Městský obvod Poruba si nechal vypracovat architektonické návrhy nejdůležitějších veřejných prostor na svém území. Postupně představíme lokality Duha, Vozovna, náměstí Družby, Alšovo náměstí a Oblouk.
Prezentace v plném rozlišení: ZDE
Městský obvod Poruba si nechal vypracovat architektonické návrhy nejdůležitějších veřejných prostor na svém území. Postupně představíme lokality Duha, Vozovna, náměstí Družby, Alšovo náměstí a Oblouk.
Prezentace v plném rozlišení: ZDE
skelet :
Zúžením Hlavní třídy na jeden pruh + jeden proužek pro cyklostezku? Uff.. aby to nedopadlo jak se speciálním červeným asfaltem před přechody pro chodce. Kdy pak někdo z hrůzou zjistil, že trošku brzdí závodící bruslaře a cyklisty..
09.09.2016 07:47Tomas T. :
No nevim, ale pripadne mi nesmyslne zakazdou cenu cpat zelen doprostred centra namesti. Ten velky chodnik uprostred hlavni tridy je super, a pokud se pres namesti zrusi je jasne ze si tam budou lide vyslapavat chodnicek sami. Zuzeni cesty je taky spatny krok. Myslenky jsou v tom dobre, ale neni to dotahnute do konce.
09.09.2016 08:32aggu :
Tomas T.: Ten pás nevede středem náměstí, ale Hlavní ulicí. Je to v pořádku. Chodníky vždy byly a budou pod těmi stromy.
09.09.2016 09:47Zúžení na jeden pruh rovněž skvělé. Rezidentní podzemní parking OK.
Tohle území jinak nepotřebuje moc zásadních úprav. Jen ta levá strana byla vždycky zanedbávána. A musím říct, že sakury a přízemní kavárna a sevřené malé náměstí… Ano ;)
Tomas :
skelet: celkova sirka komunikace se moc nezmeni, 1 prujezdny pruh, 1 odstavny pruh a jeden pruh cyklostezky… pokud teda neni navrzeny jiny ty povrchu napr. pro cyklostezku
libi se mi hlavne umisteni cyklostezky na okraj vozovky, takhle to ma vypadat… jinak i to zklidneni provozu je zapotrebi, ted se po hl. tride casto ridici predvadeji jak na letistni draze… ale ona k tomu ta sirka vozovky svadi…
09.09.2016 10:13skelet :
jeden pruh je za mě, jakožto člověka, který na té ulici bydlí blbost. Zklidnění dopravy se tam jedním pruhem nedocílí, naopak se docílí dopravních komplikací a zhoustnutí dopravy. Idioti se budou předvádět všude, jeden pruh nebo dva pruhy. Hlavní třída potřebuje doladit, ne překopat. Rovněž zrušení chodníku ve středním pruhu v místě Alšáku je.. nedomyšlené a dopadne to vyšlapaným chodníkem.
09.09.2016 10:45Hynek [msstavby.cz] :
mi prijde jeden pruh zcela dostacujici, stejne je tam co 80m prechod pro chodce, takze tam clovek musi jet v plnem soustredeni a cim pomalejc, tim lepe. ja pokud jedu od fakultky smer svinov, tak jedu prirozene radsi pres opavskou..
09.09.2016 11:03bapi :
Plus za kazdou sakuru a sacholan.
09.09.2016 11:03acdlcia [msstavby.cz] :
Hynek [msstavby.cz]: Jeden pruh by byl dostačující v případě že by byly oba směry vedeny u sebe. Pokud nastane třeba nějaká závada vozidla tak se dá objíždět protisměrem. Tam kde jsou směry rozděleny středovým pásem to není možné.
09.09.2016 18:08aldar :
acdlcia [msstavby.cz] :
09.09.2016 19:01Pořádně se podívejte na návrh, než se vyjadřujete! Je tam jeden pruh a odstavný pruh, plus pruh cyklostezka!
acdlcia [msstavby.cz] :
aldar: Je tam pruh plus parkovací pruh a přes zaparkované auta se dá objíždět leda monster truckem. Pořádně se podívejte než začnete kritizovat
09.09.2016 20:16http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2016/09/ScreenShot2468.jpg
aldar :
acdlcia [msstavby.cz] :
Pořádně se podívejte na návrh, než se vyjadřujete! Je tam jeden pruh a odstavný pruh, plus pruh cyklostezka!
I v textu je to takto!
09.09.2016 21:33acdlcia [msstavby.cz] :
aldar: Pořádně se podívejte na ten obrázek co jsem tam znovu postnul. Je tam pruh a parkovací pruh a snad mi nechcete tvrdit že auta budou jezdit po pruhu pro cyklisty když bude cesta neprůjezdná. Ten je navíc veden podél cesty pouze v prostoru náměstí, všude jinde je veden uprostřed travnatého pásu takže by auta musely jezdit po trávě.
09.09.2016 22:06JB :
Stejně se dneska jezdí většinou v levém, bo nějací chytrolíni odstaví auto v pravém na blikačky a jdou si vyřídit svoje věci, nebo na kávu do kavárny. Kdo by se s autem parkoval a chodil pěšky, že?
09.09.2016 23:27acdlcia [msstavby.cz] :
JB: No právě v tom je ten kámen úrazu. Jestli tam bude podzemní parkování tak určitě nebude zadarmo. A správný Čech co by si pro korunu nechal koleno vrtat raději zaparkuje v tom odstavném pruhu. Navíc by z těch podzemních garáží musel chudák třeba i padesát metrů dojít pěšky.
10.09.2016 12:56Marian.L :
Tohle je tak nepovedené a zbytečné, že se to určitě jako jediná ze zde představených studií realizuje…
11.09.2016 14:29O.O :
Nevidim jediny duvod, proc by cyklostezka nemohla jit stredem Alsaku i na tomto navrhu. Pres celou Hlavni tridu vede cyklostezka stredem a je to idealni reseni. Cyklisti se nemotaji ridicum a zaroven nejsou ohrozovani auty. Stezka uz je tako realizovana a roky takto funguje ke vseobecne spokojenosti. Takze je asi treba to prevrtat !!!
11.09.2016 20:04Adam :
O.O: Ke všeobecné spokojenosti? A kdo je tady ten všeobecný, kromě vás? Neznám jediného cyklistu (včetně sebe), který by byl se současným provedením spokojený. V první řadě, dlažba nemá na cyklostezce co dělat. V druhé řadě, vedení středem Hlavní třídy znamená, že se na cyklostezce chodci chovají, jako kdyby to byl chodník.
11.09.2016 22:34Tohle je mnohem nebezpečnější, než normální silniční provoz s auty a cyklisty. Ani nebudu počítat, kolikrát jsem se tady musel nezodpovědnému chodci (vč. psů) vyhýbat nebo nouzově brzdit, a u toho ještě bojovat s uskákanou a kluzkou dlažbou. Jelikož je cyklista povinen použít cyklostezku, je mi záhadou, kdo si vůbec dovolí dát na ni povrch, který je sám o sobě nepříjemný, a ve spojení s dalšími okolnostmi vyloženě nebezpečný.
O.O :
Adam : Ok, asfalt by asi byl o neco lepsi nez dlazba, ale to je celkem malickost.
12.09.2016 21:25Pro mne je delena stezka s chodnikem, urcite lepsi. A respektuji, ze se musi davat pozor na chodce a byt i trosku tolerantni, protoze na rozdil od civilizovanejsiho sveta si u nas na cylostezky zatim zvykame. Ale myslim si, ze babka, co venci smetaka na voditku pres celou stezku je pro cyklistu porad prijatelnejsi nez nektera individua za volantem, a tim nemyslim jen bezohledne zavodniky, za volantem se vyskytuje dost jedincu, kteri jsou radi, ze udrzi auto ve spravnem smeru a vnimat okoli je uz nad jejich sily.
Jinak krome mne… mam celkem dost pratel co jezdi na kole hodne (sportovne, rekreacne, i do prace) a nikdo z nich by nedal prednost tomu, jet na kole po silnici s auty pred oddelenou cyklostezkou. Ale proti gustu zadny disputat, nebo jak se to rika :)
ZB :
O.O, Adam: Nechci vidět ty bouračky cyklistů, kterým se před kolem náhle otevřou dveře spolujezdce zaparkovaného auta. Snad by byla cyklostezka dost široká pro cyklisty a zároveň nástup cestujících do aut…
A pod rondlem by vedla cyklostezka taky po stranách? Jak by to bylo na zastávkách MHD a křížením cyklostezek? Co čekající lidé?
Jezdívám na kole do práce a docela si užívám jízdu po stávající trase, je vidět relativně daleko dopředu a když hrozí nějaká kolize, mám dost času zareagovat (kočárky, pejskaři, malé děti učící se jezdit, …). Pokud by bylo provedeno navrhované, mám obavy, že se výhled mnohem zúží a průjezd bude pomalejší (nebo „klidnější“, jak chcete)
13.09.2016 12:16O.O :
ZB : souhlasim
13.09.2016 19:18Adam :
ZB: Provoz cyklistů po silnici je řešen pravidly silničního provozu.
14.09.2016 12:47O.O :
Adam : Provoz chodcu taky, takze muzeme zrusit chodniky?
14.09.2016 20:15Baraba :
Adam: Ahoj, jsem řidič i cyklista, mám teď už jen horské kolo, protože mne baví jezdit lesem, mezi skalami a z ježdění po našich rozbitých krajnicích plných štěrku mám už ocela strach. Chápu, že cyklistům na silničních kolech se jezdí lépe po asfaltu a že provoz na pozemních komunikacích je řešen pravidly silničního provozu, ale musí se jimi řídit všichni, tedy i cyklisté…
Včera jsem cestou vozem domů po setmění potkal na ulicích a silnicích 11 cyklistů. Pouze 5 jich mělo červené světlo (z toho dva byli městští strážníci) a jen tři i přední bílé…
Pouze výjimečně se mi ve městě stane, že by mi cyklista vyjíždějící z vedlejší ulice dal přednost v jízdě. Většinou se při odbočování vpravo ani do křižovatky nepodívají… stejné to je při objíždění kanálů, nebo pomalejších cyklistů a chodců….
Je třeba aby si konečně cyklisté začali uvědomovat, že nejsou nesmrtelní….
15.09.2016 08:03P. :
Cesta na kole po hlavní třídě je nyní příjemná a rád ji volím nad jinými alternativami. Pokud nejedete na rychlost, tak se dá všemu po cestě vyhnout a necítíme se ohrožováni auty. Pokud by to byl cyklopruh na cestě, navíc pod stromama ve stínu, tak nevím co bezpečnost.. navíc kdyby tam měly jet rodiny s dětmi..
16.09.2016 14:08Jindřich :
Mám z toho smíšené pocity. Na jednu stranu je fajn, že se tu řeší parkování. Aut bude jen přibývat a už teď není v noci kde parkovat. Na druhou stranu jsou podzemní stavby velmi drahé a hrozí poškození statiky okolních budov. Ideální by možná bylo když už se to bude rozkopávat udělat to podzemní parkoviště vícepatrové s komerčními prostory pro nějaký obchoďák, který by to částečně zainvestoval. Provoz ve všech čtyřech pruzích Hlavní třídy svézt pod zem. Tam by asi dost vadil nějaký paro/teplovod a další sítě, které by bylo drahé překládat. Točnu 54ky přesunout až k 17. listopadu, aby z ní bylo blíž na tramvaj. Nebo se na to vykašlat úplně a za ty peníze řešit raději parkování v celé Porubě.
04.12.2016 23:44Jindřich :
Provoz Hlavní třídy pod zem jsem myslel samozřejmě jen pod Alšovým náměstím. To by se celé sjednotilo a šlo přejít v blízkosti náměstí z jedné strany Hlavní třídy na druhou stranu ulice bezpečně nad cestou a zároveň se vyřešil sjezd do podzemní garáže. O odsunu točny autobusů na ul. Studentská jsem četl až pak. To je super nápad a měl by se realizovat ať už to dopadne s podzemní garáží jak chce. Fajn by byla další zastávka na vrchu Hlavní třídy pro přestup na tramvaj. Nejlépe, kdyby 54ka jezdila až ke kolejím a vědeckotechnologického parku VŠB nebo až ke Globusu.
05.12.2016 00:12skelet :
musím se zeptat otce, ale 54 by měla jezdit na Studentskou. Alespoň dle některých úvah.. mimochodem dle šuškandy se při podrobnějším plánování tramvajové tratě „Duha“ se nastínil problém, že stávající tramvajové smyčky mohou mít problém s kapacitou, takže buď by se musely smyčky předělat nebo „nějak“ rozhodit linky. Ale je to JPP.. uvidíme co bude ofiko..
05.12.2016 11:26aggu :
Jindřich: Proč by se měla Hlavní třída tahat pod zem, když stačí jednoduché sjezdy do a ven z parkingu? Ušetří se asi miliarda ;) Nikdy to uzavřené náměstí nebylo. Auta tam jezdí skoro pomaleji než kola a lidi si musí dávat pozor tak jako tak ;)
05.12.2016 11:53Přesun smyčky bus na koleje nebo Globus měl být už dávno. Smyčka na Alšáku je ještě relikt z 50. let, kdy Poruba končila na konci Leninovy třídy a za kolejemi tramvaje už byly jen bláto, louka a hvozdy.