Pokračování práce obvodu v celkové regeneraci sídliště Šalamouna již 4. etapou.
4. etapa regenerace sídliště Šalamouna
Martin [msstavby.cz] | 14.11.2012 | OSTRAVA | #centrum, #šalamouna | 6 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Pavel Pivka :
Dovolte mi pár postřehů k takzvané regeneraci sídliště Šalamouna – 4.etapa.
Již pár měsíců pozorujeme práce na 4. etapě, které mimochodem měly být podle informačních letáků ukončeny 3. 7. 2014. Ale budiž, termín dokončení není opravdu tak důležitý, jako to, co zde vzniká za paskvil. Denně se setkávám s mnoha místními obyvateli, ale ještě jsem se opravdu nesetkal s jediným pozitivním ohlasem.
Když začnu vyjmenovávat námi kritizované nedostatky, abych nemluvil jen obecně, tak musím začít u tvaru chodníku před vchody 2 až 12 (2706 – 2016) na ulici Petra Křičky, který se od vchodu 6 začíná stáčet od zmiňovaného domu směrem k věžákům a to na úkor stávajícího parkoviště. Nejen že zcela zbytečně svým zatočením ubere parkovací místa, ale také nesmyslně nutí chodce jít chodníkem až do spojnice, kde se kříží s chodníkem od vchodu 2706/2. Pro lidi, kteří chodí do nákupního střediska Karolina a do Kauflandu nebo pouze na tramvaj či autobus bude asi velmi opovážlivé chtít, ať si nadcházejí a cestu si nezkracuji po trávníku.
Dále by mě velice zajímalo, co vedlo projektanta k tomu, aby zvyšoval výšku stávajících chodníků. Po sestoupení ze vchodových schodů čeká toho, kdo si bude chtít cestu zkrátit a jít podél svého domu malá propast nalevo i napravo od nových chodníku. Výškový rozdíl je opravdu značný a hrozí potencionálně úrazem.
Za další nedostatek považuji opravdu malou vstřícnost ke zde žijícím obyvatelům, co se týká parkovacích míst. Stávající parkoviště sloužila místním od roku 1970, kdy na něm parkovalo 5 až 6 aut. Jenže od té doby se počet aut zvýšil několikanásobně a stále se zvětšuje. Parkoviště ale zůstává stejné jako kdysi. Nikdo neřeší a nikoho nezajímá, kde mohou místní obyvatelé, ale i návštěvy parkovat. Před „Polyfunkčním domem“ to vyřešil projektant excelentně. Vytvořil celou řadu kolmých stání a hle, sousedi mají po problému. Bohužel ne už my. Parkovací místa místo toho, aby přibyla, tak paradoxně naopak ubyla. Když jsem pana projektanta potkal, ptal jsem se ho na tuto skutečnost, ale ten mi odpovídal, že to není pravda, že místa přibyla. No samozřejmě, že zapomněl odečíst počty míst podélných stání a stání na vnější straně stávajícího parkoviště a míst, která přibyla pro invalidy a nebudou permanentně využívána. Je jasné, že podélná stání nebyla vždy v souladu s pravidly, ale přesto jsme se dokázali domluvit a na parkoviště se vměstnat. Teď již to možné není, protože nové parkoviště je stlačeno nesmyslně zahýbajícím chodníkem až k probíhající komunikaci Petra Křičky. Tímto nepochopitelným manévrem zatáčejícího nového chodníku jsme s jistotou přišli o dvě nebo tři další parkovací místa.
Dále postrádáme zachování spojovacích chodníčků přes úzký pás zeleně. Naproti každého ze šesti vchodů na ulici Petra Křičky 2706 – 2714 byl malý úzký chodník tak, aby se dalo přejít na cestu k popelnicím či autům. Umístění popelnic se jeví jako další, bohužel, neřešený problém. Podle tvarů budovaných nových chodníků se zdá, že tři popelnice by mohly být umístěny před výměníkovou stanicí. A co zbývající, které dosud byly před věžáky č. p. 1 a 3? Žádný záliv, žádná kóje, žádná stříška, tak jak to bývá na jiných sídlištích. Zkrátka neřešeno a popelnice budou na komunikaci a bohužel „zabírat„ další možná parkovací místa. A to nemluvě o tom, že úzká silnice před vchody č. 6 a 8 bude zanedlouho (tak jak tomu bylo i doposud) opět znečištěná hlínou, neboť auta běžně vjíždějí na zatravněnou plochu za obrubníky, když se vyhýbají.
Kapitolou samo o sobě je i zřízení takzvaného psího výběhu nebo něco tomu podobného a to na úkor stávajícího asfaltového hřiště (bohužel na tomto sídlišti jediného), které tento projekt zlikvidoval a znemožnil místní mládeži jej využívat. Hlavně vše pro lidi! Opravdu nedokážu pochopit, proč místní mladí přijdou o jediné sportovní hřiště s basketbalovými koši jen proto, aby si pejskové měli kde zaběhat a zaštěkat. Vždyť denně kluci i holky házeli na koš, kopali na brány apod. Řekněte nám, prosím, kde nyní mohou vybít svou energii, kde si mohou zahrát basket či zakopat. Čí to byl šílený nápad, netuším, ale že se hodně nepovedl, je jasné už nyní.
Nechápu, proč před takovými podobnými projekty se nesejde objednatel (v tomto případě zástupce nás občanů) a projektant s obyvateli tzv. „regenerovaného„ místa tak, aby projekt řešil problémy místních lidí a praktické využití prostranství na sídlišti a ne, aby jim život ještě více komplikoval. Zkuste si někdo z Vás „odpovědných„ zajít mezi lidi a zeptejte se jich, co si o celé takzvané sanaci myslí. Budete se hodně divit. Ale asi ne všichni, protože jsem měl tu čest s panem projektantem mluvit, ale toho zřejmě více zajímá svoje ego, než potřeby obyčejných lidí. Sám přiznává, že bydlí v rodinném domě se zahradou a například s parkováním problém žádný nemá a je mu zcela jedno, kde budou parkovat lidi na tomto sídlišti. Ať třeba parkují na záchytných parkovištích na okrajích Ostravy.
A ještě bych zmínil jednu věc, která se asi netýká tohoto projektu, či akce, ale pro nás místní je také velmi důležitá. Kolem dokola se „opravují“ všechny chodníky a komunikace, ale uprostřed samého sídliště zůstává chodník – nechodník z roku „jedna dvě„ v totálně dezolátním stavu. Při chůzi za suchého počasí máte co dělat, ať si nepodvrtnete kotník a za deště při nášlapu na každou třetí dlaždici si můžete být jisti, že od bláta budete až po kolena. Nevím, kdy oprava tohoto chodníku přijde na řadu, ale podle havarijního stavu bych očekával, že co nejdříve, snad měla přijít dříve než tzv. regenerace sídliště 4. etapa. U zmiňované „regenerace“ by dle soudu mnohých místních stačilo opravit stávající rozbité chodníky a ne vymýšlet různé paskvily, které život zdejším lidem neusnadní. Spíše naopak. Stačí zajít na sídliště a trochu se poptat. Ale kdo by to udělal, že?
29.07.2014 20:25Hynek [msstavby.cz] :
Pavel Pivka: diky za vycerpavajici popis, nejsem si jisty, jestli to tu padne na nejak urodnou pudu, kazdopadne jsem to s dovolenim trosku preformatoval do odstavcu kvuli citelnosti (do textu nebylo nijak zasahovano).
29.07.2014 21:24Martin [msstavby.cz] :
Hynek [msstavby.cz]: :D :D
29.07.2014 22:12Bedřich Sebera :
Jen mně zaráží kdo vymyslel ty moderní chodníky kolem věžáků?! Když mezi kachlema je za každou mezera asi 15-15 cm, to mohl vymyslet jedině nějakej inženýr. Já osobně jsem si na tom chodníku zlomil kotník a do dnes si tam dvě starší paní zlomily nohu, několík krát vídáme z okna jak tam někdo leží. Proboha kdo toto schvaluje ty chodníky??!! Mělo by se město nebo firma vzpamatovat než vás budou lidi žalovat a vymáhat bolestné, což jsem mněl udělat já! B S
05.07.2015 09:42Rudolf Adamský :
Mezi panelákama je málo laviček, lidé by rádi vylezlo z paneláku a šlo si sednout ven na vzduch. Jen jedna lavička v této olasti. Když děláte něco pro lidi, tak se jich zeptejte co potřebujou aby se cítili líp kde žijou!
05.07.2015 09:49Pavelek Libor :
Rudolf Adamský: Bedřich Sebera: Bedřich Sebera:
Plně souhlasím s pánem. Je to pravda, město plánuje jen od stolu a né v terénu!
08.07.2015 11:31