Jsou tomu již dva roky, co město zveřejnilo velkolepou studii, jak vybudovat rozsáhlou rekreační zónu uprostřed města a navrátit zašlou slávu kdysi vyhlášenému lesoparku Benátky. V průběhu zhruba dvaceti let a nákladem 1,8 miliardy korun má na 204hektarovém pozemku na rozhraní obvodů Mariánské Hory a Hulváky, Nová Ves a Vítkovice vyrůst propojená odpočinková zóna.
Cyklostezkami a chodníčky protkané území s piknikovou loučkou, rybníčky s lodičkami, plus hřiště, lesní lázně, park vůní, půjčovny sportovního náčiní, mobilní kiosky s občerstvením…
I když se tehdejší představitelé města netajili tím, že jde o běh na dlouhou trať, zdá se, že poté, co loni v dubnu skončila anketa, kde se mohli vyjádřit i obyvatelé města, co by na daném území chtěli mít, vše utichlo.
„Neděje se nic,“ potvrzuje starostka obvodu Mariánské Hory a Hulváky Liana Janáčková.
Právě na území tohoto obvodu se, před téměř sto lety vybudovaná rekreační zóna lesopark Benátky, nachází. Studie navíc zahrnuje i území zaniklého hulváckého koupaliště, což starostku mrzí, protože s tímto územím měla jiné plány. „Soukromý investor by tam mohl vybudovat termální lázně,“ vysvětluje.
S tím, že se na projektu nepracuje, až tak nesouhlasí zástupci města.
„S využitím studie a jednotlivých záměrů, které jsou v ní navržené, samozřejmě počítáme. Některé projekty ze studie jsou již zrealizované, například Sportovní centrum u Cementárny, případně Terminál Hulváky. Jiné záměry jsou v projektové přípravě. Týká se to cyklostezky části trasy F a Parku vůní u Střední zahradnické školy Ostrava, na nichž se dopracovávají nebo jsou již zpracované investiční záměry a studie proveditelnosti,“ vysvětlila Andrea Vojkovská, mluvčí ostravského magistrátu.
A dodala, že se v současné době diskutuje také o zrekultivování lesoparkové zóny Hulváckého kopce a Benátek.
„Zde by měl vzniknout park anglického typu společně s rybníky a mimoúrovňovým propojením jednotlivých parkových částí nad ulicí Plzeňskou a 28. října. Pro tuto část připravujeme vyhlášení tendru na zpracování investičního záměru,“ podotkla Vojkovská.
Studie byla podle jejích slov koncipována jako strategický podklad, ze kterého se jednotlivé projekty budou realizovat postupně, a to v průběhu následujících dvou desítek let. Záležet bude také na možnostech čerpání dotací.
Celý projekt zahrnuje celkem 57 projektů dílčích. Revitalizací by měl projít nejen samotný lesopark, ale dohromady šest lokalit, které se mají otevřít lidem a vzájemně propojit. Patří mezi ně například přilehlé Novoveské mokřady, okolí vodárny Nová Ves, areál bývalého koupaliště Hulváky či osada Bedřiška.
zdroj: denik.cz
M. :
Mne to pripada podobne jako s tou bemovou olympiadou v Praze. Na prvni pohled nesmysl, ale na ruznych studiich se daji v dlouhodobem horizontu protocit pekne penize.
20.10.2015 21:04Relaxacni zona ve smogovem dolicku kolem jedne z nejrusnejsich krizovatek ve meste. Tam se bude krasne sportovat a relaxovat :D
M. :
Vedle Marianskohorske smerem k Benatkam si umim predstavit zonu lehkeho prumyslu s napojenim na kruhac od Severniho spoje.
20.10.2015 21:08skelet :
ten ruch tam ustane právě po dostavění Severního spoje.
20.10.2015 21:26Historik :
Je to studie a jako takové studie vždycky počítají s nějakou fantasmagořinou. Pokud tato studie nepočítá s mimoúrovňovou křižovatkou u vodárny, pak to není věrohodná ani nikterak kvalitní studie :(
04.04.2017 13:39skelet :
Historik: mimoúrovňová křižovatka? nač?
04.04.2017 19:19Hynek [msstavby.cz] :
Historik: kolik hodin prosimte travis denne v zacpe u vodarny, to by me fakt zajimalo. o tom, ze se i to malo rozredi na severni spoj, az se vymacknou, nemluve. fantasmagorina.. no, kdyz myslis.. :)))
04.04.2017 20:47Martin [msstavby.cz] :
Bohužel vlhké sny o mimoúrovňové křižovatce na Vodárně má i ÚHA… Bohužel nejenom tam.
04.04.2017 20:52Balde :
stačilo by postavit most pro tramvaj aby nemusela stát na křižovatce
04.04.2017 21:29aggu :
Hynek [msstavby.cz]: No nevím, jestli se počtu aut u vodárny přes 37tis. dá říkat „to málo“ ;) Opavská je aktuálně nejvytíženější městská ulice (u svinovských mostů je to už víc než 45tis. aut). Moskva to samozřejmě není, ale 10min se před 8 ráno ve směru od Poruby si prospíš…
04.04.2017 21:47MÚKy se v historii „vyrobily“ i na mnohem méně vytížených místech. Za některé z nich (výjezd na Bazaly, Frýdlanty) by se mělo veřejně popravovat. A ne je – opravovat.
Ale snad město dostane rozum a zatlačí na Sev. spoj. Pak se možná uvidí, že znormalizované a vybetonované mozky na ÚHA i onde jinde pracovaly zbytečně. Stejná demence jako u D1 Praha-Brno, kde jiné mozky nutně potřebují 3 pruhy v celé délce. Ještě dříve, než se postaví D35. Co kdyby se pak „zjistilo“, že 3 pruhy na D1 nejsou vůbec potřeba…
Celý projekt „zóny Benátek“ se mi moc líbí. Takhle nějak jako na druhé fotce bych si geografický střed Ostravy představoval ;) Nerozumím tomu, proč se město aktivněji neangažuje, vždyť je to geniální. Na názor té paní z Č. Lhotky zvědavý nejsem, ale MMO ano.
Škoda, že se na magistrátě nějak moc chlastá, třeba by je napadlo v okolí Benátek umístit to slavné tréninkové fotbalové centrum. Lokalita na trénink dětí ze širokého okolí v takovém prostředí je imho lepší než v kopci v zasekaném centru, ale co už… Místa je tam na 20 takových center, je tam odevšad blízko, spousta zeleně, voda, rovinný reliéf. Asi je to moc pozitivní a málo koksovatelný nápad.
PS+off topic: jak dlouho mají mapy.cz Ostravu v 3D? http://bit.ly/2oWJamy
Martin [msstavby.cz] :
aggu: Ty „kolony“ ráno pozoruji při cestě do školy. Tramvaje, autobusy plné tak z 1/2, 3/4. V autě sedí většinou jeden člověk. Lidé si za čekání v koloně můžou sami. Mají alternativu pro ID. Stavět kvůli toho MŮK za desítky miliónů je zbytečné plýtvání.
04.04.2017 21:56aggu :
martin [msstavby.cz]: S tím už se nedá nic dělat. Auto je spotřebka a třeba na carsharing v masovějším měřítku nemůže ve vyžrané Evropě nikdo pomýšlet.
04.04.2017 22:01Martin [msstavby.cz] :
aggu: Auto jako modla je snad představa v postvýchodním bloku.
04.04.2017 22:05aggu :
To ano, ale ten blok momentálně sahá až do Vladivostoku, Indie, Angoly a jinde to není o moc lepší. Snahy se do toho nabourat jsou spíš ojedinělé. Jedna ulice v Madridu, nebo v NY to nespasí. A to si ještě myslím, že si v těhle civilizovanějším městech spíš dělají promo, že jsou cool/smart/clever, protože systémově to nic nemůže vyřešit. Na fotkách to ale vypadá dobře.
04.04.2017 22:21Provoz bude růst. Za 15 let v Ostravě stoupl i o 30-40%.
Hynek [msstavby.cz] :
aggu: no, 10 minut mi dovol, ze nesezeru, dokud to neuvidim, ale i tak mimourovnovka je ulet dle meho nazoru.
05.04.2017 01:15skelet :
jak tu psal Balde.. stačilo by, aby daný úsek projely tramvaje po mostě a dole kruháč. Po dostavbě Severního spoje tam rozhodně nebude doprava na takové úrovni, aby to opravňovalo stavbu monstra v podobě mimoúrovňové křižovatky (po té dostavbě by tam nebyl třeba ani ten tramvajový most). Pokud to někdo prosazuje na ÚHA, tak to jen dokazuje, že hlavní architekt zamrzl někde na začátku devadesátých let.
05.04.2017 07:12Rýša :
martin [msstavby.cz]: Myslím, že se mýlíte, že auto je modla v postkomunistickém bloku. Auto v dnešní uspěchané době je docela pohodlný a užitečný pomocník. A jestli si myslíte, ze v v západní Evropě aut ubývá, tak se opravdu mýlíte a určitě je tam neberou jako modlu, ale jako docela normální věc, která především složí svému účelu. Aggu má pravdu, že aut přibývat – alespoň prozatím, bude.
05.04.2017 11:34