Ať už bude majitelem havířovského vlakového nádraží kdokoli, město upraví přednádražní prostor a bude na majitele tlačit, aby opravil i celou stanici. Nádraží žije. Ovšem stále jen tím svým vlastním životem chátrající železniční zastávky, která má do skutečného pulsujícího nádraží hodně daleko. Stav se nelepší ani poté, co se podařilo odvrátit demolici nádražní haly, byť ani to není definitivní.
Cestující stále nemají kde zaparkovat, přístupové chodníky jsou rozbité, příchod k nástupištím nevzhledný, a jak prokázal nedávný test Deníku, vozíčkáři se k vlaku dostanou jen někdy a na toaletu nikdy. Osud nádraží je stále nejasný, protože se převádí z majetku Českých drah na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). „Po prodeji probíhá inventarizace, ze které vzejdou plány na potřebné opravy. V současné době nedokážeme říci, jakým způsobem budeme postupovat u nádraží v Havířově,“ řekl Gabriel Jursa ze Správy osobních nádraží SŽDC. Město ve snaze modernizovat přednádražní prostor nepolevuje. „Stále pokračuje příprava realizace projektu, ve kterém si mohla veřejnost vybrat z několika variant budoucí podoby přednádražního prostoru,“ potvrdil náměstek primátora Karel Šlachta.
PŘESTAVBA PO ČÁSTECH
Protože SŽDC ještě neví, kdy a jak bude nádraží rekonstruovat, nebude se město zatím pouštět do opravy pravé části mezi nádražní halou a podjezdem. „Městský projekt bude realizován v části před nádražní halou, kde budou nové chodníky s krytým přístupem k zastřešeným autobusovým zastávkám. V levé části od haly k věžovému domu bude rozšířeno parkoviště a nové parkoviště bude vybudováno také za věžovým domem, aby jeho obyvatelé neblokovali místa u nádraží,“ dodal Šlachta.
Do budoucna město počítá také s úpravou přístupu k nádraží skrz podjezd. Přímo v podjezdu projekt zahrnuje opravu kanalizace, vyvýšení a oddělení chodníku a cyklostezky od jízdních pruhů, nové osvětlení a kamerový systém.
zdroj: denik.cz
Fantomas002 :
Ja jsem právě doufal, že to nádraží zbourají a postaví místo něj ( podle vizualizací) super moderní nádraží.
aggu :
„Super moderní“ nádraží už Havířov má. 47 let.
Jsou jen dva problémy. Havířovští konšelé, kteří dodnes nepochopili, co mají ve městě cenného. A dráhy. Které jaksi zapomněly se o nádraží starat.
Tomas T. :
Tak toto je to nejhorsi, co mohli udelat. Ubrat parkovacich mist, a z trochu napaditych pristresku v predchozich realizacich udelat to, co je ted na hranecniku. Tim to nadrazi zabiji uplne.
10.08.2016 12:45acdlcia [msstavby.cz] :
Tomas T.: Nejspíš jste nepochopil koncept. Parkovacích míst tam naopak výrazně přibude. Stávající parkovací plochy se zvětší a za výškáčem vznikne úplně nová.
10.08.2016 17:42aldik :
Já jen nechápu, proč (teda pokud se zase něco nezměnilo) se upustilo od logického prodloužení podchodu a jeho vyústění u Lidlu za tratí a místo se toho se má / měl jen opravit ten podjezd kde je i chodník.. Já sice na tuhle stranu Havířova přes podjezd nikdy nechodím, Globus je na té jak vylezu z vlaku, ale i tak by prodloužení podchodu dávalo větší smysl a třeba by se na tom možná mohl finančně podílet i Lidl, přeci jen by mu zcela určitě přivedlo i nové zákazníky a tím i tržby :)
10.08.2016 18:17Fantomas002 :
Nevim, ja jsem na tom nádraží už párkrát byl, ale nepřijde mi na něm nic zvláštního, co by se mělo zachovat.
10.08.2016 18:19marek :
Fantomas002: Je to prostě „brusel“ styl…
11.08.2016 09:15Tomas T. :
acdlcia [msstavby.cz]: No pokud se podivate na tu vizualizaci, tak ano, pribyla parkovaci mista za vyskovym domem. Ale zase vice nez o polovinu zmensili parkovani u nadrazi. Cili je to sul nul. Mozna aby mohli prohlasit, ze zvysili pocet parkovacich mist, tak jich tam je o 4 vice. To je ale hodne malo, kor v dobre, kdy individualni doprava dostava stale vice na vyznamu.
Resenim melo byt vybudovani podzemniho hlidaneho parkoviste. Tim by se kolem vyskoveho domu nezrusila vsechna zelen okolo, nad parkovistem by mohly vzniknout odpocinkove prostory pro cestujici a jeste by to vypadalo pekne na pohled.
11.08.2016 12:42LK :
Tomas T.: kde se zmenšila o více než polovinu parkovací plocha u nádraží? Já naopak vidím zvětšení…
11.08.2016 13:22acdlcia [msstavby.cz] :
Tomas T.: Podívejte se ještě jednou a lépe na ty obrázky nahoře. Všude pod těmi stromy jsou parkovací místa.
11.08.2016 17:36Jan Szturc :
aldik:
Od prodloužení podchodu se upustilo z finančních důvodů. Přitom právě jeho prodloužením by mohli napravit jakousi urbanistickou „chybu“ a napojit tak Šumbark na budovu pro pěší. Tím jak by tam procházeli a přirozeně si zkracovali cestu do města (nikoliv obcházkou přes podjezd) tak by vznikla přirozeně další kupní síla, která by mohla uživit služby jež by vznikly v nyní prázdných prosotorech, které dříve veřejnosti sloužily. nyní je vlakáč jen jakousi autobusovou zastávkou, jelikož lidé odsud pěšky prakticky nechodí, ale přijíždějí pouze autobusy. Já myslím, že městu by to za těch 35 milionů stálo!
A možná by to bylo méně. Nadměrný počet kolejí je dnes již zbytečný a tudíž tunel by mohl být kratší. Již není potřeba vlečka na Fučík ani k Šenovským mlýnům. Nevyužívá se prakticky ani pro zaniklý Důl Dukla a František. Jejich počet by se mohl tedy zredukovat.
Realizace podchodu by stála 35-100 milionů, podle náročnosti/varianty. Tato částka by údajně překoročila finanční limit dotace, proto se od ní upustilo.
16.08.2016 10:41Více se můžete dočíst ve vyjádření města na můj dotaz zde: https://drive.google.com/file/d/0BwFduH-rczs9QnM0TDBXaG1JUzQ/view
HonzaC :
Jan Szturc:
Metrans už od roku 2011 v Šenově provozuje překladiště kontejnerů. Je napojeno na železnici v Havířově úvodní částí bývalé vlečky na Fučík. Někdy je nádraží celkem plné vagónů na přepravu kontejnerů.
http://www.metrans.eu/terminal-operations/terminal-ostrava—senov-cz/
31.08.2016 08:21honza :
Nevíte někdo ? Je už nádraží převedeno pod SZDC ? Tato společnost oproti ČD může čerpat dotaci na opravy .
30.10.2016 20:10http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/sprava-zeleznic-do-konce-roku-zahaji-opravy-osmdesati-nadrazi/1397439