Trať mezi Havířovem a Českým Těšínem projde rekonstrukcí. Správa železnic odeslala záměr „Optimalizace traťového úseku Český Těšín (mimo) – Albrechtice u Českého Těšína (včetně)“ k posouzení stavby na životní prostředí (EIA). Stanice budou kapacitnější a dojde ke zvýšení traťové rychlosti.
Místem stavby je celostátní železniční trať Ostrava – Havířov – Český Těšín. Trať je zařazena do systému TEN-T jako alternativní trasa evropského nákladního koridoru RFC9. Stavba kolejově začíná na poslední výhybce č. 29 v ŽST Český Těšín (km 0,757) a končí na poslední výhybce v ŽST Albrechtice u Českého Těšína (km 11,437). Zároveň jsou vedeny kabelové trasy v úseku Albrechtice u Českého Těšína (mimo) – zast. Havířov střed, kde je navázáno na připravovanou stavbu „Optimalizace traťového úseku Havířov (včetně) – zastávka Havířov střed (mimo)“. V rámci realizace záměru dojde k rekonstrukci trakčního vedení a přípravě na přechod na napájení 25kV, 50 Hz. V mezistaničním úseku se nachází v koleji č. 1 odb. Chotěbuz, kde je tato kolej zaústěna do trati Čadca (ŽSR) – Mosty u Jablunkova státní hranice – Bohumín.
U odb. Chotěbuz se nachází také zast. Chotěbuz, s nástupišti v koleji č. 1 i v koleji č. 2. Nástupiště byla rekonstruována v rámci akce „Optimalizace traťového úseku Český Těšín – Dětmarovice“ a stavbou nebudou dotčena. V úseku se nachází také jeden železniční přejezd, jehož rekonstrukce však proběhla také v rámci stavby „Optimalizace traťového úseku Český Těšín – Dětmarovice“ a nyní bude pouze demontován a zpětně vložen. V úseku Český Těšín (mimo) – Albrechtice u Českého Těšína (včetně) proběhne rekonstrukce mostních objektů, která umožní zvýšení traťové rychlosti a zároveň prodloužení dopravních kolejí pro odstavení dlouhých nákladních vlaků v ŽST Albrechtice u Českého Těšína vysunutím kolejových spojek. V rámci stavby bude také provedena úprava kabelizace na vlečku č. 6009 (vlečka OKD). Částečně bude na této vlečce provedena také směrová a výšková úprava koleje.
Stavba se nachází na celostátní dvoukolejné elektrifikované trati č. 321 Český Těšín – Opava východ, která je součástí sítě TEN-T. Řešený úsek trati se nachází v traťovém úseku 2521 Český Těšín – Ostrava Kunčice. Traťová třída zatížení je D4 a maximální traťová rychlost 80 km/h. Důvodem realizace záměru je zlepšení technického stavu a parametrů řešeného úseku Český Těšín – Albrechtice u Českého Těšína, zajištění bezbariérového přístupu pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, zvýšení bezpečnosti žel. provozu a cestujících, zajištění souladu s požadavky TSI. ŽST Albrechtice u Českého Těšína bude v návrhovém stavu oproti stávajícímu stavu vybavena další dopravní kolejí č. 6a. Hlavní staniční koleje mají návrhovou rychlost 120 km/h, ostatní dopravní koleje 50 km/h.
Záměr je vzhledem ke svému charakteru a umístění navrhován v jedné předkládané variantě, neboť se jedná o provozovanou dvoukolejnou, elektrifikovanou trať v dlouhodobě
stabilizované stopě.
zdroj: EIA
Ic540 :
Mě by zajímalo zda budou vložené výměny někde v oblasti Chotěbuze.
09.11.2022 00:11Je příliš dlouhý a způsobuje to castá zpoždění…