Aktuálně k lokalitě Benátky

Jsou tomu již dva roky, co město zveřejnilo velkolepou studii, jak vybudovat rozsáhlou rekreační zónu uprostřed města a navrátit zašlou slávu kdysi vyhlášenému lesoparku Benátky. V průběhu zhruba dvaceti let a nákladem 1,8 miliardy korun má na 204hektarovém pozemku na rozhraní obvodů Mariánské Hory a Hulváky, Nová Ves a Vítkovice vyrůst propojená odpočinková zóna.

Cyklostezkami a chodníčky protkané území s piknikovou loučkou, rybníčky s lodičkami, plus hřiště, lesní lázně, park vůní, půjčovny sportovního náčiní, mobilní kiosky s občerstvením…

I když se tehdejší představitelé města netajili tím, že jde o běh na dlouhou trať, zdá se, že poté, co loni v dubnu skončila anketa, kde se mohli vyjádřit i obyvatelé města, co by na daném území chtěli mít, vše utichlo.

„Neděje se nic,“ potvrzuje starostka obvodu Mariánské Hory a Hulváky Liana Janáčková.

Právě na území tohoto obvodu se, před téměř sto lety vybudovaná rekreační zóna lesopark Benátky, nachází. Studie navíc zahrnuje i území zaniklého hulváckého koupaliště, což starostku mrzí, protože s tímto územím měla jiné plány. „Soukromý investor by tam mohl vybudovat termální lázně,“ vysvětluje.

benatky

S tím, že se na projektu nepracuje, až tak nesouhlasí zástupci města.

„S využitím studie a jednotlivých záměrů, které jsou v ní navržené, samozřejmě počítáme. Některé projekty ze studie jsou již zrealizované, například Sportovní centrum u Cementárny, případně Terminál Hulváky. Jiné záměry jsou v projektové přípravě. Týká se to cyklostezky části trasy F a Parku vůní u Střední zahradnické školy Ostrava, na nichž se dopracovávají nebo jsou již zpracované investiční záměry a studie proveditelnosti,“ vysvětlila Andrea Vojkovská, mluvčí ostravského magistrátu.

A dodala, že se v současné době diskutuje také o zrekultivování lesoparkové zóny Hulváckého kopce a Benátek.

„Zde by měl vzniknout park anglického typu společně s rybníky a mimoúrovňovým propojením jednotlivých parkových částí nad ulicí Plzeňskou a 28. října. Pro tuto část připravujeme vyhlášení tendru na zpracování investičního záměru,“ podotkla Vojkovská.

benatky

Studie byla podle jejích slov koncipována jako strategický podklad, ze kterého se jednotlivé projekty budou realizovat postupně, a to v průběhu následujících dvou desítek let. Záležet bude také na možnostech čerpání dotací.

Celý projekt zahrnuje celkem 57 projektů dílčích. Revitalizací by měl projít nejen samotný lesopark, ale dohromady šest lokalit, které se mají otevřít lidem a vzájemně propojit. Patří mezi ně například přilehlé Novoveské mokřady, okolí vodárny Nová Ves, areál bývalého koupaliště Hulváky či osada Bedřiška.

zdroj: denik.cz

Související články


Komentáře

  1. M. :

    Mne to pripada podobne jako s tou bemovou olympiadou v Praze. Na prvni pohled nesmysl, ale na ruznych studiich se daji v dlouhodobem horizontu protocit pekne penize.
    Relaxacni zona ve smogovem dolicku kolem jedne z nejrusnejsich krizovatek ve meste. Tam se bude krasne sportovat a relaxovat :D

    Thumb up 3 Thumb down 2
  2. M. :

    Vedle Marianskohorske smerem k Benatkam si umim predstavit zonu lehkeho prumyslu s napojenim na kruhac od Severniho spoje.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  3. skelet :

    ten ruch tam ustane právě po dostavění Severního spoje.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  4. Historik :

    Je to studie a jako takové studie vždycky počítají s nějakou fantasmagořinou. Pokud tato studie nepočítá s mimoúrovňovou křižovatkou u vodárny, pak to není věrohodná ani nikterak kvalitní studie :(

    Thumb up 1 Thumb down 3
  5. skelet :

    Historik: mimoúrovňová křižovatka? nač?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  6. Hynek [msstavby.cz] :

    Historik: kolik hodin prosimte travis denne v zacpe u vodarny, to by me fakt zajimalo. o tom, ze se i to malo rozredi na severni spoj, az se vymacknou, nemluve. fantasmagorina.. no, kdyz myslis.. :)))

    Thumb up 2 Thumb down 0
  7. Martin [msstavby.cz] :

    Bohužel vlhké sny o mimoúrovňové křižovatce na Vodárně má i ÚHA… Bohužel nejenom tam.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Balde :

    stačilo by postavit most pro tramvaj aby nemusela stát na křižovatce

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. aggu :

    Hynek [msstavby.cz]: No nevím, jestli se počtu aut u vodárny přes 37tis. dá říkat „to málo“ ;) Opavská je aktuálně nejvytíženější městská ulice (u svinovských mostů je to už víc než 45tis. aut). Moskva to samozřejmě není, ale 10min se před 8 ráno ve směru od Poruby si prospíš…
    MÚKy se v historii „vyrobily“ i na mnohem méně vytížených místech. Za některé z nich (výjezd na Bazaly, Frýdlanty) by se mělo veřejně popravovat. A ne je – opravovat.
    Ale snad město dostane rozum a zatlačí na Sev. spoj. Pak se možná uvidí, že znormalizované a vybetonované mozky na ÚHA i onde jinde pracovaly zbytečně. Stejná demence jako u D1 Praha-Brno, kde jiné mozky nutně potřebují 3 pruhy v celé délce. Ještě dříve, než se postaví D35. Co kdyby se pak „zjistilo“, že 3 pruhy na D1 nejsou vůbec potřeba…
    Celý projekt „zóny Benátek“ se mi moc líbí. Takhle nějak jako na druhé fotce bych si geografický střed Ostravy představoval ;) Nerozumím tomu, proč se město aktivněji neangažuje, vždyť je to geniální. Na názor té paní z Č. Lhotky zvědavý nejsem, ale MMO ano.
    Škoda, že se na magistrátě nějak moc chlastá, třeba by je napadlo v okolí Benátek umístit to slavné tréninkové fotbalové centrum. Lokalita na trénink dětí ze širokého okolí v takovém prostředí je imho lepší než v kopci v zasekaném centru, ale co už… Místa je tam na 20 takových center, je tam odevšad blízko, spousta zeleně, voda, rovinný reliéf. Asi je to moc pozitivní a málo koksovatelný nápad.
    PS+off topic: jak dlouho mají mapy.cz Ostravu v 3D? http://bit.ly/2oWJamy

    Thumb up 1 Thumb down 0
  10. Martin [msstavby.cz] :

    aggu: Ty „kolony“ ráno pozoruji při cestě do školy. Tramvaje, autobusy plné tak z 1/2, 3/4. V autě sedí většinou jeden člověk. Lidé si za čekání v koloně můžou sami. Mají alternativu pro ID. Stavět kvůli toho MŮK za desítky miliónů je zbytečné plýtvání.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  11. aggu :

    martin [msstavby.cz]: S tím už se nedá nic dělat. Auto je spotřebka a třeba na carsharing v masovějším měřítku nemůže ve vyžrané Evropě nikdo pomýšlet.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  12. Martin [msstavby.cz] :

    aggu: Auto jako modla je snad představa v postvýchodním bloku.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  13. aggu :

    To ano, ale ten blok momentálně sahá až do Vladivostoku, Indie, Angoly a jinde to není o moc lepší. Snahy se do toho nabourat jsou spíš ojedinělé. Jedna ulice v Madridu, nebo v NY to nespasí. A to si ještě myslím, že si v těhle civilizovanějším městech spíš dělají promo, že jsou cool/smart/clever, protože systémově to nic nemůže vyřešit. Na fotkách to ale vypadá dobře.
    Provoz bude růst. Za 15 let v Ostravě stoupl i o 30-40%.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  14. Hynek [msstavby.cz] :

    aggu: no, 10 minut mi dovol, ze nesezeru, dokud to neuvidim, ale i tak mimourovnovka je ulet dle meho nazoru.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  15. skelet :

    jak tu psal Balde.. stačilo by, aby daný úsek projely tramvaje po mostě a dole kruháč. Po dostavbě Severního spoje tam rozhodně nebude doprava na takové úrovni, aby to opravňovalo stavbu monstra v podobě mimoúrovňové křižovatky (po té dostavbě by tam nebyl třeba ani ten tramvajový most). Pokud to někdo prosazuje na ÚHA, tak to jen dokazuje, že hlavní architekt zamrzl někde na začátku devadesátých let.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  16. Rýša :

    martin [msstavby.cz]: Myslím, že se mýlíte, že auto je modla v postkomunistickém bloku. Auto v dnešní uspěchané době je docela pohodlný a užitečný pomocník. A jestli si myslíte, ze v v západní Evropě aut ubývá, tak se opravdu mýlíte a určitě je tam neberou jako modlu, ale jako docela normální věc, která především složí svému účelu. Aggu má pravdu, že aut přibývat – alespoň prozatím, bude.

    Thumb up 4 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.