Rekonstrukce ulice Českobratrská v centru Ostravy se blíží do finále. Již nyní je však jasné, že o reprezentativní ulici rozhodně nepůjde. Ulice Nádražní má silnou konkurenci.
EDIT: na článek navazuje OVASTORY #52 – Českobratrská napsaný už s mírným odstupem po otevření ulice veřejnosti. Stav uvedený v tomto článku není aktuální.
Fotografie zaslal čtenář. Jsme velmi rádi, že čtenáři webu čím dál častěji sami upozorňují na špatnou kvalitu realizovaných staveb. Velmi děkujeme!
I když je stavba není zcela hotová, bude zajímavé sledovat, jak se některé detaily vyřeší. Z fotografií je patrné, že některé části jsou již, bohužel, hotové. Použití maloformátové zámkové dlažby opět ukázalo, že při řezání dlažby vznikají malé dořezky, které se jako první začnou vyplavovat a vylamovat. Použitím velkoformátové kamenné dlažby, a malých kamenných kostek podél lemování stávajících chodníků (nejzřetelněji patrné při napojení na dlažbu Husova sadu) by se nic takového nestalo. O estetické stránce nemluvíme raději vůbec…
Mříž by nebyla..?
Jak složité je znova ustavit značku?
Vidět zde výslednou podobu bude velmi zajímavé…
Moon :
Hmm, to umístění značky je vážně pěkné :))
Mirek :
Nebuďte zase takoví hnidopiši. Píšou, že stavba se dokončuje. Osobně si nemyslím, že vše realizoval zhotovitel podle svého jednání, ale poslouchal investora a držel se projektové dokumentace. V dnešní době je kámen úrazů všech staveb odfláknutá projektová dokumentace.
Osobně si myslím, že napojení starých žulových obrubníků na novou zámkovou dlažbu je zvěrstvo samo o sobě. Toto ale spadá pod hlavy projektantů a investorů. Toto si určitě zhotovitel nevymyslel.
Kolem stromů se mříže snad dodají později, až bude chodník hotový a mříže se zaměří a vyrobí na míru. Někdy to osadit hned nejde, když nevíte, do jaké výškové urovně se dostanete.
Však vydržte.
L :
Toto všechno je dáno nekvalifikovou pracovní silou, nepohlídáním TDI. Nikdo dneska nedbá na detail, ale ty bodužel tvoří celek a výlednou stavbu.
Je to smutný, ale vážny stav dnešních stavebních firem a hlídání stavby ze strany investora.
Vysoutěží se nejlevnější nabídka a mnohdy stavbu realizuje firma, která má dalo by se řící nulové zkušenosti.
Lídé a obyvatelé mněsta mnohy na rekonstrukce center a sídlišť čekaji desítky let a dopadne to takto.
Omlouvám se za tento příspěvěk, ale muselo to ze mne ven.
Garaznik :
Kámen! Zde! Me pobavilo. :D Jinak je to smutne, hodne smutne. :/
Cien :
R.I.P krásná původní dlažba!
05.10.2017 11:39talage :
Něco neuvěřitelného… ta značka, to je fakt úlet.
Balde :
Ostravska klasika
Ostravsky Ostravak :
Jako člověk v daném projektu zainteresovaný mohu říct toto: Projektová dokumentace vychází z prováděcí studie z roku 2005 a samotná PD byla zpracována v rozmezí let 2007-2012. Dalších 5 let byla realizace odsouvána a to z důvodu provádění jiných staveb a nemožnosti uzavření všech páteřních komunikací v centru Ostravy. Už i tak stavba dosti významně ovlivnila dopravu v centru města. Není v moci projektanta zohlednit do projektové dokumentace vše co se během doby mezi předáním PD a realizací stavby změní. A z důvodu nastavené legislativy provádět změny v průběhu realizace stavy je někdy nemožné. Projektant ač by si některé konstrukční prvky a materiály dokázal představit v lepší kvalitě, tak musí respektovat požadavky objednatele tady Magistrátu města Ostravy, kde bohužel platí, že primárně záleží na ceně. Zde naprosto chybí jakákoliv koncepce ze strany Hlavního architekta města Ostravy, který do projekční a ani realizační fáze vůbec nevstoupil. Je zde naprostá absence standardů pro různé tipy konstrukcí v centrální městské části ale i v jejich okrajových částech. Bez obhajoby zhotovitele je spousta fotografií o tom, že práce nejsou dokončeny a jsou v jednání, jak budou provedeny. Některá řešení jsou provizorní, protože právě z důvodu změn není možné např. jízdenkový automat přesunou anebo dopravní značku zrušit, ale zároveň musíte stavbu do jistého data zprovoznit. Proto se provede řešení, které momentálně není estetické ale po získání potřebných vyjádření je možné věc napravit. Použití původních obrub bylo ekonomické rozhodnutí, s kterým se taky projektant a zhotovitel neztotožňoval a nakonec objednatel ustoupil a značná část se vyměnila za nové, bohužel ne všechno. Na druhou stranu autoři mimo kritiku estetiky, nepostřehli přínos stavby pro centrum Ostravy a to je usměrnění a zklidnění dopravy v daném úseku, která by měla být zajištěna její plynulost. Rozšíření chodníků v neprospěch komunikace. Zajištění širších a bezpečnějších přechodů pro chodce a vytvoření plnohodnotných zastávek pro MHD. Mrzí mě, že lidé jen kritizují, ale nedívají se na pozitivní přínosy, které stavba nese.
thvari :
Bájný český automat s nekonečnou kombinací navolitelných jízdenek přímo před zvonkama. Geniální, a to jsem myslel, že už jsme „kůl“ a máme všechno od SMS jízdenek přes jízdenky na kartu až po jízdenky u řidiče. Není smysl těchto opatření mj. i to, že vám všude nemusí překážet automaty?
05.10.2017 13:12Hrdý Ostravák :
Stačí jen napsat,že světově významný architekt města Ostravy, Cyril Vltavský,opět předvedl vynikající práci v plné odborné kvalitě.
Jan Pokora :
Mirek: hnidopiši? Ta znacka je pravdepodobne hotova, ten automat na jizdenky taktez, podle toho, jak upravili kostky. Vzdyt tu ulici rekonstruovali, neopravovali. A prave na detailech je videt, jak moc je to odflakle.
109 :
OO: pokud je cilem udrzet tok aut napric centrem, byt usmerneny, a vse resit low cost, pak OK. Myslim ale, ze nikomu ta hucici auta nechybela a cele to mohlo vypadat lepe i s mensim narustem ceny. Stacilo vse poradne a vkusne vydlazdit, na coz se zmuze lecktere ceske malomesto, a nechat jezdit jen MHD jako v jinych evropskych mestech, plus pripadne zasobovani.
V Ostrave je leccos, co je nazvano provizorni, nakonec trvale, takze uz se predem bojim o osud toho neboheho stromu. Me vzdy pobavi ta noha od demontovaneho automatu u Konzervatore a propadajici se cedule o spolufinancovani EU tamtez. Neschopnost tyto detaily odstranit i po nekolika mesicich/letech svedci o zajmu nasich konselu o pekne a ciste ulice dostatecne.
HO: zase jste pobavil, ale ten pan by mel jit uz opravdu od valu.
05.10.2017 13:53MM :
Ostravsky Ostravak: S většinou věcí souhlasím, ale nemyslím si, že vznikla nová plnohodnotná zastávka MHD. Zastávka ve směru na Fifejdy opět nemá přístřešek, počítám, že tam nebude ani lavička. Není tam na to místo. Stejně tak zastávka Stodolní a Elektra, kdy tam vidím stát desítky lidí v dešti a bohužel se nemají kam schovat. Na co taková rekonstrukce ulice je, když neslouží lidem? O kvalitě provedení raději nemluvit. Vyasfaltovaný prostor kolejiště u zastávek Stodolní a Elektra je již teď hrbolatý, projeďte se tam autem. Hrůza. Jak jsem psal už dávno, mělo se to realizovat z kočičích hlav a bylo po problému, aspoň by to opticky zmenšilo tu obrovskou plochu Nádražní ulice…
Veronika M. :
Já už si zvykla na tkové věci. Detail, který je ale do očí bijící. Denně prochá zím masarykáčem a je mi smutno, pár let po celkové rekonstrukci a dlažba křivá, propadlá… hnus
05.10.2017 14:29Sviňovský Mošt :
Nejen že nemáte absolutně žádný cit pro funkcionalistické umění moderního věku, navíc při každém pohybu po městě se plazíte po čtyřech s pravítkem a úhloměrem v ruce a slintáte nad každým nepasujícím detailem. Hanba na vás!
Aleš :
Co lze také očekávat ve městě, potažmo v kraji, v němž vládne chátra z hnutí ANO, že?
05.10.2017 16:29Michal :
OO: Když už se to řešilo a vymýšlelo tak dlouho dopředu, jak je možné, že v době stavby není vše připravené?!?
Ale každopádně normálka tady v Ostravě. V Hrabůvce dělali novou cyklostezku (ulice U Haldy), položili nový asfalt a pak zjistili, že utopili vodovodní/plynové přípojky. Inu druhý den naběhli znovu, vyřezali (s dostatečným odstupem od samotné přípojky) asfalt, usadili přípojky znova a zafoukali asfaltem s úplně jinou frakcí. Takže máme krásnou novou cyklostezku se záplatami hned od začátku.
skelet :
Českobratrská a i 28.října se vskutku povedly.. a pak se magistrát a kraj diví, že se v Porubě bouří, kdykoliv s něčím přijdou. A já se divím, že ještě někdo nesestřelil Vltavského..
aggu :
Anti-ANO bojovník Alešek si opět popletl weby na kterých „přispívá“…
Za centrum města je dlouhá léta odpovědný JUDr. Semerák a jeho kolektiv nastrčených loutek. Pamatuji si moc dobře jak se na počátku agresivně vymezovali vůči ostatním stranám. OK, tak to chodí. Jenomže v Ostravě je (na rozdíl od jiných měst) moc dobře vidět kdo, co, a jak dělá. Tady se neschováš za zděděná turistická atraktivní místa, kde stačí přemalovat fasády a můžeš se plácat po ramenou.
Ostravak dovedl centrum na stagnace. Za celou tu dobu nepřišli vůbec s ničím, co by centrum pozvedlo. Byty nic. Proluky nic nebo jako malůvka na papíře. Stav zeleně ubohý. Parky zanedbané. Parking nevyřešen. Zděděné urbanistické přešlapy neřešeny. Business prostory kromě Karoliny nic. A kultivace veřejného prostoru, to jsem si nechal jako třešničku na konec, to je z jejich strany naprostý skandál a Českobratrská je to x-tým důkazem. Slušný člověk by se hanbou propadl, kdyby 2 volební sliboval a nic neudělal.
MOaP naprosto ignoruje přání ostravanů, kteří v fajnova.cz i jinde jasně dali najevo, že centrum je priorita. Nezájem.
K tomu projektu Českobratrské – mě jako občana nezajímá, že projekt Českobratrské/Nádražní/kdekoliv… byl starý, že to trvá tak dlouho, blablabla. Mě zajímá, jestli byl dobrý, odpovídal současným pohledům na to, jak má centrum vypadat a k čemu sloužit. Jestli nevyhovoval, měli jej shodit ze stolu a připravit soutěž pro nový. Neudělali nic. Stav centra je nezajímá, město je nazajímá. Co tu ještě řešit…
Už pár let se konají konference o největším ostravském problému – smogu. Je na čase začít pořádat konference o tom, proč ostravští radní hejtují vlastní město.
A ti, od kterých by člověk očekával jasnou reakci – Macura, reagují stylem – to MOaP, my za nic nemůžem. Přitom zcela rezignují na to, že mohou, třeba přes své podřízené – např. městského architekta ovlivnit co a jak, v hrubých rysech se musí v centru dělat. Smutné.
Kdyby sami ostraváci nevzali centrum do svých rukou, tak tam není nic. Smutné je to, že musí rozjíždět za své peníze motor, do kterého Semerák a spol. sypou písek. Pokrytci.
Ostatně, přiznala to sama starostka Bernfeldová při svém posledním slavném interview. Obvod nepodoporuje výstavbu,třeba nových kanceláří, protože jsou tu ty staré a mohly by třeba začít chátrat.
Vsjo jasno…
Současní konšelé mají jediné štěstí. Na češích by se dala polena štípat. A staří havíři už vymřeli. Jinak by se už dávno váleli na svém slavném Benešově možná-někdy-náměstí s rozbitou hubou v trávě (Pozn.: v trávě, nikoliv v trávníku).
Fakt se těším na volby a na argumenty Ostravaka proč je volit. Už jen předstoupit před lidi bude z jejich strany odvaha.
Moon :
aggu: Máte pravdu, podobně to tady bylo shrnuto už mnohokrát. Ale já si pak vždy představím ty maminky z Poruby protestující proti všemu možnému, a pak si řeknu: Vždyť lidem v Ostravě to vůbec nevadí, ba naopak, přesně takhle to chtějí. :-) Hlavně žádné změny a ať vše zůstane při starém, ti s jiným názorem prostě odejdou.
Pochybuju, že by současné zoufalé dění okolo rozvoje města bylo možné, kdyby byla v Ostravě nějaká normálnější struktura obyvatel.
skelet :
Moon: a proč asi někdo protestuje, když jejich dílka vidíme na Masarykáči, Českobratrské, 28.října a nově i na kluzišti jménem kruháč u Duhy. Hnus a aušus.. a takovým se mají věřit vznostná slova o výstavním VTPO, ultratiché tramvajové trati atd.?
05.10.2017 19:09Martin [msstavby.cz] :
Ostravsky Ostravak: S úvodní části se dá souhlasit. Nezájem ÚHA. Požadavky města (magistrátu) apod…
Nicméně to vypovídá o celkové koncepci vedení města. I když je opravdu těžké do projektu zasahovat. Dá se. Zasahovalo se i v roce 2014. Záhony, které jsou vytvořeny, v dokumentaci ani technické zprávě zmíněny nebyly. Celkem se taky bojím toho, že se opět zapomnělo, jako v případě Nádražní ulice, na cyklostezku, která je v projektu uvedena.
Jak píše aggu. Projekt se mohl smést ze stolu. Je ostudný. Opravdu se těším, až jako v případě Nádražní ulice slyšíme, že přístřešek bude, zeleň bude. Více jak rok od slibů a stéle nic…
Závěr, že jen kritizujeme je opravdu tragický. Jestli to někomu připadá jako důstojná ulice centra města. Ať jde projektovat snad jen do Severní Korei… Vše krásně shrnuje komentář Archwars, který tento článek sdílel na FB:
„Důsledná a odborná kontrola ve všech fázích dokumentace i realizace stavby vedla v centru Ostravy k této velmi povedené realizaci. Briskní nápady, luxusní výběr dlažby, propracované detaily – to vše nyní zdobí Českobratrskou ulici. Gratulujeme a posíláme do Ostravy pěkné pozdravení.
V českých zemích opravdu můžeme být právem hrdí na naše stavitelské umění. Lidově mu říkáme fušérství a objevuje se skoro ve všech důležitých odvětvích. Slovo fušérství má i svůj odkaz na wikislovníku. https://cs.wiktionary.org/wiki/fušérství
Já bych jej rád doplnil o další tradiční slova a pořekadla jako:
„to nešlo jinak“
„nelze“
„nebyl čas ani prostor ani peníze“
„vždyť je to dobrý“
„neuráží mě to, je to docela hezké“
„víte vůbec, jak to tu vypadalo předtím?““
Doporučuji důkladně přečíst konec komentáře.
aggu :
Moon: V Ostravě je úplně stejná struktura obyvatel jako jinde v ČR. Jestli je třeba někde o 3% více VŠ nebo o 2% méně nečeho jiného je irelevantní. Česká společnost je velice homogenní. Btw.., co vlastně VŠ úroveň dnes představuje? Nic. Co chceš porovnávat… Pro mě je třeba ostravská kultura mnohem progresivnější, méně nenažraná a přisátá na státní cecek, než ta pražská. Tohle rozhodně, imho, svědčí mnohem více o „struktuře obyvatel“ ;)
05.10.2017 19:32Rozdíl je v tom, že Praha od svých předchůdců zdědila „Karlův most“ a Ostrava „lagunu na Fijedách“. Zdědili jsme problémy k vyřešení, které jinde řešit nemusí. Um odpovědných je přitom všude stejný, takže výsledek je zřejmý – v Ostravě se problémy řeší pomalu. A úplně zjevné to je, když politik/úředník musí být kreativní a progresivní (jako v Českobratrské, Nádražní..). Ten v Praze být už nemusí – tam už město zvládli postavit jejich předchůdci v minulých staletích. Ale v Ostravě je to životní nutnost. Stojíme na počátku doby, která by se dala označit (po zemědělské vesnici a zauhlené robotárně) za Ostrava 3.0.
Lukáš :
Hejteři už si zase mnou prsty
05.10.2017 19:33Moon :
aggu: V zásadě souhlasím s druhou částí vašeho příspěvku, ale že v Ostravě jsou lidi stejní jako jinde, mi nenamluvíte. Sám žiju mimo Ostravu a musím říct, že ten rozdíl je markantní.
05.10.2017 20:56marian :
a je to!
ať už prosím nic nerokonstruují! řeknu si – je to staré, rozbité, ok – chudoba cti netratí. ale tohle, tohle je ostuda, banánová republika…
thvari :
aggu: Vtipné je, že největší slabina Prahy, jakožto našeho hlavního města a výstavní skříně republiky, je právě ta, že všechno postavili předci. Praha je skanzen, moderní architektura chybí, je tam jeden Tančící důma a šlus. Václavské náměstí je ostuda. Před národním muzeem vede dálnice. Hrad je obehnán zátarasami a bez tříhodinové řady a prohlídky jak za komančů se tam člověk nedostane. Není to míněno jako hejt Prahy z Ostravy, ale mně přijde, že jak Ostrava tak Praha řeší podobné problémy s neschopností se o ta města starat, nedejbože je rozvíjet, jen v Praze je to z důvodu množství historických staveb méně zjevné…
05.10.2017 23:15Rýša :
Ostravsky Ostravak: Nevím, proč Vás mrzí, že lidé jen kritizují, ale nedívají se na pozitivní přínosy, které stavba nese. To je přece u každé nové nebo zrekonstruované stavby samozřejmostí, to lidé od těchto staveb čekají, jinak by nebylo normální, aby stavba s sebou nepřinesla pozitivní přínos. Co je ale u této stavby nenormální, a proto je tolik kritiky je fušérnost a odbytost práce. A výmluvy na staré studie, cenu atd. jsou jenom výmluvy na které jsme si, bohužel, skoro u každé ostravské rekonstrukce zvykli. A dělat nějaká provizorní řešení, že nějak v budoucnu se to spraví, je zhovadilost nejvyššího kalibru a vizitka zaostalosti města, byť 3. největšího.
O lidech na radnici za(OSTRAVAK) už víme své, ale primátor za (ANO)!!! zklamal na celé čáře
Aleš :
Chudák strom
06.10.2017 08:36Moon :
thvari: Praha není skanzen, to jen v historickém centru není moc novostaveb, protože tam jsou nechtěné. Kdybyste se dostal mimo něj (např. Pankrác, Chodov, Budějovická, nebo i třeba Žižkov, Jižní město nebo Dejvice), viděl byste, že nouze o moderní stavby tam vážně není. Naopak, jsou na každém rohu.
Nicméně i v samotném centru jsou – v okolí Národní třídy, Karlova náměstí, Náměstí republiky… Na Náměstí republiky má za spolupráce Penty a Českých drah vzniknout moderní nádraží spojené s obytnou čtvrtí, Václavák má být do několika let opravený.
Nemyslím si, že to je málo!
A k té neschopnosti starat se o město: ano, i v Praze jsou kontroverzní politici, ale když se podíváte např. na městský mobiliář nebo úpravu zeleně, pak je jasno, kdo vede.
Zní to až skoro ironicky, když si řeknu, že onou „vzácnou“ dlažbou, kterou by většina místních diskutérů nejraději viděla v centru Ostravy, se v Praze dláždí i zastávky, okolí obchodních center a části sídlišť.
aggu :
Namlouvat nic nemusím. Pokud nebudeme plavat v moři klišé a pitomostí, ostraváka, pražáka a brňáka od sebe nijak nerozeznáš. Jedině podle přízvuku. A z nich jedině ostravák používá něco, co se blíží spisovné češtině.
06.10.2017 10:19Markantní asi budou jen ty předsudky. Což už je zase něco, co mě vůbec nezajímá.
Eli :
thvari: Jak už napsal Moon, v Praze, kromě historického centra, je moderních nových staveb dost a dost. A stále přibývají. Tak nevím, proč zmiňujete jen Tančíci dům? Asi také nemají moc šťastnou ruku na některé politiky, jako v současnosti Krnacova, ale Ostrava je na tom daleko hůř. A zpět k Českobratrské. Ještě jsem neprošla, ale podle zdejších fotek je to opravdu síla. Jedním slovem – strašné.
06.10.2017 12:33thvari :
Eli: Máte oba pravdu.
06.10.2017 13:07Radek :
To je hodně špatný vtip.
08.10.2017 11:31Rado :
Ostravsky Ostravak: Nedá mi to nereagovat. Poslední Vaše věta je o tom, co se v Ostravě poslední roky děje. Staví se vysloveně pro účel, estetika jde stranou. Jenže zatímco autem Českobratrskou projedete autem za minutu, pěšky jí projdete za cca 5 minut a vše máte pod nohama a vidíte chyby a problémy. Mě je celkem jedno, zda jsou chodníky širší, že zastávky MHD dostaly konečně LCD displej, co už tady mělo být před x lety atd. atd. Zde byla šance udělat tuto ulici pěknější a podle fotek byla tato šance beze zbytku promarněna, protože se zase šetřilo, zase byly použity levné materiály, takže Českobratrská, ač je to ulice, kterou zná každý Ostravan, vypadá zcela tuctově. Všude zámková dlažba, s prominutím, jak u blbečků na dvorečku a kvalita prací těžce diskutabilní. Stačí se podívat, jak dopadá centrum Ostravy. Masarykáč, jedna velká fušeřina, rekonstrukce Nádražní, nic moc, to samé teď Českobratrská. Tak se dělá atraktivní centrum, město pro lidi? Že ten veřejný prostor, který může být kvalitní, jsou pro to podmínky ho udělat kvalitní, skončí u průměru jako někde na malém městě nebo na vesnici? Kdejaká vesnice nebo menší město má své centrum, náves, chodníky v mnohem lepší kvalitě, než Ostrava – 3. největší v republice. Centrum Ostravy by mělo být jak bonboniéra, ne jako točený zabalený v novinách…
zwan :
nepochopil jsem v rámci rekonstrukce osazení semaforu na křižovatce ulic přívozská – českobratrská :) přijde mi to jak na dopravním hřišti.
08.10.2017 21:27pak dále nechápu přesun zastávky pod okna hotelu a proč tady ostravak ostravský zmiňuje rozšíření chodníků a přechodů pro chodce?? tato ulice byla pro chodce bezpečná i v původní podobě (vše ošetřeno semafory), nyní naplácané ostrůvky předělující přechod pro chodce a vozovku mi přijdou že tam toho chodce déle zdrží ve vozovce než normálně…a už teď mi přijde, že trolejbusy tam projíždějí velmi obezřetně, jelikož je to pro ně tak tak….
MM :
Je to trochu mimo téma, ale na ulici 28. října za zastávkou Prostorná v Mariánských Horách probíhá instalace bariér proti najetí na koleje. Stejný model jako u Krajského úřadu. Může mi někdo vysvětlit smysl? Já si nepamatuji, že by tam kdy byla nehoda tramvaje s automobilem. Bohužel nebo bohudík, je tam spousta obchodů, které potřebují zásobování, je tam parkování. Podle mého se tento úsek totálně ucpe. U Krajského úřadu je pouze park, není tam proč zastavovat, ale tady to omezení nechápu. Co víc, poslední dobou se vše omezuje, co funguje se reguluje. Nedělá to EU, děláme si to sami. Podle mého jsou to absolutně vyhozené peníze a situaci to jen zhorší. Škoda :-(
09.10.2017 00:18Crazym :
MM: Taky jsem se divil, dělají to po celé délce až k Zátiší. Jediný smysl který v tom vidím je vykázat činnost, proinvestovat prachy které nejsou jejich a nechat nažrat jak betonovou lobby, tak spřátelené firmy. Holt z cizího krev neteče a když se to ovečkám pěkně podá, že je to pro jejich bezpečnost, připíšeme si plusové body :-)
09.10.2017 10:57Tomas T. :
Crazym: MM:
09.10.2017 13:21Dle mého je účel jasný. Usměrnění automobilové dopravy. Jezdím tam tudy pravidelně, a je celkem běžné, že když jedete pouze 50 tak vás nějaké SUV za 2 miliony musí předjet přes tramvajový pás. Protože 50 ve městě jezdí jen blbci že?
LabBrab :
Další k pobavení či spíše k pláči. Nevím zdali to je standardní postup, ale kotvit značky na kovový kbelík včetně ucha…no nevím nevím. Takhle jsou na Českobratrské ukotveny minimálně 4 značky. Tohle je opravdu výsměch!
09.10.2017 17:02http://www.imgup.cz/images/2017/10/09/znacka1.jpg
Crazym :
LabBrab: Nevím proč by to měl být výsměch, přepravní obaly od různých materiálů se běžně vyhazují a některé ani nejdou použít jako druhotná surovina takže tahle „recyklace“ mi nepřipadá nijak scestná. Kdyby byly takhle použity všechny obaly od různých disperzí, tmelů, impregnací aj. které jsem kdy na stavbě vyhodil do odpadu nebo skončily v nějaké zavážce bylo by to na hodně značek :-)
09.10.2017 18:56marie :
LabBrab:
09.10.2017 20:27Beton je třeba do něčeho nalít, říká se tomu bednění. V tomto případě to je kbelík, většinou se používá nějaký zbytek plastové kanalizační roury. Navíc, základ vůbec nebude vidět na rozdíl od fota č.3, bude přikrytý krásnou a vkusnou zámkovou dlažbou.
MM :
Tomas T.: Nevím v jakou hodinu tam jezdíte, ale mě se to opravdu ještě nestalo a to tam jezdím běžně dopoledne i odpoledne. Ano i já pokud jedu večer po osmé hodině a vidím před sebou slimáka, který jede 40 tak ho předjedu. Za chvíli už nebudete moci v autě vůbec nic, ani předjíždět :-(
10.10.2017 01:06mJožka :
Dle „vizualizace“ (a hlavně dle původního návrhu) měla ul. Českobratrská před kostelem křížit stezka pro chodce a cyklisty z ul. Husova do Husova sadu. Přejezd a přechod vyznačeny budou (dle předznačení na vozovce), třístavová návěstidla jsou již také připravená pro chodce i cyklisty, jen ta návazná stezka na chodníku vidět není :( takže do nové dlažby se bude zase zasahovat a bude to zřejmě stát další peníze, které se mohly ušetřit v jedné stavbě.
10.10.2017 10:28V Husově sadě má být jedna ze stanic městské veřejné půjčovny kol… mohlo se to pěkně propojit, byť třeba provizorně do ul. Milíčova, když už se nepodařila zkoordinovat plánovaná cyklistická stezka plánovaná na okraji Husova sadu souběžně s ul. Milíčova.
Tomas T. :
MM: „V autě“ se nepředjíždí, ale „s autem“ se předjíždí. „V autě“ můžete například kouřit, to ještě nezakázali.
10.10.2017 13:14thvari :
MM: Vy porušujute předpisy a ještě si stěžujete, že „se nic nesmí“. Nepřijde vám to vážně ani trošku zvláštní?
10.10.2017 14:16MM :
thvari: Omlouvám se. Teď už to bude v pořádku. Jakmile pojede slimák, všichni se mu přizpůsobíme a pojedeme spokojeně za sebou. V deset večer… Opravdu nejsem agresivní řidič jezdící devadesátkou kdekoli, ale vadí mi to utahování opasků. Místo aby město investovalo do zlepšení průjezdnosti, dělá pravý opak. Na 28. října to začalo nesmyslným trojitým semaforem na zastávce Krajský úřad. Potom zaslepením ulice V Zátiší, teď bariérám od Mariánského náměstí po zátiší. Co nás čeká dalšího? Na člověka to působí jako snaha za každou cenu utratit peníze, vykázat činnost. Tím končím :-)
thvari :
MM: Vaše porušování předpisů je chyba někoho jiného? Vy nejste zodpovědný sám za sebe a za své chování? Víte co, už mi radši neodpovídejte.
11.10.2017 01:25Rýša :
thvari: Nechci se nikoho zastávat, ale kde MM porušil předpisy? Psal, že když někdo jede 40 a není provoz, tak ho předjede. To znamená, že ho může 50 předjet. Tímto přece neporušuje nic. nechápu tedy vaše reakce na něho.
11.10.2017 08:35balde :
někdo email na Macuru? pošlete mu tenhle odkaz
https://www.stream.cz/gebrianvs/10019544-gebrian-vs-zlin-2017
15.10.2017 23:44Crazym :
Vím, že to tu nepatří ale rekonstrukce Zámecké se dělala před cca 11 lety a to snad ani msstavby nebyly a tudíž to nemám k čemu přifařit ale jako ukázka toho, jak se u nás koncepčně řeší rekonstrukce to možná stačí :-)
20.10.2017 11:02http://crazym.rajce.idnes.cz/Rekonstrukce_osvetleni_Zamecke_ulice_v_Ostrave/
nototo :
Na Českobratrské se děly zázraky. Dnes jsem tam spatřil zábradlí a není červeno-bílé! Asi budu muset vzít barvy a „spravit“ to. Trochu se ale bojím o ty připravované záhony, když vidím ty lidské stopy, stovky špačků a sáčky v záhonech na Nádražní, tak si říkám, že i toto málo je pro naše občany vlastně zbytečné, protože si toho neváží.
23.10.2017 08:21Crazym :
nototo: Taky mě to zarazilo a říkal jsem si co se děje :-) http://www.imagehosting.cz/?v=2310201756.jpg
23.10.2017 10:10Hynek [msstavby.cz] :
ČT: Českobratrská ulice v Ostravě se pro dopravu otevře ve středu.
30.10.2017 12:55mJožka :
Pěkné fotografie aktuálního stavu
31.10.2017 06:30http://fajnaostrava.cz/ceskobratrska-ulice-se-promenila-k-nepoznani/
Crazym :
Všimli jste si, že to zábradlí s lany zmizelo? http://fajnaostrava.cz/wp-content/uploads/2017/10/X1A5406.jpg To rychle… :-)
10.11.2017 10:31Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: :)) sakra, a to to martin nestih jeste ani rozmaznout.
10.11.2017 10:37mJožka :
Crazym: ale zase přibyly slibované parkovací stání na protější straně ulice :)
10.11.2017 11:37Crazym :
mJožka: Ty parkovací místa jsou ale dobrý bastl, kdyby na to mysleli rovnou, nejen, že by to mohlo vypadat jinak ale bylo by to i bezpečnější.
10.11.2017 12:57Martin [msstavby.cz] :
Hynek [msstavby.cz]: Ta ulice by musela zmizet téměř celá, aby tam nebylo co rozmáznout.
11.11.2017 08:44