Oasis:
konečně!!! Škoda jen, že provizorní. Myslím, že už je na čase přijít do Ostravy se stálým konceptem podobnému Manifestu či Boxparku.
Lidi jsou hladoví a chtějí zkoušet nové věci, podniků tady sice vzniklo nových několik ale pořád je co objevovat.
22.05.2021 09:40
90
Jann :
Tady tyhle povedené rekonstrukce s nápravami starých křivd mi dělají velkou radost. Děkuji 🙂
22.05.2021 12:14
70
Dan :
Migi: Ma to byt kazdorocne, takze v podstate nastalo. A to i v zime.
22.05.2021 21:37
23
PetrP :
Dan: Není pravda, dle článku, zde má, do tří let, být vystavěn obytný dům… Ale doufám, že si natrvalo najdou jiné místo, kde by mohli fungovat.
Ta proluka je příšerná a jelikož je na tepně města skoro v centru, tak je to ostuda vedení města, že po tak dlouhé roky nejsou schopni s tím něco dělat. Jen vytáčky a prázdná gesta.
30.05.2021 11:25
17
Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Ta proluka má soukromého majitele a plánuje ji zastavět. Má snad samospráva nutit soukromé osoby do investic, kde se ji zlíbí?
30.05.2021 13:17
111
Rýša :
Martin [msstavby.cz]: Jasně, Ostrava nemá páky…., píšu výmluvy, vytáčky atd. Tu proluku prodal soukromému majiteli kdo?
30.05.2021 14:02
212
David.Witosz :
Rýša: Zdravím. Z celé proluky je obvodu pouze stěna na které je nyní mural, protější stěna je majetkem vlastníka proluky (není ve vlastnictví sousedního domu 41). Vedlejší dům (41), tam jsou obvodu zas nebytové prostory a jak vidno, jedno tak druhé je nyní opraveno.
Navíc jsme zahájili jednání s vlastníkem proluky, ten nyní prostor oživí (ve spolupráci s obvodem a jinými subjekty) food zónou a jednáme i o další budoucnosti místa (zastavění proluky). Upozorňuji na slovo „jednáme“.
Pokud jste názoru, že máme překračovat zákony a zasahovat nad rámec zákonů do vlastnických práv soukromého majitele pak se obávám, že to jste se zapomněl v minulém režimu. Navíc majitel proluky by velmi rád proluku zastavěl. Problém jsou však další okolnosti v okolí, typu přístupová cesta k pozemku atd. které jeho záměr k realizaci komplikují. Právě v tom se snažíme jednáním, jako obvod najít doslova „cestu“ k odblokování problémů a zastavení proluky.
Přeji hezký den.
31.05.2021 11:54
80
R. Řeha :
Rýša: Fakt nikdo nedokaze prinutit majitele pozemku stavet. A jestli si myslite, ze vsechny pozemky v minulosti patrily mestu, tak se obavam, ze mate celkem zjednodusujici predstavy.
Ale majitel ma zajem stavet, v podstate jedine co ho ted limituje je prijezdova cesta na povinne parkoviste, ktere dum musi mit. Jenze bez toho se nepohne – ale aktivne se to snazi resit.
31.05.2021 12:36
51
Patrik :
David.Witosz: Mohu mít prosím dotaz, jestli je něco nového ohledně proluky naproti konzervatoře, kde měla stavět spol. Skanska? Myslím, že to je taky celkem velké bolístko, co se týče proluk atd. Děkuji
31.05.2021 13:20
20
thvari :
R. Řeha: Dobrý den, využiju toho, že jste tu odpověděli dva zastupitelé k menší otázce. Je nějaká šance, že by se iniciovala výjimka právě kvůli dostavbám historických domů, které zmizely a nikdy garáže ani parkování neměly?
Připadá mi, že právě nutnost parkování naprosto ochromuje města jako právě Ostrava, která by potřebovala ,,dostavět“, ale vzhledem k těmto moderním požadavkům to v podstatě není možné nebo je to zbytečně složité. Něco takového je žádoucí, pokud budeme stavět například v Porubě, což je poválečný projekt stavěný v úplně jiném duchu než historická města jako právě Moravská Ostrava, kde asi každý jednoduše chápe, jak absurdně by vypadalo, kdyby měl každý dům v centru podzemní garáž nebo parkování v přízemí, čímž by vlastně úplně zmizel obchodní parter. Je to samozřejmě otázka na poslance, ale možná jste s kolegy ve spojení a někdy něco takového padlo. Díky za příp. odpověď.
31.05.2021 14:33
30
Martin [msstavby.cz] :
thvari: Ale tohle je dávno stavebním zákonem ošetřeno.
V obecné rovině to je v paragrafu 2 odst. 1 vyhlášky 268/2009 Sb. O něco přesněji v paragrafu 5 odst. 2. Zmíněno také v příslušných normách ČSN 736110.
Je to na konzultaci a zdůvodnění se stavebním úřadem.
Povinnost parkovací normy se nevztahuje na městské památkové zóny/rezervace apod. zóny. Absolutně se to netýká objektů uvnitř pěších zón, což vyplývá z definice pěší zóny.
31.05.2021 14:43
52
R. Řeha :
thvari: V Praze uz takova myslenka zaznela, nevymahat to pokud najemnik deklaruje ze parkoviste nijak nevyzaduje (je spousta mladych, kteri auto ke svemu zivotu proste nepotrebuji). Ale asi to chce jeste vic casu, navic se kolem toho zvedl docela rev…
31.05.2021 17:18
11
Johnny :
Martin [msstavby.cz]: Zjevně je ta komunikace se stavebním úřadem podle zákona dost idealizovaná, protože např. na ulici Zámecké vidíme, že jak soukromí vlastníci (dostavba chybějících pater u nárožního domu, květinová síň), tak město (proluka na Masarykáči) dosud nemohli začít stavět kvůli nedostatku parkovacích míst, a proto muselo město přijít s „fíglem“ dočasného parkovacího domu, který se po dostavbě proluk v okolí přemění na byty. Kdyby se zákon praktikoval tak, jak se výše uvádí, nikdo by se do podobně krkolomných řešení typu „chytrá Horákyně“ přece vůbec nepouštěl.
31.05.2021 17:35
41
Martin [msstavby.cz] :
Johnny: Je rozdíl mezi oficiálním vyjádřením stavebního úřadu k předložené projektové dokumentaci a domněnkami úředníků z nestavebního prostředí a hlavně tužbami investora v potřebě parkovacích míst. Protože byt s parkovacím stáním se lépe prodává. Navíc ve městě, kde pár stovek metrů od centra je džungle a dá se parkovat kdekoliv zadarmo nevidí kupující nutnost žít bez auta.
Jen namátkou pár novostaveb bytových domů z Brna, které parkovací stání neobsahují.
Do výpočtu v normě pro parkovací stání se navíc započítává hustota sítě MHD..
Dalším specialitou, viz například ta Zámecká, jsou pěší zóny. Dle TP103 má vjezd do pěší zóny povolen rezident s trvalým bydlištěm uvnitř pěší zóny, zásobování a vozidel úklidu a údržby. Takže kdybych chtěl postavit na Masarykově náměstí klidně šesti podlažní kancelářskou budovu, nemusel bych navrhnout ani jedno parkovací stání.
01.06.2021 07:35
14
P.Hradil :
Dobrý den,
potvrzuji to, co zde uvedli p. Witosz a p. Řeha. V proluce na Nádražní 43 plánujeme stavbu šestipodlažního bytového domu s moderní fasádou do ulice Nádražní.
Jedinou překážkou pro stavební povolení je zajištění příjezdu, a současné době vedeme velmi konstruktivní jednání o průjezdu přes sousední pozemek, který vlastní obvod MOaP :-)
Pokud se domluvíme, jdeme do územka. Mohu poskytnout část dokumentace, pokud mi komentáře umožní odkaz: https://www.uschovna.cz/zasilka/MBXMMGRRS58EZ4K9-ENY/8BZCEVI63K
S pozdravem Petr Hradil
03.06.2021 10:07
20
Crazym :
P.Hradil: To nevypadá marně, v ulici Chelčického jsem vyrostl a vedle proluky v baráku bydlel kámoš. Jak se dívám na datum projektu, tak to je fakt běh na dlouhou trať. Přeji pevné nervy k dokončení, já osobně bych neměl na to trávit život s tímhle katastrofickým systémem realizace staveb u nás, tak ať se konečně zadaří.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Oasis :
Vedle v proluce se chystá Street Food Market: https://www.patriotmagazin.cz/v-ostrave-vznika-cerny-kun-street-food-market
22.05.2021 09:11Migi :
Oasis:
22.05.2021 09:40konečně!!! Škoda jen, že provizorní. Myslím, že už je na čase přijít do Ostravy se stálým konceptem podobnému Manifestu či Boxparku.
Lidi jsou hladoví a chtějí zkoušet nové věci, podniků tady sice vzniklo nových několik ale pořád je co objevovat.
Jann :
Tady tyhle povedené rekonstrukce s nápravami starých křivd mi dělají velkou radost. Děkuji 🙂
22.05.2021 12:14Dan :
Migi: Ma to byt kazdorocne, takze v podstate nastalo. A to i v zime.
22.05.2021 21:37PetrP :
Dan: Není pravda, dle článku, zde má, do tří let, být vystavěn obytný dům… Ale doufám, že si natrvalo najdou jiné místo, kde by mohli fungovat.
22.05.2021 22:13padickos :
PetrP: má ten obytný dům nějaké vizualizace?
23.05.2021 00:57Crazym :
padickos: Těch už bylo :-)
23.05.2021 09:34https://www.msstavby.cz/soucasny-mestsky-dum-12-05-2015/
https://www.msstavby.cz/polyfunkcni-dum-ostrava-02-09-2014/
https://www.msstavby.cz/zastavba-proluky-nadrazni-15-01-2012/
Rýša :
Ta proluka je příšerná a jelikož je na tepně města skoro v centru, tak je to ostuda vedení města, že po tak dlouhé roky nejsou schopni s tím něco dělat. Jen vytáčky a prázdná gesta.
30.05.2021 11:25Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Ta proluka má soukromého majitele a plánuje ji zastavět. Má snad samospráva nutit soukromé osoby do investic, kde se ji zlíbí?
Rýša :
Martin [msstavby.cz]: Jasně, Ostrava nemá páky…., píšu výmluvy, vytáčky atd. Tu proluku prodal soukromému majiteli kdo?
David.Witosz :
Rýša: Zdravím. Z celé proluky je obvodu pouze stěna na které je nyní mural, protější stěna je majetkem vlastníka proluky (není ve vlastnictví sousedního domu 41). Vedlejší dům (41), tam jsou obvodu zas nebytové prostory a jak vidno, jedno tak druhé je nyní opraveno.
Navíc jsme zahájili jednání s vlastníkem proluky, ten nyní prostor oživí (ve spolupráci s obvodem a jinými subjekty) food zónou a jednáme i o další budoucnosti místa (zastavění proluky). Upozorňuji na slovo „jednáme“.
Pokud jste názoru, že máme překračovat zákony a zasahovat nad rámec zákonů do vlastnických práv soukromého majitele pak se obávám, že to jste se zapomněl v minulém režimu. Navíc majitel proluky by velmi rád proluku zastavěl. Problém jsou však další okolnosti v okolí, typu přístupová cesta k pozemku atd. které jeho záměr k realizaci komplikují. Právě v tom se snažíme jednáním, jako obvod najít doslova „cestu“ k odblokování problémů a zastavení proluky.
Přeji hezký den.
31.05.2021 11:54R. Řeha :
Rýša: Fakt nikdo nedokaze prinutit majitele pozemku stavet. A jestli si myslite, ze vsechny pozemky v minulosti patrily mestu, tak se obavam, ze mate celkem zjednodusujici predstavy.
31.05.2021 12:36Ale majitel ma zajem stavet, v podstate jedine co ho ted limituje je prijezdova cesta na povinne parkoviste, ktere dum musi mit. Jenze bez toho se nepohne – ale aktivne se to snazi resit.
Patrik :
David.Witosz: Mohu mít prosím dotaz, jestli je něco nového ohledně proluky naproti konzervatoře, kde měla stavět spol. Skanska? Myslím, že to je taky celkem velké bolístko, co se týče proluk atd. Děkuji
31.05.2021 13:20thvari :
R. Řeha: Dobrý den, využiju toho, že jste tu odpověděli dva zastupitelé k menší otázce. Je nějaká šance, že by se iniciovala výjimka právě kvůli dostavbám historických domů, které zmizely a nikdy garáže ani parkování neměly?
Připadá mi, že právě nutnost parkování naprosto ochromuje města jako právě Ostrava, která by potřebovala ,,dostavět“, ale vzhledem k těmto moderním požadavkům to v podstatě není možné nebo je to zbytečně složité. Něco takového je žádoucí, pokud budeme stavět například v Porubě, což je poválečný projekt stavěný v úplně jiném duchu než historická města jako právě Moravská Ostrava, kde asi každý jednoduše chápe, jak absurdně by vypadalo, kdyby měl každý dům v centru podzemní garáž nebo parkování v přízemí, čímž by vlastně úplně zmizel obchodní parter. Je to samozřejmě otázka na poslance, ale možná jste s kolegy ve spojení a někdy něco takového padlo. Díky za příp. odpověď.
31.05.2021 14:33Martin [msstavby.cz] :
thvari: Ale tohle je dávno stavebním zákonem ošetřeno.
V obecné rovině to je v paragrafu 2 odst. 1 vyhlášky 268/2009 Sb. O něco přesněji v paragrafu 5 odst. 2. Zmíněno také v příslušných normách ČSN 736110.
Je to na konzultaci a zdůvodnění se stavebním úřadem.
Povinnost parkovací normy se nevztahuje na městské památkové zóny/rezervace apod. zóny. Absolutně se to netýká objektů uvnitř pěších zón, což vyplývá z definice pěší zóny.
31.05.2021 14:43R. Řeha :
thvari: V Praze uz takova myslenka zaznela, nevymahat to pokud najemnik deklaruje ze parkoviste nijak nevyzaduje (je spousta mladych, kteri auto ke svemu zivotu proste nepotrebuji). Ale asi to chce jeste vic casu, navic se kolem toho zvedl docela rev…
31.05.2021 17:18Johnny :
Martin [msstavby.cz]: Zjevně je ta komunikace se stavebním úřadem podle zákona dost idealizovaná, protože např. na ulici Zámecké vidíme, že jak soukromí vlastníci (dostavba chybějících pater u nárožního domu, květinová síň), tak město (proluka na Masarykáči) dosud nemohli začít stavět kvůli nedostatku parkovacích míst, a proto muselo město přijít s „fíglem“ dočasného parkovacího domu, který se po dostavbě proluk v okolí přemění na byty. Kdyby se zákon praktikoval tak, jak se výše uvádí, nikdo by se do podobně krkolomných řešení typu „chytrá Horákyně“ přece vůbec nepouštěl.
31.05.2021 17:35Martin [msstavby.cz] :
Johnny: Je rozdíl mezi oficiálním vyjádřením stavebního úřadu k předložené projektové dokumentaci a domněnkami úředníků z nestavebního prostředí a hlavně tužbami investora v potřebě parkovacích míst. Protože byt s parkovacím stáním se lépe prodává. Navíc ve městě, kde pár stovek metrů od centra je džungle a dá se parkovat kdekoliv zadarmo nevidí kupující nutnost žít bez auta.
Jen namátkou pár novostaveb bytových domů z Brna, které parkovací stání neobsahují.
https://www.archiweb.cz/b/bytovy-dum-cihlarska-6
https://www.archiweb.cz/b/bytovy-dum-videnska-1
Další objekty disponuji 1-2 podzemními podlažími pro parkování. Což není nic nemožného ani v Ostravě. Řešením jsou také autovýtahy, které rapidně šetří místo.
https://www.archiweb.cz/b/bytovy-dum-sumavska
https://www.archiweb.cz/b/bytovy-dum-spolkova-v-brne
Ale nemusíme chodit daleko. Samotnou kapitolou jsou přestavby vzniklé změnou užívání stavby nebo přestavby, které zvyšují počet bytových jednotek.
V těchto projektech také nevznikala parkovací stání. Parkování je „rozptýleno“ v okolí.
https://www.msstavby.cz/husova-7-29-01-2019/
https://www.msstavby.cz/strelnicni-75-07-03-2018/
Do výpočtu v normě pro parkovací stání se navíc započítává hustota sítě MHD..
Dalším specialitou, viz například ta Zámecká, jsou pěší zóny. Dle TP103 má vjezd do pěší zóny povolen rezident s trvalým bydlištěm uvnitř pěší zóny, zásobování a vozidel úklidu a údržby. Takže kdybych chtěl postavit na Masarykově náměstí klidně šesti podlažní kancelářskou budovu, nemusel bych navrhnout ani jedno parkovací stání.
01.06.2021 07:35P.Hradil :
Dobrý den,
03.06.2021 10:07potvrzuji to, co zde uvedli p. Witosz a p. Řeha. V proluce na Nádražní 43 plánujeme stavbu šestipodlažního bytového domu s moderní fasádou do ulice Nádražní.
Jedinou překážkou pro stavební povolení je zajištění příjezdu, a současné době vedeme velmi konstruktivní jednání o průjezdu přes sousední pozemek, který vlastní obvod MOaP :-)
Pokud se domluvíme, jdeme do územka. Mohu poskytnout část dokumentace, pokud mi komentáře umožní odkaz:
https://www.uschovna.cz/zasilka/MBXMMGRRS58EZ4K9-ENY/8BZCEVI63K
S pozdravem Petr Hradil
Crazym :
P.Hradil: To nevypadá marně, v ulici Chelčického jsem vyrostl a vedle proluky v baráku bydlel kámoš. Jak se dívám na datum projektu, tak to je fakt běh na dlouhou trať. Přeji pevné nervy k dokončení, já osobně bych neměl na to trávit život s tímhle katastrofickým systémem realizace staveb u nás, tak ať se konečně zadaří.
03.06.2021 11:31