Zastupitelstvo městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz schválilo prodej svěřených pozemků za účelem výstavby administrativní budovy na ulici Českobratrská / Beno Blachuta v centru města.
zdroj: moap.cz
Zastupitelstvo městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz schválilo prodej svěřených pozemků za účelem výstavby administrativní budovy na ulici Českobratrská / Beno Blachuta v centru města.
zdroj: moap.cz
Jiřík :
Kancly jsou potřeba, už ted je jich nedostatek. Každopádně je škoda, že zde není více vizualizací.
05.08.2021 07:48Mx :
Na tak významné tepně, kde to bude tolik na očích, má stát toto?????? Podle této nevhodné vizualizace katastrofa, přitom jsme viděli v posledních letech na tomto pozemku mnoho zajímavých obrázků návrhů staveb rozhodně vyšší úrovně. Snad jde jen o nepovedenou vizualizaci
05.08.2021 08:01Mx :
Opravuji, původní návrhy měly stát naproti na jiném pozemku
05.08.2021 08:03Pavel :
Mx: Z půdorysného nákresu je vidět, že se počítá s pozdější výstavbou také na nároží, takže z Českobratrské bude z téhle budovy stojící v boční ulici vidět pouze čelní fasáda. Mnohem podstatnější proto bude, co kdo (asi někdo jiný) postaví na nároží.
05.08.2021 08:23Mik :
Doufám, že komentář, že je zde málo kanclů je pouze vtip :D staví se kancly (viz. Organica, free Tieto tower, poloprazdny Orchard, v budoucnu na pozemku slzy u Karolíny), největší problém těchto staveb je podstav parkovacích míst pro jejich budoucí obyvatele. Parkovací budovy nejlépe s podzemním parkováním se v blízkosti nestaví, ale trilion office budov ano a né opravdu lidi nemají zájem jezdit MHD či P+R s nehlídaným parkovištěm v přívozu, kde je samozřejmě také předražené smradlavé MHD, kdyby někoho napadlo napsat, že mohou jet MHD :D …a o nevkusu budovy už zde padla zmínka. Na to, že většinou dělávají vizualizaci krásnou na oko a pak je z toho vězšinou něco o dost méně na oko vábivého či toho na konci dost přeskočeno, nevím jestli se rozhodli rovnou pro finální verzi aby nemazali med kolem pusy a nebo zda máme očekávat ještě horší budovu :D
05.08.2021 08:56balde :
něco k tématu kanceláří
https://www.e15.cz/byznys/reality-a-stavebnictvi/stavi-se-nejmene-kancelari-za-poslednich-pet-let-stale-do-nich-chodi-jen-polovina-zamestnancu-1382594
05.08.2021 09:05thvari :
Mx: vždyť to nejde pořádně vidět, tak jak to můžete hned kritizovat? vypadá to jako dobrá první vlaštovba, k vyřešení „bloku Polský dům“
05.08.2021 09:25Cyklista :
Mik: To není vtip =) Opravdu zde není dostatek kvalitní kancelářské plochy. A pokud zde nebudou možnosti, tak sem nikdo nový nepříjde. Nikdo nehodlá čekat dva, tři roky, než se pro něj postaví nová budova.
Pořád jsou nářky na „montovny“ (ty jsou ale potřeba, protože nemáme celý národ myslitelů), ale naopak budovy pro nemanuální práci taky nechceme. To že z Orchardu odešel velký nájemce, neznamená, že se plocha za chvíli nezaplní. Tietu, ABB a jiným současné prostory nestačí a nového moc na výběr není….
FilipCH :
Ulice Českobratrská a její okolí je v současnosti v katastrofálním stavu. Považuji za ubohé, že v centru třetího největšího města Česka, u jedné z nejdůležitějších ulic, se z obou stran nachází prázdné nezastavěné proluky. Prakticky půlka ulice Českobratrská vytváří příšerný dojem špinavého či mrtvého města. Na první u druhé straně prázdné plochy, kde nic není. A to radši ani nemluvit o tom jak vypadá část ulice jakmile člověk autem přejede přes most vedoucí nad kolejemi. Tam člověk z jedné strany uvidí protáhlou šedou budovu, která vypadá jak zpustlé ubytovny v gulagu, jakmile člověk přejede trochu dál, tak uvidí příšernou výkupnu aut a podivné budovy vedle. Naštěstí alespoň v létě je výhled částečně zastíněn stromy. No a poté Cingrův „sad“… vzhledem k množství stromů je to nejspíše nějaké politicky korektní pojmenování pro prázdnou proluku.
Ulice Českobratrská si zaslouží mnohem více. Vzhledem k povaze lokality ta oblast není nejvhodnější pro výstavbu bytů nebo kulturních objektů. Jako ideální se podle mě jeví možnost zastavět tyto proluky většími kancelářskými budovami a z části ulice Českobratrská se může stát administrativní oblast, kterou možná časem začnou doplňovat i nějaké obchody či restaurace v přízemních oblastech.
Na jedné části se má stavět polyfunkční dům a podle článku i tato kancelářská budova. Vývoj zatím jde postupně a jistě pozitivním směrem. Z ulice Českobratrská se díky tomu jednoho dne může stát klasická reprezentativní ulice hodná třetího největšího města v Česku.
Mik :
Cyklista: Tieto se stěhuje jen z důvodu aby ušetřilo, většina zaměstnanců stejně pracuje z domu a tím pádem měli nezaplněno 50% kapacity, takže dva důvody až moc velké prostory a lepší cena u konkurence za pronájem, navíc nové je nové. Tím pádem zde máme relativně velké prázdno v OTT budově, jak jsem psal dříve zaplněna na 100% není žádná budova a prostory zde jsou. Karolina měla dlouhou dobu (možná víc jak dva roky?l nezaplněn relativně velké prostory dokud nepřišel Verizon. (Což v podstatě jen přesunul slušnou základnu z Orchardu do Karoliny). A to nemluvím ani o spoustě dalších office prostorexh všude po Ostravě a i těch starších budovách. Dnes se hraje hlavně na Home office a stavíme kancly, navíc odkud ty lidi maji pořád brát pokud zde není pořádně kde parkovat, aby se dostávali do práce. Sranda je, že velké sklady mají plno parkovacího místa, ale když se staví nové budovy tak se vytvoří tak 30% kapacita k parkování (jen pro vyvolené). Investor samozřejmě nemá zájem investovat do podzemního parkování, proč by taky víc utrácel, tohle by mělo být upraveno při prodeji pozemku. Navíc pozemek pro investora v centru Ostravy jen za 3000kč/metr je k smíchu při dnešních cenách pozemků. Klidně ať postaví víc kancl budov, jsem vážně zvědav jak to dopadne.
05.08.2021 13:05balde :
Mik: Co si třeba poslechnout prezentaci přím od Tieta proč se stěhují
05.08.2021 13:23Mik :
Cyklista: Každopádně se těším na ty mraky super firem co se zde tedy usadí :) …mám zkušenosti z více office ploch a nepřišly mi nějak zvlášť zaplněny, většinou měl člověk pocit poloprázdna, takže tomu moc nevěřím, když se tu za poslední dobu moc větších nových firem neusadilo (pouze přesunulo), ale když tomu očividně věří většina a pokud se tomu opravdu tak stane tak tím líp a budu jen rád, kvůli pracovním příležitostem, každopádně parking je zde stále žalostný a za mě když se staví nová budova měla by být kapacitně řešena podzemním parkingem alespoň na 60%.
05.08.2021 13:25Mik :
balde: Proč máš pocit, že nejsem třeba i zaměstnanec Tieta, takže o tom vím víc?
05.08.2021 13:29Mik :
balde: Speciálně pro tebe tedy, když jsi to nevyčetl z toho co jsem psal uvedu jasně stručně: 1.Nižší cena za pronájem a celkově lepší podmínky (více parkovacích míst například) 2.Zaměstnanci si více zvykli na Home Office a jsou více doma než v officu, každopádně se stále myslí na to aby se měli kde potkávat a řešit společně face to face a pro zaměstnance, kteří přesto rádi office. Takže snížení kapacity stálých desk places. 3.Tieto a to se obecně ví, je nakloněno „Green“ stylu takže myslí na přírodu a uhlíkovou stopu atd. Budova jako taková šetří více energii, lépe pracuje s teplem a čistým vzduchem v officu atd….asi netřeba více důvodů uvádět. Je snad jasné, že se nepřesouvají, protože potřebují více místa.
05.08.2021 13:43adamous :
Mik: No, nevim jak to je tedka, ale pred coronou nebyl v Tietu plosny home-office a i v te dobe uz se resilo stehovani a nebylo to z duvodu usetreni, ale chteli jit proste do lepsich a vetsich prostor, protoze v Tietu pracuje realne vic zamestnancu, nez kolik je mist.
05.08.2021 14:02Rdm :
Mik: v Ostravě není příliš mnoho kvalitních a flexibilních kancelářských prostor. Je tady pár novostaveb ve smyslu Orchardu, Tieta nebo Karoliny, ale zbytek jsou spíše rekonstruované staré budovy, které jakžtakž splňují požadavky na moderní kancelář. O obsazenosti se diskutovalo již tady https://www.msstavby.cz/buduje-se-jiz-budova-organica-21-07-2021/ a dokonce tam Ivan vypsal aktuálně volné prostory a je vidět, že toho místa moc nezbývá a když by chtěla přijít nějaká větší firma, tak se nechytá a místo, aby počkala až se něco možná postaví, tak raději půjde jinam.
05.08.2021 14:21Homeoffice je hezká věc, ale ne pro každého a to platí jak pro zaměstnance, tak pro firmy, takže je spíše otázka jak dlouho ještě budou firmy plošný HO podporovat, některé u toho zůstanou, ale korporáty typu Tieto se myslím brzy (do roka) do kanclů vrátí.
Mik :
adamous: V Tietu v zavislosti na pozici, můžeš pracovat z domu (ve většině případů asi 80% pozic), záleží na tvých preferencích. Takže home office zde byl i před koronou jen ne na 100%. Vzhledem k tomu, že Tieto má v plánu nabírat dost lidí tak zmenšovat prostory smysl moc nedává, ale řekl bych, že prostory zůstanou cca stejné jako na OTT (už si nepamatuji přesné rozměry) a levnější nájem v tom také hraje roli a není to zrovna o pár stovek měsíčně. Co se týče počtu zaměstnanců, reálně tomu tak je, ale spousta z nich je pořád na home officu, nebo se třeba staví jednou za týden, nebo i měsíc. Takže ta kapacita taková být nemusí a směřuje se více na non-dedicated desk space, takže spíš rezervace místa k sezení, pokud má zaměstnanec dojít do officu, jinak to bude více o meetingových místnostech než klasika. Prostě trošku jiná way of working. Rozhodně se nechcu přít o to, že to třeba pár m čtverečních navíc má či ne, klidně je možné, že ano, ale celkově změna na mě působí tak, že se spíše přemýšlí jak využít prostory lépe a zefektivnit, než pořád zvětšovat na úkor počtu zaměstnanců, což nové prostory a možnost si je dle toho upravit nabízí Organica.
05.08.2021 15:16thvari :
FilipCH: ulice Českobratrská je ve špatném stavu, ale na bydlení dobrá je. to že tam vede další z ostravských dálnic je jen naše chyba. úplně v klidu by tam mohly být dva užší pruhy, na každé straně chodník a cyklostezka a k tomu vysázené stromy. bydlelo by se tam jedna báseň. Vlastně to jde už teď, když bude nárožní budova na Českobratrské a Nádražní bytový dům – https://www.msstavby.cz/polyfunkcni-dum-krizovatka-21-09-2020/
05.08.2021 15:22Mik :
Rdm: Moderní korporáty typu Tieto nabízí právě ten home office pokud mu to práce dovoluje a vím, že spousty lidí preferuje práci z domu, ikdybychom to vzali 50:50 (lidi v officu a lidi z domu). U každé firmy je vize jak by to mělo vypadat samozřejmě jiná a chápu, že některé firmy by rády obrovské prostory. Nešikovné ovšem je krom parkingu, také to, že jsou zde budovy, které nejsou moderní, ale zejí prázdnotou, tímto trendem se budou zaplňovat stále dokola proluky modernějšími kancelářemi a starší kancl budovy budou chátrat. Pokud se firmy shánějí po větších prostorech, myslím, že 1200m získané touto budovou je asi nespasí, každopádně budu rád za každou technologickou firmu co se zde v kanclech usadí, pokud je pravda, že se zde firmy po místě poohlíží ve velkém.
05.08.2021 15:44Mik :
balde: Cyklista: Omlouvám se vám pokud jsem zde zněl možná neomaleně při odpovídání, přejíždím z diskuze do diskuze kde jedna (zde je krásně normální k diskuzi mezi inteligentními lidmi) a druhá (na jiné stránce) kde je opak a je spíše k naštvaní :D tak se ve mě míchaly smíšené pocity :D ..a taky mám nervy z nedostatku parkingu :D
05.08.2021 16:13Rdm :
Mik: no nevím, dle samotného vyjádření Tieta, chce 70% zaměstnanců být alespoň jeden den v kanceláři https://www.instagram.com/p/CPTHv0yl3I7/, samozřejmě to můžete v rámci menším prostor nějak zorganizovat, že Franta přijde v Pondělí a Jitka ve Středu, ale není to tak, že by chtěli být na HO všichni pořád. Sám jsem byl na HO asi tři roky a má to své výhody, ale taky nevýhody a je to i o tom, jaké proto máte doma podmínky.
05.08.2021 16:38Ty budovy se umísťují blíže k centru nebo přímo do něj, právě i kvůli toho, aby nemusely řešit parkování v takové míře, protože jsou široce dostupné díky MHD. Takže to parkování, ač ho sám využívám bych zcela nepřeceňoval, protože nedostatek parkování, může být naopak vyvážen dostupnosti dalších služeb jako je široká nabídka restaurací či obchodů v okolí.
Každá budova má své využití a to se časem může změnit, dnes kancelářská budova, může být zítra přestavěna na obchodní centrum nebo obytný dům a nikdo samozřejmě netvrdí, že firmy kolem Ostravy krouží jako supi, ale když zde nebude zázemí, tak nebudou mít důvod ani nad Ostravou uvažovat…
Mik :
Rdm: Se vším souhlasím, samozřejmě nechcou být všichni doma pořád, ale dá se to organizovat rezervací místa, případně nějaké meetingovky tak jak jsi zmínil. Dle mého je většina administrativních budov naddimenzována co se týče zaměstnanců pracujících v openspace a to bývá kámen úrazu, jelikož architekt hádám počítá s méně zaměstnanci dle nějakého vzorce, ale ve výsledku si to tam uspořádá celé až firma a pak je například 150-200 míst k parkování pro 1000 lidí, což nebude to pravé ořechové pro zaměstnance, kteří o tyto místa následně bojují, proto jsem i pro to budování parkingu. Samozřejmě se zde dá dostat MHD, ale není to pohodlné a člověk stráví více času cestováním třeba i hodinu navíc denně než kdyby jel autem a ty nepřiměřené ceny MHD..
05.08.2021 17:19davidb :
thvari:
Přesně ty čtyřproudovky, které vedou od nikud nikam v centru by se měly zrekonstruovat na dvouproudovky + cyklo + stromy + pěší.
Je jich tady dost – https://mapy.cz/s/gagasoloto a to jsem na některou určitě zapomněl (Bohumínská?!).
06.08.2021 08:25davidb :
Mik:
Nepřiměřené ceny MHD?
365 denní kupon stojí 4000,- (pro Ostravu) = 11 Kč/den, což jsou u auta náklady tak na 2 km. Pro zónu XXL by stál 5700,- 15,6 Kč/den, teda asi 3 km autem.
https://www.kodis.cz/pdf/mapa_zon.pdf
Klimkovice – Karolina BUS 37 min, OA – 21 min, 17 km = +/- 100 Kč denně což je přes 20.000 Kč ročně.
Vratimov – Karolina BUS 17 min, OA – 17 min, 11 km = +/- 50 Kč denně což je přes 10.000 ročně.
Jasně, strávíte méně času cestováním a autem si často vyřídíte i něco cestou.
Ale MHD je podstatně levnější než cestování autem, které se ve většině případů ještě děje 1 auto = 1 osoba!!
06.08.2021 08:37Ivan :
Mik: máš to marný, na další a další kancelářské budovy mám stejný názor, někteří diskutující se zasekli tak někde v roce 2005 a vidí Ostravu jako město Hitech technologií, nadnárodních IT korporátů atd. Prostě doba je jinde, takže s těmi kancly bych byl taky opatrnější.
06.08.2021 09:32Rdm :
Mik: co vymyslí architekt je asi nepodstatné, protže moderní prostory bývají obvykle koncipovány jako otevřené podlaží a dělí se až dle požadavků nájemce, takže každé patro může být rozděleno jinak, což s „historickými“ budovami neuděláš. Co se kapacity týče, tak na to myslí normy a na každého zaměstnance musí být určitý počet metrů čtverečních, takže do prostoru dle norem pro 100 lidí jich nemůžeš nacpat 200.
U MHD jen hledáš výmluvy, chápu, že někteří to mají na přestup a trvá to déle, ale to se netýká všech, takže ti co to mají MHD třeba 20 minut tím autem jet obvykle nepotřebují. Říct, že jsou ceny MHD nepřiměřené, to je na facku, to je jako bych řekl, že tvůj plat je nepřiměřený, krom toho si zkus spočítat kolik tě stojí měsíčně palivo do práce a kolik by stál měsíčník a věřím tomu, že nebudeš jezdit levněji než tou MHD.
Ivan: sorry, ale v kanclech nesedí jen high-end a IT, v Ostravě je třeba call centrum Monety nebo VZP, to je vážně ideální práce pro HO. Chystá se sem nový stavební úřad, je spousta pracovních činností nesouvisejících s IT, které potřebují kanceláře.
06.08.2021 10:31Johanes :
FYI. Aktualni utilizace mist v Tietu je za posledni mesice a to jen ve spickach! (stredy) necelych 400 osob. Z nejakych temer 2100 mist co ma v budove alokovano Tieto. Nemyslim si, ze se to v budoucnu nejak dramaticky zlepsi. Vsichni si hodne zvykli na HO a i kdyz dojdou do kanclu treba na jeden den, tak se to celkem rozprostre v prubehu celeho tydne a nenakumuluje se to v jednom dni. Cili aspon co se Tieto tyce tak i kdyz roste a neustale nabira, tak potrebuje vlastne o dost mene kancelarskych mist nez pred koronou. A podobne to bude asi i v jinych „kancelarskych“ firmach.
06.08.2021 10:50vojta :
Z. Bajgarová na Twitteru: vizualizace tam není finální.
07.08.2021 20:43https://twitter.com/ZBajgarova/status/1423679407084953600
Cyklista :
Mik: S korporáty spolupracuji už 20 let a „sdílená pracoviště“ se používají po celou dobu. Ale každá profese potřebuje alespoň jednou za čas kontakt s ostatními kolegy. U některých vývojářů stačí jednou za 14 dnů nebo měsíc, jiní potřebují častěji a pak je samozřejmě mraky činností, které se s HO moc neslučují. Současné korporace neplánují kancelářský prostor podle počtu stolů. Potřebují spíše variabilní prostor, aby se lídem v kancelářích lépe pracovalo, aby měli odpočinkové zóny, nebo místa pro neformální kontakt. Zkuste někdy navštívit třeba kanceláře Esetu v Brně, nebo Googlu v Praze. I když jim stačí mnohem menší prostor, zabírají poměrně velké kancelářské plochy. Samozřejmě, je rozdíl kanceláře callcentra a kanceláře technologické společnosti, ale právě proto, že tady nemáme jen super technologické firmy, kde většiná lidí je na HO, tak potřebujeme solidní a variabilní kancelářské prostory pro „nově příchozí“, nebo pro společnosti, které již vyrostly a béčkové kanceláře jim jsou malé. A o starší kancelářské budovy se nebojte. Je opravdu spousty malých firem, kterým vyhovuje malá plocha s menšími kancelářemi.
09.08.2021 09:41A obecně je úplně jedno co se postaví, pokud to nestaví radnice =) Platí to investor a je jeho starost, aby se mu peníze vrátily zpět. Na byty jde moderní kancelářská budova předělat vždy =D