Výstava představí koncepci Atraktivní Nový Jičín – kultivaci veřejných prostor a řešení problematiky vizuálního smogu.
Výstava představující ucelenou koncepci Atraktivní Nový Jičín, jejíž součástí je i nově zpracovaný manuál označování provozoven a reklamy, bude veřejnosti přístupná v aule radnice od 13. března do 14. dubna 2023. Představí řešení problematiky vizuálního smogu a proveditelná řešení pro kultivaci veřejných prostor v Novém Jičíně. V pondělí 20. března proběhne od 17 hodin komentovaná prohlídka výstavy a debata s autory manuálu – městským architektem Ing. arch. Martinem Maternou a Ing. Petrem Čaníkem.
Seznamování veřejnosti s problematikou označování provozoven, podoby reklam i množství a stavu reklamních nosičů ve veřejném prostoru se město věnovalo v průběhu celého minulého roku, kdy proběhly například komentované prohlídky na téma “Umění prodat vs. vizuální smog” či workshop “Praktické tipy při aranžování výloh” a kdy také vznikl ucelený Manuál označování provozoven a reklamy. „Dokument byl vytvořen jako součást dlouhodobého projektu Atraktivní Nový Jičín. Ukazuje, jak co nejlépe upravit výlohy a fasády provozoven, aby co nejvíce ladily s historickým rázem města a aby také provozovatelům získaly co nejvíce pozornosti. Na příkladech je zde v několika kapitolách například ukázáno, jak řešit firemní nápisy, výlohy, výstrče, markýzy, zahrádky či takzvaná Áčka. Provozovatelům také radí, jakým způsobem lze povolení pro reklamu získat,“ popisuje místostarosta města Ondřej Syrovátka.
“Výstupy proběhlých aktivit bychom rádi představili široké veřejnosti prostřednictvím komentované prohlídky a výstavy ve vestibulu radnice,” vysvětluje Martin Materna. “Podobně jako v jiných městech i my si v Novém Jičíně uvědomujeme, že to, jak vnímáme městské prostředí, je pro kvalitu života ve městech důležité. Shodli se na tom jak zástupci veřejnosti, tak zastupitelé. Vedle čistých chodníků, upravené zeleně, nebo funkčního a reprezentativního mobiliáře, je důležitý také způsob, jakým jsou v městském prostředí označovány provozovny, podoba reklam i množství a stav reklamních nosičů ve veřejném prostoru,” dodává architekt města Nový Jičín.
Místní podnikatelé i široká veřejnost tak budou mít příležitost seznámit se pomocí výstavy s konceptem, který dnes v různé podobě vzniká v řadě měst a má za cíl chránit historické, kulturní a architektonické prvky měst a kultivovat podobu městského prostoru tak, aby bylo příjemné v těchto městech pobývat pro místní občany, podnikatele i pro přijíždějící turisty.
Cílem a posláním koncepce Atraktivní Nový Jičín je ukázat všem aktérům, jak vhodně kultivovat veřejný prostor – společně, efektivně a účinně. Koncepce byla vytvořena s potřebou chránit zájmy uživatelů veřejného prostoru, ochraňovat urbanistické a architektonické prvky města Nový Jičín a zároveň přinášet podnikatelům řešení pro zatraktivnění jejich provozoven.
Výstupy z tohoto manuálu jsou závazné pro město a městské organizace. Pro podnikatele mají primárně formu doporučení; výjimkou jsou platné předpisy a pravidla na území městské památkové rezervace nebo v jejím ochranném pásmu. Město díky tomuto dokumentu získává ucelený nástroj pro další komunikaci s podnikateli a při řešení problematiky vizuálního smogu.
Přijďte se 20. března 2023 seznámit s konceptem Atraktivní Nový Jičín i vy. V otevřené diskuzi bude prostor debatovat s autory Manuálu označování provozoven a reklamy.
Manuál označování provozoven a reklamy je ke stažení na atraktivninj.cz
Ukázka z manuálu
Jiri :
Super studie!
hihotek :
5 z 6 těch nevhodných příkladů je ale z Kopřivnice :D Tam už s tím ale naštěstí prý taky něco začínají dělat :)
20.02.2023 22:47Xfun :
Ten šestý je Příbor.
23.02.2023 16:16