim jake mate zkusenosti vy, ale ja osobne se dneska dostanu do prace rychleji pomoci MHD nez autem, protoze autem vzdy uviznu v kolone na mairanskohorske, a bus to projede.
18.10.2012 16:48A cesta zpet … no to bych rekl ze je na stejno. Pokud ovsem nepotrebuji do centra, kde zase hledam 10 minut kde zaparkovat a jezdim dokola (a to nepocitam poplatky za parkovani).
Auto je pro mne prostredek na vikend, ale pres tyden je zvbytecne na obtiz. Kor pri dnesnich cenach benzinu.
Martin [msstavby.cz] :
333, 370, 371,373, 376,377, 378, 379, 641, 664, 670. Linky, které jedou od Krmelína. Jak je uvedeno v dokumentu EIA.
19.10.2012 20:22Fred :
Tomas T. :Dam ti priklad clovek jede dejme tomu z Hukvald rano do práce – nyní nasedne na autobus, který ho doveze na prestupni uzly MHD, Benzina, Drevoprodej, UAN, dostane se do každého koutu města a hlavne rychle. Ted ho vyhodi autobus na Dubine a dal? Pokud dela v Kuncicich, nemá spoj, pokud dela v centru, byl tam postaru mnohem rychleji (zadne zacpy se nekonaly, protože autobusy jezdi po Mistecke)…
20.10.2012 10:40Tomas T. :
Fred: Dam ti priklad… clovek jedouci z ostravy do bohumina, musi cekat na bus zpozdeny o 10minu, protoze uviznul v zaacpe v centru, protoze autobusy musi jezdit z UANU.
22.10.2012 11:51Co z toho plyne? ze UAN je dobre umisteny pro jeden smer. Pro ostatni je naprosto nedostupny.
Fred :
Tomas T. :A jak tomu prospeje tenhle terminal na Dubine? Ja proste jen rikam ze se stavi naprosto nepotrebna věc, když by se třeba jak ty pises hodil mnohem vice terminal na opacnem konci města…
22.10.2012 20:16Martin [msstavby.cz] :
Fred: A taky jezdí po Ruské.
22.10.2012 21:27Po druhé hodině, tam stojí 5-10 min.
Balde :
Fred: argument, ze autobus to projede rychle po místecké, kdo myslíte ze tam kazde rano blokuje plynulost dopravy, a koho musi kazdy ridic auta predjizdet ??? no prece ty BUSY kamo
22.10.2012 21:38Fred :
martin [msstavby.cz] : Ano po Ruske jezdi spoje svazejici lidi z a do práce. Jak jim to urychli ten terminal, ke kteremu pojedou 20minut tramvaji a pak budou cekat na spoj? Cemu to pomuze, když tam autobusy MHD budou jezdit stejne?
22.10.2012 22:01Balde : Jo Mistecka není dalnice, ale mistni rychlostni silnice se zastávkami hromadne dopravy. To ti dela takovy problém autobus predjet?
Balde :
Fred: hele, uz fakt nevim,co rict, proste pokud, je pro tebe 1+1=3 i když ti tady porad kazdy rika 2, tak uz to nebudu opakovat :D
22.10.2012 22:17marian :
já vím, že je tohle web o architektuře a né o politice, ale tyhle debaty, jestli je to dobrý nápad nebo není – mi příjdou, speciálně u této stavby, podružné. podle mě je nejdůležitější si uvědomit hlavní důvod takovýchto „projektů“ – že jde o rozkrádání veřejných peněz. měli by jsme spíš debatovat o tom, kdo za tím stojí.
23.10.2012 05:43Hynek [msstavby.cz] :
marian: tehle nazor slysim taky porad dokola (dokonce mi prijde naopak vetsinovy). nekdo neco postavi = pokud nejde o soukromou spolecnost, je to rozkradani, pokud jde o soukromou spolecnost, tak si nakradla.
s takovym pristupem bychom stale jezdlili namackani v promrzlych ikarusech. pokud mas pocit, ze jde o rozkradani, podej zalobu.
23.10.2012 12:11marian :
Hynek [msstavby.cz]: pokud je to za soukromé peníze, tak mi potom nic není. jestli světlík přišel k vítkovicím při podivné privatizaci – mě to až tak nepálí. nikdo z těch dnešních opravdu velkých hráčů by v čr nepřišel za 20 let ke svým penězům bez privatizace nebo státních zakázek. pro mě je důležité, jak to kdo řídí a jak reinvestuje. ale jestli jde o investice za peníze veřejné, příp. z EU, je pravděpodobnost tunelu v čr hodně vysoká, skoro jistota – to není pesimismus, to je realita. politici si prý dneska říkají už i 40procent z ceny zakázky. někdy se postaví něco užitečného, i když často je to nedotažené nebo ošizené, no a pak jsou tu do očí bijící nesmysly, jako třeba záchytné parkoviště na dubině…
23.10.2012 15:55Martin [msstavby.cz] :
Fred: Nijak jsem se nezmínil, že terminál na Dubině lidem urychlí cestování. Pouze jsem poukázal na přítomnost dálkových spojů také na Ruské ulici.
23.10.2012 16:25Fred :
Balde :Co takhle to vzit trosku z vetsich souvislosti, nez z tvého pohledu ublíženého ridice ;-) Cesty nejsou zacpane proto, ze na nich jezdi autobusy, ale proto, ze jezdi cim dal vice automobilu. Proc jezdi vice automobilu? Jednak proto ze je to pro lidi dostupnejsi, jednak taky proto, ze se dostanou do cile rychleji, mnohdy levneji nez hromadnou dopravou. A proto udelame terminal na kraji dubiny, který tenhle problém vůbec nevyresi, jen to pro lidi bude mnohem vice casove narocnejsi, takze do toho centra bude jezdit o to vice automobilu a hromadna doprava se bude méně používat. Tohle jsou jednoduche pocty, ne tva nesmyslna rovnice. Bud budeme podporovat rychlou hromadnou dopravu (vyhrazene pruhy, prednosti na semaforech), nebo budeme podporovat idividualni dopravu jak chces ty a cesty budou ještě ucpanejsi…
23.10.2012 16:33Hynek [msstavby.cz] :
navazu na ten muj komentar, uz s tim zacinaji laskovat: idnes: „Radnice chce, aby za smogu jezdila do Ostravy jen auta s ekonálepkou“ http://goo.gl/GddQh
04.11.2012 18:26Hynek [msstavby.cz] :
+clanek „V Dubině postaví nový terminál, do centra lidé nedojedou bez přestupu“ na idnes.cz: http://goo.gl/twpbl5
08.09.2014 14:50