V závěru roku 2021 proběhlo v obci Baška veřejné projednání architektonicko – urbanistické studie centra obce. Studie byla následně připomínkována občany.
Těžištěm studie je návrh prostoru parkoviště před novou železniční zastávkou u obecního úřadu (dále jen Lokalita u nové žel. zastávky). Studie v této lokalitě přímo navazuje na návrh železniční zastávky zpracovaný firmou SUDOP BRNO, spol.s r.o. Řešený prostor je vymezen od jihu silnicí II/477, od východu budovou obecního úřadu, od západu nástupištěm nové železniční zastávky, od severu místní komunikací na p.č. 112 a návrhem stromořadí po celé délce nástupiště. Celé území u železniční zastávky má rozlohu cca 3050 m2.
Celá studie ZDE
Autor: Ing. arch. Rostislav Čajánek
zdroj: baska.cz
andrew :
ty deti hned u cesty jsou top
19.01.2022 07:22M. :
No jasně no, protože ta původní zastávka je přece tak strašně daleko…
19.01.2022 09:46davidb :
M.:
Daleko není, ale přesun do centra o nějakých 700 m rozhodně prospěje.
Třeba to lidi přitáhne k jízdám vlakem do školy, práce apod.
balde :
Nebylo by lepší už plánovat více parkingu, Nebo je železnice tak málo využívaná v MS kraji, že není třeba více míst?
19.01.2022 12:50Marian Kechlibar :
Škoda, že se tak vytrvale počítá jen s jednou kolejí. Toto je vytížená trať a při jednokolejném provozu se neustále roznáší zpoždění.
Jak kdyby nestačila zkušenost s elektrizací tratě Opava-Ostrava, kde ta druhá kolej mohla být aspoň v některých úsecích, a teď docela chybí.
19.01.2022 16:09Marek :
Marian Kechlibar:
S dvojkolejnou tratí se počítá v úseku Vratimov – Frýdek-Místek. Elektrofikace by měla proběhnout v celém úseku až do Valašského Meziříčí, ale co jsem slyšel, tak nejdříve by se mělo začít někdy kolem roku 2027. Vůbec bych se nedivil, kdyby se celý projekt ještě přehodnotil, protože s rozvojem elektromobility se bude nabízet jistě i nějaká alternativa (např. vlak na baterky nebo s palivovými články)…
19.01.2022 20:59davidb :
Marek:
Původně bylo zdojkolenění až do Frýdlantu.
Zdojkolejnění a elektrifikace první části Kunčice – FM začne asi v roce 24.
Zde je původní návrh z roku 2011- https://vts.cd.cz/documents/168518/195369/3208.pdf/24092f50-1c7c-4ec2-bde3-bcce52c1df64?fbclid=IwAR2YHAGxDYdgG9YpmpWA6ULk8BwtqyhSJT1GockrwmEp6al1-RFvpuQUtW0
Masakr jsou dojezdové časy.
Frýdlant – Kunčice současnost 37-39 min (jízdní řád 31-34 min), nově 21-23 min.
FM – Kunčice 20-21 min (JŘ 17-19 min), nově 10-11 min.
PS: A ještě k Bašce. Tam mě od začátku zajímalo jak vměstnají do té zástavby druhou kolej. Domky jsou z obou stran tratě.
20.01.2022 09:15M. :
davidb: Tak netvrdím, že by to některé lidi mohli přimět více využívat vlak. Ale upřímně, 700m,to je úplně nadlidský výkon absolvovat takovou cestu. Chodím do práce z vlaku 900m každý den a nevidím v tom problém i když hned navazuje bus. Prostě se rád projdu, před tím chaosem v práci…
20.01.2022 09:56Marian Kechlibar :
davidb:
Ona by v nejhorším nebyla zase taková tragédie nechat úsek uvnitř Bašky buď jako jednokolejný, nebo jako kolejovou splítku (nevyžaduje ani výhybny na obou koncích). Bylo by to cca 1 km jednokolejné tratě, o hodně lepší než plánovaný stav, kdy má být jednokolejný celý úsek Frýdlant-Frýdek (10 km).
20.01.2022 10:16davidb :
M.:
20.01.2022 10:45Chápu. Někdo v tom ale problém vidět může.
SŽ se snaží o přesuny nádraží a zastávek blíže k centru obcí.
Marian Kechlibar:
To rozhodně.
Já fakt nevím jak je na tom druhý úsek. Mám podrobné info jen o první část Kunčice-FM.